De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Thuisbioscoop on a budget

    Hallo iedereen,

    Na lang hier rond te hebben gekeken toch maar een topic aangemaakt om zo mijn film plekje te laten zien.

    Ik zou me even voorstellen.
    Ik ben Gerjan 23jaar student en nog thuis wonend.
    Na vele topics te hebben gezien van prachtige thuisbioscopen, Knaagde het al gouw, Om zelf ook een film plekje te creëren. Ik keek vooral veel films op mijn slaapkamer maar als ik dan met meer mensen film wou gaan kijken was dat toch wel een krappe bedoeling.
    De jaren verstreken en heel wat bioscoop bezoekjes verder bleef het verlangen naar een thuisbioscoop toch hangen. Maar hoe bouw ik zoiets ?, Waar haal ik het geld vandaan ?, Hebben we hier thuis de ruimte ervoor ?
    Naar lang overleggen thuis zijn we tot de conclusie gekomen het tuinhuisje te verbouwen tot thuisbioscoop, Maar dat ik zelf alle spullen bij elkaar moest kopen/verzamelen die ik nodig zou hebben.
    Het tuinhuisje was verder goed alleen was in de verre verte geen gezellige thuisbioscoop.
    Ik heb lang op Marktplaats rondgekeken en veel bij kringlopen langsgegaan om te kijken of ik daar met het studentenbudget wat ik had, Leuke apparatuur mee aan kon schaffen.

    Apparatuur :

    Front speakers : zelfbouw ?
    Center speaker : Chario syntar center
    Subwoofer :
    Harmankardon ts11
    Achter speakers : 2x
    chario syntar 100
    Surround/achter speakers : audiolab symbol
    Beamer: Acer 4:3 1080p
    versterker:
    Onkyo tx sr607
    Media : Xbox One


    Mijn oude film kijk hoekje:



    Hier begon het allemaal :


    De meest huidige foto van in het begin die ik kon vinden, Voorheen stonden hier nog meer fitness apparaten in.



    Mijn idee was op de speakers op een soort podium/verhoging te zetten.


    Toen kwam ik deze rare lummels tegen bij de kringloop bij mij in het dorp. Het zijn zelfgemaakte speakers en ze waren nogal beschadigt.
    Maar voor de 20 euro wat ze kosten samen, had ik tenminste grote front speakers voor in mijn thuis bioscoop.


    Nog steeds een heerlijke bende, Maar de front speakers hebben we.



    De muur moest natuurlijk ook nog zwart, En had het beamer scherm binnen gekregen en gemonteerd.


    Deandere muur wou ik geen zwarte kleur geven omdat het dan een nogkleiner hokje word voor het gevoel, Dus bedacht om een muurtje tebehangen.


    Het geheel begint aardig form te krijgen.



    Wezen shoppen, Het geluk stond weer aan mijn kant.
    Ik kwam deze
    Onkyo tx sr607 versterker tegen voor 35euro (de geluidsknop was eraf,Maar is nog perfect te bedienen)
    Plus twee gratis dvd rekjes, En natuurlijk wat films om te kijken.




    Het begint steeds meer op een bioscoop te lijken.


    Naar lang zoeken mooie bioscoop stoelen gevonden bij ons in de buurt.

    Stoelen gemonteerd, Nu vier zitplekken in de bioscoop.
    De eerste paar films gekeken en het klinkt fantastisch !.



    Naar een paar films te hebben gekeken was het laatste fitness toestel een kleine doorn in het oog.
    Toch maar besloten om hem weg te doen, Maar wel in men achterhoofd het idee dat er iets moois voor terug moest komen.



    Naar een paar dagen het internet afgestruint te hebben kwam ik iets leuks tegen wat mijn thuis bioscoop mooi zal afmaken.
    een mooi beeld :



    Een paar dagen eerder had ik al een pakketje binnengekregen met decoratie wat ik goed kon gebruiken in mijn thuis bioscoop.


    Een stapel mooie oude film blikken.



    Alles even in het tuinhuisje gelegt zodat ik als ik tijd zou hebben alles kon afmaken.


    Er lag een dun vloertje in waar de stoelen niet stevig op vastgeschroeft konden worden vandaar twee steenschotten gebruikt als ondergrond.
    Het beeld heeft een mooie plek gekregen en de filmblikken staan mooi aan de muur.


    Binnenkortmeer foto's van wat zich achter de stoelen afspeelt, surroundspeakers/ apparatuur enz.
    Benbenieuwd naar wat jullie ervan vinden, Ideeën voor decoratie of ietszijn altijd welkom.
    Het kan altijd beter maar met een beperkt budget vind ik het toch mooi gelukt.


    En weer door


    Ik kwam erachter dat fotos van de telfoon niet zon denderende kwaliteid hadden, Dus maar een 2dehandse camera aangeschaft.
    Het is een canon eos M met een 18-55 lens.
    Hopen dat ik zo mooiere fotos kan maken voor mijn project.




    Even wat sfeer foto's.
    hopen dat de fotos nu van betere kwaliteid zijn.








    En mijn verzameling films/games :






    Deze beamer gebruik ik momenteel,Heb ik via Marktplaats weten te regelelen voor 50euro.
    Ik vind het scherp beeld en heb niks te klagen.
    Ben wel opzoek naar een 16:9 inplaats van een 4:3 maar heb nog niets leuks 2dehands kunnen vinden.
    Het is een Acer p1200 :



    De tafeltjes passen er niet helemaal op, Dus had bedacht om een stuk van de poten aftezagen zodat die wel goed staat.


    Tot zo ver de nieuwe updates bedankt voor het lezen.

























    Laatst aangepast door Gerjan1994 : 03-03-2018 om 14:13

  2. #2

    Standaard

    Ziet er echt top uit, mijn complimenten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Superleuk gedaan! Je ziet het harde werk en de liefde voor film er zeker vanaf. Veel plezier ervan!

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Dat begint ergens op te lijken.

  6. #6

    Standaard

    Man, dat is een leuke kleine bioscoop
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Ziet er top uit!
    Heb je die stoelen tweedehands op de kop weten te tikken?

  8. #8

    Standaard

    ja voor 100euro kon ik ze overnemen van iemand.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Ziet er top uit!
    Heb je die stoelen tweedehands op de kop weten te tikken?

  9. #9
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  10. #10

    Standaard

    Super om te zien voor dat budget

  11. #11

    Standaard

    Leuke setup zo met die bioscoopstoelen erbij. Heel sfeervol. Mijn complimenten!
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  12. #12

    Standaard

    UPDATES !!

    Nieuwe updates,
    Het is weer een poosje terug dat ik wat heb geupload, Maar ik heb niet stilgezeten.
    Ik heb weer heel wat fotos gemaakt voor jullie. Enjoy.

    De huidige staad :



    Een plintje boven langs gemaakt voor de looks



    Ik blijf maar kopen
    Ik zag namelijk dit leuke tombraider beeldje van ong 90cm hoog :






    En natuurlijk nog wat blurays gekocht, Want zeg nou zelf die rekken moeten een keer vol.



    - Mechanic 1 & 2
    - Waz
    - 21 Jump street
    - Long weekend
    - Kickass
    - 13 hours soldiers of benghazi
    - All superheroes must die
    - Mad max fury road
    - creed
    - The bye bye man
    - Institute
    - En box met 3 actie blurays erin.





    Ik was laatst in de kringloop bij ons in de buurt en vond hier een heel leuk barretje wat leuk zou kunnen staan in de bioscoop ruimte.
    Het neemt iniedergeval weinig ruimte inbeslag, En was maar 4,50 hoe verzin je het.
    Het is nog een aardige zooi in de bioscoop ruimte maar dat komt omdat ik telkens aan het verranderen ben.



    Ik had het er een tijdje geleden ook al over gehad dat de tafeltjes niet mooi stonden en dat ik een stukje van de poten af wou zagen, Dat heb ik toch niet gedaan en kwam met een beter idee:
    Het staat zo veer netter en heb ze gelijk even wastgeschroeft aan de ondergrond.
    De ondergrond ligt er nu al weer even en en was gewent aan de ruimte.
    De shotten bleven stoffig en ik vond ze persoonlijk te wit voor de ruimte, Ik had een stoerdere look in gedachten.
    Na wat research doen hab ik besloten om ze te gaan in smeren met olie.
    Zie hier het eindresultaat.

    Voor :



    Na :





    Ik kwam deze leuke surround speakers tegen op marktplaats en die komen als goed is vandaag binnen.
    Mijn setup heeft nu 4 zuillen achter de stoelen en dat vind ik niet echt ideal, Ik wou graag twee zuillen zo opstellen dat je twee back surround/speakers hebt en twee surround naast / boven de stoelen maar dat ging niet met het voormaat van de zuillen vandaar dit setje gekocht via MP voor 35euro incl de verzending.
    Dus dat word nog even afwachten wat de kwaliteid is en of ze überhaupt werken. Maar dat is altijd de gok.



    Bedankt voor het lezen en het reageren, Ik vond de vorige reacties erg leuk om te lezen. Dankjewel !
    Tips zijn altijd welkom.
    - Ik zoek namelijk nog een mediaspeler voor de 7.1 set.

    Word vervolgt...............

  13. #13

    Standaard

    Erg leuk om te lezen en de ontwikkeling te zien.

    Kan je niet ergens een tweedehands laptop of pc op de kop tikken en die gebruiken als mediaspeler?
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Erg leuk om te lezen en de ontwikkeling te zien.

    Kan je niet ergens een tweedehands laptop of pc op de kop tikken en die gebruiken als mediaspeler?
    Ik zat te denken om mijn oude ps3 via hdmi aantesluiten op de reciever. Maar ben bang dat ik dan kwa beeldkwaliteid of geluid achteruit gaat.
    Weet iemand hoe dat zit ?

  15. #15
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerjan1994 Bekijk bericht
    Ik zat te denken om mijn oude ps3 via hdmi aantesluiten op de reciever. Maar ben bang dat ik dan kwa beeldkwaliteid of geluid achteruit gaat.
    Weet iemand hoe dat zit ?
    PS3 is gewoon een Bluray speler.. Dus ik zou niet weten waarom je in kwaliteit er op achteruit zou moeten gaan..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #16

    Standaard

    Mooi hoor, ook om die foto’s te zien van opbouw van je thuisbioscoop!

  17. #17

    Standaard

    Ziet er goed uit, maar zag ik nu een ventilator? Heb je er geen airco in?

  18. #18

    Standaard

    Ziet er erg leuk uit een echte bioscoop aan het worden , ik vind die stoelen vooral erg mooi en dat voor dat geld.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •