De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon AVR-X7200WA - DTS HD MA 5.1 afspeelprobleem - Internetradio vTuner tegen betaling

    Zoals de titel al vermeld heeft de Denon 7200WA helaas een afspeel probleem, ik ben op
    zoek gegaan naar een oplossing en heb heel wat afgegoogled, maar er is bijna niets over
    te vinden, toch heeft/had ene LUK op "het andere forum" er ook last van:

    Luk





    Re: Firmware update Denon X7200WA

    « Reply #2 on: October 25, 2016, 10:47:29 »


    Hoi Raymen,(en wellicht anderen)

    Zou je voor mij willen testen of jij ook de bug hebt met puur DTS-HD MA?

    Dus concreet:

    Wanner je input (bron) 5.1 DTS-HD MA is , wordt bij mij ook al kies ik specifiek voor DTS-HD MA vanuit menu zonder upmixers(groene knop op de A.B.) toch 7.1 +4 weergegeven, en wanner ik naar de speakers loop en mijn oor tegen aan hou (dus de back-surrounds en 4 hoogte speakers), komt er toch geluid uit.
    Tevens wordt het op de front display van de receiver zelf ook meer-speaker config als output getoond , en ook wanneer je op ''info'' knop op de A.B. drukt zie je overzicht op het scherm van in-en output signaal naar de gebruikte speakers.

    Lang verhaal kort: Ik krijg het niet voor elkaar om puur 5.1 DTS-HD te draaien zonder ''de gele A.B. oftewel pure" te gebruiken.

    Zodra je ADSY DTS-HD MA 5.1 wil draaien dan kan het dus niet.


    Dolby werkt trouwens zonder enkel probleem, Dolby True-HD 5.1 is ook 5.1 als je dat wilt en kiest.

    Ben gewoon benieuwd of ik de enige ben met dit bizarre geval. Kan er i.i.g. niks op internet over vinden..

    groetjes
    Ik had het idee om mijn receiver dan maar een factory reset te geven, doch ik las op tijd dat dit niet heeft
    geholpen:

    Luk





    Re: Firmware update Denon X7200WA

    « Reply #16 on: November 5, 2016, 14:00:54 »


    knip knip knip

    Overigens heeft een factory reset mijn probleem met het verkeerd verwerken van DTS-HD MA 5.1 niet opgelost, wat ik ook doe receiver maakt altijd (ongewenst) 7.1 van.


    Nu heb ik momenteel alle speakeruitgangen bezet en bij mij blijft het niet enkel bij 7.1 , ook de bijgeschakelde
    top speakers gaan meedoen, ik krijg dan als ik via movie/music en game kies voor DTS HA MA 5.1 toch dat
    alle aangesloten speakers gaan meespelen ik krijg dan 7.1.2 geluid...... dat klinkt korte tijd niet eens onaardig
    maar de receiver houd dat niet lang vol en wordt akelig onstabiel, er gaan speakers zachter spelen, soms
    niet alleen zacht maar ook sisserig onduidelijk, zelfs de fronts zakken weg en gaan de topfronts de boel
    overnemen van de fronts.

    Als ik de info toets indruk laat de signaal aanduiding voor de speakers zien dat het ingaande signaal wel
    5.1 speakers is doch dat bij het uitgqaande signaal wel alle speakers aan staan en dat is ook daadwerkelijk
    het geval ondanks dat dit niet zou horen, je hebt immers gekozen voor het DTS HD MA 5.1 signaal
    zonder daar de ATMOS of DTS X signalen bij te willen gebruiken.

    Draai ik nu DTS HD MA 5.1 via het gele knopje van PURE op direct, dan krijg ik wel het geluid in 5.1, ook
    via het info knopje is dan zowel het in als uitgaande signaal 5.1

    Bij Dolby signalen werkt het geheel tot zover ik nu heb kunnen beoordelen wel zoals het hoort, doch veel
    vertrouwen heb ik niet meer in de receiver, hij is erg onstabiel geworden na de laatste update, het vreemde
    is dat de problemen niet direct na de update zijn begonnen maar pas na een paar maandjes toen ik in het
    speakeropstellingen menu aan de slag moest om de extra speakers aan te sluiten, dat was ook het moment
    dat ik ontdekte dat er wijzigingen in waren aangebracht en dat er in combinatie met een sub niet meer voor
    full range speakers gekozen kon worden maar dat je nog maar tot 40Hz kon instellen, het geluid dat hierna
    na de speakers werd gestuurd had vreemd genoeg wel weer meer bass..... helaas na de update en de
    speakeropstelling aanpassing, ook deze ontzettend vervelende bug van zeer onstabiel gedrag.

    Ware het niet dat het overgrote deel van de films/schijfjes met DTS HD MA 5.1 komt , dan was er misschien
    nog mee te leven, nu niet want ik wil niet alles draaien op PURE Direct of via movie met surround erbij ingeschakeld,
    want ook met de surround erbij doet de receiver rare dingen en gebruikt hij amper de fronts, instabieltje wordt
    zo de naam voor mijn 7200

    Zijn ik en Luk dan de enige met dit vervelende probleem?
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 14-05-2020 om 11:47
    Have fun and enjoy your collection

  2. #2

    Standaard

    Ik zou een heel epistel kunnen dichten, maar gezien de vorige reacties op de tips, lijkt mij dat niet verstandig.
    Misschien heb je wat aan het onderstaande ...

    Where can I get release notes/information on software updates (Changelog)?
    Information on software updates can be found at http://firmware.denon.eu You can find the desired information on the Firmware Download page under "Changelog".
    https://denon-uk.custhelp.com/app/an...-release-notes

    Verder
    https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160167.0

    en
    http://www.avsforum.com/forum/90-rec...r-details.html

    Succes.
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik zou een heel epistel kunnen dichten, maar gezien de vorige reacties op de tips, lijkt mij dat niet verstandig.
    Misschien heb je wat aan het onderstaande ...

    Where can I get release notes/information on software updates (Changelog)?
    Information on software updates can be found at http://firmware.denon.eu You can find the desired information on the Firmware Download page under 1"Changelog".
    https://denon-uk.custhelp.com/app/an...-release-notes

    2Verder
    https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160167.0

    3en
    http://www.avsforum.com/forum/90-rec...r-details.html

    Succes.
    1
    Ja, daar ben ik geweesten heb daar mijn serienummer ingevuld, bedroefend is dan de
    info die je daar krijgt. Onduidelijk gebrabbel en vooral geen uitleg van wat het inhoud,
    ook totaal geen info bij welke upgrade/update welke zaken zijn aangepakt, arrogantie
    ten top en vooral niet open in zaken, echt japans

    2
    Ja, ook daar was ik reeds geweest, de 2 Quotes kwamen daar vandaan en daar liep
    het reeds dood.

    3
    Ook daar was ik geweest, rond de 250 pagina's met allerlei problemen en probleembjes
    door elkaar heen gehusseld. Heb daar nog niet alles gelezen en als ik de moed weer
    kan vinden zal ik daar nog eens verder gaan met lezen, ons probleem was ik nog niet
    tegengekomen.

    Later ging bij mij pas het licht schijnen,,,,, degenen die het probleem bemerkten waren er
    reeds van op de hoogte voor de updates die ik had geinstalleeerd, het is klaarbijkelijk
    al een wat ouder bekent probleem waar Denon nog steeds geen oplossing voor lijkt te
    hebben.

    De 7200 is nu ruim 3 jaar het tob model geweest en pas sinds heel kort is er een zogenaamde
    nieuwe tobber praktisch dezelfde technische gegevens, weinig vernieuwend en als het vernieuwende
    bestaat uit meer eindtrappen dan lijkt het meer op het steeds meer pixels verhaal...... Helaas
    heb ik heel weinig vertrouwen in dat nieuwe hok, de 8500, die ze op de markt gaan zetten.
    Hoe kan je als zogenaamd topmerk niet verder komen dan enkel meer eindtrappen, als je dan
    dezelfde uitgangsvermogens beloofd per eindtrap, maar voor die 4 meer eindtrappen maar
    een heel klein beetje meer vermogen in huis hebt, ja.... maar 120 watt meer opgenomen vermogen
    voor de 8500 in vergelijking met de 7200.

    Hombre bedankt voor het succes toewensen, denk dat we dat wel nodig hebben, ik blijf zoeken,
    voorlopig is mijn vertrouwen in Denon nog steeds dalende
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Twee suggesties:

    1) Wat als je de speler het geluid laat decoderen naar PCM ?
    2) Wat als je een aparte eind versterker gebruikt voor (om te beginnen) je hoofdluidsprekers ?

    Ik heb zelf een Denon 3808 en heb er nooit op vertrouwd dat die in staat zou zijn om alles goed te versterken. Daarom gebruik ik een losse NAD C272 als eindversterker voor mijn B&W604's. En dat werkt al 10 jaar zonder problemen
    DVD's: 333
    Blu-ray's: 1604

    UHD's: 414
    VHS-en: 6

    LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Boushh Bekijk bericht
    Twee suggesties:

    1) Wat als je de speler het geluid laat decoderen naar PCM ?
    2) Wat als je een aparte eind versterker gebruikt voor (om te beginnen) je hoofdluidsprekers ?

    Ik heb zelf een Denon 3808 en heb er nooit op vertrouwd dat die in staat zou zijn om alles goed te versterken. Daarom gebruik ik een losse NAD C272 als eindversterker voor mijn B&W604's. En dat werkt al 10 jaar zonder problemen
    Als ik de zogenaamde "topper" van het merk koop mag ik toch verwachten dat het werkt zoals
    het hoort

    Dan moet het toch niet zo zijn dat ik extra versterkers moet aanschaffen en spelers
    op PCM moet gaan zetten zodat ik dan niet meer van DTS X en ATMOS gebruik kan maken

    Leuke suggesties die het een leuke reden geven om vooral geen Denon apparatuur meer te kopen

    (ben overigens geen liefhebber van PCM en koop geen duur apparaat dat het zou moeten kunnen
    om het dan door een spelertje te laten opknappen op een manier waar ik niet blij van kan worden)

    Leuk dat je meedenkt, doch ik zie de suggesties niet als oplossing voor het probleem, is zoiets
    als een MB kopen, maar je hebt er nog een BMW bij nodig om op je bestemming te komen
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Boushh Bekijk bericht
    Daarom gebruik ik een losse NAD C272 als eindversterker voor mijn B&W604's. En dat werkt al 10 jaar zonder problemen
    Dat apart versterken moet in principe niet uitmaken voor levensduur. Het zou alleen uitmaken voor de eventuele "geluidsbody" zeg maar. Not so fun fact....
    Ik had 4 x NAD eindtrappen staan waarvan 2 altijd ellende en krakerij hadden zelfs na servicebeurten en controles...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #7

    Standaard

    Volgens de gebruiksaanwijzing die ik hier heb gelezen, heeft de AVC-X7200WA een instelling die er voor zorgt dat deze Neural:X gebruikt bij op kanaal ("non-object") gebaseerde geluids-formaten. Deze kun je vinden in het menu van de "Surround parameters". Deze staat standaard ingesteld als "On".

    Als je deze op "Off" zet, zal de upmixer waarschijnlijk niet meer gebruikt worden bij DTS-HD MA en HR.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-02-2018 om 23:08
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens de gebruiksaanwijzing die ik hier heb gelezen, heeft de AVC-X7200WA een instelling die er voor zorgt dat deze Neural:X gebruikt bij op kanaal ("non-object") gebaseerde geluids-formaten. Deze kun je vinden in het menu van de "Surround parameters". Deze staat standaard ingesteld als "On".

    Als je deze op "Off" zet, zal de upmixer waarschijnlijk niet meer gebruikt worden bij DTS-HD MA en HR.
    Bedankt Gerco. Ik zit ook wel eens te worstelen hiermee. Als ik gewoon DTS-HD wil horen moet ik m ook op Direct zetten ipv Movie/Music/Game.
    Hij mix altijd de topspeakers erbij terwijl ik dat helemaal niet wil... Werkt precies hetzelfde als een Marantz SR7011
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als ik de zogenaamde "topper" van het merk koop mag ik toch verwachten dat het werkt zoals
    het hoort

    Dan moet het toch niet zo zijn dat ik extra versterkers moet aanschaffen en spelers
    op PCM moet gaan zetten zodat ik dan niet meer van DTS X en ATMOS gebruik kan maken

    Leuke suggesties die het een leuke reden geven om vooral geen Denon apparatuur meer te kopen

    (ben overigens geen liefhebber van PCM en koop geen duur apparaat dat het zou moeten kunnen
    om het dan door een spelertje te laten opknappen op een manier waar ik niet blij van kan worden)

    Leuk dat je meedenkt, doch ik zie de suggesties niet als oplossing voor het probleem, is zoiets
    als een MB kopen, maar je hebt er nog een BMW bij nodig om op je bestemming te komen
    Ik begrijp dat je gefrustreerd bent dat het dure apparaat dat je hebt gekocht niet doet wat je er van zou mogen verwachten. Dus ik zal mijn suggesties wat beter toelichten:

    Zo bedoelde ik dat je PCM zou gebruiken voor die formaten waar je momenteel problemen mee hebt. De conversie van DTS HD MA naar PCM is ook een conversie in het digitale domein. In principe zou daarbij geen verlies mogen optreden. De belangrijkste etappe is toch de D-A conversie. En die zou je versterker dan nog steeds doen. Ik begrijp je aversie tegen PCM ook niet zo. PCM is ongecomprimeerde audio. DTS HD MA is audio gecomprimeerd met zip (dus verder zonder verlies). PCM is ook multi channel (tot 8kanalen). Veel BR's uit de begin dagen hadden ook vaak PCM audio. Omdat het ongecomprimeerd is, kost het veel minder processor kracht om het om te zetten naar analoge audio. Dus het is minder belastend voor je AVR.

    Ook is de AVR een alles in 1 oplossing. Er worden dus concessie gedaan. En dat is meestal op het gebied van de versterking, en dan vooral het vermogen. Je zult ook zien dat bij het gros van bij de AVR's het vermogen bij 1 of 2 kanalen en vaak lager dan 8 Ohm wordt opgegeven. Daarbij is dat over het algemeen gemeten op basis van een sinus golf die in de verste verte niet zo dynamisch is als echte audio. Als je veel eisende luidsprekers hebt (bij lage tonen kan de weerstand tussen de 2 en 4 Ohm komen te liggen) dan kan het aansturen van veel luidsprekers een probleem zijn.

    Daarom gebruik ik een aparte eind versterker voor mijn hoofdluidsprekers. Het zorgt voor een veel robuuster laag, heeft de benodigde reserves wanneer dat nodig is en ontlast de AVR. En bij soundtracks met veel lage tonen (zoals bijvoorbeeld Intestellar, Midnight Special of Tron Legacy) heb ik daar zoveel voordeel mee dat ik niet eens een subwoofer heb. Natuurlijk zou een subwoofer nog strakker en dieper gaan. Maar bij de genoemde soundtracks rammelt nu al alles door elkaar

    Het is in ieder geval niet mijn bedoeling om je ervaring met Denon rooskleuriger te maken dan ze zijn. Uit eindelijk zit jij er mee, en het is niet meer dan logisch dat je deze ervaring mee neemt bij het kijken naar een vervanger.

    In ieder geval succes..
    Laatst aangepast door Boushh : 21-02-2018 om 13:58
    DVD's: 333
    Blu-ray's: 1604

    UHD's: 414
    VHS-en: 6

    LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Bedankt Gerco. Ik zit ook wel eens te worstelen hiermee. Als ik gewoon DTS-HD wil horen moet ik m ook op Direct zetten ipv Movie/Music/Game.
    Hij mix altijd de topspeakers erbij terwijl ik dat helemaal niet wil... Werkt precies hetzelfde als een Marantz SR7011
    Heb je die "Surround Parameter" voor "Neural:X" aan of uit staan?
    Als je deze op "Off" hebt staan, je geen upmixer gebruik en je hebt nog steeds geluid via alle luidsprekers, is het zeker een bug die gefixt moet worden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Boushh Bekijk bericht
    De conversie van DTS HD MA naar PCM is ook een conversie in het digitale domein. In principe zou daarbij geen verlies mogen optreden. De belangrijkste etappe is toch de D-A conversie. En die zou je versterker dan nog steeds doen. Ik begrijp je aversie tegen PCM ook niet zo. PCM is ongecomprimeerde audio. DTS HD MA is audio gecomprimeerd met zip (dus verder zonder verlies). PCM is ook multi channel (tot 8kanalen). Veel BR's uit de begin dagen hadden ook vaak PCM audio. Omdat het ongecomprimeerd is, kost het veel minder processor kracht om het om te zetten naar analoge audio. Dus het is minder belastend voor je AVR.
    Decoderen (DTS-HD/Dolby TrueHD) is iets anders en lastiger dan converteren(MPCM).
    1. Wanneer je DTS-HD MA door de speler laat decoderen is dit een extra stap in het proces van de verwerking. Als je dit door een receiver laat doen, kan het vaak ook beter aangepast worden op de opstelling die gebruikt wordt voor de weergave.
    2. Vaak is het decoderen voor een speler een soort van service wanneer een receiver niet de juiste decoders heeft. In veel gevallen zal een speler daarom een minder goede decoder hebben dan een receiver.

    Het verschil zal daarom wel klein zijn bij films met een MPCM soundtrack.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-02-2018 om 22:35
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Decoderen (DTS-HD/Dolby TrueHD) is iets anders en lastiger dan converteren(MPCM).
    1. Wanneer je DTS-HD MA door de speler laat decoderen is dit een extra stap in het proces van de verwerking. Als je dit door een receiver laat doen, kan het vaak ook beter aangepast worden op de opstelling die gebruikt wordt voor de weergave.
    2. Vaak is het decoderen voor een speler een soort van service wanneer een receiver niet de juiste decoders heeft. In veel gevallen zal een speler daarom een minder goede decoder hebben dan een receiver.

    Het verschil zal daarom wel klein zijn bij films met een MPCM soundtrack.
    Ik heb ook niet gezegd dat het een perfecte oplossing is, maar als DTS-HD-MA het probleem is, dan kun je er op deze manier in ieder geval omheen werken tot er een oplossing is (als Denon daar al mee komt).

    Met punt 2 ben ik het overigens niet eens: Dolby en dts zijn heel strikt in hun certificering. Ze willen de garantie dat het resultaat gelijk is aan wat zij willen. Dus als een apparaat minder goed zou decoderen, krijgt het ook geen certificaat. Dat de AVR en de speler na het decoderen anders om gaan met het resultaat, dat geloof ik best. Maar niet dat de ene beter kan decoderen dan de ander.
    DVD's: 333
    Blu-ray's: 1604

    UHD's: 414
    VHS-en: 6

    LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

  12. #12
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens de gebruiksaanwijzing die ik hier heb gelezen, heeft de AVC-X7200WA een instelling die er voor zorgt dat deze Neural:X gebruikt bij op kanaal ("non-object") gebaseerde geluids-formaten. Deze kun je vinden in het menu van de "Surround parameters". Deze staat standaard ingesteld als "On".

    Als je deze op "Off" zet, zal de upmixer waarschijnlijk niet meer gebruikt worden bij DTS-HD MA en HR.
    Ik kan dit niet uitzetten..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Boushh Bekijk bericht
    Met punt 2 ben ik het overigens niet eens: Dolby en dts zijn heel strikt in hun certificering. Ze willen de garantie dat het resultaat gelijk is aan wat zij willen. Dus als een apparaat minder goed zou decoderen, krijgt het ook geen certificaat. Dat de AVR en de speler na het decoderen anders om gaan met het resultaat, dat geloof ik best. Maar niet dat de ene beter kan decoderen dan de ander.
    Volgens mij zijn het geen certificaten(THX), maar licenties. Ze hebben bepaalde chip-fabrikanten toestemming gegeven om de algoritmes te implementeren. De enige garantie die ze kunnen geven is daarom dat het geluid volgens hun algoritmes gedecodeerd wordt. De kwaliteit van uitgangs-signaal is afhankelijk van hoe goed de speler of receiver deze toepast. Anders is iedere receiver of speler een 'High-End' model.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik kan dit niet uitzetten..
    Dat is vreemd: Een parameter waarvan je de instelling nooit kan wijzigen.

    Volgens de appendix van de gebruiksaanwijzing kun je deze alleen wijzigen als 'DTS:X' de sound-mode is.
    Screenshot.jpg

    Hebben jullie het geprobeerd met een BD die een DTS:X soundtrack heeft en deze gekozen om weer te laten geven?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 26-02-2018 om 22:32 Reden: Fout in de tekst
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Dat is vreemd: Een parameter waarvan je de instelling nooit kan wijzigen.

    Volgens de appendix van de gebruiksaanwijzing kun je deze alleen wijzigen als 'DTS:X' de sound-mode is.
    Screenshot.jpg

    Hebben jullie het geprobeerd met een BD die een DTS:X soundtrack heeft en deze gekozen om weer te laten geven?
    Ja.. Stom van me.. Ik probeerde het in een DTS-HD track. Als ik dus DTS-HD track draai dan neemt de Marantz van mij automatisch de top speakers ook mee. Tenzij ik m op Direct zet. Best jammer eigenlijk. Wat ik ook jammer vind (kon met mijn Onkyo wel) dat als ik bezig ben met mijn PC dat ik gewoon beeld had via HDMI. Tegelijker tijd had ik dan gewoon Tuner aanstaan. Als ik nu Tuner aanzet in mijn Marantz zie ik dat ook op beeld ipv dat ik onafhankelijk PC beeld heb..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  15. #15

    Standaard

    Zo te zien speelt het instabiele gedrag van de 7200WA al weer een jaartje of 2 voor mij, er was mee te leven maar het is fijner als het toch eens een keer wordt opgelost.

    Controleer regelmatig de settings en in het algemeen een beetje de werking van de receiver, zeker nu ik wat problemen heb/had met de Sony TV, maar luister eigenlijk niet veel naar de tuner en internetradio, zodoende kwam ik er pas deze week achter dat de functie van internetradio niet meer werkte. Wat blijkt, de boer van de software die geïnstalleerd is op de receiver(vTuner) heeft zijn werkwijze veranderd en verlangt sinds een paar maanden betaling voor het bijhouden van de lijst met gratis internetradiostations. Het is geen wereldschokkend bedrag, 3 dollar per jaar, maar de manier waarop je zoiets doet is voor mij dan ook reden om het vooral niet te betalen. Zit er weer een knopje op de AB met iets dat niet meer werkt. Jammer, Yamaha heeft, waar zij kunnen, voor een aantal receivers een software oplossing in de vorm van een andere aanbieder dacht ik. Op tweakers is er ook een discussie over te vinden: https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1899146

    Voor de duidelijkheid, dat internetradio niet meer werkt is niet alleen een 7200WA probleempje, het betreft ook Yamaha, Marantz, Denon en wellicht nog andere merken.

    Zo, zag tijdens de laatste check van de receiver dat er ook een software update voor de receiver is, zou volgens de receiver in mijn geval 36 minuten duren om het te installeren. Gekeken wat deze update dan precies zou doen, maar helaas is Denon net als Sony zo'n eigenwijs wat gesloten bedrijf en niet zo open met wat ze allemaal met je apparaat gaan uitvreten als je de software update doet. Oppo was in dit geval een verademing, duidelijk wat er werd aangepast en waarom, ook eerlijk wat je gaat verliezen aan functies die bij die update niet meer ondersteund of uitgeschakeld worden, zo wist je dan waar je aan toe was. Bij mijn update is het weer zo'n algemeen bla bla verhaaltje waar je niet echt wijzer van wordt. Er wordt gemeld dat de update wat instabiliteits problemen oplost maar verder staat er nergens bij of dat ook de eerder genoemde afspeelproblemen met DTS 5.1 materiaal betreft waar de receiver naar eigen goeddunken maar wat van bakt om vervolgens heel instabiel te kunnen worden.

    Je raad het al..... zijn er mensen die de laatste update van de 7200WA al geïnstalleerd hebben en zo ja, is het afspeelprobleem met DTS 5.1 ook werkelijk opgelost? Heeft de update nog vreemde zaken opgeleverd en zijn je instellingen behouden of kon je weer vanaf de grond beginnen om alles in te stellen?

    Wil niet zomaar zonder meer een update doen, heb helaas in het verleden al heel veel teleurstellingen gehad, vaak waren updates een teleurstelling en zeker geen vooruitgang. Heb nog op het grote wijde web gezocht, maar kan helaas niets vinden over de laatste update van de 7200WA, behalve dan de vage omschrijving dat de update wat instabiliteits problemen zou oplossen.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •