Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke 4K-speler is momenteel het beste?

    Ik ben aan het oriënteren voor een 4K-speler om zodoende naast dvd en BR ook UHD te kunnen zien. Als TV heb ik de LG 55SJ850V die DV ondersteunt. Ik zit te kijken tussen de Panasonic DMP-UB900, LG UP970 en Cambridge CXU. Oppo vind ik qua prijs erg hoog en Sony heeft wat issue's lees ik. Cambridge is maar net iets duurder dan de Panasonic en past nog net binnen mijn budget die ik vrij wil maken. Omdat ik wellicht later nog wat met surroundgeluid wil doen, wil ik het liefst eentje die toekomstgereed is dus met een geschikte uitgang daarvoor. Een voorkeur is regiovrij i.v.m. een paar regiovrije dvd's maar desnoods koop ik later voor enkele tientjes wel een regiovrije dvd-speler. Qua BR heb ik niets regiovrij. Netflix doe ik via de TV.

  2. #2

    Standaard

    Goedkoopste optie is de LG UP970, die zowel HDR10 as Dolby Vision ondersteund (ik weet niet hoe dat met die anderen zit).
    Ik heb 'm zelf ook en ben er uitermate tevreden over. Enige minpunt is dat hij bij sommige discs op bepaalde punten lawaaierig wordt, maar dat probleem schijnt bij meer recente builds verholpen te zijn.

  3. #3

    Standaard

    De vraag is waar jij waarde aan hecht.

    Wil je perse Dolby Vision? Dan heb je momenteel de Oppo, de Cambridge (die qua prijs dicht bij de Oppo ligt) en de LG UP970. Die laatste is veruit het goedkoopst. Maar...er zijn best wat klachten over, vooral over de bouwkwaliteit en het geluid dat hij produceert. Ik heb sinds dit weekend eentje (aangezien ik nu DV wilde) en ik moet zeggen dat het wel meevalt (ik heb er eentje uit november 2017). Bij DVD's en blu-ray's hoor ik weinig, bij UHD's kan het wel voorkomen, maar vaak verdwijnt het weer. Je zou het zelf moeten proberen.

    De Sony X700 zou ook DV krijgen (ergens in de Sony), maar er is nu zoveel ellende met de DV update van de Sony tv's dat ik het niet meer vertrouw. Sony heeft een nieuwe variant van DV, de zgn low latency DV verzonnen, waarbij de speler meer werk moet doen i.p.v. de tv. Het is vrijwel zeker dat de X700 wel straks DV met de Sony tv's zal afspelen (zou wel erg stom zijn anders), maar met andere tv's is het nog even afwachten. Ik had daar geen geduld voor en heb mijn X700 weer ingeleverd, nadat ik eerder de X800 weer verkocht had omdat die zeker geen DV zou krijgen.

    Later dit jaar zal er ook nog een Panasonic met DV uitkomen; de door jou genoemde Panasonic DMP-UB900 is zonder DV en al bijna 2 jaar oud dus die zou ik zeker niet kopen als ik jou was (prijs is ook nog redelijk aan de maat trouwens).

    Je kunt de Oppo, de LG en de Sony alle regiovrij kopen als je wilt (meerprijs is zo'n €100 - €150). Nog het vermelden waard: de Oppo heeft geen apps zoals netflix, youtube e.d..

    Het zal er ook vanaf hangen wat je budget is. De Sony en de LG zijn veruit het goedkoopst, de Oppo en de Cambridge het duurst en de Panasonic verwacht ik ook niet onder de €500.

    Dus kijk wat je budget is en stel vast waar je de meeste waarde aan hecht: merk, bouwkwaliteit, mogelijkheden, regiovrij, zekerheid van DV, apps enz.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben daarentegen wel overtuigd van Dolby Vision. Natuurlijk is de ene titel beter dan de andere, maar vaak is het echt een meerwaarde. Gelukkig zijn meer UHD BD's in Dolby Vision. Laatst IT gezien en qua beeld en geluid is dit echt referentie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Bedankt zover voor de gedachten (vooral roque voor de uitgebreide gedachten). Ik ga het laten bezinken. Die aanstaande Panasonic neem ik zeker mee. Ik zag dat hij al op de website van Panasonic staat.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik ben daarentegen wel overtuigd van Dolby Vision. Natuurlijk is de ene titel beter dan de andere, maar vaak is het echt een meerwaarde. Gelukkig zijn meer UHD BD's in Dolby Vision. Laatst IT gezien en qua beeld en geluid is dit echt referentie.
    Ik zou ook zeer zeker Dolby Vision meenemen in de aanschaf van een nieuwe speler. Heb nu 13 discs met DV. IT is idd referentie, maar alle 5 de transformer film zien er ook schitterend uit. Het leek of ik ze voor het eerst zag Zij zelfs UHD discs die een ster hoger kregen na het zien van de DV versie omdat die zoveel beter was.


    Ikzelf heb de Oppo, maar ik zou ook de Pana in gedachte houden. Ik heb de UB900 gehad en die had schitterend beeld. De rede dat ik deze wegdeed was geen DV en geen mogelijkheid regiovrij maken voor Blu ray (wel dvd)
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Je kunt ook nog wachten op DEZE.
    Dat wordt mijn volgende speler in ieder geval!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Je kunt ook nog wachten op DEZE.
    Dat wordt mijn volgende speler in ieder geval!
    probleem is alleen dat die waarschijnlijk ook niet regiovrij te maken is voor dvd / Blu ray. voor mij een must.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Je kunt ook nog wachten op DEZE.
    Dat wordt mijn volgende speler in ieder geval!
    Ook als die € 1.599 (gokje) gaat kosten?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Zo duur zijn ze bij Panasonic nog nooit geweest, dus de kans dat nu t geval zou zijn is wel erg klein.

    Maar daarnaast heeft deze, kwam ik achter na bovenstaande uitspraak, een ventilator en dat vind ik op een audiofiele speler toch wel een bijzonder vreemde keuze.
    Dus zeker weet ik t nog niet...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Zo duur zijn ze bij Panasonic nog nooit geweest, dus de kans dat nu t geval zou zijn is wel erg klein.

    Maar daarnaast heeft deze, kwam ik achter na bovenstaande uitspraak, een ventilator en dat vind ik op een audiofiele speler toch wel een bijzonder vreemde keuze.
    Dus zeker weet ik t nog niet...

    De UB900 kost ook nog gewoon tussen de 599 en 699 dus ik verwacht echt niet dat deze superieure speler dan onder de 1000 te koop zal zijn.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    De UB900 kost ook nog gewoon tussen de 599 en 699 dus ik verwacht echt niet dat deze superieure speler dan onder de 1000 te koop zal zijn.
    Het is gewoon het volgende paradepaardje en dus opvolger van de 900.
    We zullen zien maar denk dat t prijskaartje niet veel meer dan een honderdje of twee zal afwijken van de introductieprijs van die 900.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Het is gewoon het volgende paradepaardje en dus opvolger van de 900.
    We zullen zien maar denk dat t prijskaartje niet veel meer dan een honderdje of twee zal afwijken van de introductieprijs van die 900.
    dat geloof ik niet. De bouwkwaliteit alleen al is totaal verschillend.
    de UB900 lijkt net een ding van 60 tientjes (heb er 1 gehad). Wat schandalig is. De 9000 heeft zelfs XLR aansluitingen etc. Ik geloof nooit dat die onder de 1000 gaat liggen. De UB900 was al 800 bij release
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #14

    Standaard

    Daaraan toe te voegen, avforums artikel gaf al aan dat hij rond de herfst komt met een prijs vermoedelijk rond de 999 pond dus zo een 12 a 1300 waarmee hij tussen de oppo 203 en 205 zou liggen. Wat een zeer realistische prijs zou zijn. Techniek kost geld. onder de 1000 ga je zulke hardware niet vinden.

    https://www.avforums.com/news/panaso...y-player.14649
    Laatst aangepast door pretorian22 : 15-02-2018 om 14:28
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  15. #15

    Standaard

    Ach we zullen zien, we krijgen hier trouwens de 9004. Tenzij je in Belgie woont want dan schijnt t weer wel de 9000 te zijn ?!?

  16. #16

    Standaard

    Ik heb een vergelijking gedaan tussen de HDR en DV versie van Valerian toen ik 2 spelers had staan, en de DV versie was wel iets mooier qua kleur en details, maar ik vond het verschil niet wereldschokkend moet ik bekennen. Let wel, als ik moet kiezen zou ik zeker de DV versie kiezen, maar het verschil was niet zo groot als ik dacht.
    Misschien is dat met andere discs wel het geval, maar dat kan ik nu niet meer checken (en wil ik ook niet meer ....ben wel klaar met vergelijkingen maken).

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb een vergelijking gedaan tussen de HDR en DV versie van Valerian toen ik 2 spelers had staan, en de DV versie was wel iets mooier qua kleur en details, maar ik vond het verschil niet wereldschokkend moet ik bekennen. Let wel, als ik moet kiezen zou ik zeker de DV versie kiezen, maar het verschil was niet zo groot als ik dacht.
    Misschien is dat met andere discs wel het geval, maar dat kan ik nu niet meer checken (en wil ik ook niet meer ....ben wel klaar met vergelijkingen maken).

    natuurlijk verschilt dat per film. Het verschilt zelfs per film of je een native 4k transfer hebt of een 2k geupscalede.

    De meeste films zijn mooie met Dolby Vision. Maar IT bijvoorbeeld kreeg een ster meer met Dolby Vision weergave dan HDR. De Transformers films zijn ook schitterend met DV.

    Is ook logisch. DV is per frame bewerkt, HDR gewoon meer een gemiddelde van de film. Kan natuurlijk nooit weinig verschil zijn dan. Vind de kleurtinten vrij opvallend. Kijk eens naar de lucht bijvoorbeeld van een DV film.

    Het went wel snel trouwens HDR of DV. Een gewone blu ray oogt nu"flets" als ik kijk haha
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  18. #18

    Standaard

    Ik begrijp het technische verschil wel , maar zoals altijd valt of staat alles met de bron en wat daarmee gedaan is. Als je zo'n UHD als Lucy ziet....dat is een voorbeeld hoe mooi een 'gewone' UHD kan zijn. Wat ik bedoel is dat Dolby Vision voor mij een bonus is, geen vereiste.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is natuurlijk wel dubbel als we ons scherm voor veel geld laten kalibreren, maar dan geen waarde hechten aan het feit dat Dolby Vision een end-to-end-product is. Dus vanaf begin tot het eind moet voldoen aan de vastgestelde specs en kleurenpalet. In die zin heeft kalibreren pas pas echt nut als de bron daadwerkelijk trouw is aan de visie.En dat is dus alleen bij Dolby Vision het geval.

    Maar ik vind HDR(10) ook meer dan prima.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    De Panasonic 824 krijgt een adviesprijs van slechts 449 euro, zie o.a. HIER
    En hij zou in mei moeten uitkomen, denk dat ik nog wel zo lang kan wachten op een speler met Dolby Vision...
    (ja de 9000 is wat mij betreft van de baan, duurt te lang nu The Last Jedi is aangekondigd met DV)

    EDIT: hmm lees net even verder en de 9000 lijkt al in augustus op de markt te komen en volgens Panasonic voor "weit unter 1.000 Euro"
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 21-02-2018 om 17:23

  21. #21

    Standaard

    Bij de oppo heb je een hdmi in, werkt erg goed met chromecast Ultra (op deze manier ziet netflix er bij mij het best uit)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    De Panasonic 824 krijgt een adviesprijs van slechts 449 euro, zie o.a. HIER
    En hij zou in mei moeten uitkomen, denk dat ik nog wel zo lang kan wachten op een speler met Dolby Vision...
    (ja de 9000 is wat mij betreft van de baan, duurt te lang nu The Last Jedi is aangekondigd met DV)

    EDIT: hmm lees net even verder en de 9000 lijkt al in augustus op de markt te komen en volgens Panasonic voor "weit unter 1.000 Euro"
    Bedankt voor dit bericht. Die 824 lijkt me het interessantste qua prijs en reputatie. Een prijs van tegen de 1.000 vind ik te gortig. Ik heb alle postings tot nu toe gelezen (alleen niet gereageerd) en zal verdere postings ook volgen.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    De Panasonic 824 krijgt een adviesprijs van slechts 449 euro, zie o.a. HIER
    En hij zou in mei moeten uitkomen, denk dat ik nog wel zo lang kan wachten op een speler met Dolby Vision...
    (ja de 9000 is wat mij betreft van de baan, duurt te lang nu The Last Jedi is aangekondigd met DV)

    EDIT: hmm lees net even verder en de 9000 lijkt al in augustus op de markt te komen en volgens Panasonic voor "weit unter 1.000 Euro"
    Ik ben benieuwd! wel een interessante speler. Maar moet wel een enorm verschil opleveren met mijn Oppo voordat ik hem weg wil doen. En hij moet regiovrij te maken zijn voor dvd en blu ray. Dat is een must voor mij. Heb veel regio A blu rays en oude (cartoon) series op regio 1 dvd
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het is natuurlijk wel dubbel als we ons scherm voor veel geld laten kalibreren, maar dan geen waarde hechten aan het feit dat Dolby Vision een end-to-end-product is. Dus vanaf begin tot het eind moet voldoen aan de vastgestelde specs en kleurenpalet. In die zin heeft kalibreren pas pas echt nut als de bron daadwerkelijk trouw is aan de visie.En dat is dus alleen bij Dolby Vision het geval.

    Maar ik vind HDR(10) ook meer dan prima.

    ik vind HDR10 ook prima hoor, begrijp met niet verkeerd, maar IT, Transformers etc zijn echt een verademing om te kijken. Toch weer net iets gelikter dan HDR10
    Maar HDR is echt DE toevoeging aan UHD schijven. de 4k resolutie zie ik meer als extratje.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd! wel een interessante speler. Maar moet wel een enorm verschil opleveren met mijn Oppo voordat ik hem weg wil doen. En hij moet regiovrij te maken zijn voor dvd en blu ray. Dat is een must voor mij. Heb veel regio A blu rays en oude (cartoon) series op regio 1 dvd
    Ik heb zelf een aantal dvd's regio 1 maar als ik het prijsverschil zie dan kan ik net zo goed voor 5 of 6 tientjes een simpele regiovrije speler kopen. Dan ben ik per saldo goedkoper uit.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •