Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 127 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Demo waardige UHD Blu-Rays of ander 4K materiaal

    Inmiddels hebben velen van ons de nodige ervaringen opgedaan met UHD Blu-Rays en andere 4K bronnen.

    Op andere fora komen al allerlei lijstjes voorbij met de beste zus en mooiste zo maar dat ontbrak er hier nog aan, dus bij deze...

    Heb zelf inmiddels aardig wat UHD Blu-Rays bekeken en mijn lijstje met demo waardige titels, in willekeurig maar alfabetische volgorde, is toch wel:

    Billy Lynn (enige titel tot dusver met 60fps)
    Blade Runner
    John Wick 2
    Life of Pi
    Mad Max Fury Road
    Pacific Rim
    The Great Wall
    X-Men Apocalypse

    Ook noemenswaardig is de titel die me tot dusver t meeste tegenviel:
    The Prestige

    Daarnaast heeft ook Netflix wat mooie 4K titels waarbij de meeste indruk deze titels hebben gemaakt:
    De oceaan aflevering van Moving Art
    Altered Carbon (geweldig mooie Dolby Vision demo)

    Wat zijn jullie ervaringen?

  2. #2

    Standaard

    Hey hallo, als mijn eerste post een reactie op die van jou

    Ik vindt Billy Lynn inderdaad ook erg strak, maar op een video achtige manier. Niet echt "filmisch". Wat niet op jouw lijstje staat maar wat ik ook echt zeer mooi beeld vind, zijn:
    -Guardians of the Galaxy 2 (Scherp beel en mooie kleuren)
    -Valerian and the city of a thousand planets (scherp beeld en mooie kleuren)
    -Dunkirk (Leuk voorbeeld hoe mooi schieten op film kan zijn)
    -Mother (Niet het beeld maar de audio vindt ik hier een referentie)

    Het lijstje van tegenvallers is te lang om te typen en bevat veel van die upscaled films uit de periode dat er digitaal geschoten werd maar niet op hoog genoege resolutie.

    groeten,
    activ

  3. #3

    Standaard

    mother! voor het geluid als je een goede set hebt thuis. Je wordt echt de film in gezogen

  4. #4

    Standaard

    Pacific Rim is absoluut referentie materiaal, terwijl het een 2K upscale is. Het scheelt sowieso al veel met de ervaring als er geen zware balken (boven-onder) te zien zijn. Passengers vond ik ook erg strak.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Pacific Rim is absoluut referentie materiaal, terwijl het een 2K upscale is. Het scheelt sowieso al veel met de ervaring als er geen zware balken (boven-onder) te zien zijn. Passengers vond ik ook erg strak.
    Pacific Rim zeker een van de betere!

    Vind independence day resurgence ook vet

    alle 5 de transformers films: Dolby Atmos + Dolby Vision. Echt schitterend
    IT: een van de beste dolby vision transfers tot nu toe
    Pirates of the Caribbean: Dead man tell no tales. Is ook schitterend maar US release only
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door activ Bekijk bericht
    Hey hallo, als mijn eerste post een reactie op die van jou

    Ik vindt Billy Lynn inderdaad ook erg strak, maar op een video achtige manier. Niet echt "filmisch". Wat niet op jouw lijstje staat maar wat ik ook echt zeer mooi beeld vind, zijn:
    -Guardians of the Galaxy 2 (Scherp beel en mooie kleuren)
    -Valerian and the city of a thousand planets (scherp beeld en mooie kleuren)
    -Dunkirk (Leuk voorbeeld hoe mooi schieten op film kan zijn)
    -Mother (Niet het beeld maar de audio vindt ik hier een referentie)

    Het lijstje van tegenvallers is te lang om te typen en bevat veel van die upscaled films uit de periode dat er digitaal geschoten werd maar niet op hoog genoege resolutie.

    groeten,
    activ


    welke Valerian versie heb jij?
    Want heb zelf die van Belga en die valt me nogal tegen. Geen HDR en geen DV. terwijl de US versie beide heeft. Ik vind de kleuren daarom iets tegenvallen, je mist de HDR enorm
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Voor mij zijn de beste tot op heden:

    - Passengers
    - The Martian (extended of niet)
    - Kingsman: The Secret Service
    Laatst aangepast door Boushh : 27-02-2018 om 10:03
    DVD's: 333
    Blu-ray's: 1604

    UHD's: 414
    VHS-en: 6

    LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

  8. #8

    Standaard

    activ: welkom op t forum!
    Mooie eerste bijdrage

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Pacific Rim is absoluut referentie materiaal, terwijl het een 2K upscale is.
    Werkelijk waar? Dat zou je niet zeggen!
    Denk dat t toch wel t beste is wat ik tot dusver heb gezien.

    Planet Earth II en Blue Planet II zijn onderweg en die zouden m weleens van de top kunnen stoten.

    Ook noemenswaardig is trouwens Harry Potter and the Deathly Hallows part 2.
    Vond m de mooiste van de serie. Echt een enorme vooruitgang in de donkere scenes en mooi gebruik van HDR.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    welke Valerian versie heb jij?
    Want heb zelf die van Belga en die valt me nogal tegen. Geen HDR en geen DV. terwijl de US versie beide heeft. Ik vind de kleuren daarom iets tegenvallen, je mist de HDR enorm
    Ik wil zelf die met DV hebben, maar ik heb de duitse gezien met gewoon HDR10 en die ziet er echt heel goed uit. Heel schept en mooie kleuren.

  10. #10

    Standaard

    Planet Earth 2 en Blue Planet 2 sowieso. Daarnaast vond ik Passengers en Life of Pi heel erg mooi in 4k. De Despicable Me films zijn qua animatie geweldig mooi in 4k.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb niet zoveel als sommigen hier; ben wel selectief met aankopen. Sommige titels die ik al op 3D had, vervang ik minder snel (zoals Mad Max, Pacific Rim, The Great Wall) en andere titels zoals de Spider-man's heb ik ook minder haast mee.

    Even uit mijn hoofd, in willekeurige volgorde:
    Billy Lynn - gewoon bizar scherp, ik weet zelfs niet of ik zo levensecht wel mooi vind.....
    Blade Runner - mooie catalogustitel die ik heb gezien, een enorme upgrade t.o.v. blu-ray
    Valerian and the city of a thousand planets (UK versie) - echt een prachtige Dolby Vision uitgave
    Sicario - van het weekend opnieuw gezien, echt een prachtige uitgave (en film)
    Star Trek Beyond - Star Trek op UHD.....meer zeg ik niet

    Ik zal nog even in de kast moeten kijken voor anderen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Sommige titels die ik al op 3D had, vervang ik minder snel (zoals Mad Max, Pacific Rim, The Great Wall)
    Kan me voorstellen maar t leuke van deze titels is dat ze regelmatig bij de diverse Amazons in de aanbieding zijn. Heb voor deze drie titels niet meer dan 12 euro p/st betaald. Geloof ons nou maar, zeker Pacific Rim is een titel die je gezien moet hebben op UHD!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Kan me voorstellen maar t leuke van deze titels is dat ze regelmatig bij de diverse Amazons in de aanbieding zijn. Heb voor deze drie titels niet meer dan 12 euro p/st betaald. Geloof ons nou maar, zeker Pacific Rim is een titel die je gezien moet hebben op UHD!
    Bedankt voor de tip, komt er nog wel in hoor, net als Mad Max, maar ik heb er geen haast mee .

    Lucy is trouwens qua beeld ook wel een aanrader, net als The Shallows.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Kan me voorstellen maar t leuke van deze titels is dat ze regelmatig bij de diverse Amazons in de aanbieding zijn. Heb voor deze drie titels niet meer dan 12 euro p/st betaald. Geloof ons nou maar, zeker Pacific Rim is een titel die je gezien moet hebben op UHD!
    Zijn die ook allemaal nederlands ondertiteld dan..

  15. #15

    Standaard

    Zie daarvoor het andere topic.
    Kijk ze zelf zonder, behalve The Great Wall vanwege t chinees.
    Daar had ik Engelse ondertitels aan staan zodat deze alleen wanneer van toepassing te zien waren.

  16. #16

    Standaard

    Lost in Space op Netflix in Dolby Vision is een absolute aanrader.

    En ik verbaas me ook elke keer weer over de beeldkwaliteit van Supergirl op Netflix.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Lost in Space op Netflix in Dolby Vision is een absolute aanrader.

    En ik verbaas me ook elke keer weer over de beeldkwaliteit van Supergirl op Netflix.
    Supergirl is toch maar gwn 1080p?

  18. #18

    Standaard

    Ja weet t, even een tikkie offtopic dus
    Maar verbaas me er gewoon over, je zou bijna zeggen dat t verkeerd is gelabeled...

  19. #19

    Standaard

    Saving private ryan, Gladiator, Jumanji en vooral Patriot zijn geweldige demo waardige discs.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Saving private ryan, Gladiator, Jumanji en vooral Patriot zijn geweldige demo waardige discs.
    vooral bij the patriot lees ik waanzinnige reviews, ben er echt benieuwd naar..

  21. #21

    Standaard

    Zijn er websites waar je 4K-demo's kan vinden? Ik heb gisteren http://4kmedia.org/ en https://hdr4k.blogspot.com/ gevonden en daarvan wat filmpjes op de stick gezet. Eventueel Youtube-pagina's mogen ook. Ik heb dat op de LG als app erop staan.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Zijn er websites waar je 4K-demo's kan vinden? Ik heb gisteren http://4kmedia.org/ en https://hdr4k.blogspot.com/ gevonden en daarvan wat filmpjes op de stick gezet. Eventueel Youtube-pagina's mogen ook. Ik heb dat op de LG als app erop staan.
    Youtube staat er vol van....
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  23. #23

    Standaard

    Youtube filmpjes zijn vaak zwaar gecomprimeerd.
    Echte demo filmpjes download je.

    Hier nog wat voorbeelden:
    https://www.avforums.com/threads/dol...-vids.2039544/
    https://kodi.wiki/view/Samples

    Oh en hou bij de eerste rekening met:
    "Make sure you change the file extension to .mkv - if they're .lge - to prevent them putting your tv into Store Mode. "

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Youtube filmpjes zijn vaak zwaar gecomprimeerd.
    Echte demo filmpjes download je.

    Hier nog wat voorbeelden:
    https://www.avforums.com/threads/dol...-vids.2039544/
    https://kodi.wiki/view/Samples

    Oh en hou bij de eerste rekening met:
    "Make sure you change the file extension to .mkv - if they're .lge - to prevent them putting your tv into Store Mode. "
    Bedankt. Idem voor de tip.

  25. #25

    Standaard

    oeii, escape plan mag ook in het rijtje..

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •