De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard UHD's van Warner geven initiële leesproblemen

    Heb het nu al meerdere keren meegemaakt dat een UHD op mijn Sony X800 vastliep of zelfs helemaal niet gelezen wilde worden.
    Tot dusver overkwam me dit alleen bij titels van Warner.

    Bij de eerste twee Harry Potters uit de UK box liepen ze op om en nabij 2/3 van de film vast.
    Terugspoelen werkte wel maar dan liepen ze weer op hetzelfde punt vast.
    Even laatje open en dicht hielp niet.
    De oplossing was de disc verwijderen en de speelzijde even "schoon" vegen.
    Schoon tussen haakjes want er was geen zichtbare vervuiling aanwezig.

    Zojuist eenzelfde probleem met de eerste disc van Westworld (uit Italië).
    Deze wilde helemaal niet laden. Kreeg de melding dat deze misschien nog gefinaliseerd moest worden.
    Ook deze heb ik "schoon" moeten vegen, daarna laadde en speelde hij prima.

    Hoop niet dat dit een voorbode is voor een toekomst waarbij deze UHD's de HD-DVD's van Warner achterna gaan...

  2. #2

    Standaard

    Heb hetzelfde (Tot nu toe), alleen met film 1 van de Harry Potter Box, maar dan de NL versie.

    Even laatje open en de disc een kwart slag draaien, en hij doet het weer. (snap het ook niet.)

    Ik heb ook een Sony X800, misschien is het wel een incompatibiliteit met die specifieke speler.
    Laatst aangepast door TifKag : 18-12-2017 om 19:17

  3. #3

    Standaard

    Ik had dit ook vanavond met film 1 van de nl-box set. De x800 liep compleet vast en moest even van de stroom af. Wel viel mij op dat er opeens een update van de internetdiensten zichtbaar was. Weet niet of dit werd veroorzaakt door de film of door het opnieuw opstarten van de blu-rayspeler? Hoe doet deze film op andere spelers, ofwel is dit een x800 probleem of een algemeen disc probleem?
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 22-12-2017 om 00:01
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Het lijkt erop dat er wat residu van het fabricageproces achterblijft op de schijfjes bij Warner, kan anders niet verklaren waarom een ogenschijnlijk schone disc na even "schoon maken" t wel foutloos doet.

  5. #5

    Standaard

    Alleen film 1 gezien nog (UK box), op onze Panasonic UB700 en ik had zelf geen problemen. Mazzel zo te lezen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik had dit ook vanavond met film 1 van de nl-box set. De x800 liep compleet vast en moest even van de stroom af. Wel viel mij op dat er opeens een update van de internetdiensten zichtbaar was. Weet niet of dit werd veroorzaakt door de film of door het opnieuw opstarten van de blu-rayspeler? Hoe doet deze film op andere spelers, ofwel is dit een x800 probleem of een algemeen disc probleem?
    Bij mij heeft de x800 ook het probleem van vastlopen. Met name Dunkirk is niet eens te starten. Mijn post bij de X800 thread.
    Ben benieuwd of meer mensen dit hebben.

  7. #7

    Standaard

    Probeer Dunkirk eens schoon te maken.
    Ook al lijkt t oppervlak zo nieuw uit de verpakking niet vuil te zijn heeft dit mij toch altijd wel nut gehad.

    Heb na de bovenstaande genoemde titels nog wel meer last gehad bij Warner titels maar heb uiteindelijk altijd de film wel in z'n geheel kunnen bekijken.

  8. #8

    Standaard

    Heb het al een paar keer schoongemaakt. Maar de Dunkirk blijft het een probleem.
    Als ik de lade dicht doe, dan zie ik een soort van CD in het midden van het scherm en na ±60 seconden gaat de speler uit.

  9. #9

    Standaard

    Stekker al een tijdje uitgehaald? Ik heb 1x gehad dat er niets geladen werd en na even van het stroom werkte alles weer.

  10. #10

    Standaard

    Ja, heb ik vanmiddag ook geprobeerd. Heeft niks geholpen.

  11. #11

    Standaard

    Voor nu opgelost door internet te disconnecten van de player. Vreemd!

  12. #12

    Standaard

    Doet me denken ten tijde van de BD's... was hetzelfde probleem.

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit is een Sony-probleem waar ze een update voor moeten uitrollen. De OPPO had bijvoorbeeld een probleem met sommige Sony-titels. Gelukkig is OPPO razendsnel met het oplossen van bugs en bieden ze betasoftware aan. Goede ondersteuning is bijna net zo belangrijk als goede kwaliteit. Helemaal met nieuwe producten en nieuwe authoringmethodes van enkelke studio's. Ook de OPPO heeft zo nu en dan wat problemen gekend, maar de Warnertitels zijn echter geen probleem.

    Ik denk gevalletje geduld hebben.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Dit heb ik vandaag van Warner gehad, na een paar mailtjes heen en weer.
    Beste xxx,

    Zoals aangegeven heeft het hoofdkantoor de verschillende problemen bekeken die zijn aangegeven op het forum.
    Het lijkt eerder op een probleem met de speler dan met de disc. Ze zullen hiervoor met Sony contact opnemen.

    Gelukkig blijkt uit het forum dat in bijna alle gevallen de disc uiteindelijk wel te lezen was.

    Helaas is er geen makkelijk antwoord te geven.

    Ik hoop dat dit in de toekomst deze problemen verholpen kunnen worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Warner Bros Benelux

  15. #15

    Standaard

    Heb t dusver toch vreemd genoeg alleen maar gehad met titels van Warner.
    Afgelopen weekend weer met twee Harry Potters uit de Engelse boxset.
    Moest per titel een keer of vijf t laatje open en dicht doen (poetsen leek dit keer niet te helpen) om de discs ingelezen te krijgen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •