De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD speler speelt vertraagd af...

    Hi

    Mijn dvd speler speelt nu opeens vertraagd af, slow motion.
    En ik heb geen idee waardoor.

    Gisteren deed hij nog perfect maar nu niet meer. En het is een originele dvd speler van Sony en de dvd's zijn ook origineel.
    Heb andere dvd ingestopt en hetzelfde verhaal. Die dvd deed gisteren nog perfect.

    Alle aansluitingen nagelopen en aangedrukt hielp niets.
    Scart kabels verwisseld, hielp ook niet.

    Elke avond trek ik de stekker eruit, ik heb een rollend meubel waar de tv en speler op staan. Dus hij kan niet te heet geworden zijn of iets dergelijks.

    Iemand misschien een idee waar ik nog naar kan kijken?

    Terug naar winkel is geen optie want die is al lang failliet gegaan. ( IT's ) .

  2. #2

    Standaard

    It's is bijna 7 jaar geleden failliet gegaan dus speler lijkt me aan het eind van zijn levensduur...
    Laatst aangepast door Oakey : 19-12-2017 om 20:53

  3. #3

    Standaard

    Hij zou gewoon 'op ' kunnen zijn?

    Dat ding kostte 330 euro, en heeft harde schijf etc. erin ( nooit gebruikt ) gebruikte alleen voor afspelen van dvd's.

    ( zat al rond te kijken op internet voor eventuele nieuwe maar zo op eerste gezicht lijkt het net of er geen dvd met harde schijf zijn. Enkel spelers. En de prijzen zijn rond 50 euro. Is dat een normale prijs nu? )

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loader Bekijk bericht
    Hij zou gewoon 'op ' kunnen zijn?

    Dat ding kostte 330 euro, en heeft harde schijf etc. erin ( nooit gebruikt ) gebruikte alleen voor afspelen van dvd's.

    ( zat al rond te kijken op internet voor eventuele nieuwe maar zo op eerste gezicht lijkt het net of er geen dvd met harde schijf zijn. Enkel spelers. En de prijzen zijn rond 50 euro. Is dat een normale prijs nu? )
    Ja, dat zijn normale prijzen, als het alleen om dvd's afspelen gaat kan het zelfs nog goedkoper: €34 bij de BCC voor een Sony dvd-speler. Ik zou dus geen moeite doen qua reparaties o.i.d.

    Een blurayspeler heb je ook al voor dat geld (€59 voor een Samsung)

    Een dvd-speler met een HDD lijkt me iets uit vroeger tijden. Wat zou je daarmee moeten doen dan?
    Laatst aangepast door Oakey : 19-12-2017 om 20:54

  5. #5

    Standaard

    Hoe neem je dan tegenwoordig programma's van de tv op? Je had eerst de video en later via dvd recorder maar nu?

    ( wat hardware betreft, ben ik nergens van op hoogte vandaar deze vragen..)

  6. #6

    Standaard

    Opnemen kan tegenwoordig op 2 manieren:
    Heb je digitale TV via de kabel, dan kun je een ontvanger kopen of lenen met een ingebouwde HDD. Het is afhankelijk van de provider of je die kunt kopen of moet lenen (huren). In het geval van Ziggo is er de Mediabox XL. Een apparaat wat je in bruikleen kunt krijgen en een TV-netwerkje mee kan maken, zodat je de opnames die gemaakt hebt ook in een andere ruimte kan bekijken.

    Heb je digitale TV via internet (telefoonkabel), dan kan het volgens mij alleen nog via een soort cloud en worden jouw opnames op een externe server geplaatst. De ontvanger kan daardoor zo klein zijn als een mediaspeler.

    Wanneer de recorder in de ontvanger zit, zal de kwaliteit van de opname hetzelfde zijn als van de uitzending.

    Het mooiste beeld krijg je bij TV via de (coax)kabel, omdat je daarbij niet afhankelijk bent van de bandbreedte van de verbinding met de server. Meer streams betekenen minder bandbreedte en dus een lagere beeld-kwaliteit. Via de kabel worden alle zenders tegelijk doorgegeven en daardoor krijgt iedereen dezelfde stream en dat scheelt enorm in de bandbreedte van het netwerk van de provider, tenzij je een VOD-dienst gebruikt.

    De mogelijkheden en kwaliteit worden dus over het algemeen bepaald door het soort netwerk van de provider.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Klopt natuurlijk, van dat opnemen, maar een programma opnemen is ook iets uit vroeger tijden. Via de diverse uitzending gemist apps kun je programma’s nu op ieder tijdstip kijken. Vroeger bestond dat niet en moest je wel opnemen.

    Loader, ik zou dus lekker een nieuwe dvd- of blurayspeler kopen, daar heb je weer jaren plezier van. Let wel even op de aansluitingen; je hebt het over scart, maar de meeste spelers hebben nu alleen een hdmi-uitgang en alle tv’s van de laatste 10 jaar ook, dus kijk even goed wat jouw tv nodig heeft. Hdmi geeft het beste beeld.

    Heb je nog een ouderwetse CRT-tv (beeldbuis), kijk dan eens voor een nieuwe platte LCD, die zijn ook voor weinig geld te koop en nemen veel minder plaats in (ook gezien je je tv niet prominent in de kamer wil).
    Laatst aangepast door Oakey : 20-12-2017 om 07:06

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Klopt natuurlijk, van dat opnemen, maar een programma opnemen is ook iets uit vroeger tijden. Via de diverse uitzending gemist apps kun je programma’s nu op ieder tijdstip kijken. Vroeger bestond dat niet en moest je wel opnemen.
    Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Ik neem soms dingen op om te kunnen bewaren, en het rottige is dat die gesloten systemen en brakke bakjes van providers als Telenet en Belgacom niet toelaten om dat op externe media te kopiëren. Ik heb gelukkig satellietontvangst draaiend op een Linux-gebaseerde ontvanger, en dan kan dat plots allemaal weer wel. In HD zelfs.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Ik neem soms dingen op om te kunnen bewaren, en het rottige is dat die gesloten systemen en brakke bakjes van providers als Telenet en Belgacom niet toelaten om dat op externe media te kopiëren. Ik heb gelukkig satellietontvangst draaiend op een Linux-gebaseerde ontvanger, en dan kan dat plots allemaal weer wel. In HD zelfs.
    Kan zijn, maar TS heeft in die 8 jaar de hdd nooit gebruikt, was meer daarop gericht. En het aantal mensen dat tv-programma's wil bewaren is verwaarloosbaar tegenwoordig.

    Ik heb het bij mijn eigen plasma wel eens afgevraagd, die heeft een opneemmogelijkheid in de tv guide, kan ik dan gewoon een usb-drive aan de tv hangen en daarop opnemen? Ook als de tv uitstaat? Nooit de moeite genomen om het uit te zoeken, kijk hoogstzelden tv, zou een 'cord cutter' zijn als ik bij ziggo niet verplicht tv zou moeten afnemen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Let wel even op de aansluitingen; je hebt het over scart, maar de meeste spelers hebben nu alleen een hdmi-uitgang en alle tv’s van de laatste 10 jaar ook, dus kijk even goed wat jouw tv nodig heeft. Hdmi geeft het beste beeld.
    Mijn tv is 7 jaar oud maar heeft nog gewoon een scart naast de HDMI. Als iemand nog een dvd-recorder wil, moet je naar Duitsland. Daar zie ik ze nog wel.

  11. #11

    Standaard

    Dank iedereen voor de reacties.

    Het is mij nu meer duidelijk over de mogelijkheden van nu.

    Zoals het eruit ziet is er niet iets simpels meer zoals een video in de videorecorder stoppen. Kijk, ik heb het niet zo op met de moderne technologie, ondanks dat ik 33 bent. Heb zelfs nooit een smartphone gehad, heb een prepaid toestel en dat vind ik best. ( had hem een keer moeten vervangen en was allang blij dat het een kleurenscherm had :P )

    Ik heb hier analoge televisie. En als ik bij mijn buren naar binnen gluur merk ik dat de analoge tv veel sneller de beelden doorgeeft dan de digitale tv. Vandaar dat ik bij analoge tv blijf. Al las ik gisteren dat Ziggo daar vanaf wil, dus dat moet ik nog uitzoeken.

    Wat betreft die uitzending gemist apps. Vaak is het zo dat als ik überhaupt iets opneem ( via video ) dat meestal Discovery of National Geographic is. En omdat ik doof ben moet ik ondertiteling hebben. Weet niet of dat wel aanwezig is. Zelfs NPO 1 , 2, 3 hebben nu al moeite met netjes weergeven van de ondertiteling ( vaak loopt het vast of wordt niet weergegeven. )

    Goede opmerking over scart en hdmi. Heb wel een platte LCD scherm maar geen hdmi. Dus dat wordt straks als het moet een nieuwe tv kopen. Hopelijk in een normaal formaat, iets van 50 cm. Ben altijd al van mening geweest dat je oude tv series op een klein formaat moet kijken, zoals Mork & Mindy, Are You Being Served, of A Team bijvoorbeeld.

    Maar nu de dvd speler hier, gisteren was ik gefrustreerd en dacht dat de laser misschien vies kon zijn. Dus heb ik stofzuiger gepakt en de mondstuk bij de opening van de ladeschijf gehouden. Het blijkt te werken! Dus hopelijk blijft het zo.

  12. #12

    Standaard

    Kijk, kun je weer even vooruit.

    Analoge tv opnemen op een digitale recorder kan volgens mij sowieso niet, maar de ouderwetse videoband werkt daarbij dan weer wel.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Analoge tv opnemen op een digitale recorder kan volgens mij sowieso niet
    Oh jawel, geen enkel probleem. Het is digitaal > digitaal dat problemen geeft, omdat veel providers expres een 'storing' inbouwen opdat je niet zelf zou kunnen opnemen maar dat je met zachte hand gedwongen wordt naar hun (betalende) Uitzending Gemist-crap.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Dat wist ik niet. Hoe werkt dat dan? Oude hdd-recorders hadden nog een analoge tuner maar nieuwe toch niet meer?

    Geen idee of mijn plasma-tv überhaupt nog analoog signaal aankan. In Nederland geven alle providers standaard digitaal signaal door, analoog wordt nu nog wel mee doorgegeven maar niet lang meer. Uit de ether kun je het ook niet meer plukken.
    Laatst aangepast door Oakey : 26-12-2017 om 11:52

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •