Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 30 van 30 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Jouw eisen zijn spannender dan je denkt Des te langer je wacht des te lastiger zal het worden. Het is al vaker op dit forum gemeld, dus misschien dat je het al weet, maar 3D wordt op geen enkel nieuw model meer geleverd. Enkel een aantal oudere hebben modellen nog 3D aan boord. Dus of het dan gaat lukken in jouw wenselijke maat, dat is dan helemaal nog maar de vraag. Als 3D voor jouw een must is, dan zou ik maar opschieten. Voor mij de reden geweest om deze zomer nog een nieuwe tv te kopen.
    Als 3D een dood formaat zou zijn (en daar ben ik niet van overtuigd) dan zou dat voor mij een reden zijn om ook niet meer in UHD te gaan investeren. Als men 3D niet meer zou ondersteunen (waar fabrikanten en studio's juist veel in hebben geïnvesteerd) dan hoeven we geen illusies te hebben over UHD: dat gaat er dan op korte of lange termijn ook wel aan. Ik heb voorlopig geen haast (m'n tv is nog maar 2,5 jaar oud) en wacht het wel af.

  2. #27

    Standaard

    Om on topic te blijven..... ja, heb ook een aantal UHD schijfjes en nog steeds geen volledige 4K set-up.

    De receiver kan het verwerken, heb ook een goedkoop UHD spelertje maar nog geen 4K TV of 4K Beamer.

    Een 4K TV maakt hier zeer weinig kans, vind zelfs een 65inch TV al erg klein en de ietwat grotere modellen
    zijn nog steeds niet erg aanlokkelijk op prijsgebied.
    Een 4K beamer die OOK 3D ondersteund zou wel een kans kunnen maken, maar ben nog geen kandidaat
    tegengekomen die mij over de streep heeft kunnen trekken.

    UHD heeft wat mij betreft een verkeerde stap gemaakt, nog steeds op schijfjes...... op schijfjes... met voor
    dat formaat toch wel een beetje krappe opslagruimte en dan nog steeds ouderwets afspelen in een
    apparaat met een mechanische aandrijving, vind het niet meer van deze tijd

    Al met al heeft de pixelrace van de heren fabrikanten mij niet onder de indruk gebracht, ook niet dat zij
    daarbij 3D dan maar denken in de ban te kunnen stoppen omdat het voor die sukkels toch wel een beetje
    moeilijk werd om 3D en 4K goedkoop en knap in 1 apparaat te proppen. Nee, niet onder de indruk en een
    vieze smaak in de mond van Sony met zijn achterbakse gedoe met 4K schijfjes met ATMOS en de "gewone"
    Blu ray niet. Samsung met zijn kromme troep en Sony met zijn streken, ze mogen beiden hun rommel houden.

    Dat er enkele, wel knappe, merken nog steeds geen 4K schijfjes spelers hebben zegt mij eigenlijk wel een beetje
    iets, dat ze er in de toekomst wel mee gaan komen...... denk het wel, maar UHD heeft denk ik niet een echt heel grote
    toekomst op schijf. Het heeft me echt verbaast dat men niet een systeem zoals bijvoorbeeld bij de Switch heeft
    bedacht, een soort van SD kaartje met een knap apparaatje dat die kaartjes netjes uitleest, nee er moest zonodig
    weer verder uitgerekt worden met de nu toch wat aan de ouderwetse kant geworden optische schijfjes die bij
    mij wanden vol ruimte opslokken

    Heb dus wel een aantal 4K UHD schijfjes, kan ze afspelen en bekijken op de Beamer, een beamer die niet 4K
    is, maar voor mij ruim voldoende beeldkwaliteit bied om niet overhaast over te stappen naar 4K waar ik op
    zich niet eens zo van onder de indruk ben, immers Netflix en Prime en zelfs mijn oude DVD's doen mij nog
    steeds met plezier naar het scherm kijken.

    Oh.... voor diegenen die soms mogen denken....... nee, de centjes zijn het probleem niet, heb ze er er enkel
    niet voor over omdat de fabrikanten nu eens niet voor mij iets hebben gemaakt waar ik blij mee kan zijn, een
    iets hogere beeldkwaliteit, maar geen 3D meer en enkel nog ATMOS of DTS X of UHD schijfjes kunnen
    mij niet blij maken om over te stappen op enkel een systeem met meer Pixels en super overdreven zuurstok kleuren.

    Ben overigens wel blij met de uitgevers die nog wel mooie 3D uitgaven op de markt brengen met ATMOS,
    dat doen ze ook omdat er nog steeds vraag naar is en ze staan dan bij mij ook reeds in de pre-order

    Kan de mensen met een 4K LG OLED die ook 3D kan afspelen wel begrijpen, je hebt het beste van beide
    werelden, 3D TV en UHD, snap alleen nog niet dat ze er mee stoppen...... of zouden de hebbers er te weinig
    aan verdienen

    Ja, heb 4 UHD schijfjes en er zijn er 3 onderweg, maar ze zullen mij voorlopig nog niet lekker kunnen
    maken om daar een 4K beamer voor aan te gaan schaffen, de industrie kan mij de pot op
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Samsung met zijn kromme troep snapt wel dat als je een snelle game [gameplay] speelt je ook een snel scherm moet hebben.LG en Sony kunnen hun schermen met moeite onder de 30ms [input lag ]krijgen.

    Samsung schermen hebben een waarde van 21 a 22 ms.

    Bij veel games is een waarde van 30 oke maar als je games als DMC & Bayonetta speelt dan is zo laag mogelijk een must.[In dit verhaal heb ik het puur over console gaming]

    Als ik kijk naar de bouwkwalteit van mijn 4K Samsung[gaming] scherm dan moet ik zeggen dat die op dat gebied niet kan tippen aan mijn 1080p Sony scherm [film]
    Sowieso vind ik films zelfs mooier op mijn 1080p scherm dan m'n 4K Samsung scherm.

    Samsung doet dus nog wel iets goed.

    Fijne kerst iedereen.



    Laatst aangepast door jeroeni : 25-12-2017 om 12:43

  4. #29

    Standaard

    Vraagje:

    Als ik een 4k bluray koop en er staat op het doosje 4k bluray+bluray
    zit de film er dan ook op bluray disc bij? Net zoals wel eens bluray+dvd in een doosje zitten?
    ik ga denk ik toekomstige releases ook op 4k kopen maar wil nog wel een bluray erbij tot ik een 4k speler heb

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door goregrind Bekijk bericht
    Vraagje:

    Als ik een 4k bluray koop en er staat op het doosje 4k bluray+bluray
    zit de film er dan ook op bluray disc bij? Net zoals wel eens bluray+dvd in een doosje zitten?
    ik ga denk ik toekomstige releases ook op 4k kopen maar wil nog wel een bluray erbij tot ik een 4k speler heb
    Ja, ik heb denk een stuk of 30 4K-dics en overal zit de blu-ray er ook bij. Staat ook zo op de verpakking inderdaad. Voor extra's is het ook wel noodzakelijk, omdat die meestal alleen op de standaard blu-ray staan. Let wel, Sony heeft nu een aantal titels die alleen met de 4K-disc geleverd worden, zoals de Spider-man Trilogy, Bram Stoker's Dracula en Close Encounters of the Third Kind (staat ook zo op de hoes).

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •