Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 199 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Heb je een mening over UHD? Deel 'm hier - Het algemene UHD-topic

    MOD EDIT: Dit bericht (en de 10 volgende) zijn weggeplukt uit het topic over Guardians of the Galaxy 2. Om de aandacht niet te veel van die specifieke release af te leiden is er een apart topic aangemaakt waar je je mening kunt geven over UHD.

    Ik wil niet dwarsliggen ofzo maar ik ben gewoon nog niet zo onder de indruk van UHD-Blu-ray.Moet er wel bij zeggen dat ik er in totaal zo'n 6 stuks gezien heb.
    Als ik dan gisteren zag hoe prachtig Kong Skull:Island was op 1080p Blu-ray dan is er bij mij nog geen UHD -Blu-ray nood.

    Over de LG OLED55E6V geen slecht woord trouwens want Planet Earth 2 UHD was daar wel echt prachtig op ! Heb zelf Planet Earth 2 op Blu-ray dus zag het verschil goed tussen die twee versies.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 19-08-2017 om 14:12

  2. #2

    Standaard

    Bij UHD wil ik persoonlijk dat de resolutie in 4k is. En bedoel ik de bron en niet de disc zelf.
    10 bit kleur en HDR maken heel wat goed, maar zolang het een 2k upscale naar 4k is skip ik het.

    leuke site
    http://realorfake4k.com/my-product/g...-galaxy-vol-2/


  3. #3

    Standaard

    Ik check net voor de grap die UHD-Blu-ray prijzen bij Bol:30 tot 35 Euro.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Die site is behoorlijk omstreden, cijfertjes zeggen niet alles.
    In de lijst van demo discs, die volgens hun zelf 4K demomatriaal zijn, staan gewoon titels die "FAKE 4K" zijn.

    Je kunt beter goede recentie site raadplegen die dieper in gaan in de matirie zoals het AVS forum.

    http://www.avsforum.com/guardians-ga...tra-hd-review/
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Heb zelf Planet Earth 2 op Blu-ray dus zag het verschil goed tussen die twee versies.
    Appels en peren he? Je kunt niet de Blu-Ray op het ene scherm vergelijken met de UHD op een compleet andere.
    Sterker nog je kunt eigenlijk ook deze twee op hetzelfde scherm niet goed met elkaar vergelijken omdat er voor elke bron (HDR vs SDR) aparte settings zijn.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Appels en peren he? Je kunt niet de Blu-Ray op het ene scherm vergelijken met de UHD op een compleet andere.
    Sterker nog je kunt eigenlijk ook deze twee op hetzelfde scherm niet goed met elkaar vergelijken omdat er voor elke bron (HDR vs SDR) aparte settings zijn.
    Ga ik gedeeltelijk in mee maar de scherpte van de UHD versie valt meteen op zonder er een ander scherm naast te zetten.Planet Earth 2 is de enige UHD waarbij ik een wow gevoel heb.

    Mijn ogen liegen niet.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht

    Mijn ogen liegen niet.
    Ligt er nogal aan hoe ver je kijkt... of als je niet verder kijkt dan je neus lang is
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ligt er nogal aan hoe ver je kijkt... of als je niet verder kijkt dan je neus lang is
    Wat denk jij nou dat ik mijn hobby niet serieus neem ofzo ?

    Heb me punt gemaakt en daar laat ik het nu bij.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Bij UHD wil ik persoonlijk dat de resolutie in 4k is. En bedoel ik de bron en niet de disc zelf.
    10 bit kleur en HDR maken heel wat goed, maar zolang het een 2k upscale naar 4k is skip ik het.

    leuke site
    http://realorfake4k.com/my-product/g...-galaxy-vol-2/

    Dan heb je bijvoorbeeld nooit de UHD van The Shallows gezien..... Zelf hecht ik niet teveel waarde aan een 4K bron. Natuurlijk heb ik dat liever, maar om nou films uit te sluiten als dat niet zo is, dan mis je echt een hoop. Er zijn er meer die er zo over dachten en toen toch teruggekrabbeld zijn, dus het is nog niet te laat voor je .

    Je kunt beter deze lijst gebruiken, alles wat daar niet op staat zou je dan niet kunnen kopen .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Wat denk jij nou dat ik mijn hobby niet serieus neem ofzo ?

    Heb me punt gemaakt en daar laat ik het nu bij.
    Duidelijk, jij ziet de meerwaarde niet en kan nog prima uit de voeten met 1080p, prima toch . Ik zou willen dat ik ook zo was, scheelde mij bergen geld .
    Laatst aangepast door rogue : 18-08-2017 om 15:45

  10. #10

    Standaard

    Ik dacht juist dat jij geld overhield omdat je een fanatiek Netflix gebruiker bent.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik dacht juist dat jij geld overhield omdat je een fanatiek Netflix gebruiker bent.
    Helaas, dat is niet zo. Ik heb dit jaar welgeteld 10 films (waarvan 6 films met de kinderen) en 13 series op netflix bekeken , meer niet.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Helaas, dat is niet zo. Ik heb dit jaar welgeteld 10 films (waarvan 6 films met de kinderen) en 13 series op netflix bekeken , meer niet.
    Oke

    Ergens ben ik blij dat ik geen UHD-Bluray nood heb want anders weet ik hoe ik ben dan moet ik ook weer een reciever hebben die 4K/HDR/Atmos uitgerust is.

    Mocht ik over een jaar mijn 1080p wel gaan vervangen dan weet ik wel dat ik me niet bij de LG club ga aansluiten.Ik vind de beeldkwalteit en de bouwkwalteit van een Sony nog altijd het beste/mooiste

    De bouwkwalteit van mijn Samsung UE43KS7500 scherm [Op game gebied zie ik wel meer voordeel van een hoge resolutie] kan bv niet tippen aan mijn Sony KDL50W829B.

    Op korte termijn heb ik op hardware gebied dus geen plannen.

    Ja UHD verdient een nieuw topic.Goed werk mensen
    Laatst aangepast door jeroeni : 19-08-2017 om 17:28

  13. #13

    Standaard

    hoe is het 'WOW' effect bij mensen die naar 4K zijn overgestapt ? vonden ze het waard ? hebben ze duidelijke verschillen gemerkt ?

  14. #14

    Standaard

    Vergeet het wow effect maar lang niet alles is goed.
    was de eerste met een uhd speler en was vol verwachting
    pana ub 900 en oppo 203 gehad maar het verschil met bluray is marginaal.
    heb nu de Sony uhd maar koop er lang niet alles meer op
    als ik in de toekomst kon kijken was ik er geeneens aan begonnen zoveel mis je niet kwa beeldkwaliteit.
    grote voordeel is dat je vaak een atmos track hebt maar dan nog

  15. #15

    Standaard

    Ik deel de mening van Redcinema niet.....ik heb heel veel discs gezien die er echt veel beter uitzien dan de gewone Blu-Ray en het extra pluspunt is natuurlijk dat vrijwel elke 4K disc de Dolby Atmos / DTSX behandeling krijgt.
    Heb gisteren bijvoorbeeld Guardians Of The Galaxy vol.2 gezien in 4k en die ziet er echt heel erg goed uit.....
    Natuurlijk zijn er ook discs bij die maar een klein verschil opleveren met de gewone Blu-Ray maar ik vind dan niet dat we kunnen spreken van een mislukt product die het niet de moeite waard is om te kopen.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  16. #16

    Standaard

    Tja, "de moeite waard" is ook weer zo'n vaag en rekbaar begrip en voor iedereen anders. Ikzelf heb nu een aantal jaren een 50" 3D met 7.1 opstelling en voor nu vind ik dat wel prima. Uiteraard als ik een grotere TV ga kopen dan ga ik voor 4K, maar wel met 3D erbij. Dan zal het wellicht een tweedehands worden want nieuw zijn ze steeds minder. Of ik dan overstap op 4K is dan maar zeer de twijfel want er komen dan meteen een speler en receiver bij. Plus omdat ik dan wel voor Atmos wil gaan dan moete er meteen twee speakers aan het plafond. Dus het is allemaal leuk dat UHD, maar er komt best veel bij kijken (naast de kosten) dus ik weet voor mezelf niet of ik dat er nu al voor over heb. Plus wat komt er hierna? 8K? Misschien wacht ik daar wel op...

  17. #17

    Standaard

    Ten eerste heb ik niet gezegd dat het een mislukt project is.
    het grote WoW effect is van dvd naar bluray groter dan van bluray naar uhd.
    veel titels hebben maar marginaal verschil ten opzichte van bluray en dat is jammer omdat je wel de volle mep betaalt voor uhd films.
    ik koop nu eerst wat op 3D uitkomt en dan lees ik eerst recensies van de uhd tegenover de bluray of dit de moeite waard is.
    als de uhd geeneens atmos heeft of dts x dan ga ik sowieso voor de bluray daarvoor zijn de films te duur.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De wauw-factor is natuurlijk een relatief iets. Zo groot als SD naar HD is het verschil niet. HD is ook gewoon al heel erg mooi. Ook toen ik van HD-ready naar Full-HD ging was ik niet echt onder de indruk, maar dat kwam omdat ik toen van een minder scherm naar de KURO ging. Dat was veel indrukwekkender. Hetzelfde geldt voor de stap naar OLED. Dat maakte zoveel indruk en alle BD's kregen automatisch een upgrade. SDR doet het namelijk al heel mooi op een OLED-scherm. Ik heb ook gewacht met de overstap naar UHD BD. Deels omdat de speler die ik wou er nog niet was, maar ook omdat ik sceptisch was en juist een groot fan van 3D en al helemaal op de OLED. Geen haast dus...

    Is UHD BD dan de moeite waard? Wat mij betreft wel. De geschiedenis van mijn hobby kenmerkt zich doordat ik steeds de hoogst haalbare kwaliteit wou. Alleen om die redenen al wil ik UHD BD. Ik koop sowieso al veel minder en musthaves dubbeldip ik voor 3D, maar die zijn op een hand te tellen. 4K is voor mij zeker ook niet de hoofdreden voor de keuze van een UHD BD. Dat er eindelijk een groter kleurenbereik mogelijk is, veel meer onderscheid in helderheid, de meerwaarde van HDR/Dolby Vision en het immersive 3D-geluid zijn de factoren die het voor mij doen. En het feit dat dit de hoogst haalbare kwaliteit is. De meeste referentiediscs zijn veelal niet eens native 4K.

    Nu ben ik van het relativeren en als de film goed is valt kwaliteit van het beeld soms niet eens meer op als je eenmaal in de film zit, maar dat is toch waarom ik geniet van een goede UHD BD. Ik zeg altijd maar; je moet er niet op gaan zitten wachten. In de geest van je zet een film op en gaat met een vergrootglas analyseren en ontleden. Nee, je moet het gewoon ondergaan, denial opzij zetten en genieten van waar de film voor bedoeld is. Dan valt mij op de vrijwel elke UHD BD wel wauw-momenten heeft. De kleur van het van het vuur en de explosies. Hoe fijn en retestrak bliksem wordt weergeven. Hoe scherp opspattend water kan zijn. De definities in luchten en wolken. De duizenden details in verre stadsgezichten. Het valt pas echt op als je er niet op let.

    Nu heb ik in de V.S. mijn slag geslagen, omdat veel titels (omgerekend) voor minder dan 20 euro in de schappen lagen. Sommige vielen op het eerste gezicht wat tegen zoals Watchmen en The Fifth Element, maar dat was vooral omdat het oude films zijn en dat zie je. Daar is het verschil niet groot, maar nog steeds wel aanwezig. Maar bijvoorbeeld bij King Kong van Peter Jackson valt je mond echt open. Dat is bijna ongekend zo scherp. En zo zijn er nog wel een aantal. Nee, ik ben wel om, maar mijn grootste dilemma blijft 3D en dat is vooral te danken aan mijn scherm. Misschien ga ik te kort door de bocht, maar ik vermoed dat 4K met HDR op een niet OLED-scherm gewoon een stuk aan kwaliteit en daarmee wauw-factor inlevert. En dat terwijl we lang niet het maximaal haalbare hebben bereikt qua nits, Vooral betreft Dolby Vision. Daarnaast waren de eerste Blu-ray's ook niet altijd een feest. Dat heeft ook wat tijd nodig, maar we gaan de goede kant op nu GOTG2 best wel een nieuwe standaard heeft neergezet.

    Kortom, reden voor de sceptici om nog even de kat uit de boom te kijken en voor de early adopters om steeds lyrischer te worden over dit nieuwe medium wat op voorhand toch wel gedoemd om te mislukken is. Gedoemd te mislukken, omdat ze hier gewoon veel te duur zijn en alleen maar nog duurder worden. Niet alle studio's al deelnemen. Spelers maar mondjesmaat loskomen en best prijzig zijn. We verplicht zijn om een keuze te maken, terwijl het buitenland wel 3D-combo-keuzes aanbiedt. We in een streaming-markt leven. Kwaliteit voor de happy few is en er tot nu toe nul komma nul P.R. is geweest rondom de introductie van UHD BD. Alsof ze het stiekem wouden doen. Getuige het feit dat steeds meer UHD BD-titels hier niet meer uitgebracht worden denk je wel eens dat ze hun eigen graf graven of er zelf maar weinig vertrouwen in hebben. En alsof ze overal maling aan hebben, want op voorhand had je wel verwacht dat ze weer een nieuw medium heel aantrekkelijk voor ons zouden maken. De DVD- en BD-verkopen vielen namelijk steeds meer tegen. Iedereen streamt of downloadt. Enige wat in het voordeel werkt is er straks geen 3D-televisies meer te koop zijn (Oh, en dat ze regiovrij zijn), maar zolang mijn tv blijft werken zal het toch telkens een afweging worden of heel af en toe een dure maand. Maar spijt van UHD BD heb ik in de verste verte niet. Het is het hoogst haalbare en dat zal altijd mijn doel blijven, zelfs als het straks suggestief wordt. Alleen door de jaren heen wordt je steeds selectiever welke film ik echt wil kopen... Het gaat namelijk altijd nog om de inhoud.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 03-09-2017 om 17:38
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Het lijkt er inderdaad op dat de distributeurs hier in Nederland er helemaal niks mee willen, ik vond het persoonlijk erg tegen vallen dat Disney niks gaat uitbrengen hier maar aan de andere kant hadden we het kunnen zien aankomen.
    Ondertussen koop ik al mijn 4k discs in Engeland, Australië en Amerika gewoon omdat het goedkoper is, ze eerder uitkomen en je titels hebt die hier niet te krijgen zijn......jammer maar het is niet anders.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  20. #20

    Standaard

    Mijn mening is dat het weer een nieuwe vorm van quick cash-in is. Vooral het feit dat ineens heel veel catalogustitels verschijnen met heel weinig meerwaarde (geen nieuwe extra's, kwaliteit nauwelijks beter dan de BD en vaak dezelfde master die gebezigd wordt). Goede voorbeeld is The Mummy Trilogy en Blade Runner. Er komt niets nieuws bij.

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Klopt, maar als ze besloten hadden om The Mummy Trilogy helemaal te restaureren op BD, waren daar waarschijnlijk genoeg verzamelaars 'heel' enthousiast over geweest. Alles is relatief. In de UK was hij niet duur, dus ik heb 'm ook.

    Lastige is wel dat UHD BD's geen ruimte bieden voor extra's. Daarvoor moet je de meegeleverde Blu-ray Disc voor hebben. Het kromme is dat er geen reden is om de Blu-ray Disc-versie te kijken is, maar je hem dus wel nodig hebt voor de extra's. Als ik nu een keer dubbeldip heb ik vaak of twee of zelfs vier discs over...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 03-09-2017 om 17:39
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    duidelijk, nog 2 jaar wachten met upgraden...

  23. #23

    Standaard

    Duidelijk? Vind ik niet .

    Ik ben het absoluut met Wedlock eens. Net als bij blu-ray, zijn er UHD-blu-ray discs die iets minder zijn, maar in het algemeen is het een zeker een grote meerwaarde gebleken en komt de blu-ray niet in de buurt. Dat geldt vaak ook voor catalogustitels als de al genoemde The Mummy trilogie, vergelijk de blu-ray van bijvoorbeeld de eerste film met de UHD; dat is echt een wereld van verschil. En ook over Blade Runner zijn alle ervaringen over de UHD die ik gelezen heb, lovend.
    En dan heb ik het niet eens over referentie discs zoals The Revenant, The Shallows en Lucy. En wat dacht je van Billy Lynn, die een bizar levensecht beeld geeft d.m.v. de 60pfs.

    Het zal nu nog wel van je tv afhangen hoe goed die met HDR omgaat trouwens; verwacht geen wonderen van een tv van bijvoorbeeld €600.

    Wel heb ik hetzelfde probleem als Claudio: ik vind 3D ook nog zo mooi . Ook ik moet eraan, dat dubbeldippen met de 3D én de UHD.

    Je zou het gewoon eens moeten zien op een goede tv, misschien ben je dan wel om.

  24. #24

    Standaard

    Het is overduidelijk hoor. Tuurlijk heb je sommige uhd blurays die een pareltje zijn. Maar ze zijn nog lang niet zo ver om mijn gehele tv+ ht-setup upgrade te rechtvaardigen. Voor die paar mooie uhd blurays en 2K upgescalde zooi blijf ik nog wel zitten.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 03-09-2017 om 22:44

  25. #25

    Standaard

    Heb een tijdje alleen gelezen en hier ben ik weer even. Heb sinds een week de LG OLED 65E6V in huis. Hiervoor had ik een LG LED 4K 55 inch van 2014. Heb ook de Panasonic UMB-UB900. UHD The Kingsman erin met HDR. Dat het mooi en scherp zou zijn, had ik hier al ruimschoots gelezen, maar dit is vergeleken met mijn (oude) scherm waanzinnig! En groot! Ook opnieuw POTC 3D gedraaid (blu-ray), dit is het echte bioscoopgevoel, geweldige ervaring ook en wat een detail. Dus om de gedachte over UHD te ventileren, ik ben om. Ook op Netflix met HDR is het prachtig, ook al zie je toch wel aan de lichte beeldruis dat het signaal gecomprimeerd is, maar toch de Iron Fist met HDR helemaal uitgekeken. Deze hobby heeft met deze TV en UHD voor mij weer een nieuwe dimensie gekregen.
    Laatst aangepast door RHK : 03-09-2017 om 21:13
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •