Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 56 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Dat zou inderdaad nog wel eens kunnen. Warner brengt inderdaad nog wel veel fysiek uit, ook van TV series.

  2. #27

    Standaard

    Tjonge jonge als ik zo op het web lees dan schrijft men deze productie al af voor hij beschinkbaar is.ACCEPTEER DAT PETER JACKSON DIT NIET MAAKT!!!
    Laatst aangepast door jeroeni : 17-07-2022 om 17:09

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Tjonge jonge als ik zo op het web lees dan schrijft men deze productie al af voor hij beschinkbaar is.ACCEPTEER DAT PETER JACKSON DIT NIET MAAKT!!!
    Dat Jackson niet betrokken is is het punt helemaal niet.
    Punt is dat deze serie een soort "fanfictie" is aangezien het een geheel eigen draai/invulling geeft aan de werken van JRR Tolkien.

    “We have the rights solely to The Fellowship of the Ring, The Two Towers, The Return of the King, the appendices, and The Hobbit. And that is it. We do not have the rights to The Silmarillion, Unfinished Tales, The History of Middle-Earth, or any of those other books
    LotR en Hobbit zijn al gemaakt, dus blijft alleen de appendices over en daarin lijkt (obv de trailers, berichten e.d.) Amazon zichzelf nogal wat vrijheden te gunnen. Voorbeeld: Galadriel wordt als een soort van warrior princess neergezet (iets wat in Tolkiens werken niet het geval was).

    Ik denk dat als men de rechten had van de Silmarillion en deze vrij trouw aan het bronmateriaal (zoals LotR) zou verfilmen het gros enthousiast zou zijn.

  4. #29

    Standaard

    Ik vang dingen op zoals de shots zijn niet des Jackson.Maar ben jij nu dan ook in een staat van het gaat niets worden ?

    Op basis van de laatste trailer word ik hier al blijer van dan van een nieuwe Star Wars serie op Disney+.
    Laatst aangepast door jeroeni : 17-07-2022 om 20:58

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik vang dingen op zoals de shots zijn niet des Jackson.Maar ben jij nu dan ook in een staat van het gaat niets worden ?
    Ik heb geen grote interesse in iets wat weliswaar wat personages leent die door Tolkien zijn bedacht maar verder een zelfbedacht verhaal is.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik heb geen grote interesse in iets wat weliswaar wat personages leent die door Tolkien zijn bedacht maar verder een zelfbedacht verhaal is.
    Ik heb geen moeite met die vrijheid.Als ik een geloofwaardig Middle-earth gevoel krijg van die serie dan is het voor een groot deel geslaagd.

  7. #32

    Standaard

    Composer Bear McCreary to score ‘The Lord of the Rings: The Rings of Power’:https://www.rollingstone.co.uk/tv/ne...f-power-20549/


  8. #33

    Standaard

    Benieuwd wat ie met fantasy kan doen, al geeft God of War misschien een idee.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Benieuwd wat ie met fantasy kan doen, al geeft God of War misschien een idee.
    Die gast ziet er van z'n eigen al lekker fantasy uit.

    Luister deze eens:https://www.youtube.com/watch?v=cD0FeOrK6rk

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Die gast ziet er van z'n eigen al lekker fantasy uit.

    Luister deze eens:https://www.youtube.com/watch?v=cD0FeOrK6rk
    Die hoef ik niet te luisteren, die heb ik op CD Bear is namelijk één van m’n favoriete componisten en ik heb minimaal 20 soundtracks CD’s van hem (Battlestar Galactica, Caprica, Terminator Sarah Connor Chronicles, Walking Dead, Outlander, Agents of Shield, Black Sails, Defiance, God of War, Godzilla KotM, 10 Cloverfield Lane, Cloverfield Paradox, Colossal, Europa Report).
    Laatst aangepast door tmvde : 22-07-2022 om 22:51

  11. #36

    Standaard

    In dat geval kan je haast bijna geen betere wensen.

  12. #37

  13. #38

  14. #39

    Standaard

    Gisteren eerste aflevering gezien, tof gemaakt. Sympathiek van Amazon voor een Nederlandse dub te voorzien, maar heb snel overgeschakeld naar Engels. Benieuwd naar de volgende afleveringen.

  15. #40

    Standaard

    Ik moet zeggen: het viel niet tegen. Toegegeven, ik moest er wel even inkomen, het is een redelijk lange introductie, maar aan het eind van het eerste deel was ik om. Ik moest ook wel wennen dat personages nu natuurlijk door een andere acteur worden gespeeld, maar die doen het prima.

    Ik ben wel verbaasd dat het er, gezien de enorme berg geld die uitgegeven is, wel af en toe erg 'tv-achtig' eruit ziet (zoals de opnames op zee). Ik had het misschien wel meer filmisch verwacht. Die shots zijn er ook wel, maar net zo vaak niet.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik moet zeggen: het viel niet tegen. Toegegeven, ik moest er wel even inkomen, het is een redelijk lange introductie, maar aan het eind van het eerste deel was ik om. Ik moest ook wel wennen dat personages nu natuurlijk door een andere acteur worden gespeeld, maar die doen het prima.

    Ik ben wel verbaasd dat het er, gezien de enorme berg geld die uitgegeven is, wel af en toe erg 'tv-achtig' eruit ziet (zoals de opnames op zee). Ik had het misschien wel meer filmisch verwacht. Die shots zijn er ook wel, maar net zo vaak niet.
    En omdat het er vaak te tv-achtig uitziet houd het voor mij nu al op.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    En omdat het er vaak te tv-achtig uitziet houd het voor mij nu al op.
    Dat is jammer, want verhaal is het redelijk spannend. En wat ik zeg: het is af en toe.

  18. #43

    Standaard

    aflevering 2 gisteren gezien, blijft goed.

  19. #44

    Standaard

    Ik kap ermee. Nog nooit zo'n een saaie slechte serie gezien. Alleen de visuals en de kostuums zijn mooi om te zien. Daar houdt het mee op.

    Het is toch wat. Kost miljoenen om een LOTR serie te maken en dan komt Amazon met deze troep aan.
    Vooral die Galadriel is als personage een onuitstaanbarr arrogante muts. Verschrikkelijk.
    Je kan merken dat Peter Jackson en zijn crew echte Tolkien fans waren en zo een goed mogelijke adaptie naar het scherm hebben gebracht.
    Het is dat Amazon nog topseries heeft zoals The Boys, Terminal List en Jack Reacher, anders had ik allang Amazon de deur uitgegooid.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Ik kap ermee. Nog nooit zo'n een saaie slechte serie gezien. Alleen de visuals en de kostuums zijn mooi om te zien. Daar houdt het mee op.

    Het is toch wat. Kost miljoenen om een LOTR serie te maken en dan komt Amazon met deze troep aan.
    Vooral die Galadriel is als personage een onuitstaanbarr arrogante muts. Verschrikkelijk.
    Je kan merken dat Peter Jackson en zijn crew echte Tolkien fans waren en zo een goed mogelijke adaptie naar het scherm hebben gebracht.
    Het is dat Amazon nog topseries heeft zoals The Boys, Terminal List en Jack Reacher, anders had ik allang Amazon de deur uitgegooid.
    Dit krijg je als je échte Tolkien scholars (Shippey bv) eruit gooit.

    Amazon had ook een nieuwe fantasy serie kunnen maken maar hebben een IP opgekocht om onder de LotR vlag een fanfic serie te produceren met zaken die de Tolkien lore niet respecteren.

    Jackson was inderdaad een echte fan.
    Peter Jackson: "We made a promise to ourselves at the beginning of the process that we weren't going to put any of our own politics, our own messages or our own themes into these movies. In a way, we were trying to make these films for him (Tolkien), not for ourselves."


  21. #46

    Standaard

    Inmiddels aflevering 6 gezien, wow. De oorlog is begonnen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #47

    Standaard

    Ik snap die kritiek nooit dat het fanfiction is en daarom nooit gemaakt had mogen worden. Waarom is het bij LotR een doodzonde dat de boeken tot allerlei spin offs geleid hebben, en niet bijv bij Planet of the Apes, Jurassic Park of James Bond. Ik snap dat fans van het eerste uur en de originele boeken dit niet zomaar kunnen waarderen omdat die andere verwachtingen kunnen hebben of het verhaal als “afgesloten” zien maar dit soort genreboeken leent zich bij uitstek tot een bredere franchise. En commercieel is het slim natuurlijk.

    Ik volg Rings of Power ook en ben matig enthousiast. Ben geen enorme fan van de LotR-films (die ik wel ben gaan waarderen over de jaren heen) en The Hobbit films vond en vind ik onkijkbaar (ben nooit verdergekomen dan halverwege de 2e film ondanks herhaalde pogingen), maar RoP heeft een redelijk boeiend verhaal. Allemaal weer veel te lang en breed uitgesponnen, maar dat is een euvel waar alle streamingsseries aan lijden (te lange en teveel afleveringen). Ik vind RoP iig een stuk geslaagder dan House of Dragon want daar ben ik na 1,5 aflevering afgehaakt. GoT zelf vond ik wel geslaagd.
    Laatst aangepast door Oakey : 02-10-2022 om 14:07
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik snap die kritiek nooit dat het fanfiction is en daarom nooit gemaakt had mogen worden. Waarom is het bij LotR een doodzonde dat de boeken tot allerlei spin offs geleid hebben, en niet bijv bij Planet of the Apes, Jurassic Park of James Bond. Ik snap dat fans van het eerste uur en de originele boeken dit niet zomaar kunnen waarderen omdat die andere verwachtingen kunnen hebben of het verhaal als “afgesloten” zien maar dit soort genreboeken leent zich bij uitstek tot een bredere franchise. En commercieel is het slim natuurlijk.

    Ik volg Rings of Power ook en ben matig enthousiast. Ben geen enorme fan van de LotR-films (die ik wel ben gaan waarderen over de jaren heen) en The Hobbit films vond en vind ik onkijkbaar (ben nooit verdergekomen dan halverwege de 2e film ondanks herhaalde pogingen), maar RoP heeft een redelijk boeiend verhaal. Allemaal weer veel te lang en breed uitgesponnen, maar dat is een euvel waar alle streamingsseries aan lijden (te lange en teveel afleveringen). Ik vind RoP iig een stuk geslaagder dan House of Dragon want daar ben ik na 1,5 aflevering afgehaakt. GoT zelf vond ik wel geslaagd.
    Ik denk omdat de werken van Tolkien meer gelezen zijn (en als boek beter gewaardeerd worden) dan Ian Fleming en Pierre Boule.
    Los daarvan is de PotA film geen 1 op 1 bewerking van het boek, dus vind ik PotA geen best voorbeeld.

    Als het een verfilming van de Silmarillion zou zijn zouden de fans milder zijn. Echter: die rechten heeft Amazon niet waardoor men zelf wat is gaan verzinnen en dát is waar zo velen kritiek op hebben. (kritiek die wordt weggezet als "ja maar die zijn [vul wat in]-ist of -foob)

    My 2 cents: Amazon wilde een succesvolle serie, maar vanuit het niets wat succesvols produceren is lastig. Oplossing: koop een IP met een grote fanbase. Niet iedèreen zal het goed vinden, maar er zijn er zat die standaard alles geweldig vinden én je serie heeft sneller bekendheid. Disney past dit beleid ook toe met de IPs die ze kopen en alle remakes.

    Wanneer er opeens een vervolg op Harry Potter komt waarbij het verhaal niet door JK Rowling is geschreven zal er ook een bak kritiek komen denk ik.

  24. #49

    Standaard

    Tot nu toe is RoP vrij goed. Ben altijd aan het aftellen naar vrijdag, wat een goed teken is. De laatste aflevering was zelfs de beste tot nu toe. Persoonlijk vind ik het tot nu toe beter dan the hobbit, maar slechter dan LoTR.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Tot nu toe is RoP vrij goed. Ben altijd aan het aftellen naar vrijdag, wat een goed teken is. De laatste aflevering was zelfs de beste tot nu toe. Persoonlijk vind ik het tot nu toe beter dan the hobbit, maar slechter dan LoTR.
    Mee eens.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Wanneer er opeens een vervolg op Harry Potter komt waarbij het verhaal niet door JK Rowling is geschreven zal er ook een bak kritiek komen denk ik.
    Maar niet als ze 50 jaar dood is. Dat is wel een verschil. Het zal ook vast gaan gebeuren als die franchise populair blijft na haar dood. Uiteindelijk maken de nabestaanden de rechten beschikbaar voor een mooi bedrag.

    En gedoe om rechten speelde ook bij James Bond, films buiten de reeks en remakes daarvan etc. Maar wat ik zeg, voor de boekenfans is het allemaal heiligschennis. Alleen is het percentage kijkers van LotR en RoP dat de boeken van Tolkien heeft gelezen verwaarloosbaar uiteraard. Helemaal in deze tijd van ontlezing. Persoonlijk vond ik ze overigens ook niet om door te komen, en ik ben een echte lezer.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •