De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 3D Ondertiteling wordt dubbel getoond

    Sinds 1 week in het bezit van LG 55UH850 TV en Samsung BD-J6300 BlueRay speler, beide 3D;4K UHD, 1:1 aangesloten met een highspeed kabel (geen speciale). Het probleem is dat de ondertiteling van originele BlueRay DVD's deels dubbel, deels correct weergegeven (crosstalk?), dus een paar titels gaat het goed, daarna weer een aantal dubbel. Dit doet zicht voor bij alle talen. Ik heb de speler al omgeruild voor een ander exemplaar van hetzelfde type echter met hetzelfde resultaat. Vervolgens een nieuwe LG UP970 speler geprobeerd om evt. merk in-compatibiliteit met de TV uit te sluiten, echter zonder positief resultaat. Het vreemde is dat het "dubbel" probleem zich telkens bij dezelfde ondertitels voordoet en dat ook nog bij beide type spelers, het lijkt dus dubbel reproduceerbaar. De kijkhoek veranderen verminder het probleem, maar dan moeten we min of meer gaan staan ipv zitten. De 3D kwaliteit van het beeld zelf wordt dan minder. Kijkafstand is ca. 3mtr. bij een 55"scherm.
    Ik heb op deze site berichten gelezen met een soortgelijk probleem, vandaar deze poging. Ik zou graag een advies willen hebben of dit nu een probleem van de speler, TV of DVD of combinatie is en wat ik er aan kan doen. Ik kan de TV nog omruilen maar ik vind het vreemd dat deze de oorzaak zou zijn omdat het probleem zich reproduceert.
    Ik ben nieuw op het forum en zou een reactie erg fijn vinden zodat ik verder kan met mijn onderzoek naar de oorzaak.

  2. #2

    Standaard

    Hoe is e.e.a. aangesloten? Lijkt erop dat je geupscaled 3D aan het kijken bent en niet echt 3D. Wordt het 3D signaal automatisch herkend?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.
    Het signaal van de speler wordt automatisch herkend, TV schakelt naar 3D mode. HDMI vd speler gaat rechtstreeks naar HDMI van TV. Hoe kan ik herkennen of er upscaling wordt toegepast? Bedoel je upscaling naar 4K of naar 1080p. Ik zal kijken of hier iets te configureren is.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb geen instelling gevonden waarmee ik upscaling kan configuren. Het enige wat effect heeft gehad is schuin naar beneden naar de TV kijken vanaf een hoge stoel.

  5. #5

    Standaard

    Kun je eens voorbeelden van 3D Blu-rays noemen waarbij het door jou beschreven probleem zich voordoet? Ik zie, als ik een 3D Blu-ray ga kijken, in het begin af en toe ook wel eens lichte schaduwbeelden bij ondertitels. maar dat verdwijnt zodra mijn ogen aan de 3D-weergave gewend zijn. Jouw LG TV geeft naar mijn weten passieve 3D-beelden door, dus dat zou juist minder problemen moeten geven. Ik zie bij 3D Blu-rays alleen dubbele ondertitels wanneer ik naar het 3D-beeld op mijn TV kijk en ik mijn bril nog niet heb aangezet (ik gebruik actieve 3D).

    Wat betreft upscaling: volgens mij kun je dat ook niet instellen op je TV. Die doet dat automatisch voor alle beelden die binnenkomen en rekent deze om naar de eigen ('native') resolutie van het scherm.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Misschien dat de anti-reflectie laag er niet goed op zit, staat wel wat op Tweakers hier over in het OLED topic volgens mij.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit is overigens een LED-tv. En als je Googled lees je wel meer problemen met dit scherm.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tubular Bekijk bericht
    Sinds 1 week in het bezit van LG 55UH850 TV en Samsung BD-J6300 BlueRay speler, beide 3D;4K UHD, 1:1 aangesloten met een highspeed kabel (geen speciale). Het probleem is dat de ondertiteling van originele BlueRay DVD's deels dubbel, deels correct weergegeven (crosstalk?), dus een paar titels gaat het goed, daarna weer een aantal dubbel. Dit doet zicht voor bij alle talen. Ik heb de speler al omgeruild voor een ander exemplaar van hetzelfde type echter met hetzelfde resultaat. Vervolgens een nieuwe LG UP970 speler geprobeerd om evt. merk in-compatibiliteit met de TV uit te sluiten, echter zonder positief resultaat. Het vreemde is dat het "dubbel" probleem zich telkens bij dezelfde ondertitels voordoet en dat ook nog bij beide type spelers, het lijkt dus dubbel reproduceerbaar. De kijkhoek veranderen verminder het probleem, maar dan moeten we min of meer gaan staan ipv zitten. De 3D kwaliteit van het beeld zelf wordt dan minder. Kijkafstand is ca. 3mtr. bij een 55"scherm.
    Ik heb op deze site berichten gelezen met een soortgelijk probleem, vandaar deze poging. Ik zou graag een advies willen hebben of dit nu een probleem van de speler, TV of DVD of combinatie is en wat ik er aan kan doen. Ik kan de TV nog omruilen maar ik vind het vreemd dat deze de oorzaak zou zijn omdat het probleem zich reproduceert.
    Ik ben nieuw op het forum en zou een reactie erg fijn vinden zodat ik verder kan met mijn onderzoek naar de oorzaak.
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn samsung TV, ik heb hier helaas nooit een oplossing voor kunnen vinden. Ik heb het inmiddels maar "geaccepteerd" maar kijk hierdoor wel een stuk minder 3D blu rays...

  9. #9

    Standaard

    Ik heb originele Blurays van Avantar, Peter Pan, Hobbit, allen met een gelijk probleem. Het effect wat Marcel Hoeve beschrijft heb ik ook ervaren, je ogen moeten even focusseren. Maar dat is voor mij nog te accepteren. Ik zie de titels verschoven en door elkaar en daarmee niet leesbaar, zoals je zou zien zonder bril, zoals ook te zien is in de filmpjes waar Claudio over schrijft. De film zelf is prima. Omdat de drie spelers op exact dezelfde beeldmomenten het probleem laten zien zou de BlueRay dvd de oorzaak kunnen zijn, maar dat het dan bij 3 disks voorkomt maakt het weer wat onwaarschijnlijker. Ik ga nog een test doen op een andere TV of deze ook op hetzelfde moment fout gaat.
    Allen bedankt voor de reacties, leuk dat er wordt meegedacht op zo'n forum.

  10. #10

    Standaard

    Het probleem dat je aankaart klinkt me min of meer bekend in de oren, Ik heb anderhalf jaar geleden ook deze tv gekocht. Maar had deze al na 3 dagen retour aangemeld. Ook ik had problemen met de 3D functie op dit scherm maar dat probleem vertaalde zich nog erger dan wat jij beschrijft. 3D werkte gewoon niet, ik zag door de brillen zowel het linkse als het rechts beeld. Dit is uiteraard goed te zien bij ondertiteling maar ik zou toch ook eens het beeld zelf van je tv bekijken.

    Neem eens een foto door elk apart oog van de 3D bril. Als je naast het beeld, dat je moet zien door dat oog van de bril, ook lichtjes het andere beeld ziet dan is er iets fout met je scherm. Je zou kunnen zeggen dat dit puur crosstalk is maar op een passief 3D scherm is dit minimaal aanwezig. Het feit dat je de ondertitels goed ziet en dan weer niet ligt gewoon aan het feit dat twee beelden telkens over elkaar schuiven. Soms staan beide beelden mooi op elkaar en dan zie je deze zogezegd correct en zonder crosstalk. Ik heb twee foto’s bijgevoegd waarbij ik deze test heb uitgevoerd met The Amazing Spiderman 2 of 1 weet niet meer precies. Ene foto is door het linkeroog en de andere door het rechteroog genomen. Let op de letters M-R15, je ziet duidelijk op beide beelden dat het andere beeld lichtjes te zien is. Dit zou niet mogen, zeker niet op een passief scherm. (Sorry dat de plaatjes omgedraait staan.)

    Het zou kunnen dat jou scherm aan hetzelfde problemen leidt als dat van mij toen. Eender welke instellingen ik aanpaste niks hielp. Dit is volgens mij toch echt wel een probleem aan je scherm waar je weinig aan kan doen. Ik heb toen wel meer slechte ervaringen gevonden rond deze serie tv’s. Was blij dat ik deze heb kunnen inruillen en mits meerprijs de LG Oled E6 heb gekocht. Dat was mij ervaring met het scherm plus de led edge beelding in de hoeken was voor mij een doornsteek in het oog. Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat jouw scherm stuk is maar ik dacht misschien heb je wat aan mij ervaringen met dit scherm.

    D7BCFF5C-5A73-4C22-9B62-3937E2CEB33F.jpg46242077-02ED-4D82-AA33-DD143AA74AEB.jpg
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 27-11-2017 om 20:38
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  11. #11

    Standaard

    ik heb de foto's gemaakt en zie geen tweede beeld zoals jij beschrijft, zowel niet in het geval dat ik de ondertiteling wel als niet kan lezen. Dat bevestigt dan ook dat het 3D beeld er voor mij goed genoeg uitziet. Qua ervaringen heb ik juist van dit type TV alleen maar positieve gelezen, met name ook voor het 3D deel. Geen enkele reviewer van de 280 had het over dit probleem. Maar er zijn sites die ik misschien heb gemist.
    Intussen de test gedaan met mijn eigen BR speler en dvd op een Philips Led TV, hier werden de titels correct weergegeven, geen enkele dubbel.
    Ik heb de optie om de TV om te ruilen maar dan wordt het waarschijnlijk toch weer een LG Led. Voor 3D zijn er onderhand nauwelijks meer te koop in de 1000Euro prijsklasse met een goede omruil service. Als het probleem zich dan weer voordoet dan is het toch maar accepteren en de meest geschikte kijkpositie opzoeken.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tubular Bekijk bericht
    Geen enkele reviewer van de 280 had het over dit probleem.
    Even voor de zekerheid. Welke tv heb je? De 280 of 850 zoals aangeven in je eerste post? Ik heb het over de 850.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  13. #13

    Standaard

    het waren 280 reviews die ik heb gelezen

  14. #14

    Standaard

    Heey Tubular,

    Heb je hier inmiddels al een oplossing voor gevonden. Ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem....

  15. #15

    Standaard

    Hoi brucebikkel, ik heb recent de Samsung speler incl BR disk op een andere maar identieke TV aangesloten waarbij alles goed leesbaar was waar het bij mij niet leesbaar was. Mijn conclusie, het ligt aan de TV. Deze omgeruild voor een nieuwe maar helaas, exact hetzelfde probleem. Ik heb geen andere ideeen meer. Uiteindelijk de oplossing gevonden door de TV ca. 5 graden verticaal te kantelen zodat je er een beetje van bovenaf op kijkt. Dit blijkt effectief te zijn. We kunnen alle films die eerst onleesbaar ware nu wel bekijken. Het is niet perfect maar acceptabel. Het 2D beeld lijdt er niet onder dus we laten hem zo maar staan.
    Al met al heel veel moeite gedaan maar toch een oplossing gevonden hoewel er volgens mij toch ergens in de keten iets fout zit. Misschien dat het bij jou ook werkt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •