De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Wel Atmos of niet?

  1. #1

    Standaard Wel Atmos of niet?

    Beste forumleden,
    is het normaal dat sommige films ondanks Atmos hebben dit niet aangeven op de receiver? Is dit dan valse informatie op de hoes?

    Bij transformers 4 en 5 krijg ik op mijn receiver dolby digital te zien in plaats van atmos.
    Bij john wick 1 en 2 staat er wel Atmos.

    Me receiver staat op direct ingesteld. Waarom de ene film wel en de andere niet?
    bij andere films welke 7.1 zijn krijg ik te zien pcm. Dit klopt vanwege me instelling blu ray speler.

    zijn de transformers films wel Atmos?
    wat is jullie ervaring?

    dank je wel
    I need ya, Deck. This is a bad one, the worst yet. I need the old blade runner, I need your magic.

  2. #2

    Standaard

    Lijkt niet goed die instelling op de blu-ray speler. Moet op bitstream staan voor de uitvoer en niet pcm. Bij denon receiver moet de modus vaak wel op movie om atmos te krijgen, als je een denon hebt tenminste.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Lijkt niet goed die instelling op de blu-ray speler. Moet op bitstream staan voor de uitvoer en niet pcm. Bij denon receiver moet de modus vaak wel op movie om atmos te krijgen, als je een denon hebt tenminste.
    Hoi,

    ik heb een pioneer sc lx 59.
    waarom de ene film wel atmos en de andere niet?
    I need ya, Deck. This is a bad one, the worst yet. I need the old blade runner, I need your magic.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronnoordsij Bekijk bericht
    Hoi,

    ik heb een pioneer sc lx 59.
    waarom de ene film wel atmos en de andere niet?
    Heb je secundaire audio uit staan in je blu-ray speler?

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ondersteund je receiver ook Dolby Digital Plus. Soms zit Atmos niet in een Dolby TrueHD-track, maar dus in een Dolby Digital Plus-track. Veelal bij Warner. Lijkt me sterk, maar dat is het eerste wat ik kan bedenken als het soms wel en soms niet werkt. Soms moet je ook een ander audiospoor kiezen in het filmmenu.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Dank je wel voor jullie reacties. Het is opgelost. Was een instelling in me blu ray speler.

    Bd Audio Mixing stond aan. Toen ik deze op uitschakelde werkte alles.
    Er kan een slotje op.
    I need ya, Deck. This is a bad one, the worst yet. I need the old blade runner, I need your magic.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •