De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Film kijken op je smartphone - anno 2017

    Film kijken op je smartphone - anno 2017

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Als ik op die manier een film zou kijken, dan zou ik toch eerder kiezen voor een iPad (tablet). Kijkt veel prettiger dan op zo'n klein smartphone-scherm, lijkt me. Mijn smartphone moet in mijn broekzak passen, en dat lukt niet met 5,5 inch-modellen en groter. 4,7 inch is wat dat betreft een ideale maat. Verder zijn het voornamelijk vrouwen die met grotere smartphones rondlopen als ik zo in het openbaar vervoer om me heen kijk, maar of die nu daarop films kijken? Ik moet de eerste nog tegenkomen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Zeker de waarschuwing van de oogartsen gemist mbt smartphones en tables
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als ik op die manier een film zou kijken, dan zou ik toch eerder kiezen voor een iPad (tablet). Kijkt veel prettiger dan op zo'n klein smartphone-scherm, lijkt me. Mijn smartphone moet in mijn broekzak passen, en dat lukt niet met 5,5 inch-modellen en groter. 4,7 inch is wat dat betreft een ideale maat.
    Nu is de 4.7" iPhone, met zijn groote brezels en ongunstige aspect ratio, dus niet echt idiaal voor het kijken van films en series.
    De iPhone X daarintegen is amper groter en heeft een 5.8" met een veel betere aspect ratio, hadden ze een iPhone X uitgebracht met een 5.5" scherm dan was het toestel zelf kleiner geweest dan de 4.7" iPhone.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Nu is de 4.7" iPhone, met zijn groote brezels en ongunstige aspect ratio, dus niet echt idiaal voor het kijken van films en series.
    De iPhone X daarintegen is amper groter en heeft een 5.8" met een veel betere aspect ratio, hadden ze een iPhone X uitgebracht met een 5.5" scherm dan was het toestel zelf kleiner geweest dan de 4.7" iPhone.
    Ik wou ook zeggen dat 4,7 inch de ideale maat voor mij is als het om een smartphone gaat omdat ik die nog in mijn broekzak kwijt kan. Ik ben niet zo'n verslaafde die de gehele dag met zo'n ding in zijn handen loopt. Dat 4,7 inch niet ideaal is om films te kijken, begrijp ik ook wel, maar dat is een smartphone van 5,5/5,8 inch ook niet. Vandaar mijn voorkeur voor een iPad (tablet) als mobiel apparaat. Maar ook die gebruik ik zelden om films op te kijken. Ik lees liever een boek als ik onderweg ben.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Zeker de waarschuwing van de oogartsen gemist mbt smartphones en tables
    Nou bij deze:
    https://nos.nl/artikel/2207411-advie...ar-buiten.html
    https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/12...orden-a1584649

    Kijk daarom een film in de bioscoop of op een TV, niet op je smartphone of tablet. Het is gewoon niet goed voor je ogen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •