De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blade Runner 2049 (Blu-ray)

    Blade Runner 2049 (Blu-ray)

    Het vervolg op een sci-fi klassieker waar niemand om vroeg, maar men wel nodig heeft?

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Buiten enkele indringende scènes waar er mooi met belichting wordt gespeeld, is Blade Runner 2049 2049 een grauwe, eentonige onaantrekkelijke film om naar te kijken. Er mist variatie en dynamiek in de beelden.
    Aha, vandaar dat Deakins de BAFTA voor cinematografie heeft gewonnen...voor die eentonige onaantrekkelijke beelden .
    Ik heb een hele ander film gezien dan jij, maar dat is prima, het is jouw recensie.

  3. #3

    Standaard

    Heb vooral een heel lang durende film gezien, in het geheel niet onaantrekkelijk, maar de
    nu bijna 3 uur durende film had van mij wel iets korter gemogen en dan was het verhaal nog
    steeds wel duidelijk gebleven.

    Heb de 2D versie gekeken en zal binnenkort de 3D eens gaan kijken, wie weet helpt
    het om de bijna 3 uur wat makkelijker door te komen

    Het geluid, ja weer jammer dat het een Sony uitgave is, die rat wil dat je overstapt
    naar UHD en voor het gemak vergeten ze dan dat UHD geen 3D ondersteund, dus
    ook bij de 3D geen ATMOS. Inderdaad de DTS HD MA 5.1 track klinkt in
    het geheel niet onaardig en nu ook weer jammer dat het voor Sony teveel
    moeite was om ook de 7.1 liefhebbers ter wille te zijn. Misschien een tip voor Sony
    om ook een braakmiddel op de markt te brengen, de merknaam doet al 50% van het werk

    Het is een enkelzijdige schijf, maar op die enkele zijde is het wel dubbellaags Patrick ,
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Aha, vandaar dat Deakins de BAFTA voor cinematografie heeft gewonnen...voor die eentonige onaantrekkelijke beelden .
    Ik heb een hele ander film gezien dan jij, maar dat is prima, het is jouw recensie.
    +1
    I have seen things you people wouldn’t believe... ...a perfect Blade Runner sequel...

  5. #5

    Standaard

    De Nederlandse 4K UHD uitgave heb ik direct in huis gehaald.

    Voor mij is 2049 één van de beste vervolgen ooit en ik heb sinds jaren niet meer zo genoten in de bioscoop. Ik ben 3x gegaan waarvan 2x in IMAX (wauw). Het doet niet alleen eer aan het origineel maar het brengt het verhaal en de wereld ook naar een hoger plan. De film is niet perfect, maar ik vind de algemene uitvoering zo sterk dat ik makkelijk over de imperfecties heen kan stappen.

    Pijnlijk (maar niet onverwacht) dat een dergelijke goed gemaakte en doordachte film geen winst bij de box office kan maken. Deze recensie hier geeft me ook rillingen, maar goed ieder zijn ding.
    Laatst aangepast door Pijk : 21-02-2018 om 11:34

  6. #6

    Standaard

    Ik vind het ook een fantastische film en vooral de 4K uitgave is genieten geblazen met de Dolby Atmos track. Echt een volwaardig vervolg op een ontzettend goed eerste deel. Ik kan me dan ook niet vinden in de beoordeling in deze recensie.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Zoals bij mijn biosrecensie aangegeven, is deze film gewoonweg niets voor mij. Een stuk korter, andere muziek, betere focus en het zou een prachtfilm zijn. Maar juist veel plezier aan degene die hem wel leuk vinden!! Had niets dan anders dat gewild

    Roger Deakins verdient al 20 jaar een oscar voor al zijn sublieme werk dus ik hoop ook echt dat hij hem wint (14 nominaties en nog geen winst! ) Als dit de film is waar hij de oscar voor zijn gehele oeuvre krijgt, so be it. Maar oscars zijn veelal politiek en niet per se vanwege het/iemands (beste) werk. T is ook dit jaar met Dunkirk en The Shape of Water de vraag of Deakins m in de wacht sleept.

  8. #8

    Standaard

    Ik vond de film er prachtig uitzien, maar dat was ook zo'n beetje het enige wat echt goed was. Ik miste de sfeer van het origineel, de mystieke muziek van Vangelis en de film had van mij wel een half uur korter gemogen. Te veel scenes waarin te weinig gebeurde en wat als opvulsel aanvoelde. Ook was de diepgang ver te zoeken dit keer. 2049 kopieert te veel van het origineel zonder daarbij echt een eigen verhaal te vertellen. De openingsscene gaf goede hoop (eigenlijk geschreven voor de eerste film), maar daarna ging het snel bergafwaarts. Ryan Gosling blijft ook een acteur met een zeer gelimiteerd bereik en Harrison Ford in zijn extended cameo had voor mij eigenlijk helemaal niet gehoeven.

  9. #9

    Standaard

    Alleen al het feit dat de film de meningen zo verdeelt betekent voor mij dat de makers iets goed hebben gedaan. Niks zo saai en onbetekenend als een film waar iedereen hetzelfde over denkt. Met bovenstaande reactie (en recensie) ben ik dan ook grondig ONEENS
    Laatst aangepast door BigLebowski : 21-02-2018 om 22:01
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #10

    Standaard

    In ieder geval, naar mijn mening, een van de meest overbodige films aller tijden. Incidenteel zijn er wel momenten die de indruk wekken dat een zinvol vervolg op Blade Runner mogelijk was, maar helaas zijn de momenten die het tegendeel bewijzen ruim in de meerderheid. Evengoed een amusante film als "Blade Runner-curiositeit".

  11. #11

    Standaard

    Een van de meest overbodige films allertijden nog wel! Dat is een boute stelling...zeker in tijden van Transformers deeltje zoveel. Wie bijt!?
    Laatst aangepast door BigLebowski : 22-02-2018 om 17:04
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Een van de meest overbodige films allertijden nog wel! Dat is een boute stelling...zeker in tijden van Transformers deeltje zoveel. Wie bijt!?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Een van de meest overbodige films allertijden nog wel! Dat is een boute stelling...zeker in tijden van Transformers deeltje zoveel. Wie bijt!?
    Tja, Transformers boeien me niet maar Blade Runner wel. En van mij hadden ze hem niet hoeven maken.

  14. #14

    Standaard

    Zal ik dan schaamteloos toegeven dat ik beide leuk vindt?
    Bladerunner vindt ik echt wel de moeite waard, en ik ben blij dat het niet een remake is geworden zoals ik eerst dacht. Geen ultieme film maar wel een waardige opvolger vindt ik zelf.
    En Transformers moet je gewoon niet serieus nemen, voor een spektakel film doet hij alles goed. Een hoop kabaal, flauwe grapjes en dames met weinig aan. En dan hoef je ook nog eens niet druk te maken om al die doden want het zijn maar machines. Verstand op nul, biertje er bij en het geluid lekker hard. Voor mij echt een vrijdag middag uit mijn werk film.

  15. #15

    Standaard

    Van Blade Runner 2049 had ik veel verwacht, maar ik vond de film erg slecht en veel te lang en saai.
    De originele Blade Runner met o.a. Rutger Hauer vind ik persoonlijk veel beter!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •