Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD Forum kiest opvolger van de DVD.

    DVD Forum kiest opvolger van de DVD.



    Lees dit artikel

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    welke de opvolger wordt maak me niet zoveel uit als er maar wel duidelijkheid in komt
    zodat we in ieder geval weten waar we aan toe zijn en wat we kunnen gaan verwachten als we besluiten om over te stappen naar het blauwe systeem

  3. #3

    Standaard

    En ook heel belangrijk: Het moet backward compatible zijn met de reguliere DVD

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat het nog wel een hele poos duurt voordat dvd daadwerkelijk een opvolger krijgt, en ik weet niet of ik er wel zo blij mee ben, heb niet zo'n zin om mijn hele collectie weer te gaan vernieuwen.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    heb niet zo'n zin om mijn hele collectie weer te gaan vernieuwen.
    dit zal in princiepe niet hoeven
    je oude dvd,s moeten ook in het nieuwe systeem af te spelen zijn
    het kan mij dan ook niet snel genoeg op de markt komen

  6. #6

    Standaard

    Ik neem aan dat onze huidige films toch wel afspeelbaar zijn op een evt. nieuwe speler...en dat je dus je hele collectie niet hoeft te vervangen door die nieuwe disc's.
    Arrivederci

  7. #7

    Standaard

    Het zou inderdaad wel heel vervelend zijn als je, bij het overstappen op een nieuw systeem al je oude DVD's niet meer kunt afspelen, maar wat ik uit het hier boven staande opmaak hoeft dat gelukkig ook niet...

  8. #8

    Standaard

    kan je weer een nieuwe dvd speler kopen sorry hoor maar denk dat veel mensen hier niet blij mee zullen zijn.

  9. #9

    Standaard

    bob bedoelt natuurlijk dat als de opvolger er daadwerkelijk is, de meeste films langzamerhand een rerelease gaan krijgen op dit nieuwe medium... en dan heb je toch liever zo'n nieuw schijfje dan een "ouwe dvd" - wat ik bedoel is dat je hele collectie dan minder waard wordt wat je natuurlijk niet wilt.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bartjess
    wat ik bedoel is dat je hele collectie dan minder waard wordt wat je natuurlijk niet wilt.
    Als je in technologie (b.v. een collectie DVD-schijfjes) investeerd dan weet je van te voren dat de waarde daarvan geheid gaat dalen.
    Een opvolger van de DVD zal 99.999% zeker in staat zijn om gewone DVD schijfjes af te spelen zodat je zeker niet verplicht zal zijn om over te stappen. Bovendien is de nieuwe norm alleen interessant voor mensen met een HDTV, plasma of projector. Bij gebruik van een normale TV is het niet mogelijk om de extra resolutie van HDTV te benutten.
    Eric van Ballegoie

  11. #11
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Fantastisch... Moeten we naast een nieuwe speler ook een nieuw weergave medium kopen

  12. #12

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp is dit meer iets voor de mensen die zo dicht mogelijk willen komen bij een echte thuisbioscoop, met projector enzo. Voor die mensen zou het wel leuk zijn maar dan denk ik toch niet dat het een echte standaard gaat worden wat dvd op het ogenblik wel aan het worden is, want de dvd vervangt zeg maar de vhs, terwijl dit systeem lang niet voor iedereen geschikt zal zijn, dus het is meer iets voor de echte liefhebbers
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Als je in technologie (b.v. een collectie DVD-schijfjes) investeerd dan weet je van te voren dat de waarde daarvan geheid gaat dalen.
    Daar zou ik me niet zo druk over maken. Tegenwoordig wordt er voor een aantal eerste uitgaven van vinyl LP's tussen de 10 en 20 maal de originele winkelprijs geboden. Ditzelfde zal gebeuren met DVD's... zeker zolang het medium af te spelen blijft op toekomstige spelers.
    Mocht er in de toekomst een ander medium dan "schijf+laser" komen, koop dan snel nog even een nieuwe "schijfspeler" en pak hem samen met je collectie in dozen om het vervolgens jarenlang te bewaren.

    - Koop zoveel mogelijk eerste releases. En dan het liefst de meest uitgebreide editie.
    - Wees zuinig op je collectie... ook op de verpakkingen!! Juist de kartonnen verpakking zullen "in goede staat" snel zeldzamer worden en dus over 25 a 30 jaar iets waard kunnen zijn.
    - Bewaar bij de DVD meegeleverd boekjes EN promotiemateriaal zorgvuldig.

    Veel mensen zullen nu gniffelen en denken; "Die Alex is gek!". Maar zo dacht men ooit ook over mensen met kasten vol 78 toeren platen en oude stripboeken...

  14. #14

    Standaard

    Om weer even on-topic te komen...

    Ook al besluit het DVD-forum dat Blu-ray geen standaard gaat worden, dan is daarmee nog niet gezegd dat het systeem hiermee gedoemd is te verdwijnen.

    Wanneer Philips, Sony en consorten besluiten om hun systeem alsnog op de markt te brengen, dan bestaat er altijd nog een kans dat de consument massaal voor Blu-ray kiest...
    De kans hierop wordt alleen maar groter wanneer men meteen met een Blu-ray recorder op de markt komt, welke ook geschikt is voor het afspelen van de voorbespeelde "NEC type" schijfjes.
    Als daarna door Sony wordt besloten om al hun films uit te brengen op Blu-Ray, dan ontstaat er alsnog een strijd om "de nieuwe standaard", welke waarschijnlijk door Blu-Ray wordt gewonnen omdat op de recorders van dit systeem alle typen schijven kunnen worden afgespeeld.

    It's all about marketing and monopoly...

    Waarom krijg ik ineens een Betamax, VHS, V2000 flashback??

  15. #15

    Standaard

    T zal mij benieuwen wat het precies gaat worden, ik vind alles best zolang ik mijn dvd's/ cd's er maar op af kan spelen, het apparaat betere kwaliteit heeft en er meer als genoeg op leverbaar word qua software en dat het apparaat dan wel kan gaan opnemen...
    StarTrader

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    , dan bestaat er altijd nog een kans dat de consument massaal voor Blu-ray kiest...
    zal ikzelf toch ook wel doen want dat blu-ray heeft toch wel mijn voorkeur
    daarnaast denk ik inderdaad ook dat de fabriekanten achter het blu ray deze niet zomaar aan de kant gaan zetten daar het al teveel geld heeft gekost om zover te komen
    ze zullen het hoe dan ook gewoon op de markt brengen wat natuurlijk weer wel goed is voor de concurentie strijd
    maar in dat geval wordt het dus voor ons weer een onzekere tijd omdat je niet weet welke nu echt een sucses gaat worden en dus welke je nu echt moet gaan aanschaffen

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Bovendien is de nieuwe norm alleen interessant voor mensen met een HDTV, plasma of projector. Bij gebruik van een normale TV is het niet mogelijk om de extra resolutie van HDTV te benutten.
    geld dit ook voor het blu ray verhaal??
    of gaat dit alleen op voor het NEC type]

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    geld dit ook voor het blu ray verhaal??
    of gaat dit alleen op voor het NEC type]
    Geldt voor beide. De nieuwe formaten zijn bedoeld om beeld in hogere kwaliteit weer te geven. Uiteraard kan je gewoon de normale PAL resolutie gebruiken (720x576) en dan op 30 Mbit gaan encoderen, maar dat levert nauwelijks zichtbare verbetering, niemand zal daarvoor willen overstappen.

    Het doel van de nieuwe discs is om HDTV-kwaliteit beeld en geluid op te slaan. Momenteel zijn er twee resoluties beschikbaar binnen de HDTV norm: 1280x720 en 1920x1080. Star Wars EP 2 is bijvoorbeeld geschoten in die laatste resolutie. Ik heb op verschillende beurzen HDTV beelden mogen zien, zowel op plasmaschermen als ook op projectoren en de kwaliteit is werkelijk niet te vergelijken met DVD! Als je eenmaal HDTV hebt gezien dan lijkt DVD net op VideoCD in vergelijking.

    Overigens is het niet zo dat de nieuwe norm(en) alleen voor de freaks wordt: Ook in Europa zal HDTV hoe dan ook zijn intrede doen, wanneer is alleen nog niet zeker. De huidige TV normen waar we nog altijd mee werken zijn meer dan een halve eeuw oud en daarme hopeloos veroudert. Laat de HDTV maar komen, yeah baby, yeah!
    Eric van Ballegoie

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Laat de HDTV maar komen, yeah baby, yeah!
    helemaal mee eens ja maar dan wel voor die blu ray komt natuurlijk
    vind het inderdaad raar dat HDTV hier nog niet is want als het echt zo goed is zijn er genoeg voorstanders van denk ik toch en gezien jou reactie moet het wel zo goed zijn
    maar alleen het nieuwe dvd introduceren is dus pas het halve werk begrijp ik
    zelf ben ik een groot voorstander van zulke vernieuwingen zowel het ,,blauwe,,dvd systeem als het HDTV. Biede kunnen me niet snel genoeg komen want betere kwaliteit is toch zeker wat we willen als dvd liefhebbers
    wat is overigens de reden dat HDTV hier nog niet is??

  20. #20

    Standaard

    Wat dat betreft is het inderdaad jammer dat Europa achterloopt met deze technieken en dat DVD ook niet optimaal is is ook wel te merken, je ziet bij de meeste dvd's nog steeds trillingen, ruis, compressie fouten e.d.

    Dus kom maar op met dat nieuwe medium maar wel backwords compatible !
    StarTrader

  21. #21

    Standaard

    van mij mag die nieuwe technologie ook wel komen hoor, zeker als mijn huidge collectie gewoon te bekijken valt. Maar, zal het niet gaan lopen als het nu met dvd gaat: (laten we het over de TE hoge prijzen maar even niet hebben ). Wat ik bedoel: iedereen riep, en roept nog steeds: dvd is perfect. perfect beeld, perfect geluid, blablablablabla. Dat is wat mij betref ook wel zo, zeker al je met een normale tv werkt. Maar het is niet perfect. Je hebt idd nog steeds vrij vaak last van trillende ondertitels ed. Wat maakt die nieuwe technologie nou zooo veel beter dat je er nu dan geen last meer van hebt? Is dat alleen omdat het HD is? Of wat gaat hier fout in mijn denkvermogen?

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Je hebt idd nog steeds vrij vaak last van trillende ondertitels ed.
    lig dit niet aan de dvd speler??
    hier heb ikzelf dus totaal geen last van tot op heden
    en als het er wel in zit dan is het zo minimaal dat ik het nog nooit gezien heb en dus ook niet aan stoor maar ben best wel kritisch wat zulke dingen betref dus ik neem aan dat als ik het niet ziet dat het er ook niet in zit
    vandaar dus mijn idee dat het ook aan de speler kan liggen

  23. #23

    Standaard

    Voor de eigenaren van de Tombraider DVD. Kijk eens goed naar het beeld iedere keer dat er een ondertitel verschijnt. Ligt het nou aan mij of verspringt het beeld dan steeds? Dan nog iets: waarom zijn die ondertitels in godsnaam geel?!?

  24. #24

    Standaard

    Alles wat vooruitgang betekend moet je voor openstaan vind ik...We hadden vroeger toch ook allemaal videobanden gespaard. Op het moment dat de dvd uitkwam wisten we ook niet wat we meemaakten en ondanks de hele grote collektie video's gingen we ook massaal over. Logisch...
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jack Skellington
    Voor de eigenaren van de Tombraider DVD. Kijk eens goed naar het beeld iedere keer dat er een ondertitel verschijnt. Ligt het nou aan mij of verspringt het beeld dan steeds? Dan nog iets: waarom zijn die ondertitels in godsnaam geel?!?
    Niet opgemerkt...het beeld lijkt goed te zijn. Maar de ondertitels zijn idd geel; heel irritant om te zien, maar wie kijkt nog met ondertitels aan? Engels is een tweede taal voor de meesten; TOCH?
    "I like it sideways"

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •