De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "troebele" Blu-ray doosjes

    Beste,

    Onlangs was ik mijn Blu-ray collectie aan het controleren maar ik merkte dat sommige Blu-ray doosjes aan de binnenkant er troebel, "foggy", "cloudy" uit zien.
    Sommige hebben het erger dan andere.

    Nu weet ik wel dat het soms al een beetje is als je een Blu-ray nieuw koopt, maar kan het zo verergeren na enkele jaren?

    Het is er wel af te poetsen met een vochtig doekje maar ook een heel werk voor al die doosjes.

    Graag jullie mening hierover.

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Ik ga er van uit dat het van de chemicaliën in het plastic van de doosjes komt. Dat zweten is eigenlijk niet te vermijden doch wel apart dat het zo snel al gebeurd. Het hoort - als dit het procedé is wat ik denk dat het is - bij de afbraak van de verbindingen in het plastic (of beter gezegd "kunststof"). Ik ken het fenomeen in de vorm van het zweten bij de 77-85' Star Wars figuren. Zowel losse figuren hebben het (makkelijk schoon te maken met milde zeep in water) of figuren in verpakking (remedie is kort in de zon leggen, met waakzaam oog). Dat het afbraak is dan wel een reactie op iets, maakt nog niet dat de doosjes kapot gaan. Het kan best dat het verergerd of dat het juist na een tijdje stopt (als bijvoorbeeld de stoffen die tot het procede leiden "op" zijn in het plastic).

    https://www.youtube.com/watch?v=89ubByqFBYs (op 3:00 min, kan ff niet met tijd kopiëren)
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  3. #3

    Standaard

    Ik heb hetzelfde, maar mijn films liggen in mijn souterrain (ik heb een benedenwoning). Heeft deels met het vochtgehalte te maken. Nu liggen ze luchtdicht verpakt in dozen van de IKEA. Dat helpt.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •