Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 127 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Aanbieding bij Zoom.co.uk, een Ultra HD 4k speler die tevens 3D kan afspelen voor 99 pond (112 euro).
    Ik bestellen en verlekkerde me al op 4K beelden. Verzenden ze die speler niet buiten de UK. ...
    Heb nog geeneens een 4K-TV, maar zag die aanbieding ook. Balen dat ze die niet naar NL sturen .

    Even apart nog voor alle members die een 4K-TV hebben, ben van plan om een 65" OLED variant te kopen, maar ben benieuwd welk formaat jullie hebben en op welke afstand zitten jullie er vandaan?
    Alvast bedankt .

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    Heb nog geeneens een 4K-TV, maar zag die aanbieding ook. Balen dat ze die niet naar NL sturen .

    Even apart nog voor alle members die een 4K-TV hebben, ben van plan om een 65" OLED variant te kopen, maar ben benieuwd welk formaat jullie hebben en op welke afstand zitten jullie er vandaan?
    Alvast bedankt .
    Je kunt even kijken in dat grote LG OLED65E6 draadje.
    ik zelf zit ongeveer 4 meter van mijn 65" af.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    Heb nog geeneens een 4K-TV, maar zag die aanbieding ook. Balen dat ze die niet naar NL sturen .

    Even apart nog voor alle members die een 4K-TV hebben, ben van plan om een 65" OLED variant te kopen, maar ben benieuwd welk formaat jullie hebben en op welke afstand zitten jullie er vandaan?
    Alvast bedankt .
    Ik heb een 55-inch en zit op ongeveer 3 meter van mijn tv. Ben zeer tevreden met die verhouding.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je kunt even kijken in dat grote LG OLED65E6 draadje.
    ik zelf zit ongeveer 4 meter van mijn 65" af.
    Bedankt voor je hulp . Had dat topic niet gezien, ga het even rustig doorlezen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik heb een 55-inch en zit op ongeveer 3 meter van mijn tv. Ben zeer tevreden met die verhouding.
    Bedankt ! Nieuwe ruimte zal ongeveer 4 meter van TV zijn, dus denk dat 65-inch goed te doen zal zijn.

  5. #55

    Standaard

    Laat je vooral door je eigen gevoel/voorkeur leiden en niet door wat andere doen. De een kruipt nou eenmaal liever in het scherm en de ander blijft graag wat meer op afstand om een rustiger beeld te hebben. Ik wens je in elk geval veel wijsheid bij je keuze
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #56

    Standaard

    The Matrix Revolutions
    en dan met name het gevecht voor Zion.

    Had t niet verwacht toen ze aankondigde op deze schijf geen Dolby Vision te gaan gebruiken (niet dat mijn
    huidige speler t ondersteunt, maar goed ), maar sinds vanmiddag is mijn absolute nummer 1 qua beeldkwaliteit:
    Avengers Infinity War

  7. #57

    Standaard

    Nog een pareltje:
    The Darkest Minds

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zo. Leon is ook een absolute aanrader. Die kan eventuele twijfelaars over de streep trekken denk ik .
    Dat is een US release toch? Die staat op bluray.com als region locked, klopt dat niet dan? Heb ook uhd-speler aangeschaft, ga niet alles vervangen maar vond Bladerunner die erbij zat wel heel erg mooi qua beeld

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is een US release toch? Die staat op bluray.com als region locked, klopt dat niet dan?

    Dat zal voor de normale (bijgeleverde) Blu-ray gelden.
    Bij UHD Blu-ray's wordt er namelijk geen gebruik meer gemaakt van regiocodering, en zijn dus altijd regio vrij.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Bij UHD Blu-ray's wordt er namelijk geen gebruik meer gemaakt van regiocodering, en zijn dus altijd regio vrij.
    Ow dat wist ik niet... dus ik kan elke 4K UHD film bijv uit Amerika hier op mijn Sony UHD speler afspelen?
    Dat is goed om te weten..
    Maar toch hecht ik waarde aan ondertitelde films... daar kijk ik ook wel eerst naar of dat erop zit.

  11. #61

    Standaard

    O dat wist ik ook niet! Dan ga ik daar eens shoppen...

  12. #62

    Standaard

    Ready Player One dit weekend bekeken. Echt een van mijn favorieten, ook qua beeld/geluid. Prachtige kleuren. Dunkirk ook gekeken, die zag er ook top uit (hoewel ik de film inhoudelijk niks vond, maar dat terzijde).

    Harry Potter films recentelijk ook voor het eerst bekeken in 4k. Grote vooruitgang op de blu-ray's ook.

  13. #63

    Standaard

    Een nieuwe tip: Tiny Creatures op Netflix in Dolby Vision!

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is een US release toch? Die staat op bluray.com als region locked, klopt dat niet dan? Heb ook uhd-speler aangeschaft, ga niet alles vervangen maar vond Bladerunner die erbij zat wel heel erg mooi qua beeld
    Leon heeft 2 4k uhd releases. Beeld blijkt volgens verschillende sites van elkaar te veschillen. Ook de extra's.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  15. #65

    Standaard

    Van de 4K UHD-films die ik in de afgelopen maanden heb bekeken vond ik de volgende (in willekeurige volgorde) erg goed:

    Lawrence of Arabia
    A Few Good Men
    Backdraft
    Dunkirk
    Gladiator
    The Greatest Showman
    The Shape of Water
    Vertigo
    The Wizard of Oz

    Tegenvallers waren er ook, o.a.:
    Blade Runner 2049
    BlacKkKlansman
    Mary Queen of Scots
    Oceans 8
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #66

    Standaard

    Niet de beste film, maar qua beeld en geluid is Gemini Man een aanrader! (Afgaande van de US versie)
    Ook vond ik de DTS X track van de Hulk (2004) ook erg goed, beeld oke..(Afgaande van de UK versie).

  17. #67

    Standaard

    Hmmm interessant Marcel, de meeste mensen beschouwen Blade Runner 2049 als reference disc en jij dat niet zo ervaart......
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Hmmm interessant Marcel, de meeste mensen beschouwen Blade Runner 2049 als reference disc en jij dat niet zo ervaart......
    Dat klopt. Zeker als ik Blade Runner 2049 vergelijk met andere UHD-titels. Grauwe en donkere film met vaak een matig contrast. Lees mijn ervaringen in dit topic. Zelfs na een tweede keer kijken blijf ik bij mijn oordeel. En het ligt echt niet aan mijn instellingen, want andere UHD-films zien er over het algemeen goed tot zeer goed uit. Ben kennelijk geen fan van de beeldopvatting van de regisseur.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En het ligt echt niet aan mijn instellingen, want andere UHD-films zien er over het algemeen goed tot zeer goed uit.
    En toch... Heb je de ervaringen met je tv online op de diverse fora weleens doorgenomen? Misschien dat daar toch nog wel wat tips en tricks te vinden zijn.
    En moest je bijvoorbeeld de ingang van je televisie niet laten weten dat je er een UHD bron op aansloot?
    Bij mijn LG (OLED) moest dit wel, weet niet meer precies hoe ze dit noemen.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    En toch... Heb je de ervaringen met je tv online op de diverse fora weleens doorgenomen? Misschien dat daar toch nog wel wat tips en tricks te vinden zijn.
    En moest je bijvoorbeeld de ingang van je televisie niet laten weten dat je er een UHD bron op aansloot?
    Bij mijn LG (OLED) moest dit wel, weet niet meer precies hoe ze dit noemen.
    Ik heb op mijn Samsung alle vier HDMI-ingangen (ook die waar geen HDR-signaal doorkomt), als UHD Color Aan geconfigureerd. Verder kan ik op mijn Samsung voor DVD, Blu-ray en UHD, ook als die via dezelfde kabel binnenkomen, aparte beeldprofielen instellen. Daarbij heb ik de instellingen gebruikt die o.a. ook op de diverse forums voor dit toestel genoemd worden. Ik zie ook wanneer er een HDR-signaal aangeboden wordt, want dan is de weergave van bijv. letters, o.a. van ondertitels, opeens een stuk lichter/feller/helderder. Op het infoscherm van mijn TV zie ik ook dat er een UHD-signaal binnenkomt.
    Op mijn UHD-speler van Panasonic gebruik ik de standaardinstelling voor UHD-weergave want die geeft meestal het beste beeld, hoewel ik daar ook diverse standen kan kiezen, afhankelijk van het type beeldscherm (LCD, OLED, projector) en de kijkomgeving (donker, normaal, licht, zeer licht). En veel UHD-schijfjes zien er ook prachtig uit, alleen bijv. Blade Runner 2049 dan niet. Gisteren heb ik nog "Iron Man" in 4K gekeken, niet bepaald demomateriaal volgens de reviewers. Maar ik vond die er prima uitzien: scherp, prachtig contrast (diep zwart, felle hooglichten), veel details in zowel de heldere als de donkere scenes, en mooie kleuren. Tja, ik weet het niet. Het enige wat mijn Samsung niet heeft is Full Array Local Dimming backlight, maar ik kan niet echt zeggen dat ik dat mis.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #71

    Standaard

    Nou ja dan maar gewoon genieten van ander Demo waardig materiaal...

  22. #72

    Standaard

    Voor de liefhebber: de Duitse UHD van Showgirls.

    Afgezien van de disc zelf is dit sowieso een mooie uitgave in Digibook inclusief de geweldige docu You Don't Nomi (die in de US los wordt verkocht)

    Hmm lees net op t forum op Blu-Ray wat andere meningen.
    Blijkbaar is er veel DNR toegepast. Viel mij niet op.
    Toch volgende keer maar weer eens wat dichterbij zitten...
    De reden waarom ik m demo waardig vind zijn de fantastische kleuren, die spatten echt van je scherm.
    Vegas komt zo echt je huiskamer binnen!
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 07-11-2020 om 15:10

  23. #73

    Standaard Star Trek XI (2009)

    Zojuist Star Trek XI uit 2009 in 4K UHD bekeken. Wow! Zeer scherp, uitmuntend contrast, fantastische kleuren. Wat het feest echter een beetje verpest is het overmatige gebruik van 'lens flare' (ook wel "blue light" genoemd) door de regisseur J.J. Abrams. Een fan heeft ooit 720 van dit soort scènes in deze film geteld. Ook een andere film van hem, "Super 8", heeft hieronder te lijden, maar de regisseur vindt dit kennelijk fantastisch. Jammer. Ik niet.



    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Zojuist Star Trek XI uit 2009 in 4K UHD bekeken. Wow! Zeer scherp, uitmuntend contrast, fantastische kleuren. Wat het feest echter een beetje verpest is het overmatige gebruik van 'lens flare' (ook wel "blue light" genoemd) door de regisseur J.J. Abrams. Een fan heeft ooit 720 van dit soort scènes in deze film geteld. Ook een andere film van hem, "Super 8", heeft hieronder te lijden, maar de regisseur vindt dit kennelijk fantastisch. Jammer. Ik niet.
    Ik stoor mij er niet zo aan als sommigen, maar het is in deze film inderdaad wel erg overdadig...de 2e en 3e film zien er trouwens ook prachtig uit op UHD, maar voor de 2e film de IMAX versie eigenlijk onovertroffen is. Als dat beeld opent.....schitterend.
    Laatst aangepast door rogue : 08-12-2020 om 00:11

  25. #75

    Standaard

    Gisteren heb ik de UHD van King of New York gekeken. Een zeer indrukwekkende transfer van Abel Ferrara's harde gangsterfilm uit 1990 alweer. Met held Christopher Walken.

    Uitstekende zwartwaarden, veel schaduwdetail, haarscherp beeld, prachtige kleuren en een hele mooie fijne grainlaag. Dit is echt een mooie 'restauratie' waar nou eens niet mee geklooid is. De HDR wordt spaarzaam en op de juiste momenten gebruikt.
    De zeer hoge gemiddelde bitrate van 100Mb/s!!! ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Ik moet denk ik maar eens in de catalogus van Arrow gaan duiken...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •