De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Murder on the Orient Express (Blu-ray)

    Murder on the Orient Express (Blu-ray)

    Het beroemde verhaal van Agatha Christie, in een door Kenneth Branagh herziende versie, ziet er verbluffend mooi uit in HD

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Noem me maar bevooroordeeld, maar ik kan tegenwoordig nog maar moeilijk naar een Agatha Christie kijken als de rol van Poirot niét wordt gespeeld door David Suchet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    ik vond heel goede film ik kijk uit naar deel 2 deze komt in mijn collectie op 4k

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Noem me maar bevooroordeeld, maar ik kan tegenwoordig nog maar moeilijk naar een Agatha Christie kijken als de rol van Poirot niét wordt gespeeld door David Suchet.
    Een mening die ik ongetwijfeld met je deel Werner, maar als Agatha Christie-liefhebber vond ik het op zich wel eens fijn dat er in Hollywood aandacht aan werd besteed. In dit geval was ik aangenaam verrast door de frisse kant die Branagh het verhaal toebracht, ook al zaten er sommige scenes in waar Suchet's Poirot zijn neus voor zou optrekken.

    Er komt volgend jaar trouwens een vervolg, "Death on the Nile". Benieuwd of die het even goed zal doen aan de box office.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  5. #5

    Standaard

    Ik ben het geheel met Ludo eens dat de film geen enkele echte spanning heeft, je wordt simpelweg van de ene naar de andere gebeurtenis meegenomen.
    Desondanks is het wel leuk om een keer te kijken, en dan meer voor de design want het ziet er wel mooi uit. Qua acteurs sprong er niemand uit, ook Branagh niet, en dat mag met zo'n cast toch wel bijzonder gevonden worden.
    Hoger dan een 6,5 kom ik niet.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door elvis Bekijk bericht
    ik vond heel goede film ik kijk uit naar deel 2 deze komt in mijn collectie op 4k
    Deel 2? Bestaat er dan een deel 2 van Murder on the Orient Express? Praat me bij!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Deel 2? Bestaat er dan een deel 2 van Murder on the Orient Express? Praat me bij!
    Het einde is een opening naar een nieuwe film, meer zeggen we niet .

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Deel 2? Bestaat er dan een deel 2 van Murder on the Orient Express? Praat me bij!
    Je mag het eigenlijk geen deel 2 noemen, maar men heeft plannen om Death On the Nile (ook een Hercule Poirot-verhaal) met dezelfde regisseur en scenarioschrijver te gaan verfilmen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Christie heeft rond de honderd Poirots geschreven, dus we kunnen nog wel een tijdje verder...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Je mag het eigenlijk geen deel 2 noemen, maar men heeft plannen om Death On the Nile (ook een Hercule Poirot-verhaal) met dezelfde regisseur en scenarioschrijver te gaan verfilmen.
    Je bedoelt zeker een remake van de film uit 1978? Want de Blu-ray van die film ligt bij mij in de kast.

    Death On The Nile (A).jpg

    Hmmm. het tekent weer de inspiratieloosheid bij sommige filmmakers en producenten in Hollywood om originele films te maken. Even weer snel wat geld verdienen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11

    Standaard

    Tja, Murder on the Oriënt Express is ook een remake... Al geeft Branagh er wel een eigen draai aan. Is maar goed ook, want een regelrechte kopie zou alleen maar overbodig zijn.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    oke ik bedoel
    Death On the Nile
    dat was en dat was toch de 2e die op video kwam
    Laatst aangepast door elvis : 08-03-2018 om 15:24

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je bedoelt zeker een remake van de film uit 1978? Want de Blu-ray van die film ligt bij mij in de kast.

    Death On The Nile (A).jpg

    Hmmm. het tekent weer de inspiratieloosheid bij sommige filmmakers en producenten in Hollywood om originele films te maken. Even weer snel wat geld verdienen...
    Ach, ik vind dat wel meevallen en in dit geval prima zolang het bronmateriaal eer wordt aangedaan en de makers voor serieuze kwaliteit gaan, en dat kan je in dit geval van Branagh wel verwachten. Ik vind het juist wel goed dat deze oude verhalen opnieuw worden verfilmd. Zo hou je ze levend en ook aantrekkelijk voor een nieuwe generatie. Je kan daarvan niet verwachten dat ze persé moeten gaan genieten van een film uit 1978. Niet alle oudere films houden stand en doorstaan de tand des tijds.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ach, ik vind dat wel meevallen en in dit geval prima zolang het bronmateriaal eer wordt aangedaan en de makers voor serieuze kwaliteit gaan, en dat kan je in dit geval van Branagh wel verwachten. Ik vind het juist wel goed dat deze oude verhalen opnieuw worden verfilmd. Zo hou je ze levend en ook aantrekkelijk voor een nieuwe generatie.
    Fijn verwoord Rogier. In het geval van Agatha Christie ben ik daar volledig mee akkoord, al heb ik soms een beetje moeite met de Hollywood-gedachte dat ze zelfs een van de grootste schrijfsters uit onze geschiedenis kunnen verbeteren.

    Wat Branagh & Co. betreft denk ik dat ze zich meer op die oude films baseren en wat minder op de boeken. De ontknopingen kent de doorsnee kijker al langer maar men gaat naar de bioscoop voor de gerenommeerde cast, de exotische locaties, de prachtige sets, ...

    Voor getrouwe verfilmingen, ook van haar minder bekend werk, moet je tegenwoordig bij de BBC zijn. Zij hebben voorlopig het alleenrecht op de televisiebewerkingen van haar boeken.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Je mag het eigenlijk geen deel 2 noemen, maar men heeft plannen om Death On the Nile (ook een Hercule Poirot-verhaal) met dezelfde regisseur en scenarioschrijver te gaan verfilmen.
    Ik had dat speciaal niet vermeld, omdat ik dat het meest verrassende stukje uit heel de film vond .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •