De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Star Wars: The Last Jedi eerste film in Pathé 4DX Dolby Cinema zalen. Tickets nu te koop

    Star Wars: The Last Jedi eerste film in Pathé 4DX Dolby Cinema zalen. Tickets nu te koop

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Van het HT-forum...

    Eerste indrukken Pathe Dolby Cinema:

    De nieuwe Dolby Cinema zaal in de Munt is wat eerst zaal 3 was, deze zaal had het grootste scherm van deze bioscoop en na zaal 11 de meeste stoelen. De ingang, met DC video wand, zit nu een verdieping lager, tegenover het buffet op de eerste verdieping.

    Bij binnenkomst lijkt de zaal wat compacter geworden. Het scherm lijkt niet helemaal cinemascope breed zoals het was, maar ook niet zo common width als in de Vue DC zalen. Wel een fijn scherm om naar te kijken en in verhouding met de rest van de zaal. De stoelen zijn anders dan bij de Dolby Cinema zalen van Vue in Eindhoven en Hilversum, niet de heerlijke leren stoelen (met als enige nadeel de harde leuningen), maar een met stof beklede tamelijk standaard bioscoopstoel. De zaal is wel helemaal zwart. Alleen lijkt het meer op het zwart van de Kinepolis zalen, behalve dan het effen plafond hier, dan het diepe zwart van de Vue Dolby Cinema zalen. De ingang links onder het scherm en de uitgang rechts reflecteren wat licht van het scherm. De wanden en plafond zijn anders dan die van Vue, minder donker lijkt het wel, de speakers zijn ook niet te zien, maar de zaal lijkt iets meer op een aangepaste 'normale' bioscoop zaal dan een volledig nieuw uitgevoerd concept.

    De presentatie begon met een Dolby Cinema uitleg-reclame-filmpje en toen dacht ik helaas jammer. Het zwart was namelijk niet echt zwart. Wat extra maf is als een filmpje je dat probeert wijs te maken. Ik weet niet of dit komt door restlicht van onder het scherm, dit leek zo, of dat de projectie (nog) niet helemaal in orde is. Ik ben gewend in een Dolby Cinema zaal dat als er zwart uit de projector komt het ook helemaal zwart is op het scherm en volledig donker in de zaal. Jammer is dat het volledige zwarte scherm grijzig is en blijft. Bij dit DC uitleg-filmpje en bij de hoofdfilm.

    Ook het Dolby Atmos geluid werd in dit uitleg-filmpje geintroduceerd, uitgebreid. Misschien ben ik te verwend, ik ervoer niet de kracht en ultra precisie die ik heb gehoord in de Vue DC en Dolby Atmos zalen. Het was ok. Het geluid tijdens de hoofdfilm was prima in orde, kwa klank en het volume was niet te hard, niet te zacht, maar het geluid was ook niet bijzonder. Ik miste in elk geval wat kracht en definitie in het sub-laag, om maar eens wat te noemen.

    Helaas werd de film in 3D vertoond, waar ik zoals ik vaker heb aangegeven totaal geen fan van ben. Star Wars The Force Awakens werd twee jaar terug tenminste nog in 2D in de DC zalen van Vue vertoond, deze nieuwe versie helaas niet. Van alle aspecten van Dolby Cinema is de 3D-bril de zwakste, nog steeds de reflectie van binnenuit en de vrij kleine glazen. Projectie zelf was zo scherp als ik verwachtte van een 35mm conversie naar 2K 3D. De op 35mm gedraaide films die ik in Dolby Cinema heb gezien, uit mijn hoofd in elk geval MI Rogue Nation, SW7 en Batman v Superman, hadden soortgelijke scherpte. Niet zo vlijmscherp als sommige digitaal gedraaide films, maar dat is niet erg.

    Kortom, het was voor Pathe een presentatie die best in orde was. En ik ben blij dat er zo dichtbij een Dolby Cinema zaal is met Atmos, het werd eens tijd in Amsterdam. Vergeleken met de concurrentie van Vue in het bijzonder valt het me helaas tegen, het lijkt me een budget variant van een Dolby Cinema zaal. Beter dan menig andere zaal in Amsterdam, niet beter dan bij Vue. Ook de Dolby Atmos zaal in Hoorn was indrukwekkender kwa geluid dan deze zaal.

    Ik ben benieuwd naar jullie indrukken.
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #3

    Standaard

    Ik ga volgende week naar zowel Dolby Cinema als 4DX in Pathé de Kuip. Ik hou jullie op de hoogte. Maar misschien moet ik toch ook nog een kaartje voor VUE Eindhoven halen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •