Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 127 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Bad Boys II (4K) (A).jpg

    Bad Boys II (4K)
    Referentiekwaliteit qua beeld, geluid was wat minder. Jammer dat de film zelf zo enorm 'ruk' is. Ik heb hem dan ook niet uitgekeken, zo erg slecht vond ik de film zelf.

    Star Wars Episode V - The Empire Strikes Back (4K) (A).jpg

    Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back (4K)
    Prachtig beeld: scherp, contrastrijk en fraaie, natuurlijke kleuren. Geluid was ook hier helaas wat minder, vond ik.


    Tegenvallende 4K-uitgaven waren er ook:

    Star Wars Episode IV - A New Hope (4K) (A).jpg

    Star Wars Episode IV: A New Hope (4K)
    Erg vlak beeld, niet bijzonder scherp en matig contrast. Ook de kleuren waren flets. Jammer. Hier was veel meer uit te halen, volgens mij.

    Maze Runner - The Scorch Trials (4K) (A).jpg

    Maze Runner: The Scorch Trials (4K)
    Beeld is niet beter dan van de Blu-ray, redelijk tot goede scherpte, maar weinig dynamiek in het beeld (behalve bij de explosies op het einde van de film) en tamelijk vlakke kleurweergave. Ik had nooit het gevoel dat ik naar een 4K-uitgave zat te kijken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #77

    Standaard

    Op een aantal korte scenes na is Boyz N The Hood zowel qua beeld als geluid echt een topper.

  3. #78

    Standaard

    In the line of fire.
    Beeld is zeer indrukwekkend.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #79

    Standaard

    Hij is al eerder genoemd, maar Gemini Man torent in mijn ogen ver boven al het andere dat ik gezien heb uit. Met zijn native 4K HFR en Dolby Vision doet die schijf visueel ook wel alles goed in mijn ogen. Ja ik hoor bij het clubje dat HFR wel fantastisch vindt voor actiefilms.

    Jammer dat de film inhoudelijk mwoah is.
    The future is Blu

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Hij is al eerder genoemd, maar Gemini Man torent in mijn ogen ver boven al het andere dat ik gezien heb uit...
    Dan heb je zeker Lawrence of Arabia nog niet in 4K gezien. Die vind ik met kop en schouders de mooiste film in 4K! Een wereld van verschil met de oorspronkelijke Blu-ray uitvoering.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #81

    Standaard

    Zou leuk zijn als Lawrence of Arabia, net als Ghandi, als losse versie wordt uitgebracht. Hoe is Ghandi overigens in vergelijking met de blu ray? Is dat ook een serieuze stap omhoog? Ik twijfel nog over aanschaf, maar de blu ray ziet er zeer acceptabel uit. Ik heb wel wat beeldvergelijkingen gezien, maar hoor het ook graag de praktijkervaringen van hier.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Hij is al eerder genoemd, maar Gemini Man torent in mijn ogen ver boven al het andere dat ik gezien heb uit. Met zijn native 4K HFR en Dolby Vision doet die schijf visueel ook wel alles goed in mijn ogen. Ja ik hoor bij het clubje dat HFR wel fantastisch vindt voor actiefilms.

    Jammer dat de film inhoudelijk mwoah is.
    Net als Billy Lynn is deze 60 frames per second, dus ja, dat zie je . Qua beeld is het eigenlijk onvergelijkbaar met andere UHD's die niet 60FPS zijn.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dan heb je zeker Lawrence of Arabia nog niet in 4K gezien. Die vind ik met kop en schouders de mooiste film in 4K! Een wereld van verschil met de oorspronkelijke Blu-ray uitvoering.
    Nee heb ik niet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat die er visueel beter uitziet. Ik was wel diep onder de indruk van 2001: ASO, maar dan nog is Gemini Man next level. Misschien is het gewoon wat Rogue net zei en zouden we het eigenlijk niet moeten vergelijken. Heb je zelf wel Lawrence Of Arabia en Gemini Man op 4K?
    The future is Blu

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Nee heb ik niet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat die er visueel beter uitziet. Ik was wel diep onder de indruk van 2001: ASO, maar dan nog is Gemini Man next level. Misschien is het gewoon wat Rogue net zei en zouden we het eigenlijk niet moeten vergelijken. Heb je zelf wel Lawrence Of Arabia en Gemini Man op 4K?
    Ja, ik heb beide op 4K, maar Gemini Man nog niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen. Het is sowieso moeilijk om een film uit 1962 te vergelijken met één uit 2019. Bij recente films is het verschil tussen de Blu-ray versie en de 4K-versie heel vaak minimaal en is het met name HDR die het verschil maakt.
    Bij de UHD van Lawrence of Arabia zie je een enorm verschil in de scherpte, kleurweergave en contrast t.o.v. de oorspronkelijke Blu-ray. Daar heeft de UHD wel degelijk toegevoegde waarde t.o.v. de Blu-ray. Maar oordeel zelf als je ooit je handen kunt leggen op de 4K-uitgave van Lawrence of Arabia, want de losse uitgave laat nogal lang op zich wachten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ja, ik heb beide op 4K, maar Gemini Man nog niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen. Het is sowieso moeilijk om een film uit 1962 te vergelijken met één uit 2019. Bij recente films is het verschil tussen de Blu-ray versie en de 4K-versie heel vaak minimaal en is het met name HDR die het verschil maakt.
    Bij de UHD van Lawrence of Arabia zie je een enorm verschil in de scherpte, kleurweergave en contrast t.o.v. de oorspronkelijke Blu-ray. Daar heeft de UHD wel degelijk toegevoegde waarde t.o.v. de Blu-ray. Maar oordeel zelf als je ooit je handen kunt leggen op de 4K-uitgave van Lawrence of Arabia, want de losse uitgave laat nogal lang op zich wachten.
    Die losse uitgave van LoA komt er wel aan. Ik wacht met smart, een van de beste films allertijden en ik ben heel erg benieuwd naar de 4K versie

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Hoe is Ghandi overigens in vergelijking met de blu ray? Is dat ook een serieuze stap omhoog? Ik twijfel nog over aanschaf, maar de blu ray ziet er zeer acceptabel uit. Ik heb wel wat beeldvergelijkingen gezien, maar hoor het ook graag de praktijkervaringen van hier.
    Ik heb genoten van de 4K-versie van Gandhi. Ik heb geen A-B vergelijking gedaan van de verschillen tussen de Blu-ray en de 4K, maar ik was zeer onder de indruk.
    Zie ook o.a. deze reviews:
    Blu-ray.com
    AVForums
    HighDefDigest
    HomeTheaterForum
    Blu-ray Rezensionen
    DoBlu.com
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ja, ik heb beide op 4K, maar Gemini Man nog niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen. Het is sowieso moeilijk om een film uit 1962 te vergelijken met één uit 2019. Bij recente films is het verschil tussen de Blu-ray versie en de 4K-versie heel vaak minimaal en is het met name HDR die het verschil maakt.
    Bij de UHD van Lawrence of Arabia zie je een enorm verschil in de scherpte, kleurweergave en contrast t.o.v. de oorspronkelijke Blu-ray. Daar heeft de UHD wel degelijk toegevoegde waarde t.o.v. de Blu-ray. Maar oordeel zelf als je ooit je handen kunt leggen op de 4K-uitgave van Lawrence of Arabia, want de losse uitgave laat nogal lang op zich wachten.
    Je kunt die jaartallen redelijk vergelijken, maar ik vermoed dat de framerate het verschil maakt. Zoals ik al zei was ik ook verbaast over hoe goed 2001: ASO eruit zag.

    Eveneens was ik gister verbaast over hoe uitzonderlijk lovend blu-ray.com over de Lawrence Of Arabia beeld- en geluidskwaliteit is. Ik vermoed dat je een punt hebt. Mocht hij ooit los uitkomen, dan zal ik toeslaan. De huidige box kan ik niet kwijt in mn filmkast en de film is niet zo'n grote must voor mij dat ik het gedoe ervoor over heb. (sorry!)
    The future is Blu

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ja, ik heb beide op 4K, maar Gemini Man nog niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen. Het is sowieso moeilijk om een film uit 1962 te vergelijken met één uit 2019. Bij recente films is het verschil tussen de Blu-ray versie en de 4K-versie heel vaak minimaal en is het met name HDR die het verschil maakt.
    Bij de UHD van Lawrence of Arabia zie je een enorm verschil in de scherpte, kleurweergave en contrast t.o.v. de oorspronkelijke Blu-ray. Daar heeft de UHD wel degelijk toegevoegde waarde t.o.v. de Blu-ray. Maar oordeel zelf als je ooit je handen kunt leggen op de 4K-uitgave van Lawrence of Arabia, want de losse uitgave laat nogal lang op zich wachten.
    Ik snap niet dat je dit nog volhoudt. Over het algemeen is dit niet zo. Maar misschien heeft het met de grootte van je tv gecombineerd met je kijkafstand te maken dat je dit zo beleeft.

  14. #89

    Standaard

    Ik vind overigens Iron Man 2 4K visueel ook prachtig!
    The future is Blu

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik snap niet dat je dit nog volhoudt. Over het algemeen is dit niet zo. Maar misschien heeft het met de grootte van je tv gecombineerd met je kijkafstand te maken dat je dit zo beleeft.
    Sorry, Rogue, ben ik niet met je eens. Bijna iedere 4K review die ik lees van welke website dan ook, schrijft bij de meeste 4K-uitgaven van recente films dat de 'uptick in detail minimal/modest is compared to the Blu-ray'. Ja, als je op 1 meter van een 85 inch scherm gaat zitten ga je dat verschil wellicht zien, maar op een normale kijkafstand van 4 meter bij een scherm van die grootte, vraag ik me werkelijk af of je dat verschil nog waarneemt. Het is HDR dat het verschil maakt, dat zie je zelfs op een normale kijkafstand. En ja, dus blijf ik dat volhouden want dat is gewoon mijn ervaring gebaseerd op de grootte van mijn TV-scherm en een normale kijkafstand. Wat is daar mis mee? Dat mag toch? Jij mag het er niet mee eens zijn, prima. Maar voor mij maakt 4K zijn claim in veel gevallen niet waar als het om de hogere resolutie (lees: scherpte) gaat ten opzichte van de Blu-ray.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Sorry, Rogue, ben ik niet met je eens. Bijna iedere 4K review die ik lees van welke website dan ook, schrijft bij de meeste 4K-uitgaven van recente films dat de 'uptick in detail minimal/modest is compared to the Blu-ray'. Ja, als je op 1 meter van een 85 inch scherm gaat zitten ga je dat verschil wellicht zien, maar op een normale kijkafstand van 4 meter bij een scherm van die grootte, vraag ik me werkelijk af of je dat verschil nog waarneemt. Het is HDR dat het verschil maakt, dat zie je zelfs op een normale kijkafstand. En ja, dus blijf ik dat volhouden want dat is gewoon mijn ervaring gebaseerd op de grootte van mijn TV-scherm en een normale kijkafstand. Wat is daar mis mee? Dat mag toch? Jij mag het er niet mee eens zijn, prima. Maar voor mij maakt 4K zijn claim in veel gevallen niet waar als het om de hogere resolutie (lees: scherpte) gaat ten opzichte van de Blu-ray.
    Dit vind ik wel wat overdreven en kort door de bocht, want juist de verhoogde resolutie, scherpte en HDR zijn de voornaamste positieve verschillen van 4K tov Blu-ray. En dus maakt 4K juist wel die claim waar omdat het deze onderscheidende kwaliteiten die de UHD net even wat beter maakt dan de Blu-ray. Dat jij dat verschil misschien te minimaal vind en dus niet interessant of noemenswaardig, dat is dan weer wat anders. Maar het verschil, soms klein, soms groot, is er zeker wel. Ook bij recente releases.
    Wat je misschien niet moet doen (als je dat doet) is cijfers vergelijken. Hier een treffend voorbeeld: https://www.blu-ray.com/movies/Elysi...279536/#Review
    Als je de cijfers vergelijkt (4K 4,5/5, 2K 5/5) zou je bijna denken dat de 4K tegenvalt tov de BD, totdat je de tekst leest. Dan lees je (terecht) dat de UHD een kleine, maar zeker significante upgrade is tov de al geweldige BD. Nog een voorbeeld is ZSJL: https://www.blu-ray.com/movies/Zack-...287703/#Review.

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ja, ik heb beide op 4K, maar Gemini Man nog niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen. Het is sowieso moeilijk om een film uit 1962 te vergelijken met één uit 2019. Bij recente films is het verschil tussen de Blu-ray versie en de 4K-versie heel vaak minimaal en is het met name HDR die het verschil maakt.
    Bij de UHD van Lawrence of Arabia zie je een enorm verschil in de scherpte, kleurweergave en contrast t.o.v. de oorspronkelijke Blu-ray. Daar heeft de UHD wel degelijk toegevoegde waarde t.o.v. de Blu-ray. Maar oordeel zelf als je ooit je handen kunt leggen op de 4K-uitgave van Lawrence of Arabia, want de losse uitgave laat nogal lang op zich wachten.
    Gemini Man en LoA zijn allebei visuele feesten, maar elk in een andere beeldcategorie IMO. LoA is prachtig filmisch met een geweldig mooie klassieke beeldtransfer. Gemini Man is bijna futuristisch, zo echt lijkt deze moderne digitale beeldtransfer. De één is eigenlijk niet met de ander te vergelijken, maar beiden zijn adembenemend mooi.

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Gemini Man en LoA zijn allebei visuele feesten, maar elk in een andere beeldcategorie IMO. LoA is prachtig filmisch met een geweldig mooie klassieke beeldtransfer. Gemini Man is bijna futuristisch, zo echt lijkt deze moderne digitale beeldtransfer. De één is eigenlijk niet met de ander te vergelijken, maar beiden zijn adembenemend mooi.
    Ja Gemini Man mist het filmische doordat het beeld zo clean is. Wat je zei vind ik een mooie conclusie.
    The future is Blu

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Sorry, Rogue, ben ik niet met je eens. Bijna iedere 4K review die ik lees van welke website dan ook, schrijft bij de meeste 4K-uitgaven van recente films dat de 'uptick in detail minimal/modest is compared to the Blu-ray'. Ja, als je op 1 meter van een 85 inch scherm gaat zitten ga je dat verschil wellicht zien, maar op een normale kijkafstand van 4 meter bij een scherm van die grootte, vraag ik me werkelijk af of je dat verschil nog waarneemt. Het is HDR dat het verschil maakt, dat zie je zelfs op een normale kijkafstand. En ja, dus blijf ik dat volhouden want dat is gewoon mijn ervaring gebaseerd op de grootte van mijn TV-scherm en een normale kijkafstand. Wat is daar mis mee? Dat mag toch? Jij mag het er niet mee eens zijn, prima. Maar voor mij maakt 4K zijn claim in veel gevallen niet waar als het om de hogere resolutie (lees: scherpte) gaat ten opzichte van de Blu-ray.
    Dan lezen wij niet dezelfde reviews, want die reviews met 'minimal/modest' kom ik niet vaak tegen (die zijn er wel natuurlijk). 'Bijna elke review' geldt dan zeker ook niet voor mij. Ik vertrouw mijn eigen ogen trouwens meer dan reviews, al kunnen die soms zeker helpen.

    Overdrijven ("op 1 meter van een 85 inch scherm gaat zitten") helpt niet echt om je punt te maken. Maar de aap is uit de mouw: als jij daadwerkelijk op 4 meter van je 49 inch scherm zit, dan wordt het wel duidelijk dat jij minder verschil zit. Jouw geliefde Samsung geeft toch wel wat anders op als kijkafstand..... Ook een site als platte tv geeft aan dat je veel te ver weg zit om echt te kunnen genieten van UHD's. Je weet dat je dan dichter bij moet zitten dan voor blu-ray's?
    Zat ik toch goed dat het met de grootte van je tv gecombineerd met je kijkafstand te maken heeft dat je dit zo beleeft .

    En inderdaad, daar is niets mis mee, maar dan weet je nu eindelijk waarom het zo is dat jij het iets anders beleeft dan anderen en alleen de HDR ziet.

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    (...) Maar de aap is uit de mouw: als jij daadwerkelijk op 4 meter van je 49 inch scherm zit, dan wordt het wel duidelijk dat jij minder verschil zit. Jouw geliefde Samsung geeft toch wel wat anders op als kijkafstand..... Ook een site als platte tv geeft aan dat je veel te ver weg zit om echt te kunnen genieten van UHD's. Je weet dat je dan dichter bij moet zitten dan voor blu-ray's?
    Zat ik toch goed dat het met de grootte van je tv gecombineerd met je kijkafstand te maken heeft dat je dit zo beleeft .
    Mijn 4K TV in de woonkamer is inderdaad 'maar' een 49 inch en ik kijk op 3 meter afstand. Volgens de berekening van Samsung zou ik op 1,5 meter (!) van mijn TV moeten gaan zitten Ik weet niet hoe jouw woonkamer eruit ziet, maar die van mij is 6 meter breed en dan staat de bank nog ruim twee meter van de ene muur en de TV een halve meter van de andere muur. Anderhalve meter van de TV: ridicuul en totaal niet functioneel. En nee, een grotere TV komt er in de woonkamer niet in, dat wil mijn vriendin niet en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen. Humberto Tan op 75 inch, dat wil je echt niet. Dus... Ooit zal ik op mijn filmzolder wel eens een andere TV kopen, maar de 55 inch van Samsung die ik nu heb is te mooi om al weg te doen en heeft bovendien nog 3D. Vind ik net wat meer toegevoegde waarde hebben dan 4K.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mijn 4K TV in de woonkamer is inderdaad 'maar' een 49 inch en ik kijk op 3 meter afstand. Volgens de berekening van Samsung zou ik op 1,5 meter (!) van mijn TV moeten gaan zitten Ik weet niet hoe jouw woonkamer eruit ziet, maar die van mij is 6 meter breed en dan staat de bank nog ruim twee meter van de ene muur en de TV een halve meter van de andere muur. Anderhalve meter van de TV: ridicuul en totaal niet functioneel. En nee, een grotere TV komt er in de woonkamer niet in, dat wil mijn vriendin niet en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen. Humberto Tan op 75 inch, dat wil je echt niet. Dus... Ooit zal ik op mijn filmzolder wel eens een andere TV kopen, maar de 55 inch van Samsung die ik nu heb is te mooi om al weg te doen en heeft bovendien nog 3D. Vind ik net wat meer toegevoegde waarde hebben dan 4K.
    Ik heb die kijkafstanden niet verzonnen maar geef het slechts door.... En nogmaals, dat zijn je eigen keuzes en daar is helemaal niets mis mee. Je profiteert dan wel alleen deels van UHD's. Wat betreft je opmerking over 3D zijn wij het trouwens wel eens; ook ik vind 3D nog steeds meer toegevoegde waarde hebben.

  22. #97

    Standaard

    Ik vind het verschil tussen een Blu Ray en een 4K schijf behoorlijk qua scherpte en diepte op mijn setup. Het is voor mij de combinatie scherpte, zwartwaarden, HDR en WCG en in veel gevallen heeft alleen de UHD uitgave Dolby Atmos. Nou zit ik ook op 3,5 meter van een 2,8 meter breed projectiescherm. Dat helpt natuurlijk qua scherpte. Ik heb ongeveer 380 UHD films in de collectie en die zijn in bijna alle gevallen significant mooier dan de Blu Ray.

    In de woonkamer hangt nog een 50” 1080p plasma tv. Daar hoef ik niet zo nodig naar 4K op dat beeldformaat.

    Onderstaande mijn demo lijstjes. Niet alle films hebben top beeld. Midway kun je daar zo aan toevoegen. Het jammere is alleen dat die film geschoten is op 6,5K maar een 2K intermidiate heeft en behoorlijk veel grain heeft waardoor het geen strak beeld is. Niet verkeerd, maar niet strak.

    Atmos:


    Fury, 4K UHD beeld en geluid
    San Andreas, BR en 4K UHD, alleen de audio beeld is redelijk soft.
    2012 4K, UHD alleen geluid, beeld is soft.
    Le Mans ‘66, 4K UHD beeld en geluid
    Lucy, 4K UHD beeld en geluid
    The Matrix 4K UHD beeld en geluid.
    Maleficent 2, 4K UHD beeld en geluid.
    Deepwater Horizon, 4K UHD vooral geluid.
    Lord of the Rings, 4K UHD beeld en geluid.
    The Great Wall, 4K UHD beeld en geluid!
    Monster Hunter, 4K UHD beeld en geluid!
    Bloodshot, 4K UHD beeld en geluid!
    Godzilla vs Kong, 4K beeld en geluid!


    DTS X:


    Jason Bourne, BR, 4K UHD
    Harry Potter 1-8, UHD vooral geluid.
    Lone Survivor, 4K UHD
    Jurassic World 2, 4K UHD beeld en geluid
    Jumanji 2, 4K UHD
    Bad Boys 3, 4K UHD beeld en geluid!


    Er zijn er uiteraard meer maar deze zijn top of mind.
    Laatst aangepast door Kamidioblitz : 12-09-2021 om 15:33
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  23. #98

    Standaard

    Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
    in Dolby Vision op Disney+
    WOW!

  24. #99

    Standaard

    Op 4K uhd gekeken afgelopen week. Super! Voor een 2k upscale is het beeld echt mega scherp. Behalve de achtergronden. Audio track was ook zeer goed, helemaal voor Disney begrippen. Absolute aanrader!
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  25. #100

    Standaard

    Van zo’n moderne film mag je toch eigenlijk wel verwachten dat deze native 4K is ipv een opgeschaalde 2K-versie…
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •