Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 111 worden weergegeven.

Discussie: Lg oled 55e6v

  1. #1

    Standaard Lg oled 55e6v

    Hoi,

    Ik wordt een beetje gek van alle opties en verschillende meningen dus stel ik mijn vraag even hier.

    3D televisies worden niet meer gemaakt dus ben ik me aan het oriënteren om toch nog zo'n tv aan te schaffen. Ik heb interesse in de LG OLED 65E6V want deze bied nog 3D ondersteuning.

    Ik was vandaag naar de speciaalzaak en die gaf aan dat 3D er niet voor niets uit gaat omdat het 3D effect niet veel voorstelt. Nu heb ik beperkte ervaring met een actieve 3D bril (met batterij) en dat vond ik eigenlijk wel gaaf. Vandaar toch mijn interesse in 3D.

    Nu gaf de verkoper aan de passieve 3D een lagere resolutie heeft en eigenlijk minder mooi/vloeiend is. Dus nu toch weer twijfel. Hij gaf aan beter voor een 2017 model te gaan (zelfde prijs, geen 3D). Maar ik lees in reviews juist dat op een oled 4K UHD scherm, de 3D ervaring juist wel erg mooi is.

    Dus....wie kan er wat over zeggen? Wie heeft er ervaring met passieve 3D? Is dat mooi?

    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Melzz : 02-11-2018 om 12:25

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik vind passief 3D eigenlijk mooier. Het is jammer dat ik daarvoor 2 beamers nodig heb. Ik zeg passief. Het is ook rustiger voor de ogen naar mijn ervaring.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #3

    Post

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik wordt een beetje gek van alle opties en verschillende meningen dus stel ik mijn vraag even hier.

    3D televisies worden niet meer gemaakt dus ben ik me aan het oriënteren om toch nog zo'n tv aan te schaffen. Ik heb interesse in de LG OLED 65E6V want deze bied nog 3D ondersteuning.

    Ik was vandaag naar de speciaalzaak en die gaf aan dat 3D er niet voor niets uit gaat omdat het 3D effect niet veel voorstelt. Nu heb ik beperkte ervaring met een actieve 3D bril (met batterij) en dat vond ik eigenlijk wel gaaf. Vandaar toch mijn interesse in 3D.

    Nu gaf de verkoper aan de passieve 3D een lagere resolutie heeft en eigenlijk minder mooi/vloeiend is. Dus nu toch weer twijfel. Hij gaf aan beter voor een 2017 model te gaan (zelfde prijs, geen 3D). Maar ik lees in reviews juist dat op een oled 4K UHD scherm, de 3D ervaring juist wel erg mooi is.

    Dus....wie kan er wat over zeggen? Wie heeft er ervaring met passieve 3D? Is dat mooi?

    Alvast bedankt!
    De verkoper schetst zijn eigen mening..mijn mening is dat 3D daadwerkelijk iets kan toevoegen aan een film. Ik keek een aantal jaar middels een passieve 3d techniek naar de 3D films. Het klopt dat als je tv als max full HD kan weergeven, het 3d beeld een lagere resolutie heeft. Ik vond dit geen probleem, maar dat is mijn ervaring. Dit zou je kunnen voorkomen om dan voor de actieve 3D technologie te gaan. Echter heb ik daar zelf geen ervaring mee, maar het schijnt dat je ogen vermoeider kunnen worden van de shuttertechniek in de bril. Plus dat de bril zwaarder is door de batterijen die er in moeten.

    Maaaaaaaar....sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een OLED 4K 3D van LG...en dan is film kijken, met name 3D, echt fantastisch! Er wordt gebruik gemaakt van de eerder beschreven passieve techniek, die nu als voordeel heeft dat het wel op full hd bekeken kan worden (door de UHD resolutie). Mocht je echt van 3D houden..dan zou ik absoluut nog gaan voor het 2016 model .
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  4. #4

    Standaard

    Dank heren! Dat verhelderd de boel.

    @Stefan: heb je dan ook een 4K UHD speler? Of maak je ook al op een andere manier gebruik van die techniek/hoge resolutie?
    Ik moet dan namelijk ook weer nieuwe blu-ray speler kopen, eentje met 3D-funcyie maar die zie ik niet in combinatie met 4K UHD.

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dank heren! Dat verhelderd de boel.

    @Stefan: heb je dan ook een 4K UHD speler? Of maak je ook al op een andere manier gebruik van die techniek/hoge resolutie?
    Ik moet dan namelijk ook weer nieuwe blu-ray speler kopen, eentje met 3D-funcyie maar die zie ik niet in combinatie met 4K UHD.
    Heb je een PS4?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Heb je een PS4?
    Nee, ik heb een reguliere blu-ray speler. Met tulpstekkers naar een externe versterker. Dat zal wel niet optimaal zijn maar ik heb dan zeker geen geld om een soundbar te kopen en mijn versterker en twee speakers zijn nog prima.

    Mijn huidige plasma trouwens ook...daar krijg je echt niets meer voor.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zelf een Panasonic speler die uhd en 3d afspeelt.. Maar eigeijk doen ae 4k spelers beide formats afspelen. Als je nog geen 4k wilt kopen, kun je voor een zacht prijsje wel een redelijke 3d speler aanschaffen. Samsung of Sony hebben wel redelijke spelers voor rond de 100 euro.

  8. #8

    Standaard

    Ik speel mijn 3d films af via mijn Oppo UDP-203

    Heb sinds begin dit jaar de LG 65OLEDC6 met passieve technologie. Ervoor meerdere televisies gehad allen met actieve technologie. En ik vind de beleving veeeeeel beter. De films zien er veel mooier en rustiger uit met passieve technologie. De OLEDs staan ook bekend om het mooiste 3d plaatje.
    bijkomend voordeel is dat je gewoon een Pathe 3d bril kan gebruiken (niet de Imax) en dus geen dure brillen of batterijen hoeft te kopen.

    Ik ben juist weer begonnen met 3d films te kijken sinds ik deze tv heb eigenlijk
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #9

    Standaard

    Die meneer van de speciaalzaak weet er niet zoveel van, of hij wil je een tv van 2017 aansmeren i.p.v. eentje van 2016 die nog 3D heeft.

    Ik ben het volmondig met pretorian22 eens. Hiervoor had ik de laatste (en beste) plasma tv van Panasonic en daar zag 3D er al aardig uit, dacht ik. Die maakte gebruik van actieve technologie. Nadeel waren de dure brillen en het constante opladen van de brillen. Daarnaast verloor je toch nog wel wat details en was 3D standaard donkerder dan 2D.

    Maar met de LG 65OLEDE6 met passieve 3D is de 3D wereld pas echt opengegaan. Dit is hoe 3D bedoeld is, je moet het eigenlijk een keer zien om te geloven hoe mooi het is. Titels als Avatar en Jungle Book moet je een keer zien.
    En wat pretorian22 aangeeft, de brilletjes kosten geen drol meer. Ook ik ben juist door deze tv weer begonnen met 3D titels te kopen. Het is dan ook steeds wikken en wegen als een titel op zowel UHD als 3D uitkomt, welke ik moet kopen.

  10. #10

    Standaard

    Nou...mijn nieuwe set staat, de LG OLED 55E6V en een regiovrije Samsung Samsung BD-J5900. Het beeld is fenomenaal en ik ben zoooo blij dat ik toch nog een 3D versie heb weten te bemachtigen. 3D zit er echt zeer gaaf uit en het kijkt heel rustig.

    Het was trouwens nog behoorlijk stress om zo'n ding te bemachtigen. Ik was bij een speciaalzaak wezen kijken (net voor sluitingstijd) en kreeg te horen dat ze er nog drie op voorraad hadden. De volgende ochtend had ik de tv direct besteld. Aan het eind van de dag kreeg ik te horen...uitverkocht. Een vaag verhaal. Online bij een andere winkel was hij nog voorradig. Snel bestellen en ook direct betaald. De volgende ochtend werd de verzending klaar gezet en kon ik weer rustig ademhalen. Of toch niet.... Daar kwam een mail...helaas...ook al had ik er een besteld, hij was toch net verkocht aan een ander. Ik bellen naar die winkel en het verhaal uitgelegd. Uren later werd ik teruggebeld met de mededeling dat die andere klant toch afzag van de aankoop. Wederom een vreemd verhaal maar ik heb er nu dus een! Ik denk echt dat ze bijna niet meer te koop zijn.

    Ik heb al wat blu-ray bekeken. De meeste zien er geweldig uit maar ook komen bepaalde minpunten bij bepaalde blu-rays wat meer naar voren. Zo ziet de MoC van Touch of Evil er wat gehavender uit dan op mijn plasma. Dvd's zien er ook meer dan prima uit. Dat zal echt een kwestie van wennen zijn. De tv staat pas sinds gisteravond dus het echte kijken moet nog beginnen.

    Waar ik wel echt aan moet wennen is normale tv. Dan is 55 inch toch wel een groot verschil met 42 inch. Het nieuws kijken op zo'n joekel van een scherm is (nu) nog wat teveel van het goede. Maar dat zal ook ongetwijfeld wennen zijn. Ik ben echt uitermate tevreden want films zien er echt zeer gaaf uit. Een totaal andere kijkervaring.
    Laatst aangepast door Melzz : 13-12-2017 om 18:17

  11. #11

    Standaard

    Wacht maar, 55" went zo en dan wil je voor je volgende tv 65" .
    Vreemd van Touch of Evil trouwens, die ziet toch prachtig uit bij mij. Misschien nog een beetje rommelen met je instellingen, zie het algemene LG OLED 65E6V topic. Jij hebt trouwens dan de LG OLED 55E6V ;.
    Nou ja, je kunt nu letterlijk je collectie opnieuw bekijken, het is een hele andere ervaring. Zeker 3D zoals je wel achter gekomen bent....

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Lees dit topic ook, slechte info van verkoper. Inderdaad heeft passieve 3d lagere resolutie, maar vanwege 4k reguliere resolutie kijk je gewoon 1080p 3d. Voordeel van passieve 3d is ook dat beeld helderder is.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Lees dit topic ook, slechte info van verkoper. Inderdaad heeft passieve 3d lagere resolutie, maar vanwege 4k reguliere resolutie kijk je gewoon 1080p 3d. Voordeel van passieve 3d is ook dat beeld helderder is.
    De verkoper was zeer aardig...maar dat zegt natuurlijk niets.... Het was trouwens bij Plattetv.nl. De verkoper wilde me ook een houder voor mijn tv-simkaart aansmeren want dat zou niet passen. kosten 50,-. Nou, dat past dus gewoon. 3D zou vervelend zijn door steeds de instelling te moeten wijzigen. Gelukkig heb ik er zelf wel "iets" verstand van. Het 3D beeld is dus echt haarscherp en werkt direct. Wat ook fijn is, je kan gewoon de kamer inkijken zonder "dubbel" beeld of iets dergelijks. Dat vond ik bij actieve 3D minder prettig.

    Gisteravond heb ik mijn eerste film gekeken: Blood and Black Lace van Mario Bava (Arrow Blu-Ray). Ok...niet normaal. Fantastische kleuren, zeer scherp, prachtige filmische grain en uiteraard een groter beeld. Echt een totaal andere kijkervaring. Wat Rogue al schreef...je kan gerust alles opnieuw gaan kijken. Wat een detail. Met een bonkend hart van enthousiasme heb ik de film gekeken.

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Geniet ervan, want dat gebeurt keer op keer.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Wat Rogue al schreef...je kan gerust alles opnieuw gaan kijken.
    Ik moet er niet aan denken om alles opnieuw te (moeten) gaan kijken, met een collectie van ruim 2.000 Blu-rays. Tenzij ik 153 word...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #17

    Standaard

    Mijn eerste 3D ervaring is een feit: Edge of Tomorrow. Ik kom toch weer superlatieven tekort. Wat een beleving. Zeer scherp beeld met erg veel diepte en prachtige kleuren.
    Het vergt toch wat meer van je ogen heb ik het idee. Ook leek er soms een "waterrimpel-effect" waarneembaar bij zeer snelle beelden. Maar dat was minimaal. Echt genieten.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Mijn eerste 3D ervaring is een feit: Edge of Tomorrow. Ik kom toch weer superlatieven tekort. Wat een beleving. Zeer scherp beeld met erg veel diepte en prachtige kleuren.
    Het vergt toch wat meer van je ogen heb ik het idee. Ook leek er soms een "waterrimpel-effect" waarneembaar bij zeer snelle beelden. Maar dat was minimaal. Echt genieten.
    Wacht maar, er zijn nog betere . Net een stuk van Valerian gekeken, je ogen vallen uit je kassen....

  19. #19

    Standaard

    3D blijft geweldig. Tot nu toe het enige minpuntje wat ik kan vinden is dat bij snelle beelden, er een soort waterrimpel-effect ontstaat. Alsof de beelden te snel gaan. Is dat herkenbaar? En is daar wat aan te doen qua settings?

  20. #20

    Standaard

    Ok, de schrik zat er hier toch even in. Gisteravond keek ik een film op mijn LG OLED 55E6V en het beeld viel steeds weg. Het beeld werd zwart en het geluid bleef doorlopen.
    De afstandsbedieningspijl was ook niet zichtbaar. Plots sprong het beeld weer aan en later werd alles zwart. De hele avond lopen klooien. Het heeft niets met de HDMI-kabel te maken want bij een reguliere tv-uitzending gebeurde het ook. Toen ik de tv licht aanraakte, sprong het beeld weer even terug om vervolgens weer te verdwijnen.

    Het lampje brand dus gewoon en het geluid is te horen. Ik heb met LG gebeld en die adviseerde om de fabrieksinstellingen terug te zetten (niet gedaan want dan ben ik mn settings kwijt). Tevens was het advies om de stekker er 20 minuten uit te halen en te checken op de laatste firmware. Firmware was geïnstalleerd.

    Het lijkt een belachelijke suggestie maar de stekker 20 minuten eruit, lijkt vooralsnog te helpen. Hij doet het in ieder weer even zonder steeds uit te vallen (fingers crossed).

    Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt? Wat kan dit toch zijn? Hij heeft bijna een jaar echt perfect gewerkt en nu ineens dit. Ik heb gelukkig garantie maar zoals bekend, worden deze tv's met 3D niet meer gemaakt. Amper een jaar vind ik wel een erg korte levensduur. Ik ben benieuwd of anderen dit euvel ook wel eens hebben meegemaakt en wat de oplossing was.

  21. #21

    Standaard

    Met de 65 inch variant heb ik soms dat de kleuren vervormd zijn. Dan moet ik ook de tv even van de stroom halen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    Dat het beeld volledig wegvalt, lijkt toch op een defect. Ik ben niet technisch dus ik snap dan ook niet dat een stekker eruit voor een oplossing zou kunnen zorgen? Het gebeurt ook met intervallen. Dus mocht een reparateur langskomen, dan kan het net zijn dat het beeld er wel is.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dat het beeld volledig wegvalt, lijkt toch op een defect. Ik ben niet technisch dus ik snap dan ook niet dat een stekker eruit voor een oplossing zou kunnen zorgen? Het gebeurt ook met intervallen. Dus mocht een reparateur langskomen, dan kan het net zijn dat het beeld er wel is.
    Als het weer gebeurt zorgen dat je het met je mobiel filmt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Fimpjes zijn gemaakt. Het euvel blijft, vrijdag komt LG. Ik ben benieuwd wat de conclusie zal zijn....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Fimpjes zijn gemaakt. Het euvel blijft, vrijdag komt LG. Ik ben benieuwd wat de conclusie zal zijn....
    Je krijgt een nieuwe LG, maar zonder 3D...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •