Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 127 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Helemaal eens Marcel. Maar zoals gezegd, dat valt alleen op bij achtergronden. Met name de CGI heftige stukken. Pasgeleden ook Snake Eyes gezien op 4K en James Bond op 4K. Dat zijn gewoon 4K DI. Dat zie je er ook echt aan af. James Bond is echt zeer fraai. Jammer van de audio mix. Die is wel mooi maar niet top. De gti slaag is super maar Atmos niet op niveau van het beeld en de grondlaag. Jammer. Geluidsbubbel en beeld van Snake Eyes wel allebei demo waardig.
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Van zo’n moderne film mag je toch eigenlijk wel verwachten dat deze native 4K is ipv een opgeschaalde 2K-versie…
    We weten hier allemaal toch wel waarom dit soort films een 2K DI heeft?
    The future is Blu

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    We weten hier allemaal toch wel waarom dit soort films een 2K DI heeft?
    Ja, omdat alle speciale effecten nog steeds op verouderde apparatuur en met verouderde software gefabriceerd wordt, toch? Het wordt echt tijd dat die bedrijven met hun tijd mee gaan. Of heb ik het mis?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ja, omdat alle speciale effecten nog steeds op verouderde apparatuur en met verouderde software gefabriceerd wordt, toch? Het wordt echt tijd dat die bedrijven met hun tijd mee gaan. Of heb ik het mis?
    Bijna goed.

    Het kost gewoon meer tijd, opslag en geld.

    Er is ergens een mooi verhaal te lezen over Oblivion (2013) met Tom Cruise is geheel voorbereid en opgenomen in 4k, maar afgewerkt in 2K.
    Reden was ca. 10 miljoen dollar en 6-8 weken extra post production.
    Voorheen was pre-production en filmen de langste het duurste deel van de film, maar nu doet men alles in post.
    En dat betreft niet alleen zaken toevoegen, maar ook heel veel weghalen en vervangen.

    Echter ik dankt dat de grootse reden is dat er zeer weinig bioscopen zijn die 4K kunnen projecteren wereldwijd en de meesten
    het thuis toch niet zien op hun 55" Tv op 3-4m afstand.
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #105

    Standaard

    Inderdaad, vooral een 4K DI met alle CGI gerendered in 4K kost veel tijd, geld en GB’s. Dat hebben de meeste studio’s er niet voor over want een film moet snel in de bioscopen komen, en een 4K DI voor ook de UHD-uitgave heeft dan niet de prioriteit. Dan is een 2K DI sneller te maken die de daarna redelijk makkelijk en snel kunnen upscalen voor de UHD, ALS die er al komt.

  6. #106

    Standaard Mulan (2020)

    Mulan (2020) (4K) (A).jpg

    Zojuist Mulan (2020) in 4K UHD gezien. Wat een feest voor het oog is dit! Zo hoort een 4K UHD-uitgave eruit te zien! Schitterende beelden, haarscherp, fantastische kleuren die van het scherm 'spatten' (zoals men dat pleegt te zeggen) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn vooral de HDR en WCG (Wide Color Gamut) die deze UHD-uitgave zo prachtig maken. Het verhaal is wat minder, maar zeker niet slecht, al kon ik maar moeilijk wennen aan Chinese strijders in een Chinese omgeving die perfect en nagenoeg accentloos (Amerikaans) Engels tegen en met elkaar spreken. Dat komt zo ongeloofwaardig over, maar ja, dat zal wel aan Disney liggen die de Amerikaanse kjikers niet met ondertitels wil vermoeien want "dat zijn ze niet gewend"...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #107

    Standaard

    Verwonder me ook nog steeds over American Gods op Amazon Prime.
    Geeneens met HDR of DV maar wat een beeldkwaliteit!
    Maar waar de serie nu precies over gaat....

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Maar waar de serie nu precies over gaat....
    Je kan niet alles hebben hè.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #109

    Standaard

    The witcher Seizoen 2 op Netflix (Dolby Vision en Dolby Atmos (DD+).
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  10. #110

    Standaard

    100% eens. Mulan is qua beeld absoluut referentie. Wat een mooie kleuren en super scherpte. Heel gaaf.

    Welke ook zeer fraai is, is Sonic. Super mooi beeld qua kleur en scherpte.
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  11. #111

    Standaard

    De UHD van Tomb Raider (2018) in Dolby Vision.
    Veel beter dan dat zal t niet worden. Wat een waanzinnig beeld!

  12. #112

    Standaard

    In ieder geval de Theatrical Cut van Robocop op de nieuwe UHD van Arrow in Dolby Vision.
    Echt sensationeel.
    Nooit gedacht dat dit mogelijk was met deze film.

    Geweldig dat er zo met respect wordt omgegaan met Paul z'n klassieker.

  13. #113

    Standaard Black Widow (2021)

    Black Widow (4K, steelbook) (A).jpg

    Black Widow (2021)

    Eindelijk weer eens een 4K-uitgave gezien die deze titel met recht mag dragen. Zeer scherp, mooie warme kleuren en een uitstekende contrastweergave. Het is vooral de HDR die (zoals bijna altijd) het verschil maakt, vooral ook dankzij de vele scènes overdag. En het is bovendien één van de betere Marvel-films, vind ik.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #114

    Standaard

    Encanto op Disney+ in Dolby Vision is ook zeer zeker een aanrader.

  15. #115

    Standaard

    Lightyear op Disney+ in Dolby Vision.

  16. #116

    Standaard

    De UHD van Matrix Resurrections.

  17. #117

    Standaard

    Vaiana in, 3x raden , Dolby Vision op Disney+.
    Wat een waanzinnig beeld!!

  18. #118

    Standaard

    Afgelopen weekend de diamond edition van Chicago bekeken en die knalde wel echt van het scherm af.

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Afgelopen weekend de diamond edition van Chicago bekeken en die knalde wel echt van het scherm af.
    Dat is inderdaad een prachtige versie, alleen hebben we het in dit topic over 4K Ultra HD-uitgaven, niet zo zeer over reguliere Blu-rays.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat is inderdaad een prachtige versie, alleen hebben we het in dit topic over 4K Ultra HD-uitgaven, niet zo zeer over reguliere Blu-rays.
    Mea culpa. Bij het zoeken naar het (enigszins weggezakte) topic de verkeerde gekozen.

  21. #121

    Standaard

    Hoogstwaarschijnlijk is er wel een UHD versie aanstaande.
    Paramount heeft er een handje van eerst een re-release te hebben van de Blu-Ray en dan een paar maanden later de UHD uit te brengen.
    En zie hier, een nieuwe steelbook uitgave van Chicago:
    Paramount: Chicago Blu-ray SteelBook Detailed

  22. #122

    Standaard Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)

    Spider-Man - Into The Spider-Verse (4K) (A).jpg

    Waanzinnig mooie 4K-uitgave van een overigens zeer matige film. Dan is dan wel weer jammer. De film is zeer kleurrijk, kleuren spatten van het scherm en het beeld is over het algemeen erg scherp en contrastrijk met mooie zwartwaarden. Ik had eerst de 3D-versie in de Blu-ray speler gestopt, maar die viel zo ontzettend tegen (nauwelijk dieptewerking, enorm veel cross-talk), dat ik uiteindelijk de 4K-versie maar uit de kast heb getrokken. En geen spijt van gehad.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Spider-Man - Into The Spider-Verse (4K) (A).jpg

    Waanzinnig mooie 4K-uitgave van een overigens zeer matige film. Dan is dan wel weer jammer. De film is zeer kleurrijk, kleuren spatten van het scherm en het beeld is over het algemeen erg scherp en contrastrijk met mooie zwartwaarden. Ik had eerst de 3D-versie in de Blu-ray speler gestopt, maar die viel zo ontzettend tegen (nauwelijk dieptewerking, enorm veel cross-talk), dat ik uiteindelijk de 4K-versie maar uit de kast heb getrokken. En geen spijt van gehad.
    Marcel, we zijn het weleens vaker oneens geweest over beeldkwaliteit, maar ik moet zeggen dat ik deze echt helemaal niet snap. De 3D versie van deze film is demomateriaal voor 3D, hoe is het mogelijk dat deze tegenvalt? Ik begrijp hier niets van, dat moet aan instellingen of de disc liggen.

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Marcel, we zijn het weleens vaker oneens geweest over beeldkwaliteit, maar ik moet zeggen dat ik deze echt helemaal niet snap. De 3D versie van deze film is demomateriaal voor 3D, hoe is het mogelijk dat deze tegenvalt? Ik begrijp hier niets van, dat moet aan instellingen of de disc liggen.
    Nee, Rogue, ik snap het ook niet, want de 3D-besprekingen van deze film zijn juist zeer lovend en in het algemeen ben ik zeer enthousiast over 3D-films. Ik kijk altijd met Active 3D-brillen, dus in full HD-resolutie. Ik heb de film bekeken op de al wat oudere Oppo BDP-103D, misschien ligt het daaraan? Deze speler geeft als enige van mijn Blu-ray spelers af en toe ook HDMI-handshake problemen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat daaraan ligt, want ik zag duidelijk een 3D-beeld als ik de bril even niet op had. Morgen de 3D-versie misschien maar eens proberen op de Panasonic DP-UB9000, kijken of dat verschil maakt. Het kan natuurlijk ook zijn dat er iets mis is met de 3D-schijf...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #125

    Standaard

    De Amerikaanse UHD van The Wailing in DV.
    Wat een waanzinnig beeld!

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •