De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Life of Pi 4k resolutie vraagje

    Hi!

    Gisteren hebben we hier eindelijk Life of Pi bekeken. Stond al tijden op het lijstje. Uiteraard in 4k gekeken. Film ziet er prachtig uit, maar waar we ons aan stoorden...op 2/3 momenten in de film leek de resolutie opeens te veranderen? We hadden vrijwel de hele film full-screen, maar op sommige momenten werden de zwarte balkjes beneden en boven opeens groter. Op een gegeven moment zaten we zelfs naar een vierkant beeld te kijken, met aan alle kanten een zwarte rand. Na een paar seconden was het weg, maar ik vroeg me toch even af of we een defecte hebben, of dat iedereen er last van heeft?

  2. #2

    Standaard

    Dat hoort zo. Dit was ook al zo bij de Blu-ray en de 3D Blu-ray. Bewuste keuze van de regisseur.

  3. #3

    Standaard

    Vreemd dat je links en rechts ook zwarte balken had. Welke scene was dat?
    Van onder en boven weet ik het. Dat is voor het 3D effect. Enkele films gebruiken de 16:9 voor hun 2.35:1 film om extra beeld erover te gooien.

    https://www.youtube.com/watch?v=bNYv4tBOsMc

  4. #4

    Standaard

    Van alle kanten een zwarte rand staat mij ook even niet bij, wel een wisselend aspect ratio 2:35:1 naar 16:9. Wat socko aangeeft, welke scene was dat?

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Die scene inderdaad!

  7. #7

    Standaard

    Aspect ratio bedoel je denk ik (hoewel dat indirect ook resolutie is). Komt door de IMAX scenes

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de uitleg iedereen, hoef ik me geen zorgen te maken :P

  9. #9

    Standaard

    Los van bovenstaande uitleg...

    2K master format volgens imdb. Geen echte 4k, maar een upscale.

    Best altijd eerst technische details checken op imdb voor aankoop 4k releases.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Los van bovenstaande uitleg...

    2K master format volgens imdb. Geen echte 4k, maar een upscale.

    Best altijd eerst technische details checken op imdb voor aankoop 4k releases.
    Dat maakt geen ene mallemoer uit; dan kan het er nog altijd schitterend uitzien en imo is het erg vreemd als dat je aankoop beinvloedt. Het is net als met 3D; het hoeft niet perse 'echte' 3D te zijn om er mooi uit te zien.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •