De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Interstellar (UHD)

  1. #1

    Standaard Interstellar (UHD)

    Interstellar (UHD)

    Christopher Nolan baseert zijn indrukwekkende Interstellar op de relativiteitstheorie van Albert Einstein

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 27-11-2019 om 08:45

  2. #2

    Standaard

    Voor de geïnteresseerden: ik beoordeelde de film op een LG OLED 55E6V, een OPPO UDP-203, een Rotel RAP-1580 en de Bowers & Wilkins 700-serie
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Als ik mijn huidige Sony scherm straks vervang voor een 4K dan haal ik ook deze versie zeker in huis.

    Beste Nolan film wat mij betreft.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Voor de geïnteresseerden: ik beoordeelde de film op een LG OLED 55E6V, een OPPO UDP-203, een Rotel RAP-1580 en de Bowers & Wilkins 700-serie
    Mooie set, zelf ook jaren met Rotel en B&W gedraaid en dat dat beviel altijd prima. Nu Marantz (7703 en 7055) en M&K, de M&K zijn blijvers maar de Marantz weet ik nog zo net niet. Zou zomaar kunnen dat die over een paar jaar weer weg zijn.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Voor de geïnteresseerden: ik beoordeelde de film op een LG OLED 55E6V, een OPPO UDP-203, een Rotel RAP-1580 en de Bowers & Wilkins 700-serie
    Top dat je dit vermeld; voor mij heeft de recensie dan zoveel meer waarde!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Top dat je dit vermeld; voor mij heeft de recensie dan zoveel meer waarde!
    Ik heb er geen problemen mee het te delen, maar kan me ook goed verplaatsen in andere reviewers die het niet graag delen. Anyway, fijn dat het zo voor jou meerwaarde heeft! Welke film uit de Nolan 4K box Al ik hierna doen?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Was de film zelf maar stukken beter....

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik heb er geen problemen mee het te delen, maar kan me ook goed verplaatsen in andere reviewers die het niet graag delen. Anyway, fijn dat het zo voor jou meerwaarde heeft! Welke film uit de Nolan 4K box Al ik hierna doen?
    Omdat 4k nog zo in ontwikkeling is, maakt je tv nog zoveel uit bij de review....
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Was de film zelf maar stukken beter....
    Dat is hij ook, was de beste film van dat jaar.

  9. #9

    Standaard

    Gaaf, weer zo'n UHD recensie. Zelf ook de Nolan-box aangeschaft. Ben benieuwd naar je mening over The Prestige. Daar heb ik gemengde recensies over gelezen. Verder volgens mij allemaal topkwaliteit video.

  10. #10

    Standaard

    The Prestige is echt de grootste tegenvaller op UHD die ik tot duver heb gezien. Hem m niet vergeleken met de Blu-Ray dus misschien is dat nog wel een vooruitgang maar net zoals met alle Nolan UHD's heeft deze last van, zoals ze dat op Engelse fora noemen, "elevated blacks". Zwart is dus niet zwart maar grijs. Bij The Prestige is t zelfs zo dat je daar een heleboel detail mist in donkere stukken. Je komt dus regelmatig compleet "zwarte" vlakken tegen.

    Heb Interstellar zelf nog niet bekeken maar ook die schijnt last te hebben van die elevated blacks, iets wat ik niet tegenkom in deze review...

  11. #11

    Standaard

    Ik heb ook niet het idee dat ik ergens zwartdetail miste. Kan me voorstellen dat het op een andere tv wel een issue kan zijn. Met OLED is alles wat net iets minder zwart is dan absoluut zwart, je duidelijk meteen kunt zien door het ontbreken van backlighting. Het is idd wel een redelijk donkere opname. Desalniettemin is het een upgrade tov de blu-ray
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik heb ook niet het idee dat ik ergens zwartdetail miste. Kan me voorstellen dat het op een andere tv wel een issue kan zijn. Met OLED is alles wat net iets minder zwart is dan absoluut zwart, je duidelijk meteen kunt zien door het ontbreken van backlighting. Het is idd wel een redelijk donkere opname. Desalniettemin is het een upgrade tov de blu-ray
    het ontbreken van backlighting is niet het probleem van deze tv's, maar dat het W-OLED is.


    Oftewel witte OLED pixels met een filter er op om RGB te maken.
    Dit veroorzaakt 2 problemen (of uitdagingen) en dat is door de filters het gebied rond "near black" en "pure white".
    (wat daarbij ook niet helpt is het getinte en spiegelende scherm en de dooftijd van de pixels)

    Daarnaast is de licht output van OLED (nog) beperkt om de juiste NITS te halen.

    Ondanks de beperkingen halen deze tv's mooie resultaten tot op heden.
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #13

    Standaard

    Ik heb ook nergens genoemd dat ik problemen ervaar. Ik zeg alleen dat ik near blacks prima kan onderscheiden juist door het feit dat echt zwart geen licht uitstraalt.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Ben net met de UHD begonnen maar heb m weer afgezet.
    Echt ongelooflijk wat ze ook met deze titel hebben gedaan.
    Zet de scene maar eens op als ze de gelanceerd worden en blijf dan een tijdje kijken totdat ze voorbij Saturnus vliegen.
    Dan kom je van alles tegen wat er fout is aan deze UHD.
    De ruimte is niet meer zwart maar donkerblauw/grijs.
    Het beeld is onrustig als je het ruimteschip van veraf en met op de achtergrond de sterren ziet.
    Als ze voorbij Saturnus vliegen is het rechtsonderin ook aardig onrustig.
    Net zoals bij The Dark Knight Rises is het verschil tussen gewone en IMAX scenes qua kleurgebruik etc te groot.

    En zet dan de Blu-Ray eens op een bekijk dezelfde scenes opnieuw...

    Dan zie je wat je aan zwart mist bij de UHD op "onze" OLED!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is hij ook, was de beste film van dat jaar.
    De hoes zegt alleen maar special effects Dussssss

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    De hoes zegt alleen maar special effects Dussssss
    Het beste was de soundtrack en die staat ook niet op de hoes.

  17. #17

    Standaard

    De meningen over deze UHD zijn wel erg verdeeld, heb ik inmiddels gelezen op andere sites.
    Sommige vinden het prachtig, anderen geven o.a. de problemen aan die rvvnr1 ook aangeeft wat betreft de zwartwaardes. En in beide kampen zitten mensen met een OLED.
    De beste manier is natuurlijk om het zelf te testen, maar ik zit niet meteen te springen als ik bijvoorbeeld zoiets lees.

  18. #18

    Standaard

    Je mag m ook met me ruilen hoor als je een UHD in de aanbieding hebt!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Je mag m ook met me ruilen hoor als je een UHD in de aanbieding hebt!
    Ik zal even kijken, maar het nadeel (en voordeel) van selectief kopen is dat je weinig hebt wat weg kan . Eerst maar eens weer de blu-ray opzetten om te kijken hoe die er uitziet op de OLED .

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zal even kijken, maar het nadeel (en voordeel) van selectief kopen is dat je weinig hebt wat weg kan .
    Kan me goed voorstellen ja, zou ik ook wat meer moeten doen. Maar de verleiding is vaak net een tikkie te groot...
    Kijk maar, hoor t wel.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Als ik mijn huidige Sony scherm straks vervang voor een 4K dan haal ik ook deze versie zeker in huis.

    Beste Nolan film wat mij betreft.
    Heb me aan m'n woord gehouden.
    Na een paar keer op Blu-ray gezien te hebben nu dan eindelijk op UHD.

    Oh jongens wat ben ik nog in gevecht met met de juiste Beeld/HDR settings vinden.

    Temperatuur: Expert 1 raad iedereen aan voor dit type toestel maar die valt best wel geel uit vind ik.


    Sony KD-55XG950:Als iemand bekend is met deze serie deel dan wat ervaringen of geef wat tips ???
    Verder super blij met dit scherm.


  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Ben net met de UHD begonnen maar heb m weer afgezet.
    Echt ongelooflijk wat ze ook met deze titel hebben gedaan.
    Zet de scene maar eens op als ze de gelanceerd worden en blijf dan een tijdje kijken totdat ze voorbij Saturnus vliegen.
    Dan kom je van alles tegen wat er fout is aan deze UHD.
    De ruimte is niet meer zwart maar donkerblauw/grijs.
    Het beeld is onrustig als je het ruimteschip van veraf en met op de achtergrond de sterren ziet.
    Als ze voorbij Saturnus vliegen is het rechtsonderin ook aardig onrustig.
    Net zoals bij The Dark Knight Rises is het verschil tussen gewone en IMAX scenes qua kleurgebruik etc te groot.

    En zet dan de Blu-Ray eens op een bekijk dezelfde scenes opnieuw...

    Dan zie je wat je aan zwart mist bij de UHD op "onze" OLED!
    Die scene is hier op mijn LED echt zwart hoor.Ben zelfs verbaasd dat zwart heel goed is op dit scherm.

    Blaas oude topics gewoon nieuw leven in.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •