De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Loewe bild 1 (advanced settings)

    Mijn ouders hebben (eindelijk) een flatscreen gekocht. Ik had hen een bepaald model van Panasonic aangeraden, binnen hun budget en rekening houdend met de maximale grootte die ze konden plaatsen. De verkoper van de zaak had hen echter richting de "superieure" Loewe geduwd en ze hebben mijn raad in de wind geslagen.

    Het ding staat hier nu en terwijl de zwartwaarde en dergelijke buitengewoon goed zijn, heeft het scherm wel extreem veel last van het zogenaamde 'soap opera effect', motion interpolation. Je kent het wel, alsof alles overdreven scherp is en het met een handcam gefilmd is bij beweging en dergelijke. Het is zo immens storend dat ik er zelfs ongezond van begin te worden als ik er naar kijk.

    Ik heb alle mogelijke instellingen zitten doorploeteren, maar buiten een paar standaard weergaves en zaken als kleurintensiteit valt er niet veel te doen. 'Sharpness' en dergelijke is niet beschikbaar en beeldverbeteraars uitschakelen, zit er al helemaal niet in. Bij (nog) duurdere modellen wel. Ik ben wel akkoord dat het materiaal van de Loewe héél kwalitatief is, de afwerkingsgraad is heel hoog en bijvoorbeeld het standaard-geluid is ver boven gemiddeld. Maar verder is het dure luxe, imo. Een miskoop.

    Iemand die toch nog verbeter-ideetjes zou hebben? Of enige weet heeft van een instelling-menu op installateursniveau?

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb het uiteindelijk gevonden. Niet evident. Alles is nu acceptabel tot zeer goed. Enkel de kleuren staat mij niet aan, maar ik mag dan ook niet met een Plasma vergelijken, denk ik.

    Dank voor de hulp.

  3. #3

    Standaard

    Heeft de Loewe een beeldinstelling die Film, Movies of Cinema heet? Gebruik die dan. Bij die instelling zijn de kleuren meestal het meest natuurgetrouw, zo is mijn ervaring bij o.a. Samsung (LED) en Panasonic (plasma). Ik zie bij deze instelling zelf nauwelijks tot geen verschil in de kleurweergave bij mijn oude plasma en de nieuwere Samsung.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Ja, Loewe heeft die. Maar die trok eveneens op niets en het grootste euvel was dan ook helemaal niet opgelost. Ik ben gewoon handmatig alles beginnen bijstellen tot het op mijn Panasonic begon te lijken en de onnatuurlijk scherpte bijna volledig weg was. Het was niet makkelijk om te vinden, de meer geavanceerde instellingen zitten een beetje verstopt. Bij mijn Panasonic (plasma) staat de erkende THX stand aan qua beeldweergave.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •