De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De beste en slechtste films van 2017



    2018 staat alweer voor de deur, dus de hoogste tijd om gauw nog even terug te blikken op filmjaar 2017!
    Wat waren voor jouw persoonlijk de hoogste hoogvliegers en diepste dieptepunten?

    Mijn top 10:

    In The Crosswind
    Blade Runner 2049
    American Honey
    I Am Not Your Negro
    Last Days in Shibati
    Home
    Lady MacBeth
    Sieranevada
    Detroit
    Good Time
    Laatst aangepast door BigLebowski : 29-12-2017 om 21:46
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #2

    Standaard

    Volledige lijst:

    Top:
    A Hustler's Diary
    American Honey
    Blade Runner 2049
    City of Ghosts
    Detroit
    Dunkirk
    Get Out
    Good Time
    Home
    I am not your negro
    In The Crosswind
    It Comes at Night
    Lady MacBeth
    Last days in Shibati
    Maudie
    Mesteren
    Moonlight
    Paterson
    Quality Time
    Sieranevada
    Summer 1993
    The Happiest Day in the lif of Olli Maki
    The Killing of a Sacred Deer
    Una Mujer Fantastica
    Verdwijnen
    War for the Planet of the Apes

    Flop:

    Atomic Blonde
    Auf Einmal
    Borg vs McEnroe
    Brimstone
    Der Kommer En Dag
    Die Gottliche Ordnung
    Double Play
    Grave
    Lemon
    My Cousin Rachel
    Rester Vertical
    The Glass Castle
    Their Finest
    Tulip Fever
    Tulipani
    Viceroy's House
    Wonder
    Laatst aangepast door BigLebowski : 01-01-2018 om 19:52
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #3

    Standaard

    Top 5:

    -Star Wars: The Last Jedi
    -It
    -Trainspotting 2
    -Logan
    -The Limehouse Golem (eigenlijk uit 2016, maar pas in 2017 uitgebracht)

  4. #4

    Standaard

    Lig meestal een tijdje achter, dus niet mega veel uit uit 2017 gezien;

    Top films: Baby Driver, Dunkirk, Okja, Mudbound.
    Top docu's: Chasing Coral, Jim and Andy The Great Beyond.
    Flop: Baywatch

    Aanraders (mini)series: The Deuce, Godless, Big Little Lies, Mindhunter.

    Moet bij de "top" films wel de kanttekening bij maken dat er geen film tussen zat die ik echt heel erg sterk vond. Dit waren prima films, maar geen films die mij erg lang bij zullen blijven. Aantal goede films uit dit jaar moet ik nog zien (o.a. Blade Runner 2049) dus hopelijk komt daar nog verandering in.
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 31-12-2017 om 19:33

  5. #5

    Standaard

    Op Borg vs McEnroe na een floplijst waar ik me wel in kan vinden, BigLebowski!

  6. #6

    Standaard

    Jouw floplijst zal ongetwijfeld nog wat langer zijn Maar jij vond Borg en McEnroe wel te pruimen dus?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #7

    Standaard

    Ik kijk nooit zoveel recente films maar dit is mijn lijstje:

    Blader Runner 2049: 9,2
    Alien Covenant: 8,0
    Get Out: 7,8
    Last Jedi: 7,5
    John Wick chapter 2: 7,3
    Kong Skull Island: 7,0
    Leatherface: 4,0

    Niet meer gezien uit 2017.

  8. #8

    Standaard

    Top 5
    Baby Driver
    Blade Runner 2049
    War for the Planet of the Apes
    Dunkirk
    John Wick Chapter 2

    Slechtste vond ik de nieuwe King Arthurt en de nieuwe Pirates film.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Jouw floplijst zal ongetwijfeld nog wat langer zijn Maar jij vond Borg en McEnroe wel te pruimen dus?
    Jep, komt ook deels doordat ik in mijn jeugd behoorlijk wat jaren getennist hebt.

    Hier mijn toplijstje:

    https://letterboxd.com/imverhoeven/l...ghlights-2017/

    Een stuk of tien kun je volgende maand op het IFFR bewonderen.

    Sleep Has Her House vertoon ik over twee weken in het filmhuis:

    http://www.filmhuisdespiegel.nl/film...her-house.aspx

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik kijk nooit zoveel recente films maar dit is mijn lijstje:

    Blader Runner 2049: 9,2
    Alien Covenant: 8,0
    Get Out: 7,8
    Last Jedi: 7,5
    John Wick chapter 2: 7,3
    Kong Skull Island: 7,0
    Leatherface: 4,0

    Niet meer gezien uit 2017.
    Deze vandaag gezien en mag zeker bij het rijtje toppers:

    Eagles of Death Metal: Nos Amis (Our Friends) - 10


  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zal nu vast een bommetje opgooien en de kijkomstandigheden zijn niet optimaal (KLM-vliegtuig met redelijk scherm), maar ik heb me letterlijk lopen vervelen met Dunkirk. De film werd de hemel ingeprezen, maar het is schijnbaar niets voor mij. Of willen we na al dat CGI-geweld kost wat kost een diepe film goed vinden? Oh, ik begrijp best dat ik de afwijking ben in deze, maar ik vond er echt niet veel aan. Voor mij dus de allergrootste tegenvaller van het jaar.

    Ach ja, eerlijkheid. Een goed begin van het nieuwe jaar.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Je eerlijkheid wordt gewaardeerd
    Toch wil ik het even voor Dunkirk opnemen, want uitgerekend bij deze film maakt het nogal een verschil waar/hoe je hem bekijkt. Het is - met een vies woord - puur een 'belevingsfilm'. Plot speelt eigenlijk een ondergeschikte rol. Dus als je hem in het vliegtuig bekijkt, dan snap ik dat de film je niks kan doen. Deze moet met het best mogelijke beeld en geluid ervaren worden. Dus geef hem misschien nog eens een kans in betere omstandigheden
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #13

    Standaard

    ik kan me geen topfilms herinneren dit jaar maar wel een paar grote floppers: war of the planet of the apes, atomic blonde, baby driver, logan, jackie, life.

    films die oke waren (wil het geen topfilms noemen):

    manchester by the sea
    american made
    split
    Laatst aangepast door lennox-06 : 01-01-2018 om 20:04

  14. #14

    Standaard

    Mijn top 5:

    Blade Runner 2049
    Star Wars: The Last Jedi
    Your Name
    War for the Planet of the Apes
    Dunkirk

    Teleurstelling:
    Baby Driver (voor mij de minste film van Edgar Wright)

  15. #15

    Standaard

    Top:
    1. Dunkirk
    2. Blade Runner 2049
    3. Jim and Andy
    4. Phantom Thread
    5. I, Tonya
    6. Star Wars: The Last Jedi

    Flop:
    Bright
    Death Note
    Ghost in the Shell
    IT
    King Arthur
    Kingsmen The Golden Circle
    Pitch Perfect 3
    Rings
    Laatst aangepast door MeneerGiel : 30-03-2018 om 00:43

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik zal nu vast een bommetje opgooien en de kijkomstandigheden zijn niet optimaal (KLM-vliegtuig met redelijk scherm), maar ik heb me letterlijk lopen vervelen met Dunkirk. De film werd de hemel ingeprezen, maar het is schijnbaar niets voor mij. Of willen we na al dat CGI-geweld kost wat kost een diepe film goed vinden? Oh, ik begrijp best dat ik de afwijking ben in deze, maar ik vond er echt niet veel aan. Voor mij dus de allergrootste tegenvaller van het jaar.

    Ach ja, eerlijkheid. Een goed begin van het nieuwe jaar.
    Ik moet zeggen dat ik de film ook erg vond tegenvallen, terwijl ik toch een echte liefhebber ben van dit genre. Kreeg nooit het gevoel van de massale Duitse dreiging, misschien alleen even gedurende de beginscenes. Die paar Duitse vliegtuigjes die gedurende de film hier en daar wat bommetjes laten vallen doen in mijn ogen niet echt recht aan de werkelijke situatie in die tijd (de Duitse Luftwaffe heerste volledig over het luchtruim in de beginjaren van de oorlog). Ook die tientallen groepjes Engelse soldaten op het strand gaven mij nooit het gevoel dat er daar in totaal 400.000 soldaten waren gestrand. En hebben die uiteindelijk allemaal in 15 plezierbootjes gepast? (want zoveel telde ik er ongeveer). En waar kwamen die Duitse sluipschutters opeens vandaan?

    Wat verder ook onbelicht is gebleven is dat het Hitler zelf was die opdracht had gegeven aan zijn oprukkende troepen om halt te houden (tegen de zin in van zijn veldmaarschalken), terwijl zij slechts enkele kilometers waren verwijderd van het kanaal. Hermann Goring had hem namelijk verzekerd dat de Luftwaffe de Engelsen nooit zou laten ontsnappen...

    Door dit soort slordigheidjes en onvolkomenheden raakte ik nooit goed in de film, waarbij de regie, de muziek (van Hans Zimmer) en het camerawerk natuurlijk wel prima in orde waren! En de bij elkaar komende verhaallijnen waren ook zeker amusant. Ik heb deze film uiteindelijk op een 7 gewaardeerd.

    (ik heb geen spoiler-tags geplaatst omdat het "Wonder van Duinkerken" algemeen bekend is volgens mij)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Je eerlijkheid wordt gewaardeerd
    Toch wil ik het even voor Dunkirk opnemen, want uitgerekend bij deze film maakt het nogal een verschil waar/hoe je hem bekijkt. Het is - met een vies woord - puur een 'belevingsfilm'. Plot speelt eigenlijk een ondergeschikte rol. Dus als je hem in het vliegtuig bekijkt, dan snap ik dat de film je niks kan doen. Deze moet met het best mogelijke beeld en geluid ervaren worden. Dus geef hem misschien nog eens een kans in betere omstandigheden
    Helemaal mee eens; dit is een film die niet tot z'n recht komt op zo'n klein scherm én ook een mooi geluid verdient, aangezien geluid bij Nolan erg belangrijk (en weleens te hard...) is.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben het deels met jullie eens, maar de schermen zijn echt niet slecht tegenwoordig en je zit er maar 60cm vanaf. Daarnaast als de film goed is heb je al snel niet meer door waar je op kijkt. De andere films leverde het probleem niet op. Misschien viel hij gewoon te zwaar voor een lange vlucht naar New York op de eerste kerstdag.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Lig meestal een tijdje achter, dus niet mega veel uit uit 2017 gezien;

    Top films: Baby Driver, Dunkirk, Okja, Mudbound.
    Top docu's: Chasing Coral, Jim and Andy The Great Beyond.
    Flop: Baywatch

    Aanraders (mini)series: The Deuce, Godless, Big Little Lies, Mindhunter.

    Moet bij de "top" films wel de kanttekening bij maken dat er geen film tussen zat die ik echt heel erg sterk vond. Dit waren prima films, maar geen films die mij erg lang bij zullen blijven. Aantal goede films uit dit jaar moet ik nog zien (o.a. Blade Runner 2049) dus hopelijk komt daar nog verandering in.
    Inmiddels nog wel redelijk wat gezien, enkele toevoegingen:

    Top films: Blade Runner 2049, The Shape of Water, Wind River.
    Flop/ tegenvaller: Wonder Woman.
    Vermakelijk: Atomic Blonde, Kong Skull Island, Logan Lucky.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •