De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Toekomstige HT Marcel v/d H.

    Kom al jaren op dit forum, maar bijna nooit op dit gedeelte. Heb nu toch ook wel de droom om onze zolder om te bouwen tot een filmkamer/ thuisbioscoop en heb net vol bewondering een aantal andere thuisbioscopen bekeken. Hopelijk kan ik over één a twee jaar soortgelijke foto's plaatsen. Al zal het gezien het financiële plaatje we een lange termijn project gaan worden vrees ik. In de woonkamer hebben we nu een redelijk eenvoudige setting, voor een groot deel ook vanuit praktisch oogpunt. Sonos is zeker niet mijn ultieme droom, maar voor nu handig gezien er een klein mannetje van één jaar door de woonkamer kruipt en overal aan wil zitten.

    Oude situatie (zolder):

    Overzicht.jpg Setting.jpg

    Update 23-2-2019: Beamer en scherm hangen! Nieuwe set-up.
    Update 3-4-2019: aanpassingen aan set-up (blu-ray speler, extra Chromecast).

    Filmkamer zolder:
    Beamer: Optoma UHD300X
    Scherm: Elite Screens Electric90X (16:10) 201x155
    Receiver: Denon AVR-X3500H
    Boxen: Teufel Ultima 40 Surround 5.1 Set
    Blu-ray speler: Sony UBP X700
    DVD: Pioneer DV-400V.
    Games: Playstation 1, Playstation 4.
    Streaming: Google Chromecast Ultra.

    Woonkamer:
    TV: Samsung UE48H6500SL, 48"Full HD.
    Sonos: Soundbar, Sub en Connect.
    Mediabox: Ziggo Horizon.
    Platenspeler: Denon DP-300F platenspeler.
    Streaming: Google Chromecast 3.
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 01-04-2020 om 14:19 Reden: Update

  2. #2

    Standaard

    Kleine update, zolder toegevoegd. Dit is ook de ruimte die ik wil gaan ombouwen.

  3. #3

    Standaard

    Mooie ruimte, Al een leuke setup.
    Ben benieuwd

  4. #4

    Standaard

    We gaan eindelijk beginnen. Zolder is leeg en het materiaal is binnen, maandag starten ze met het aftimmeren van de ruimte op zolder!
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 01-04-2020 om 14:18 Reden: Foto's niet meer beschikbaar

  5. #5

    Standaard

    Prachtige Blu-ray kast zeg !!
    Is deze van Castor Interieur ?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Atmos Bekijk bericht
    Prachtige Blu-ray kast zeg !!
    Is deze van Castor Interieur ?
    Thanks! Ja, is van Castor volgens mij, heb hem inmiddels al aardig wat jaartjes en ben er zelf erg blij mee. Er wordt nu met de vliering boven de kamer zelfs rekening gehouden met de hoogte van deze kast zodat ik hem gewoon in zijn geheel kan behouden.

  7. #7

    Standaard

    Ja zeker een mooie kast zeg..

    Veel succes ik ga dit topic zeker volgen.
    Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden ..

    Groetjes Driekus

  8. #8

    Standaard

    Ga hem zeker ook volgen...
    Ben van plan om ook een Home Cinema te gaan bouwen , dus zeker leuk om dit soort
    topics te bekijken .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door madonnafreak Bekijk bericht
    Ja zeker een mooie kast zeg..

    Veel succes ik ga dit topic zeker volgen.
    Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden ..

    Groetjes Driekus
    Thanks! Om misschien wel direct even de verwachtingen wat te temperen : Ga eerst wel de ruimte gereed maken en beamer en scherm ophangen, maar zal direct nog geen briljant mooie thuisbioscoop zijn, dat wordt een lange termijn plan.

  10. #10

    Standaard

    Na twee weken zit de verbouwing er grotendeels op, nog paar restpuntjes die begin volgende week worden opgepakt. Er blij met het resultaat! Mooi afgewerkt en ook nog aardig wat opbergruimte boven de nieuwe kamer. Nu eens nadenken over de inrichting van de ruimte en kleurtjes op de muur etc. En uiteraard op zoek naar beamer en scherm!
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 01-04-2020 om 14:17 Reden: Foto's niet meer beschikbaar

  11. #11

    Standaard

    Even twee nieuwe foto's. Ruimte zelf is grotendeels af. Schilderwerk is klaar, kast weer ingericht en de nieuwe (slaap)bank staat. Ben momenteel op zoek naar een beamer + Scherm. Even afhankelijk van de kosten hiervan moet ik het denk ik eerst nog even doen met mijn oude geluidsset.

    IMG_1979 (1).jpg Achter de bank komt nog een bureau.
    IMG_1980.jpg Aan deze kant komt het scherm te hangen.

    IMG_1981.jpg Geluidsset.
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 27-01-2019 om 17:24

  12. #12

    Standaard

    Dat wordt mooi!
    Leuk om te volgen dit. Ik hoop zelf ook in de toekomst zoiets te gaan realiseren, zodra we een eigen huisje hebben.
    Ben benieuwd wat voor beamer het gaat worden!

  13. #13

    Standaard

    Ziet er al mooi uit... wat een mooie kast zeg..

    Ben benieuwd hoe alles word

  14. #14

    Standaard

    Receiver blijkt toch niet geschikt meer. Ga straks de Denon AVR X3500H in bestelling zetten. Eerst de JBL boxen er maar op aansluiten en dan in de toekomst die ook maar vervangen.

    Edit: nieuwe apparatuur toegevoegd aan beginpost.
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 28-02-2019 om 15:10

  15. #15

    Standaard

    Even een update. Scherm en beamer hangen, met boxen ben ik momenteel bezig. Wil de kabels direct even netjes wegwerken voor zover als dat al kan, dus neemt even wat tijd in beslag. Moet ook nog even op zoek naar een mooi meubel voor receiver en andere apparatuur.
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 01-04-2020 om 14:17 Reden: Foto's niet meer beschikbaar

  16. #16

    Standaard

    Ziet er mooi uit, dit ga ik volgen !

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Even twee nieuwe foto's. Ruimte zelf is grotendeels af. Schilderwerk is klaar, kast weer ingericht en de nieuwe (slaap)bank staat. Ben momenteel op zoek naar een beamer + Scherm. Even afhankelijk van de kosten hiervan moet ik het denk ik eerst nog even doen met mijn oude geluidsset.

    IMG_1979 (1).jpg Achter de bank komt nog een bureau.
    IMG_1980.jpg Aan deze kant komt het scherm te hangen.

    IMG_1981.jpg Geluidsset.
    Begint er al op te lijken.
    Heb je voor die zijwand een matte zwarte kleur gedaan ?
    En maak je de rest ook nog zwart ?

  18. #18

    Standaard

    Thanks beiden! Zal binnenkort nog even paar nieuwe foto's maken. De muur is overigens donkergroen, de kozijnen zijn wel zwart. Ben nog wel aan het denken hoe ik het verder aan wil kleden, er staat inmiddels ook nog wel een bureautafel in de ruimte. Dat was het enige compromis dat ik in de ruimte moest doen.

  19. #19

    Standaard

    Miss wat decoratie, bijv ingelijste posters.
    Popcorn machine ?

  20. #20

    Standaard

    Hier enkele nieuwe foto´s, ziet er al wat gezelliger uit inmiddels. Ben o.a. nog op zoek naar een nieuw meubel voor de apparatuur.
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 01-04-2020 om 14:17 Reden: Foto's niet meer beschikbaar

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Bijna een jaar geen update van mijn kant, toch wel het nodige anders. Enige tijd geleden de oude JBL 5.1 set vervangen voor de Teufel Ultima 40 surround 5.1 set, ben er zelf erg blij mee. Betaalbare set van (naar verhouding) goede kwaliteit die goed bij de rest van de setting past.

    Heb verder wat oude foto's weggehaald uit dit topic die niet meer zichtbaar waren. Zal binnenkort eens even wat nieuwe foto's plaatsen, zal denk ik in het weekend worden. Doordeweeks is de HT momenteel mijn thuiswerkplek.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •