De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: geluid bij Shield

  1. #1

    Standaard geluid bij Shield

    Hallo,

    Om films te zien, en ook muziek te spelen, gebruik ik al jaren mijn NAS
    en daar ben ik altijd tevreden over geweest.
    Ik gebruikte daarvoor ook altijd gewone mediaplayers van Mede8er, ook prima voor mij.
    De laatste tijd zijn de films altijd beter geworden qua beeldkwaliteit, 4K dus momenteel.
    Bijgevolg kunnen mijn mediaplayers zulke films niet meer doorsturen.
    Dus ik had gepland om een nieuwe mediaplayer te kopen die dat dus wel kan.
    Ik was dus gaan rondneuzen op het net en kwam al snel tot de bevinding dat bij de meesten
    de Nvidia Shield echt een topper is. Ik heb die dus gekocht ... wat heb ik daar al spijt van gehad.
    Ik ben dus een complete leek in al die dingen en streaming via add-ons en die toestanden, dat interesseert
    mij helemaal niet en is ook allemaal chinees voor mij. Het enige wat ik wil is dat er een verbinding komt
    met mijn NAS. Vraag me niet meer hoe, maar op de een of andere manier ben ik er wel in geslaagd dat
    hij mijn films op de NAS kan vinden en afspelen. Er is echter een groot probleem. Ik heb daarbij geen
    geluid.
    Kan iemand mij hierin verder helpen aub?
    Alvast bedankt.
    Samsung PS59D550 - Samsung BD-5500 - Onkyo TX608SR - JBL ES 100 - JBL ES 30 - JBL ES 20 - JBL ES 25 - sub JBL 250 - Medi8er Med400

  2. #2

    Standaard

    Welke app gebruik je? Hoe is eea aangesloten? Om én 4K te kijken en geluid te hebben moet je óf een geschikte receiver hebben waarop je de Shield aansluit, of je tv moet via bijvoorbeeld een optische kabel het geluid door kunnen geven aan je receiver. Dat laatste is vaak een probleem omdat televisies vaak niet eens DTS doorgeven .
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Ja wat meer info zou wel handig zijn.