De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Standaard Kamidio's 5.2.4 bioscoopruimte

Hallo medeliefhebbers!

Inmiddels ben ik al weer enige tijd lid van dit forum en bezoek ik de site met enige regelmaat. Vooral omdat de focus hier wat meer ligt op de content en wat minder op de apparatuur vind ik dit een onderscheidend forum, top! Ook actief op HTforum dus wellicht bekend van dat forum.

Mijn passie voor film en muziek is al weer een 15 jaar oud. Het begon eigenlijk met de behoefte om het geluid van mijn Xbox te verbeteren door het toevoegen van een Home Cinema set. In eerste instantie is dit een 2.1 set van Trustmaster geweest. Later volgde hierop een Philips alles in een set met een DVD speler. Super luxe voor die tijd! Een hoop plezier aan beleefd ook. Op een gegeven moment raakte ik meer geïnteresseerd in muziek en daar voldeed de Philips set eigenlijk niet voor. Tijd voor een upgrade!

Dit werd een SR7400 geworden met een set Klipsch RF25. Later is dit uitgebreid met een RC35 center, RS25 rear speakers en een Klipsch 10"sub. Muziek luisteren deed ik op deze set voornamelijk op vinyl met een Technics DL-2 van mijn pa. De Xbox had inmiddels plaats gemaakt voor een en Xbox 360 en later een PS3 erbij. Omdat mijn TV maar 1 HDMI ingang had kocht ik de SR7002 ter vervanging van de SR7400. Na iets meer dan twee jaar ging deze stuk waarna er een Onkyo TX-NR809 ter vervanging werd aangeschaft. Nadat deze helaas ook gesneuveld was kocht ik een SR7008 welke eind 2016 vervangen is door een SR7011, mijn huidige receiver. In de tussen tijd twee keer verhuisd en de Klipsch sub vervangen door een SVS PB10NSD.

De tweede verhuizing bood mij de kans om op zolder mijn droom te verwezenlijken, een eigen bioscoopruimte! Deze ruimte is gebouwd met hulp van handige familieleden van mijn vrouw. Zo is er een voorzetwand neergezet en is het plafond verlaagd. Later is er nog een podium aan de ruimte toegevoegd en zijn er akotherm panelen opgehangen die de akoestiek verbeteren. Tot afgelopen december gebruikte ik een Benq W1070 als projector. Na de upgrade naar de Epson TW7300 is de ruimte voor mijn gevoel echt af! De SVS heeft uiteindelijk het veld moeten ruimen voor twee Klipsch R115SW. Ultiem geweld voor in mijn ruimte!

Mijn huidige home cinema set bestaat uit het volgende:

Epson TW7300
    Marantz SR7011
    Marantz UD5007
    Sony UBP X800
    Sony PS4

Klipsch 5.2.4 opstelling bestaande uit:
    RF25 fronts
    RC35 center
    RB61 surrounds
    RB51 hoogte kanalen
    R115SW subs

Turtlebeach PX51 voor nachtelijke game sessies

Hoe leuk het kijken van films in die ruimte ook is. Genieten van muziek doe ik in de woonkamer, het liefst op Vinyl. Hiervoor staat er een Rega RP6, Rega Elex-R met Monitor Audio Silver 6 luidsprekers. Heerlijk om van muziek te kunnen genieten. Ook mag ik graag muziek luisteren via mijn AKG K701 aangestuurd door een Rega Ear.

Plaatjes:

IMG_2427.jpg

IMG_2425.jpg
    Woonkamer Stereo: Rega - Monitor Audio - Bluesound - Audioquest
    Dedicated HT: Epson - Marantz - Klipsch - Canare

Standaard

Netjes hoor
    DVDPROFILER

Panasonic P55VT50; SONY STR-DN1080; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A); JBL L830/LC1/HLS410/Control One; BK Gemini II; Logitech Harmony Companion/NEEO/Amazon Echo Dot II; Nvidia Shield 2017; PS3 60GB

AllesOverFilm Hoofdredacteur Avatar van Ludo Keeris
    Registratie datum
    May 2002

Standaard

Dat ziet er wel heel strak uit hoor! Mooi!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 en National League East Champions 2010 & 2011

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Netjes hoor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat ziet er wel heel strak uit hoor! Mooi!
    Dank! Ben er zeer blij mee en trots op. Het is heerlijk om in die ruimte te zitten en mijzelf even helemaal onder te kunnen dompelen in een andere wereld.

Glorious Member Avatar van StefaanD
    Registratie datum
    May 2009
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

Standaard

Heel mooie ruimte heb je daar. En Marantz dat is nooit verkeerd . Toen ik ooit begon met mijn HT, wel in de woonkamer want een dedicated ruimte met projector zit er hier helaas niet in, heb ik ook Klipsch beluisterd maar ze waren me wat te fel in het hoog en mijn nogal altijd huidige Focals smaakten me net iets meer. Zo zie je maar dat oortjes heel belangrijk zijn in de beslissing welke luidsprekers je wilt hebben
    Panasonic PX-P65VT60E • Marantz AV7005 • Marantz MM7055 • Marantz MM7025 • Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod • Apple TV 3 • Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V • BK XXLS 400FF

Heb je een buitenlandse blu-ray geïmporteerd en net gekeken, meld hier dan even of deze EN ondertitels bevat.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Heel mooie ruimte heb je daar. En Marantz dat is nooit verkeerd . Toen ik ooit begon met mijn HT, wel in de woonkamer want een dedicated ruimte met projector zit er hier helaas niet in, heb ik ook Klipsch beluisterd maar ze waren me wat te fel in het hoog en mijn nogal altijd huidige Focals smaakten me net iets meer. Zo zie je maar dat oortjes heel belangrijk zijn in de beslissing welke luidsprekers je wilt hebben
    Ik vond 11 jaar geleden de Klipsch er tijdens een luistersessie bovenuit steken. Alleen, dat is op de langere termijn ook precies datgene wat de speaker vermoeiend maakt bij het luisteren naar muziek. Toch heb ik altijd met heel veel plezier naar de RF25 geluisterd puur in stereo via mijn receivers en op een gegeven moment via een losse stereo versterker (Audiolab 8000SE). Toen ik ging verhuizen naar mijn huidige woning is met de stereo versterker als basis een aparte setup ontstaan. Daar luister ik met Monitor Audio Silver 6. Die heb ik vergeleken met oa Focal, B&W en KEF. Ook mooi, andere klank maar niet helemaal mijn ding. KEF en Focal vond ik fijner dan B&W destijds. De Focals (W826 volgens mij) vond ik echter te groot en waren niet leverbaar in het wit. De KEF speakers konden mij wel bekoren, die waren echter een stuk duurder (R700).

Zowel over de Monitor Audio als over de Klipsch ben ik dik tevreden, vooral in relatie tot het doel waarvoor beiden nu uiteindelijk dienen. Een losse Pre-Pro opstelling lijk mij ook heel gaaf maar is inmiddels met 9.2 wel een kostbare aangelegenheid geworden met 9 te versterken kanalen haha.

Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011

Standaard

Inderdaad een hele mooie ruimte...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC

Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW

Instellingen bij het plaatsen van berichten