De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dolby True HD 7.1 via UHD speler en via Receiver Dolby Atmos??

    Ik heb een Sony ubp x800 Blu-ray/uhd speler en een Marantz NR 1608 receiver met atmos speakers, nu is het gekke dat als ik de info bekijk op mijn sony x800 speler hij het audio formaat dolby true hd 7.1 aangeeft en op mijn receiver Dolby Atmos. Nu is mijn vraag waarom geeft hij geen Dolby Atmos aangeeft op mijn Sony x800 Blu-ray speler, audioformaat van bron is wel gewoon Dolby Atmos. Namelijk de UHD van War of the planet of the Apes...

    Is de Sony UBP-X800 wel geschikt voor Dolby Atmos?

  2. #2

    Standaard

    Op de site van Sony staat van wel.

  3. #3

    Standaard

    Atmos is de verpakking van true HD. De receiver is verantwoordelijk voor de weergave van Atmos. Blu-ray spelers geven altijd de bron aan en dat is true HD. Atmos is de extensie hiervan en daar zorgt de receiver voor.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties, dat maakt veel duidelijk. Ik moet de receiver vaaks wel zelf even op Atmos zetten anders pakt hij automatisch True HD 7.1, vandaar dat ik oa dacht dat het niet klopte. Ook kan ik bij bitstream op Blu-ray speler kiezen uit PCM of Automatisch dus zet ik deze maar op auto...

  5. #5

    Standaard

    Op mijn OPPO heeft ie ook truehd aan en op de receiver Atmos
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Atmos is de verpakking van true HD. De receiver is verantwoordelijk voor de weergave van Atmos. Blu-ray spelers geven altijd de bron aan en dat is true HD. Atmos is de extensie hiervan en daar zorgt de receiver voor.
    ATMOS, DTS X en AURO 3D zijn extra's die worden gedragen door reeds bekende audio formaten zoals Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS HD MA, DTS HD HR en PCM. Gelukkig maar, want anders hadden we ook nog eens nieuwe spelers moeten kopen.

    De decoders in de receivers vissen het signaal bij de reeds bekende audioformaten eruit en dan gaan er de kreten DTS X en ATMOS komen op het schermpje van de receiver of je TV/Beamer.

    ATMOS wordt gedragen door zowel Dolby TrueHD als Dolby Digital plus maar ook door PCM.

    AURO 3D kan ook bijgevoegd zijn door meerdere reeds bekende formaten, maar daar zit geen Dolby bij, ze hebben de DTS en PCM formaten gekozen.

    DTS X komt ook met een stereo signaal mee voor de koptelefoon, dit is een soort van virtueel ruimtelijk geluid waar ook gamers wel bekend mee zijn, DTS X komt niet voor bij bij Dolby formaten...... de reden hoef ik hoop ik niet toe te lichten DTS X kan gedragen worden door DTS HD MA en DTS HD HR en DTS HD MA 2.0 voor DTS X HP(HP als in HeadPhone)

    Blu ray en UHD spelers geven gewoon de reeds bekende formaten/ de dragers aan, de daarvoor geschikte receiver herkent de 3D/Boven kanalen en geeft aan welke er gebruikt wordt, ATMOS, DTS X of AURO 3D

    Heb een paar Blu Ray/UHD spelers en zij geven allemaal alleen de reeds bekende audio formaten weer, nooit ATMOS etc etc, en dat is
    ook niet nodig, de receiver zijn decoder moet het werk doen als er 3D audio met de dragers is meegegeven. Hoop ook dat spelers dat ook gewoon blijven doen, kan nog steeds niet blij worden van ATMOS dat gedragen wordt door Dolby Plus, ATMOS is absoluut geen garantie voor kwaliteit, heb liever een film met goed DTS HD MA 5.1 geluid dan een film met een matige ATMOS track.

    Voor degenen die het nog niet hebben, ga niet direct naar de winkel hollen, het is een leuke aanvulling maar ook niet meer dan dat
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Mijn speler geeft wel Multi achter Dolby True HD of Dolby Digital Plus weer bij een Atmos track.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Mijn speler geeft wel Multi achter Dolby True HD of Dolby Digital Plus weer bij een Atmos track.
    Doen je beide spelers dat? en behalve multi ook het aantal kanalen?
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    ATMOS wordt gedragen door zowel Dolby TrueHD als Dolby Digital plus maar ook door PCM.
    ATMOS is absoluut geen garantie voor kwaliteit, heb liever een film met goed DTS HD MA 5.1 geluid dan een film met een matige ATMOS track.

    Voor degenen die het nog niet hebben, ga niet direct naar de winkel hollen, het is een leuke aanvulling maar ook niet meer dan dat
    Een PCM met Atmos? Volgens info van Dolby kan het alleen met Plus en TrueHD. Voor zover ik weet, kan Dolby Surround of DTS Neural:X van PCM er wel een soort Atmos van maken.

    Edit:
    In hetzelde document staat wel beschreven dat het getransporteerd kan worden als PCM 2.0 met meta-data, zodat een Atmos decoder er een soort Atmos van kan maken, maar dit is volgens mij niet te vergelijken met de oorspronkelijke Atmos soudtrack.

    Ik ken weinig slechte Atmos-tracks, behalve die met DD+ als drager. Die met DD+ als drager zullen daarom alleen mooi klinken bij VideoOnDemand.
    Anders zal het door de gebruikte op-/instellingen komen.

    Atmos is idd -net als andere formaten- (nog steeds) geen garantie voor kwaliteit, maar wel voor onduidelijkheid. Iets waar we helaas aan gewend zijn. Als alle formaten wel een garantie voor kwaliteit zouden zijn, kochten minder mensen een slaapkamer-apparaat voor onder de TV in de woonkamer.

    Idee voor klus en woonprogramma's om daar ook aandacht aan te besteden?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 26-11-2017 om 23:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •