De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: Bluetoothspeakers

  1. #1

    Standaard Bluetoothspeakers

    Het is niet dadelijk home cinema-gerelateerd, maar aangezien er hier wel wat techneuten zitten...
    Ik heb een muziekbibliotheek op mijn netwerkdrive staan die ik vanuit mijn PC met Mediamonkey kan lezen. Ik zou echter graag willen in staat zijn om die audio te laten afspelen via Bluetoothspeakers. Is dit mogelijk, en zo ja, welke speakers zouden daarvoor geschikt zijn?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het is niet dadelijk home cinema-gerelateerd, maar aangezien er hier wel wat techneuten zitten...
    Ik heb een muziekbibliotheek op mijn netwerkdrive staan die ik vanuit mijn PC met Mediamonkey kan lezen. Ik zou echter graag willen in staat zijn om die audio te laten afspelen via Bluetoothspeakers. Is dit mogelijk, en zo ja, welke speakers zouden daarvoor geschikt zijn?
    Luidsprekers die middels 'BlueTooth' verbonden moeten worden, hebben een 'host' nodig. Dit kan je PC, smart-phone of een ander toestel zijn dat dezelfde functionaliteiten heeft nl. internet(wifi) en BlueTooth.

    Wil je geen 'host' gebruiken, dan kun je beter een luidspreker(set) kopen die je (via wifi) met het netwerk kunt verbinden. Heb je een receiver met DLNA, dan is het handig om de luidsprekers van hetzelfde merk te kopen of die hetzelfde protocol kunnen gebruiken, zodat je maar één app nodig hebt voor het bedienen van zowel de receiver als de netwerk-luidspreker(s).
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-01-2018 om 16:55
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Ik zou alleen Bluetooth afraden en je meer richten op een multiroom oplossing. Zoiets als Heos of Sonos. Die kun je overigens ook vaak met een Bluetooth apparaat verbinden. Heos apparaten kunnen bijvoorbeeld prima overweg met DLNA, maar ook met streaming diensten en internet radio. Ik heb laatst een review van de Heos 3 hier geplaatst en ik vond de geluidskwaliteit erg goed.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •