De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: MA500 met subwoofer

  1. #1
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard MA500 met subwoofer

    Hallo.
    Ik heb even een vraagje.
    Ik heb een Marantz PM7003 versterker met Pre-Out aansluiting. Hier zitten mijn fronts op aan gesloten. Ook heb ik nog een Marantz MA500 monoblock staan. Hier wil ik een passieve subwoofer op aansluiten en dan in de Pre-outs van de PM7003 aansluiten. Ik wil gewoon extra bass toevoegen aan het stereo beeld voor puur muziek luisteren. De sub zou dan recht onder de center komen. Sub zou niet gebruikt worden voor film kijken. Daar heb ik al een actieve sub voor.
    Als ik film ga kijken schakel ik de PM7003 als eindtrap voor mijn receiver.

    Dus eigenlijk is mijn vraag..Kan deze http://www.rockfordfosgate.com/produ...tails/r2d4-12/
    zonder problemen aangesloten worden op mijn Marantz MA500 monoblock?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #2

    Standaard

    In principe kun je die woofer als subwoofer voor stereo gaan gebruiken, maar dan krijg je mogelijk de volgende problemen:

    1. Om de sub aan te sluiten op beide kanalen heb je 2 MA500's nodig. De ene voor het linker (spreekspoel 1) en de andere voor het rechter (spreekspoel 2) kanaal.
    2. Het geluid van de woofer en de fronts zal niet gefilterd worden, omdat een PM geen 'bass-management' heeft. De lage tonen zullen daardoor uit de fronts en de aparte sub komen, tenzij je daarvoor een filter kunt vinden.
    3. De MA500 heeft geen regelaar voor het niveau, dus kun je het niveau van de sub niet aanpassen als deze te hard of te zacht speelt.


    Je kunt er daarom beter voor kiezen om stereo zonder sub te laten weergeven of de PM als externe eindversterker van de SR te gebruiken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-01-2018 om 13:56
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Hele project vervalt. Zitten toch veel haken en ogen aan. Ik denk dat de Concert VII straks het prima gaan doen.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #4

    Standaard

    als je een goede versterker en luidsprekers hebt, dan heb je idd geen sub nodig in stereo.
    Sinds in die MA700's gebruik, heb ik ook echt meer dan voldoende laag door mijn normale speakers. Mis de sub geen seconde in stereo.
    Eerst maar eens gaan luisteren en dan oordelen, ipv anders om
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •