De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Greatest Showman, the (Bioscoop)

    Greatest Showman, the (Bioscoop)

    The Greatest Showman is een musical in hart en nieren. 

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Een zesje maar...? Tja, laat dan deze film ook recenseren door iemand die wél van het musicalgenre houdt... "Niet dat het nou zo'n goede film is? Dat valt reuze mee", schrijft de recensent. Jammer van deze negatieve toonzetting, want ik ben het in het geheel niet met de schrijver eens.

    Ik heb een bijzonder leuke avond gehad bij deze flitsende film, met Hugh Jackman als een waanzinnig charismatische showmaster die de film volledig draagt. Waar de meeste mensen hem waarschijnlijk vooral kennen van Wolverine, is Jackman naast filmacteur ook een zeer verdienstelijk theateracteur. Hij heeft zowel in zijn thuisland Australië als op Broadway allerlei rollen in grote musicals gespeeld, waaronder de hoofdrol in de musical "The boy from Oz". Het grote publiek heeft met zijn zangkunsten kennis kunnen maken in de verfilming van de grote musical "Les Misérables".

    Die vaardigheden en ervaringen zet Jackman volop in in deze knap gemaakte film, die een vrije interpretatie verbeeldt van het leven van de vader van het moderne circus, P.T. Barnum.

    Zoals het een goede musical betaamt wordt er inderdaad..... gezongen...!! Daar moeten sommigen misschien even van slikken, ja. Maar als je deze film een kans geeft - wat natuurlijk not done is want het is bijzonder hip om alle musicals over één kam te scheren, en vooral af te zeiken en als een minderwaardige vorm van theater weg te zetten - kom je in een erg prettige muzikale theatrale rollercoaster die gerust een feestje voor je zintuigen genoemd mag worden. Het ziet er allemaal buitengewoon verzorgd uit, kleding, licht, plaatjes, montage, en je waant je af en toe in een live voorstelling.

    De film heeft wellicht niet altijd al te diepgaande maar meteen lekker in het gehoor liggende muziek. De opening "The Greatest Show" knalt er meteen erg fijn in, en ook het bijzonder aanstekelijke "Come Alive" heb ik thuis nog regelmatig gedraaid. Het nummer "This ie me" heeft inmiddels allerlei prijzen in de wacht gesleept, en het zou me niet verbazen als "The Greatest Showman" nog wat Oscars gaat wegslepen.
    De liedteksten zijn geschreven door de Oscar-winnende schrijvers van "La La Land" - oh help, ook al een musical!

    Ga deze film als het kan ook even zien in een Dolby Cinema zaal (hij draait in Rotterdam in Pathé de Kuip in de grote nieuwe Dolby zaal) waar de film in schitterend 4K Dolby Vision en denderend Dolby Atmos nóg beter tot zijn recht komt.
    Laatst aangepast door John Tak : 16-01-2018 om 20:56
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  3. #3

    Standaard

    Jammer al die aannames. Ik vond La La Land namelijk de beste film van vorig jaar en hou dus zeker wel van musical. Smaken verschillen en dat is ook niet erg, maar soms is het handiger om eerst een vraag te stellen in plaats van direct de aanname te doen dat de schrijver 'wel niet van musicals zou houden als hij deze film een lager cijfer geeft'.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •