Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 96 van 96 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Had het voor TFA en zeker voor TLJ gezegd, en ik had je uitgelachen dat ik zo zou gaan denken over de prequels. Ik sta zelfs op het punt het Storyboard boek te gaan kopen (die jij net hebt gekocht). Van de OT was dat een no-brainer, maar ik haatte de prequels. Nu echter...

    De prequels zijn origineel, ook in hun gebreken. TFA en TLJ zijn bijzonder weinig origineel. Het enige wat ik oke aan ze vind is Rey als karakter en de vertaling van de Ralph McQuarrie art. Verder heb ik de laatste maanden ook geleerd dat de prequels meer practical effects hadden dat hen wordt toegeschreven.

    Mijn TLJ is net binnen. Ga zo even de deleted scenes bekijken.
    Herkenbaar. Zoals ik al postte: dit hoor ik de laatste maanden wel vaker.
    Mbt die practical effects: het is jammergenoeg een misvatting die héél veel fans hebben, dat de prequels veel meer overladen zijn met CGI dan bijvoorbeeld TFA. Dit komt o.a. omdat Kennedy vanaf het begin af aan riep dat ze weer met practical sets etc zouden gaan werken. Als je kijkt naar de cijfers blijkt het tegenovergestelde inderdaad:

    Although Phantom Menace is often cited as a perfect example of "too much" CGI, VFX supervisors Roger Guyett and Patrick Tubach reveal in a new interview with Slashfilm that TFA had 2100 VFX shots, while Phantom Menace had 1900.
    PS: dat storyboardboek is fraai. Ik kon het voor € 15 nogwat krijgen; direct gedaan.

  2. #77

    Standaard

    Het gaat er natuurlijk om hoe het VFX-shot eruit ziet. Als je in TFA een shot hebt waar alleen de achtergrond van is weggepoetst en de rest gewoon praktisch is ziet het er veel 'echter' uit dan een shot in Phantom Menace waarin bijna het hele shot VFX is en er dus giga nep uitziet. Ik denk dat dit eerder het probleem is.

  3. #78

    Standaard

    vandaag binnen gekregen via postnl. vreemd, amazon ging tot heden via dhl. maar ben wel blij, zou pas volgende week komen...

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Hear hear!
    De prequels hebben absoluut hun gebreken, maar zijn gewoon prima SW films.
    Én (!) het zijn échte SW films aangezien George Lucas (wat toch de persoon is die het alemaal bedacht heeft en medio jaren 70 al de outline voor de PT had klaarliggen) ze geschreven en gemaakt heeft.

    Ik vind het mooi dat je dit zegt; steeds meer fans zeggen dit namelijk.
    Dat het echte SW films zijn zal niemand ontkennen, maar dat AOTC een enorme baggerfilm met slechte CGI en acteerwerk om te huilen is zullen weinig mensen kunnen ontkennen

    Ik was niet 100% tevreden met TLJ, vond TFA veel meer de magie van de OT hebben. Maar toch heb ik me meer dan goed vermaakt met TLJ, voornamelijk door het samenspel tussen Ridley en Driver

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Hear hear!
    De prequels hebben absoluut hun gebreken, maar zijn gewoon prima SW films.
    Én (!) het zijn échte SW films aangezien George Lucas (wat toch de persoon is die het alemaal bedacht heeft en medio jaren 70 al de outline voor de PT had klaarliggen) ze geschreven en gemaakt heeft.

    Ik vind het mooi dat je dit zegt; steeds meer fans zeggen dit namelijk.
    Ahem, ik ben fan maar de prequels zijn vreselijk slecht.

    Die zijn echt alleen het bekijken waard als je alles met Anakin en Padme kunt skippen..
    En als George Lucas ze niet had geregiseerd want dat is een kunstje die de man niet beheerst.

    TLJ vind ik echt zeer goed en TFA is ook een prima reboot.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    En als George Lucas ze niet had geregiseerd want dat is een kunstje die de man niet beheerst.
    2x genomineerd voor een Oscar in de categorie beste regisseur... en ook 2x genomineerd voor een Golden Globe in diezelfde categorie... daarnaast 4x een nominatie voor een Saturn Award waarvan er 1 in winst is omgezet....

  7. #82

    Standaard

    pfff, vandaag de 3D versie binnen van Zavvi.com, kale versie, geen sleeve (20/2/2018 besteld);
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    pfff, vandaag de 3D versie binnen van Zavvi.com, kale versie, geen sleeve (20/2/2018 besteld);
    De gewone versie dan?

  9. #84
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gisteren de bonusdisc gekeken en ik vond die documentaire erg bijzonder. Verhulde niks... Eindelijk weer eens een hoogstaande making of waar aandacht aan is besteed.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #85

    Standaard

    Die van Zoom had er gelukkig wel een, en t is nog een mooie ook.
    Deels mat, deels glanzend en met reliëf.

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Gisteren de bonusdisc gekeken en ik vond die documentaire erg bijzonder. Verhulde niks... Eindelijk weer eens een hoogstaande making of waar aandacht aan is besteed.
    Had al gelezen op Collider dat de docu op zichzelf al zeer interessant was inderdaad.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Die van Zoom had er gelukkig wel een, en t is nog een mooie ook.
    Deels mat, deels glanzend en met reliëf.
    die had ik ook dus willen hebben
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    die had ik ook dus willen hebben
    Ik heb 'm ook van Zoom met slipcover. Mijn ervaring is dat je bij zoom een veel grotere kans hebt op een slipcover dan bij zavvi en amazon.

  14. #89

    Standaard

    Om die van Zoom zit dan een bijzondere slipcover? Anders dan het flutkartonnetje van die van zavvi? Ik begrijp wel dat bij ze steelbooks zo'n ding moeten meeleveren vanwege de verplichte leeftijdsaanduiding en barcode omdat ze die (nog steeds) niet op de steelbook zelf willen afdrukken. Maar die van mijn zavvi-exemplaar (3D-versie) ligt inmiddels alweer in de kliko, zoals ik de afgelopen tijd bijna al mijn slipcovers van mijn Blu-rays heb opgeruimd/weggegooid. En dan vooral die dunne kartonnetjes waarbij precies hetzelfde opstaat als op de inlay. Karton beschadigt nu eenmaal snel. En het scheelt weer wat kastruimte.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    2x genomineerd voor een Oscar in de categorie beste regisseur... en ook 2x genomineerd voor een Golden Globe in diezelfde categorie... daarnaast 4x een nominatie voor een Saturn Award waarvan er 1 in winst is omgezet....
    Ja dat dan weer wel
    Maar ik blijf bij mijn mening.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Om die van Zoom zit dan een bijzondere slipcover? Anders dan het flutkartonnetje van die van zavvi? Ik begrijp wel dat bij ze steelbooks zo'n ding moeten meeleveren vanwege de verplichte leeftijdsaanduiding en barcode omdat ze die (nog steeds) niet op de steelbook zelf willen afdrukken. Maar die van mijn zavvi-exemplaar (3D-versie) ligt inmiddels alweer in de kliko, zoals ik de afgelopen tijd bijna al mijn slipcovers van mijn Blu-rays heb opgeruimd/weggegooid. En dan vooral die dunne kartonnetjes waarbij precies hetzelfde opstaat als op de inlay. Karton beschadigt nu eenmaal snel. En het scheelt weer wat kastruimte.
    En dat is jouw keus, prima toch. Maar je begrijpt toch wel dat op een forum als dit dat er mensen zijn die er wel belang aan hechten? Ikzelf vind het een bonus, geen must.

  17. #92

    Standaard

    De Nederlandse Steelbook is zonder de naam embossed ,vind dit toch wel minder,was bij Rogue one ook al.Dan maar buitenland,in Duitsland is dit wel dacht ik.

  18. #93

    Standaard

    Na vrijdag een poging te hebben gewaagd (maar na 20 minuten weer hoofdschuddend af te zetten), gisteren dan eindelijk helemaal de 3D gekeken.

    De beeldkwaliteit van de 3D is gewoon erg goed, ik kan niet anders zeggen. Er zitten echt prachtige 3D shots tussen.
    Maar de film....ik was al niet lovend toen ik 'm in de bios zag, en dat is niet veranderd. Pluspunt was dat de film sneller leek te gaan dan in de bios. Maar de minpunten die ik toen had zijn wel gebleven, waarbij ik de pogingen tot humor nog meer tenenkrommend vond dan de eerste keer.
    Itt tot vele commentaren vond ik Rose niet perse vervelend, een aanwinst is ze ook niet, maar ik stoorde me niet aan haar. Poe daarentegen was een verschrikking. Er was nog wel meer hoor, maar die ga ik nu niet allemaal benoemen.

    Waarschijnlijk de minste van de hele reeks, en ik vermoed dat ik 'm voorlopig niet meer zal kijken. UHD ga ik niet apart aanschaffen, of het moet voor een belachelijk lage prijs zijn. Ik ben nu al bang voor Solo.....

  19. #94

    Standaard

    Kijk vooral ook de extra's, zijn van een hoog niveau en geven je een goede indruk waarom Ryan bepaalde (gehate) keuzes heeft gemaakt.

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Kijk vooral ook de extra's, zijn van een hoog niveau en geven je een goede indruk waarom Ryan bepaalde (gehate) keuzes heeft gemaakt.
    Zal ik zeker doen, misschien word ik dan iets enthousiaster .

  21. #96

    Standaard

    Vandaag de Franse UHD bekeken (helaas zonder NL-se subs) en dat is echt een aanrader, ziet er geweldig uit!
    Zelfs zonder Dolby Vision, wat deze disc wel schijnt te hebben, is ie demo-waardig.
    T enige minpunt zijn de zwartwaarden, maar dat is een stijlkeuze en hoort itt de Nolan UHD's (ook al is t een keuze achteraf van de regisseur) bij deze film.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •