Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe Star Wars films (2023/2025/2027)

    Lucasfilm heeft net aangekondigd dat Rian Johnson het eerste deel van een compleet nieuwe trilogie in het Star Wars universum gaat schrijven (samen met vaste partner Ram Bergman) en regisseren. Hyped!!!!

    http://www.starwars.com/news/rian-jo...c%7C1147744441
    Laatst aangepast door tmvde : 24-07-2020 om 09:32

  2. #2

    Standaard

    Meest gehoorde uitspraken vandaag (ook op onze FB pagina):
    -Slecht voor de franchise
    -Uitmelkerij

    Mbt slecht voor de franchise: als men zou stoppen krijg je wat er vanaf de medio jaren 80 gebeurde. Er was niks meer van SW en de hele franchise leek stilletjes dood te gaan (uiteindelijk in leven gehouden door de West End Games boeken en gered door de Timothy Zahn boeken (Thrawn trilogy))
    Dus leg mij uit hoe meer films de franchise zou schaden.... als gebleken is dat geen films uitbrengen de franchise zou omleggen?

    -Uitmelkerij: Vanaf medio jaren 80 tot begin 00 waren er in 16 jaar tijd totaal 21 seizoenen Star Trek en 7 Star Trek films. Was dat uitmelkerij? TNG en DS9 worden gezien als de beste Star Trek series ooit... en dat in een tijd van uitmelkerij...
    Hoeveel Bonds zijn er? Doctor Who loopt al meer dan 50 jaar, Batman al 80... hoor ik nooit iemand over.
    Zolang de kwaliteit maar goed is en men het bronmateriaal/roots respecteert... geen probleem.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 12-11-2017 om 13:50 Reden: typo

  3. #3

    Standaard

    Ik heb nog nooit een slechte Rian Johnson film gezien, dus laat maar komen!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit een slechte Rian Johnson film gezien, dus laat maar komen!
    Ik heb 1 film van hem gezien en die vond ik buitengewoon abnormaal bagger.... Looper.
    Maar goed; ik heb goede hoop mbt The Last Jedi.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zo lang de films goed zijn zal niemand klagen, maar welicht moeten we eerst de volgende twee afwachten. Daar zal veel van afhangen denk ik. En Disney heeft natuurlijk wel een uitmelknaam, maar niet echt slechte films voorgebracht.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Misschien even dit stukje lezen voor wat meer inzicht in het commerciële denken van Disney.

    Disney Lays Down The Law For Theaters On ‘Star Wars: The Last Jedi’

    November 1, 2017

    The box-office domination of the “Star Wars” franchise has given Walt Disney Co. DIS +1.43% unprecedented power over the nation’s movie theaters.

    Before exhibitors can begin screening “Star Wars: The Last Jedi” this December, they must first commit to a set of top-secret terms that numerous theater owners say are the most onerous they’ve ever seen. Disney will receive about 65% of ticket-sales revenue from the film, a new benchmark for a Hollywood studio. Disney is also requiring theaters to show the movie in their largest auditorium for at least four weeks.

    Ignoring the terms carries an unusual penalty. If a theater violates any condition of the distribution agreement, Disney can charge it an additional 5%, bringing the studio’s total haul to 70% of sales on a movie likely to gross more than $500 million at the domestic box office.

    The case of “The Last Jedi” highlights a perpetual but growing tension between the business partners who bring movies to the public: studios and theaters. Negotiations between the two parties have grown pitched as Disney has become one of the most powerful studios in Hollywood and theaters have lost leverage as box-office sales fall. Box-office revenue is down 5% so far this year.

    The depressed box office is accelerating plans at other studios to shorten the theatrical window, so movies would be available to watch at home sooner. But Disney has said it wants to preserve the theatrical model as it currently stands, making the studio an even more indispensable supplier for exhibitors over the long term.

    That dynamic has exhibitors across the country resigning themselves to a new condition of doing business: If you want to play Disney’s blockbuster movies, get used to Disney’s rules.

    “They’re in the most powerful position any studio has ever been in, maybe since MGM in the 1930s,” said one film buyer.

    A Disney spokesman declined to comment on the negotiations.

    The studio’s slate of surefire hits this year has included “Beauty and the Beast” and “Guardians of the Galaxy Vol. 2,” with “Thor: Ragnarok” coming this weekend.

    Last year, with just 13 new releases, Disney had a 26% market share in total domestic box office, according to Box Office Mojo. The No. 2 studio, Time Warner Inc.’s Warner Bros., had a 17% market share with 23 movies. Disney is expected to top the market-share ranking this year, too.

    Disney’s string of hits in recent years—fueled by its acquisition of Marvel Entertainment in 2009 and Lucasfilm in 2012—gives it sway over theater owners, many of whom described the studio as exercising more control over every detail of a film’s release than any of its rivals.

    Few operators can afford to turn away a Disney windfall. But some independent theaters have decided not to screen “Last Jedi” when it’s released, saying the company’s disproportionate share of ticket sales and four-week hold make little economic sense—especially in small towns.

    “There’s a finite number of moviegoers in my market, and I can service all of them in a couple of weeks,” said Lee Akin, who operates a single-screen theater in Elkader, Iowa (population: 1,213).

    Toward the end of a monthlong run, Mr. Akin said he would be unable to swap in more popular titles and instead have to play “Last Jedi” to near-empty auditoriums—while still giving Disney 65% of those paltry sales. The studio is applying the 65% split across all weeks of the film’s release, rather than some studios’ practice of beginning a split at a high figure and then lowering it in subsequent weeks.

    “When [studios] get much bigger than the other guys, that’s when all these wacky rules come into place,” said Mr. Akin.

    Most theatrical releases send about 55% of ticket sales back to studios, though the average split is about 60% on major hits. Hollywood makes more money on tickets sold in the U.S. than in overseas markets, where the split averages about 40%. Disney has deals with some exhibitors that give it less than 65% on “Last Jedi.”

    Disney’s rules on “Star Wars” begin before tickets go on sale online, when the studio outlines presale terms to theaters in contracts that are individually watermarked to prevent exhibitors from leaking them. Previous “Star Wars” installments gave Disney 64% of ticket sales and included four-week holds, and other releases from the studio usually require theaters to commit to a minimum of two weeks of screenings.

    But Disney’s 5% penalty for not meeting terms on “Last Jedi” is unusual. The charge will be implemented for various violations, including if a theater pulls even one “Star Wars” screening from its schedule or begins marketing the movie before Disney gives the OK, according to theater operators.

    The four-week hold in a theater’s largest auditorium, meanwhile, has frustrated distribution executives at rival studios that also have major releases hitting theaters around Christmastime. Soon after the “Last Jedi” opens on Dec. 15, movies such as Sony Pictures Entertainment Inc.’s “Jumanji: Welcome to the Jungle” and Twentieth Century Fox’s “The Greatest Showman” will begin jockeying for screen times. Twentieth Century Fox’s owner, 21st Century Fox Inc., and Wall Street Journal parent News Corp share common ownership.

    Of course, most exhibitors make more money on concession sales than box office, and a theater receiving 35% of ticket sales on a hit that grosses $700 million is in better shape than one receiving 50% on a $200 million movie.

    Disney’s terms on “Last Jedi” kick in if the movie collects more than $500 million in the U.S. and Canada, which box-office prognosticators say is a near certainty. The studio’s first installment of the space opera, “The Force Awakens,” opened in December 2015 to $248 million and became the highest-grossing domestic movie of all time, collecting $937 million in 2015. “The Last Jedi,” which has Mark Hamill returning as Luke Skywalker, is expected to draw gargantuan crowds.

    Exhibition executives have already promised impatient investors the movie would help balance out a summer full of duds. Adam Aron, chief executive of No. 1 exhibitor AMC Entertainment Holdings Inc., called “Last Jedi” a “gift from heaven” earlier this year.

    Disney’s terms have annoyed theater owners before. In May 2015, a trade group representing theater owners took the rare step of sending Disney a letter outlining “an avalanche of complaints, concerns and fears” from its members over conditions imposed on theaters that wanted to show the studio’s “Avengers: Age of Ultron.”

    On the “Avengers” movie, Disney tried to limit matinee discounts and issued a rule stating theaters must use a national-average ticket price when calculating the box-office split. Disney retreated from both rules following the trade group’s letter.
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #7

    Standaard

    Het wordt geen Old Republic heeft Rian Johnson gezegd.

  8. #8

    Standaard

    Ik ben er zo eentje die Disney te veel ziet doen binnen een te korte tijd qua Star Wars. Maar ook met Marvel.

    Vanaf TFA komt er elk jaar een film uit. Mogelijk komt er ook een serie (of wordt dat nu de nieuwe trologie?).
    Van Marvel komen er per jaar meer dan 1 films uit en is er ook een serie.

    Je krijgt geen tijd om op adem te komen.

    Bond daarentegen is juist hoe het moet. Een gat van gauw 3 jaar voordat er iets nieuws komt. Met Batman zitten er ook telkens jaren tussen. Oke, TFA en Rogue1 bijvoorbeeld volgen elkaar per jaar op maar horen niet bij elkaar, maar het is gewoon te veel. Ik had liever gezien een drie-luik verspreid over 5 jaar (dus telkens een jaar rust) en daarna de stand-alones met telkens een jaar niets. Wellicht daarna een nieuwe trilogie.

    Natuurlijk draait het bij Disney om het geld. Met de aankoop van SW en Marvel hebben ze een melkkoe in handen. Met de aankoop van Lucasfilm (oktober 2012) en Marvel (eind 2009) had Disney namelijk de franchises die ze eerder met John Carter zochten.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Ik ben er zo eentje die Disney te veel ziet doen binnen een te korte tijd qua Star Wars. Maar ook met Marvel.

    Vanaf TFA komt er elk jaar een film uit. Mogelijk komt er ook een serie (of wordt dat nu de nieuwe trologie?).
    Van Marvel komen er per jaar meer dan 1 films uit en is er ook een serie.

    Je krijgt geen tijd om op adem te komen.

    Bond daarentegen is juist hoe het moet. Een gat van gauw 3 jaar voordat er iets nieuws komt. Met Batman zitten er ook telkens jaren tussen. Oke, TFA en Rogue1 bijvoorbeeld volgen elkaar per jaar op maar horen niet bij elkaar, maar het is gewoon te veel. Ik had liever gezien een drie-luik verspreid over 5 jaar (dus telkens een jaar rust) en daarna de stand-alones met telkens een jaar niets. Wellicht daarna een nieuwe trilogie.

    Natuurlijk draait het bij Disney om het geld. Met de aankoop van SW en Marvel hebben ze een melkkoe in handen. Met de aankoop van Lucasfilm (oktober 2012) en Marvel (eind 2009) had Disney namelijk de franchises die ze eerder met John Carter zochten.
    Die TV serie die komt er zeker, die is aangekondigd voor de nieuwe streamingdienst die Disney in de VS begint.

    Niemand verplicht je toch om te gaan? Gewoon die standalones overslaan, als je het teveel vindt en dan is het precies de frequentie die je wilde. Wat mij betreft is 1 per jaar prima, meer zou ik ook wat teveel van het goede vinden.

    Het belangrijkste is natuurlijk dat het goede en vermakelijke films zijn en wat mij betreft, is dat met TFA en RO 2 uit 2.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Niemand verplicht je toch om te gaan? Gewoon die standalones overslaan, als je het teveel vindt en dan is het precies de frequentie die je wilde. Wat mij betreft is 1 per jaar prima, meer zou ik ook wat teveel van het goede vinden.
    Ik voel mij ook zeker niet verplicht, maar het blijft star wars dus van binnen moet ik wel. Stel je voor je mist een goed film in de bios. Die fout maak ik niet meer na John Carter (ja...dat vond ik een leuke film, met mindere kanten soms).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Het belangrijkste is natuurlijk dat het goede en vermakelijke films zijn en wat mij betreft, is dat met TFA en RO 2 uit 2.
    TFA en R1 vermakelijk ja, maar heel goed waren ze niet naar mijn mening. Kort door de bocht: TFA was niet origineel (en je kan een planeet niet richten, want een planeet heeft een baan en een vaststaande rotatie om de polen) en bij R1 kreeg ik moeilijk binding met de hoofdpersoon.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  11. #11

    Standaard

    Ik vraagt me oprecht af of deze trilogie er echt gaat komen:

    De franchise staat onder druk als nooit tevoren (Solo is een flop, in de wandelgangen gaat het gerucht dat KK in september opstapt, auteurs Wendig en Kemp, voiceactor Freddie Prinze jr en storygrouplid Hidalgo die op zéér grove wijze op Twitter tekeer gaan tegen fans, Boyega die zich er in mengt, het feit dat er zonder bewijs wordt gesteld dat fans KM Tran hebben getreiterd en op social media is een oorlog gaande waar de Clone Wars niks bij waren want de fanbase in 2 kampen) én Rian Johnson is nu ook al zeer denigrerend bezig tegen fans die kritiek hadden op TLJ.

    Tel daarbij een interview uit 2003 op (waarin hij dit zegt:
    “I would be worried if everybody across the board was like ‘yeah, it was a good movie’ it’s much more exciting to me when you get a group of people who are coming up to you who are really really excited about it. Then there are other people who walk out literally saying ‘it’s the worst movie I’ve ever seen.’ Having those two extremes is the mark of the type of movie that I want to make.”
    )

    Door een film te maken die de fanbase in 2en heeft gespleten (wat blijkbaar zijn grote droom was) en zijn uitspraken op Twitter waarbij fans belachelijk worden gemaakt vraag ik me af of Disney wel verder wil. TLJ had een goede opbrengst maar na de eerste week was er een behoorlijke 'drop':
    It's been revealed that The Last Jedi box office is down 77 percent from its opening day last Friday. To put this in perspective: Rogue One went down 68 percent after its first week; The Force Awakens, Attack of the Clones and Revenge of the Sith saw declines around 50 percent; and The Empire Strikes Back, The Phantom Menace, and Return of the Jedi saw declines in the 20-30 percent range.
    Er zijn meerdere oorzaken waarom Solo nu flopt en TLJ is er ongetwijfeld een van (sterker: ik hoor/lees/zie zat reacties waar dit bevestigd wordt).

    Dat Disney/LFL met het grootste gemak iemand van een project halen is bekend (vraag maar aan Trank/Trevorrow/Lord&Miller)* dus ik vraag me oprecht af wat er met Johnson gaat gebeuren.

    *Zowel Trevorrow als Lord & Miller hebben onlangs op subtiele, doordachte en humoristische wijze al uitgehaald naar Disney/LFL vanwege het feit dat ze weg moesten.

  12. #12

    Standaard

    Of Solo een echt een flop is moet nog blijken, want nog niet alle inkomsten zijn binnen en alleen de bioscoop opbrengst zegt niets.
    De homevideo markt moet nog komen.

    Wat ik me wel afvraag is waarom Solo 300.0000$ heeft moeten kosten om te maken. Bv Maze Runner: The Death Cure had een PB van 62.000$
    De film bevat niet echt veel a-acteurs en heeft ook geen grote dure actie scenes of een heel bijzondere aanblik.
    Is het met zulke PB's niet vragen om moeilijkheden?
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Of Solo een echt een flop is moet nog blijken, want nog niet alle inkomsten zijn binnen en alleen de bioscoop opbrengst zegt niets.
    De homevideo markt moet nog komen.

    Wat ik me wel afvraag is waarom Solo 300.0000$ heeft moeten kosten om te maken. Bv Maze Runner: The Death Cure had een PB van 62.000$
    De film bevat niet echt veel a-acteurs en heeft ook geen grote dure actie scenes of een heel bijzondere aanblik.
    Is het met zulke PB's niet vragen om moeilijkheden?
    Mbt dat eerste: klopt, maar aangezien de Bluray verkoopresultaten van TLJ al ver achterbleven bij die van TFA zal Solo het denk ik niet veel beter gaan doen.
    Qua biosopbrengsten is het totnutoe een drama. Wereldwijd staat hij nu op $317 miljoen. Om break even te spelen moet hij er minimaal 500 opleveren (bedrag is inclusief promokosten).

    Mbt dat tweede: in mn review schreef ik ook al zoiets, dat de film geen echt grootste sets heeft. Het ziet er m.i. uit als een dure TV aflevering. Dat de film 300 miljoen heeft gekost komt ook door de reshoots. Ron Howard heeft enorm veel opnieuw gefilmd, de rol van Michael K Williams (die een CGI alien zou spelen) werd geknipt en Paul Bettany werd toegevoegd aan de cast. Verder heeft Alden Ehrenreich een acteercoach op de set gehad wat ook niet goedkoop geweest zal zijn

  14. #14

    Standaard

    Ik weet niet of anderen dit ook hebben, maar ik word een beetje star wars moe. Episode 8 heb ik niet in de bios gezien en Solo helemaal nog niet dus zit niet echt op weer een trilogy meteen weer te wachten. Elk jaar een nieuwe film heeft voor mij de magie er een beetje afgehaald. Dit heb ik overigens ook met alle Marvell films....

    bedenk eens wat nieuws ofzo....
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  15. #15

    Standaard

    De magie is inderdaad weg, maar ik heb er geen moeite mee als ze 1 film per jaar afleveren. Je hoeft niet te kijken zeg ik altijd maar .
    En wat betreft de Marvel films heb ik helemaal geen moeite met 2 per jaar.

  16. #16

    Standaard

    Zolang de kwaliteit goed is is er niks aan de hand. Kijk naar Harry Potter met 8 films in 10 jaar, films die het allemaal geweldig deden bij fans, critici én qua opbrengsten.

    Zelf ben geen Marvel fan (ik heb er gewoon niks mee) maar wat ik steeds hoor is dat ook deze reeks zorgvuldig gepland is met een duidelijke opbouw. Dat soort zaken doen wonderen blijkt wel weer.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De magie is inderdaad weg, maar ik heb er geen moeite mee als ze 1 film per jaar afleveren. Je hoeft niet te kijken zeg ik altijd maar .
    En wat betreft de Marvel films heb ik helemaal geen moeite met 2 per jaar.
    Het zijn er tegenwoordig 3 per jaar

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je hoeft niet te kijken zeg ik altijd maar
    Dat advies wordt met harte genomen voor Solo.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Zolang de kwaliteit goed is is er niks aan de hand. Kijk naar Harry Potter met 8 films in 10 jaar, films die het allemaal geweldig deden bij fans, critici én qua opbrengsten.
    Daar was er wel een sterke overkoepelende verhaallijn en waren de films ook rechtstreeks gebaseerd op erg goede en bekende boeken. JK Rowling was ook wel heel erg nadrukkelijk betrokken bij die films: ze heeft meegeschreven aan de scripts en ervoor gezorgd dat de verhaallijn van de films in lijn was met de boeken. Ik weet niet of er bij de huidige Star Wars-films iemand zo'n centrale rol heeft. Lucas is niet meer betrokken toch? Het is moeilijk voor te stellen dat iemand anders (met Disney in de nek hijgend) zo'n rol kan aannemen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Daar was er wel een sterke overkoepelende verhaallijn en waren de films ook rechtstreeks gebaseerd op erg goede en bekende boeken. JK Rowling was ook wel heel erg nadrukkelijk betrokken bij die films: ze heeft meegeschreven aan de scripts en ervoor gezorgd dat de verhaallijn van de films in lijn was met de boeken. Ik weet niet of er bij de huidige Star Wars-films iemand zo'n centrale rol heeft. Lucas is niet meer betrokken toch? Het is moeilijk voor te stellen dat iemand anders (met Disney in de nek hijgend) zo'n rol kan aannemen.
    Juist, dat is exact wat ik bedoel. Rowlings boeken zijn geweldig en het einde stond allang vast. Die films zijn echt met de grootst mogelijk zorg gemaakt.

    Bij SW is het gewoon een puinzooi. Respect voor wat Kennedy als producer zijnde gedaan heeft maar als hoofd van Lucasfilm vind ik het zwaar tegenvallen. Men heeft een storygroup maar als je kijkt wat daar in zit... 1 persoon deed voorheen de social media en een ander heet Lucas een dolk in de rug gestoken door na de overname eerst enorm te pushen dat men de reeds bestaande Expanded Universe moest laten vallen en heeft pas later een voorstander van deze EU erbij gehaald.

    De ideeen die Lucas had voor 7, 8 en 9 zijn in Disneys bezit (een paar dagen geleden is een recent interview waarin Lucas er wat over verteld verschenen en dit lijkt op datgeen wat Mark Hamill in 1983 (!) al vertelde (hem werd toen gevraagd of GL hem wat had laten weten over eventuele vervolgen). Uiteraard was de shill media er als de kippen bij om duidelijk te maken dat dit een belachelijk idee was (Lucas gaf aan dat de film oa over The Whills zou gaan:

    “[The next three Star Wars films] were going to get into a microbiotic world. But there’s this world of creatures that operate differently than we do. I call them the Whills. And the Whills are the ones who actually control the universe. They feed off the Force.”
    Dit is iets wat hij begin jaren 70 al bedacht:


    Men klooit maar wat aan nu. In plaats van dat er vooraf een duidelijke lijn was (VII start hier en eindigt met IX daar) zijn Abrams en Kasdan een verhaal gaan schrijven voor VII, gaven het stokje door aan Johnson die zijn eigen ding deed (wat vervolgens tot ergernis bij Trevorrow heeft geleid aangezien hij Luke in IX wilde gebruiken en wat uiteindelijk tot zijn ontslag heeft geleid) en nu mag Abrams weer wat voor IX verzinnen.

    Je kan zeggen van Lucas wat je wil maar hij was wel dé persoon met de meeste kennis. En als je zijn visie dan gaat negeren pak dan een SW veteraan als Timothy Zahn (auteur van diverse SW boeken waaronder het magnum opus: de Thrawn trilogie).

    Overigens zijn andere zaken zoals de boeken en comics (doordrenkt van politieke correctheid, sociale statements) afgegleden naar een niveau dat ik ze niet eens als brandhout wil gebruiken (waarbij vriend en vijand ook walgt van de visuele kwaliteiten van de Star Wars comic), heeft Disney LucasArts (verantwoordelijk voor geweldige games sinds de jaren 80) in 2013 opgeheven en (wat ik hierboven al ergens aangaf) zijn er medewerkers die op Social Media zich van hun slechtste kant laten zien.

    Ik ben zeer benieuwd wat er de komende tijd gaat gebeuren.

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is natuurlijk ook dat wat na de overname al gevreesd werd nu ook min of meer gebeurd, maar ook snel bestempeld wordt. Ze stonden al 1-0 achter. Natuurlijk is de lijn ook ver te zoeken; zeker als de nadruk op kwantiteit wordt gelegd in plaats van kwaliteit. Toch had ik wel iets meer verwacht van Disney. De spin-offs vind ik echter prima te pruimen, maar TLJ is ook voor mij ook wel een dieptepunt. Ik begrijp het waarschijnlijk niet... Oké, je hebt drie oudgediende en die breng je dan niet tegelijkertijd op het doek? Zoveel potentie en zo de boot gemist. Kun je dat nog wel repareren? Ik vind namelijk dat er straks naast Rey - die ik nog wel oké vind - nog maar weinig echt interessante karakters overblijven voor het slotstuk, maar ben wel blij dat J.J. het mag opruimen. Nog een voordeel, de verwachtingen zijn nu niet meer zo hoog. Wie weet zijn we straks allemaal euforisch verrast... Of niet. Kan ook!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    Mijn grootste probleem met alle recente delen en aanhangsels is dat de verhaal lijnen gewoon veel te simpel zijn. Er is een rode draad nodig, maar ook diepgang binnen de ene film. Nu is het een nogal simpel verhaal zodat iedereen het lekker makkelijk kan volgen (raad ik dan) en dan moet de film dus op de characters en de chemie daarvan leunen, en dat kan die ook niet.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De spin-offs vind ik echter prima te pruimen
    Over RO kun je twisten (zelf vind ik de versie uit de jaren 90 waarin Kyle Katarn de Death Star plannen jat boeiender) maar de voorgeschiedenis van Solo (geschreven door AC Crispin) over hoe hij Lando en Chewbacca ontmoet en de Falcon wint is mijns inziens vele malen beter en boeiender (en vele fans delen deze mening. Sterker: deze trilogie wordt beschouwd als een van de beste SW werken ooit).
    Het gevaar met films die een reeds bestaand verhaal herschrijven is dat men gaat vergelijken en dit in het nadeel van de film uitvalt.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Mbt dat eerste: klopt, maar aangezien de Bluray verkoopresultaten van TLJ al ver achterbleven bij die van TFA zal Solo het denk ik niet veel beter gaan doen.
    Qua biosopbrengsten is het totnutoe een drama. Wereldwijd staat hij nu op $317 miljoen. Om break even te spelen moet hij er minimaal 500 opleveren (bedrag is inclusief promokosten).

    Mbt dat tweede: in mn review schreef ik ook al zoiets, dat de film geen echt grootste sets heeft. Het ziet er m.i. uit als een dure TV aflevering. Dat de film 300 miljoen heeft gekost komt ook door de reshoots. Ron Howard heeft enorm veel opnieuw gefilmd, de rol van Michael K Williams (die een CGI alien zou spelen) werd geknipt en Paul Bettany werd toegevoegd aan de cast. Verder heeft Alden Ehrenreich een acteercoach op de set gehad wat ook niet goedkoop geweest zal zijn
    Oke, vandaar.

    Maar wat ook suf is het moment waarop Solo is uitgebracht. Net op het moment van de overkill aan marvel en een paar andere films.
    Zoveel films in mei en dat kan niet iedere portemonnee (vooral families) niet dragen. En ja niet iedereen heeft een moviepass.
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Het zijn er tegenwoordig 3 per jaar
    Deadpool % de X-men vallen buiten de MCu, dus het zijn niet echt Marvel films. Wel films gebaseerd op een Marvel karakter .

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •