Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wie heeft er al UHD titels, maar nog geen UHD/4k setup?

    Ik ben zo'n iemand
    Mijn 1080p 3D projector is nog te jong om nu al te vervangen, maar wie weet over 2-3 jaar dat ik een 4K projector aanschaf.
    Helaas moet ik dan ook nog een UHD speler kopen! Mijn voorkeur gaat uit naar een Oppo (en dan een regiovrije voor mijn blu-ray collectie die toch best veel regio A only titels bevat).

    Op dit moment heb ik pas 4 titels in mijn bezit en 3 in bestelling.
    Ik ben best kieskeurig, want ik wil dat naast de mooie kleuren ook nog dat de resolutie een rol speelt.

    In bezit:
    Starship Troopers 20th anniversary
    War for the Planet of the Apes (upscale, maar dat mag de pret niet drukken)
    Logan
    Deadpool

    In bestelling:
    Terminator 2
    Bram Stoker's Dracula
    Hitman's Bodyguard

    Wishlist:
    The Fifth Element
    Jumanji
    Fantastic Beasts and Where to Find Them
    Dunkirk

  2. #2

    Standaard

    Ik heb inmiddels wel alweer een tijdje een 4k set-up, maar ik heb talloze maanden daarvoor ook veel 4k titels gekocht met het oog op de toekomst. De vooruitgang is wel heel erg duidelijk hier in huis in ieder geval.

  3. #3

    Standaard

    Ik ben een enorme action movie freak en was gisteren weer aan het twijfelen of Atomic blonde mijn eerste UHD zou worden.
    Toch maar weer voor bluray gekozen.
    Of ik me volgend jaar nog ga kunnen beheersen, ik vrees ervoor.

  4. #4

    Standaard

    Ook ik ben beginnen met 4K's/UHD's te kopen en ook nog niet in bezit van een speler en TV.
    Bij mij is het vooral de combinatie UHD + BD die het hem doet, zo win je 2x.
    Nochtans zei ik altijd dat ik na Blu-ray ging stoppen om te veranderen, maar de aard van het beestje leert me toch anders.

    In bezit:


    Alien Covenant
    Arrival
    Atomic Blonde
    Baby Driver
    Blade Runner
    Close Encounters of the Thrid Kind
    Ghostbusters
    Ghostbusters 2
    Inferno
    Kong: Skull Island
    Lego Movie, The
    Lego Batman Movie, The
    Mummy Trilogy, The
    Passengers
    Serenity
    Spider-Man: Homecoming
    Unforgiven
    Westworld: Season 1: The Maze
    Wonder Woman


    In bestelling:

    Nolan Box

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf al een tijdje één UHD: Batman vs Superman. Heb nog geen volledige 4K setup maar die gaat er waarschijnlijk wel komen, wel pas met een maand of 6 helaas. Ik ben het wel met de meeste eens dat je beter nu al de UHD uitgave kunt kopen, zeker omdat daar vaak toch een gewone Blu-Ray bijzit en je anders later nog een keer moet aanschaffen. Wel ben ik heel kieskeurig m.b.t de technische kwaliteiten van de disc.

    Ik koop alleen een UHD versie wanneer de film zelf op 35mm of liefst 70mm film is geschoten of digitaal op 4k. Er moet dan ook een 4k DI gebruikt zijn voor de mastering van de disc en de HDR en colour grading moeten volgens specificaties uitgevoerd zijn. Als dit niet het geval is dan laat de de UHD waarschijnlijk liggen omdat er dan te weinig meerwaarde is voor mij.

    Dunkirk wordt hoogstwaarschijnlijk mijn 2e UHD. Is op 70 mm IMAX gefilmd en dat is het ultieme formaat voor een 4k Blu-Ray dus heb hoge verwachtingen hiervan. De gemiddelde productie wordt echter nog steeds op 2k gemasterd of op 2.8k geschoten. Daarbij heeft UHD niet zoveel toegevoegde waarde en vind ik het het prijsverschil ook zeker niet waard.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ik heb zelf al een tijdje één UHD: Batman vs Superman. Heb nog geen volledige 4K setup maar die gaat er waarschijnlijk wel komen, wel pas met een maand of 6 helaas. Ik ben het wel met de meeste eens dat je beter nu al de UHD uitgave kunt kopen, zeker omdat daar vaak toch een gewone Blu-Ray bijzit en je anders later nog een keer moet aanschaffen. Wel ben ik heel kieskeurig m.b.t de technische kwaliteiten van de disc.

    Ik koop alleen een UHD versie wanneer de film zelf op 35mm of liefst 70mm film is geschoten of digitaal op 4k. Er moet dan ook een 4k DI gebruikt zijn voor de mastering van de disc en de HDR en colour grading moeten volgens specificaties uitgevoerd zijn. Als dit niet het geval is dan laat de de UHD waarschijnlijk liggen omdat er dan te weinig meerwaarde is voor mij.

    Dunkirk wordt hoogstwaarschijnlijk mijn 2e UHD. Is op 70 mm IMAX gefilmd en dat is het ultieme formaat voor een 4k Blu-Ray dus heb hoge verwachtingen hiervan. De gemiddelde productie wordt echter nog steeds op 2k gemasterd of op 2.8k geschoten. Daarbij heeft UHD niet zoveel toegevoegde waarde en vind ik het het prijsverschil ook zeker niet waard.

    Ik vind de grootste toegevoegde waarde van de UHD discs de HDR toevoeging en het feit dat bijna altijd gekozen wordt voor dolby atmos of Dts:x de resolutie is de minste upgrade in mijn ogen al is die wel zichtbaar.

    Ik koop bijna altijd de nieuwe films op UHD aangezien die een paar euro schelen en vaak de blu ray erbij zit. Heb zelf wel een volledige 4K setup al sinds vorig jaar september ofzo maar kocht al een paar films ervoor ook.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Ergens in 2018 ben ik ook van plan om mijn Sony scherm te gaan vervangen voor een groot 4K scherm[zit aan Oled te denken] dus in 2018 ga ik met UHD-Bluray beginnen.
    Net wat men boven in de post zegt er zit toch wel een 1080p Bluray bij.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb nog weinig 4K UHD titels in huis, want mijn 4K setup is ook nog niet compleet. Tot nu toe alleen The Revenant in mijn kast staan. Maar het begin is er
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #9

    Standaard

    Ik ben het met Davidshadow eens.

    Mooi die diepere en intensere kleuren, maar een upscale in deze tijd vind ik niks.
    Voorheen vonden we het ook niet leuk als een blu-ray niets anders was dan een dvd upscale. Waarom zou dat nu in ene anders zijn.
    4k resolutie op basis van een 4k scan of 4k di ga ik voor.
    En dat is maar goed ook, want anders blijf ik mn films upgraden.

  10. #10

    Standaard

    Toch kan een film die in 2K afgewerkt is er super uit zien.
    Guardians of the Galaxy 2 bijvoorbeeld behoord tot de beste UHD BD's maar de orginele master is gewoon 2K.
    Je moet niet te veel naar cijfertjes kijken.

    Ik heb nu jaartje 4K opstelling en koop eigenlijk nog alleen maar UHD BD's.
    Daarnaast hebben veel UHD,s beter geluid dan de normale BD.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Toch kan een film die in 2K afgewerkt is er super uit zien.
    Guardians of the Galaxy 2 bijvoorbeeld behoord tot de beste UHD BD's maar de orginele master is gewoon 2K.
    Je moet niet te veel naar cijfertjes kijken.

    Ik heb nu jaartje 4K opstelling en koop eigenlijk nog alleen maar UHD BD's.
    Daarnaast hebben veel UHD,s beter geluid dan de normale BD.
    Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het ligt er ook aan in hoeverre de master aan de specificatie voldoet. Als je een 2K DI master voor de cinema als source gebruikt en daar enkel HDR metadata toevoegt dan krijg je al heel snel kleurfouten. Tenzij je HDR echt veel toevoegt of enorm goed is toegepast dan is het enige voordeel de hogere bitrate en dat is natuurlijk zonde.

    Een speciale voor UHD 4k master welke gemasterd is in de jusite color space en waarbij de color grading speciaal opnieuw is gedaan (bv. Dunkirk) heeft dan wel meerwaarde boven een 2k Blu-Ray master welke upgescaled wordt en HDR toegevoegd.

    Over de audio herken ik dat ook niet 9/10 laatst door mij gekochte Blu-Rays bevatten dezelfde Dolby Atmos soundtrack als hun UHD tegenhanger.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  12. #12

    Standaard

    Leuk topic, socko.

    Vorig jaar al wel een nieuwe receiver gekocht, vanwege Dolby Atmos en DTS:X, die geschikt is voor 4K.
    Heb toen tevens voor een prikkie kunnen upgraden van de Xbox One naar de Xbox One S, dus dat is meteen m'n UHD speler.
    Ontbreekt mij alleen nog een 4K TV en die vind ik nog steeds erg prijzig. Dus voorlopig laat ik het zo, wil (nog) geen afscheid nemen van 3D.

    Mijn 25 titels tot nu toe:

    The Mummy
    The Mummy Returns
    The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor
    Fast & Furious 6
    Fast & Furious 7
    Fast & Furious 8
    Star Trek
    Star Trek into Darkness
    The Purge
    The Purge: Anarchy
    The Purge: Election Year
    Van Helsing
    Starship Troopers
    Snow White and the Huntsman
    The Huntsman: Winter’s War
    The Cabin in the Woods
    Independence Day
    Kingsman: The Secret Service
    Passengers
    Savage Pampas
    The Bridge on the River Kwai
    Billy Lynn’s Long Halftime Walk
    Lucy
    Man of Steel
    Batman v Superman: Dawn of Justice
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mijn eerste UHD BD kreeg ik van een forumlid. BvS. Ik had wel een UHD-tv, maar nog geen UHD-speler. Die kwam er. Inmiddels alweer een jaar geleden. Een van de allereerste OPPO's had ik te pakken. Nu heb ik er alweer 74. Ik moet zeggen dat de meerwaarde wel varieert. De film waar ik onlangs het meest van onder de indruk was op UHD BD is Valerian. Ik denk DE demodisc voor UHD BD. Over de inhoud valt te twisten, maar wauw...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De film waar ik onlangs het meest van onder de indruk was op UHD BD is Valerian. Ik denk DE demodisc voor UHD BD. Over de inhoud valt te twisten, maar wauw...
    En dit is dus ook een film die afgewerkt is in 2K.

    Ik heb inmiddels echt wel de indruk dat het er niet zo toe doet of de orginele master 2K of 4K is,..HDR lijkt een groter voordeel te hebben bij UHD BD's dan de resolutie.
    Goodfellas die vervolgens wel van een 4K master afkomstig is staat juist bekend om een van de slechste UHD Blu-ray's

    Meningen over dat UHD's afkomstig van een 2K master eigenlijk upscaled Blu-ray's zijn en de moeite niet waard hoor ik ook enkel van de gene die nog helemaal geen 4K UHD TV en speler hebben.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Goodfellas die vervolgens wel van een 4K master afkomstig is staat juist bekend om een van de slechste UHD Blu-ray's.
    Ja maar bij een dergelijke film zijn de negatieven van de filmprint opnieuw ingescand voor de 4k master. Als de print in kwestie niet top is krijg je natuurlijk ook nooit een knappe 4k master. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het één van de redenen is die ik mee laat wegen. Een goede master van een 4k DI gaat altijd beter zijn dan die van een 2k DI.

    Een goed opgenomen film op 65/70 mm film zal ook altijd een betere 4k DI opleveren dan een goed opgenomen 35mm film. Dit komt gewoon omdat die laatste minder beeldinformatie bevat. Natuurlijk kun je een master van een 4k DI ook verprutsten. Bijvoorbeeld door encoding fouten, of technische isssues met de color grading in het mastering process.

    Dan ligt het uiteindelijk nog aan de cinematograaf ook een film die er washed out en vaal uit moet zien zal nooit zo'n wauw effect hebben als een film waarbij bewust de kleuren, gamma en saturatie gepusht zijn voor een visueel spektakel.

    Voor mij bied het UHD formaat meer ruimte voor de regisseur/cinematograaf om zijn visie over te brengen is de huiskamer omdat er meer informatie is om mee te werken. Kleuren zijn accurater en er is meer bandbreedte beschikbaar voor de encoding. Uiteindelijk zal ik daarom altijd voor de uitgave kiezen die meerwaarde bied op dat gebied.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Mijn eerste UHD BD kreeg ik van een forumlid. BvS. Ik had wel een UHD-tv, maar nog geen UHD-speler. Die kwam er. Inmiddels alweer een jaar geleden. Een van de allereerste OPPO's had ik te pakken. Nu heb ik er alweer 74. Ik moet zeggen dat de meerwaarde wel varieert. De film waar ik onlangs het meest van onder de indruk was op UHD BD is Valerian. Ik denk DE demodisc voor UHD BD. Over de inhoud valt te twisten, maar wauw...
    Beste Claudio,

    jij hebt het dan zeker wel over een buitenlandse versie van Valerian? Hier op het forum is volgens mij gemeld dat de Nederlandse editie niet eens HDR heeft. En zonder HDR kan het in mijn ogen natuurlijk nooit een demo-disc zijn.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ja maar bij een dergelijke film zijn de negatieven van de filmprint opnieuw ingescand voor de 4k master. Als de print in kwestie niet top is krijg je natuurlijk ook nooit een knappe 4k master. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het één van de redenen is die ik mee laat wegen. Een goede master van een 4k DI gaat altijd beter zijn dan die van een 2k DI.

    Een goed opgenomen film op 65/70 mm film zal ook altijd een betere 4k DI opleveren dan een goed opgenomen 35mm film. Dit komt gewoon omdat die laatste minder beeldinformatie bevat. Natuurlijk kun je een master van een 4k DI ook verprutsten. Bijvoorbeeld door encoding fouten, of technische isssues met de color grading in het mastering process.

    Dan ligt het uiteindelijk nog aan de cinematograaf ook een film die er washed out en vaal uit moet zien zal nooit zo'n wauw effect hebben als een film waarbij bewust de kleuren, gamma en saturatie gepusht zijn voor een visueel spektakel.

    Voor mij bied het UHD formaat meer ruimte voor de regisseur/cinematograaf om zijn visie over te brengen is de huiskamer omdat er meer informatie is om mee te werken. Kleuren zijn accurater en er is meer bandbreedte beschikbaar voor de encoding. Uiteindelijk zal ik daarom altijd voor de uitgave kiezen die meerwaarde bied op dat gebied.
    Met zo'n verhaal en al dit soort technische voorwaarden en mitsen en maren sta ik er niet van te kijken als het de massa gaat duizelen voor de ogen en 4K een niche markt blijft.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Met zo'n verhaal en al dit soort technische voorwaarden en mitsen en maren sta ik er niet van te kijken als het de massa gaat duizelen voor de ogen en 4K een niche markt blijft.
    En wil je echt up-to-date zijn dan heb je nog een 4k Blu-ray spelere nodig + een reciever die een 4K/HDR uitrusting heeft.Persoonlijk blijf ik het een leuke hobby vinden.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    En dit is dus ook een film die afgewerkt is in 2K.

    Ik heb inmiddels echt wel de indruk dat het er niet zo toe doet of de orginele master 2K of 4K is,..HDR lijkt een groter voordeel te hebben bij UHD BD's dan de resolutie.
    Goodfellas die vervolgens wel van een 4K master afkomstig is staat juist bekend om een van de slechste UHD Blu-ray's

    Meningen over dat UHD's afkomstig van een 2K master eigenlijk upscaled Blu-ray's zijn en de moeite niet waard hoor ik ook enkel van de gene die nog helemaal geen 4K UHD TV en speler hebben.
    Grappig, ik dacht exact hetzelfde toen ik de reacties van socko en Davidshadow13 las.

    Het is allemaal gebaseerd op theorie die weliswaar zal kloppen (een 2K master/di zal per definitie minder zijn dan een 4K master/di van dezelfde film), maar de praktijk blijkt toch echt anders uit te wijzen: dat de UHD-blu-ray van genoeg films een flinke verbetering zijn t.o.v. de blu-ray. Natuurlijk zijn er mindere tussen waar de verschillen wat minder zichtbaar zijn, maar dat is nu bij blu-ray's ook.

    Wat nu nog wel een nadeel is, is dat de set-up van redelijk grote invloed is op het de bevindingen van mensen. Blu-ray's zien er tegenwoordig op alle hedendaagse tv's er wel goed uit, maar bij UHD's blijkt het best veel uit te maken op welke tv je kijkt. Wat het dan lastig maakt om bijvoorbeeld te peilen hoeveel waarde je aan reviews of ervaringen kan geven (bij sommige reviewers is bijvoorbeeld onbekend welke set-up ze hebben; weer andere blijken op een heel goedkoop LED tv'tje te kijken die moeite heeft om HDR goed weer te geven). Ik hecht alleen waarde aan ervaringen als ik weet welke set-up ze hebben.

    Affijn, het is natuurlijk je eigen keus om nog niet over te stappen; alleen om films op UHD over te slaan puur op de specs, is imo niet zo slim, je mist dan een hoop moois.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Grappig, ik dacht exact hetzelfde toen ik de reacties van socko en Davidshadow13 las.
    Even voor de duidelijkheid ik beslis nooit alleen op basis van technische theoretische kwaliteiten. Ik lees altijd minimaal 2-3 reviews om een mening te kunnen vormen of de UHD (voor mij) de moeite waard is. Als een film digitaal op 2.8k is gefilmd dan snap ik best dat ze daar een 2k DI van maken. Die kan er ook heel mooi uitzien op UHD als ze de moeite hebben genomen de HDR grading goed uit te voeren en de kleuren aan te passen aan de specificaties.

    Maar soms zie je dus dat de 2k DI voor de blu-ray gewoon upscaled op de UHD gegooid wordt met middelmatige HDR eroverheen of geen HDR. Dan is er geen moeite gedaan om de kleuren te corrigeren e.d. Zoiets zou ik dus nooit kopen voor een premium prijs van 29/35 euro wat de gemiddelde UHD moet kosten. Als een studio geen moeite wil doen voor een premium product waarom zou ik dan wel de moeite doen om dit te kopen.

    Ja films welke wel op een hogere resolutie zijn opgenomen of op hoge kwaliteit film zijn geschoten en als nog op 2k gemasterd zijn voor UHD daar kijk ik wel extra kritisch naar. Maar als de UHD meerwaarde bied om de cinematografie zo natuurlijk over te laten komen als is bedoeld geeft dat voor mij uiteindelijk de doorslag.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  21. #21

    Standaard

    Ik heb een Xbox One, een handjevol UHD-schijven (Goodfellas, Blade Runner, Close Encounters en ET om precies te zijn) maar nog geen tv of audio-setup. De schijven heb ik gekocht als investering voor de toekomst (mocht ik ooit een geschikte tv kopen) en omdat ik wilde zien wat het "rendement" van downscale weergave was. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het voorlopig nog niet zinvol is om hier meer geld in te gaan steken. Ik zie nog geen tv die volledig aan mijn eisen voldoet en ik vraag me toch ook af wat het toekomstperspectief van 4k is. De ondersteuning voor het 3d-format lijkt ook heel minimaal geworden te zijn en na eerdere ervaringen met HD DVD wil ik niet weer geld steken in een medium dat vrij snel opzij geschoven gaat worden.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik zie nog geen tv die volledig aan mijn eisen voldoet ...
    Richard, aan welke eisen moet 'jouw' TV dan voldoen? Want er is tegenwoordig zoveel keuze, van eenvoudig tot overdreven luxe. Ik weet ook wel dat er technisch veel meer mogelijk is dan fabrikanten nu laten zien, maar die gaan die technieken maar heel geleidelijk implementeren, want anders komt hun businessmodel in gevaar. En de vraag is of het grote publiek wel op zit te wachten op al die nieuwe technieken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Richard, aan welke eisen moet 'jouw' TV dan voldoen? Want er is tegenwoordig zoveel keuze, van eenvoudig tot overdreven luxe.
    Volgens mij zijn mijn eisen niet zo heel spannend: een formaat van ergens tussen de 42 en 45 inch en ondersteuning voor 4K, HDR en 3D. Vooral dat laatste lijkt een probleem te zijn: de laatste keer dat ik er onderzoek naar deed was de keuze van modellen minimaal.

  24. #24

    Standaard

    Jouw eisen zijn spannender dan je denkt Des te langer je wacht des te lastiger zal het worden. Het is al vaker op dit forum gemeld, dus misschien dat je het al weet, maar 3D wordt op geen enkel nieuw model meer geleverd. Enkel een aantal oudere hebben modellen nog 3D aan boord. Dus of het dan gaat lukken in jouw wenselijke maat, dat is dan helemaal nog maar de vraag. Als 3D voor jouw een must is, dan zou ik maar opschieten. Voor mij de reden geweest om deze zomer nog een nieuwe tv te kopen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #25

    Standaard

    Ik heb ook al een aantal UHD titels aangeschaft terwijl ik nog geen 4K set-up heb.

    Heb er 5 in de kast staan, 1 onderweg en 1 in bestelling

    Arrival
    Star Trek: Beyond
    The Martian (Extended Version)
    Valerian and the city of a thousand planets (4K+3D)
    Passengers (4K + 3D)

    Onderweg
    Alien Covenant

    In bestelling:
    Blade Runner 2049 (4K+3D)
    I Love My Sci-Fi

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •