De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 'Beveiligen van CD's is zinloos'

    'Beveiligen van CD's is zinloos'



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Halderman heeft wel een oplossing voor de muziekindustrie: cd's goedkoper maken. "Als cd's een paar dollar per stuk kosten, nemen de mensen de moeite niet meer om er zelf één te branden", zo verwacht hij.
    Als ze dat nou eens zouden doen, is de meest makkelijke oplossing lijkt mij (en voor de consument de goedkoopste )

  3. #3

    Standaard

    Dat denk ik nou ook, ze moeten gewoon de prijzen van de cd's naar beneden doen en niet zo zeuren want al die mensen zijn allemaal al rijk zat, kijk maar naar de eigenaar van b.v. de FRS
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    dit wisten wij toch al lang dat het zinloos is
    alleen de deskundigen wisten het nog niet maar die weten wel meer niet toch
    goedkoper maken zal inderdaad al een flink deel bijdragen maar zolang er cd,s zijn en internet is zal het altijd zo blijven

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Dat denk ik nou ook, ze moeten gewoon de prijzen van de cd's naar beneden doen en niet zo zeuren want al die mensen zijn allemaal al rijk zat, kijk maar naar de eigenaar van b.v. de FRS
    Vroeger kocht ik wel meer cd's dan nu.
    Ik brand ook geen cd's omdat ik toch eigelijk wel alles orgineel wil hebben,maar dan probeer ik ze tweede hands te kopen.
    Ik blijf altijd met een vraag zitten,waarom Kan de MM Bv wel Hitzone 21 voor € 9,99 verkopen en de FRS niet.
    Dat light aan het aantal wat ze kopen,maar dan moeten ze dat ook maar om hoog doen.
    Als ze nu maximaal € 11,00 voor een cd vragen gaan mensen eerder cdtjes kopen.

  6. #6

    Standaard

    In de tijd toen de cd op kwam werd er beloofd dat de cd`s hetzelfde gingen kosten als toen de lp`s kosten. Dit hebben ze echter nooit waargemaakt! De woeker prijzen die er nou zijn is gewoon van de zotte. Ik koop écht geen cd`s meer voor deze prijzen. Dan download ik af en toe wel lekker een cd-tje. En zelfs dat doe ik nog nauwelijks.

    Niemand maakt mij wijs dat die prijzen niet veel goedkoper kunnen, ze krijgen hun hals gewoon niet vol dat is het hele eieren eten. Altijd maar meer en meer. Kijk men kan in mijn opzicht lullen wat men wil maar het feit dat er zoveel gedownload wordt is puur vanwege deze belachelijk hoge prijzen. Iedereen heeft liever een kwalitatief en beter origineel dan een kopietje. Maar zolang de prijzen zo absurd hoog blijven zal men blijven downloaden en kopieren of wat dan ook. Het wordt tijd dat platenmaatschappijen dat eindelijk eens in gaan zien...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Kijk men kan in mijn opzicht lullen wat men wil maar het feit dat er zoveel gedownload wordt is puur vanwege deze belachelijk hoge prijzen. Iedereen heeft liever een kwalitatief en beter origineel dan een kopietje. Maar zolang de prijzen zo absurd hoog blijven zal men blijven downloaden en kopieren of wat dan ook. Het wordt tijd dat platenmaatschappijen dat eindelijk eens in gaan zien...
    Vind ik ook ja. Een CD'tje produceren kost bijna niks en ik weet ook wel bijna zeker dat de verkoop kan verdubbelen als de prijzen normaal zijn. €11 vind ik dan nog aan de hoge kant, eurootje of 7/8. Nu wordt er een selectie gemaakt van wat je écht goed vind, i.p.v. een heel album kopen voor 1 of 2 nummers. Die download je dan wel en als je toch bezig bent het hele album. Met lage prijzen zou ík in ieder geval sneller een gokje wagen en gewoon kopen, want een origineel is voor mij veel aantrekkelijker.
    Denk trouwens dat al die beveiliginstechnieken ook bakken met geld kosten, terwijl ze dus volstrekt nutteloos zijn. Tijd dus om die platenbazen uit de hoge toren te halen en weer terug te brengen in "the real world". Denk dat consumenten het toch onderhand ook spuugzat zijn!

  8. #8

    Standaard

    Kijk eens naar de nieuwe dubble cd + bonus DVD van U2.
    Bij FRS is ie €29,99 en bij de MM Alexandrium staat ie voor €14,99.
    Dat is de helft! dat zijn 33 oude Hollandse guldens.
    Ik kan er werkelijk waar niet bij dat er zo'n verschil tussen zit.
    MM doet ze echt niet onder de prijs weg, dus mijn conclusie is dat
    meneer Breukhoven dus bijna €15 meer verdiendt aan 1 cd.
    En dan kunnen ze wel zeggen dat MM groter inkoopt, nou ik dacht dat de FRS ook geen kleintje is.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marsie030
    En dan kunnen ze wel zeggen dat MM groter inkoopt, nou ik dacht dat de FRS ook geen kleintje is.
    Die lijkt me zelfs groter, want al die kleine vestigingen... Misschien is dat het wel en betalen wij ervoor dat de FRS meerdere locaties heeft in een stad en vaak ook nog A-locaties.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marsie030

    En dan kunnen ze wel zeggen dat MM groter inkoopt, nou ik dacht dat de FRS ook geen kleintje is.
    Voor de MM is die verkoop een lokker om naar de winkel te komen. Zij kiezen dus bewust voor een lagere winstmarge. De FRS moet het echt hebben van de cd/dvd verkoop en kan dus niet op die manier stunten als de MM doet.

    Begrijp me goed, ik vind de prijzen ook te hoog, maar al die veel te simpele (niet onnderbouwde) stellingnames die ik hier lees zijn te makkelijk (bijv:"Dat light aan het aantal wat ze kopen,maar dan moeten ze dat ook maar om hoog doen.", net als de de FRS dat zelf in de hand heeft).

    Verder lees ik ook nog dat mensen liever een "kwalitatief en beter origineel dan een kopietje" zouden hebben. ?!?!? Een cd die je copieert blijft dezelde kwailiteit houden hoor!! Het origineel is niks beter of slechter dan de copie. Dát is het kenmerk van digitaal!
    Robert.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie
    Het origineel is niks beter of slechter dan de copie. Dát is het kenmerk van digitaal!
    oke maar wat je download is natuurlijk weer wel duidelijk minder wat kwaliteit betref

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    oke maar wat je download is natuurlijk weer wel duidelijk minder wat kwaliteit betref
    Als je het met een hoge bitrate (192) download valt dat reuzemee.
    Robert.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    oke maar wat je download is natuurlijk weer wel duidelijk minder wat kwaliteit betref
    Ligt aan de bitrate waarmee geript is. Zelf rip ik met vbr (variabele bitrate) en die is gewoon gelijk aan cd kwaliteit.
    Ik doe dit trouwens om nummers op mijn mp3 speler te kunnen luisteren.

    Over het nieuwsberichtje: Dit was naar mijn mening allang bekend. Steeds wanneer er weer werd gezegd dat het 'niet te kraken was' bleek dit toch weer te kraken te zijn.

    Enige oplossing lijkt om de prijzen drastisch te verlagen.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door René Groen


    Ligt aan de bitrate waarmee geript is. Zelf rip ik met vbr (variabele bitrate) en die is gewoon gelijk aan cd kwaliteit.
    Ik doe dit trouwens om nummers op mijn mp3 speler te kunnen luisteren.
    dit ben ik persoonlijk niet helemaal met je eens daar ik de klank toch anders vind klinken
    maargoed dat is mijn persoonlijke mening van hetgene wat ikzelf allemaal heb beluisterd en ik heb dus niet bij jou geluisterd dus wat jou geluid betref kan ik geen mening over geven

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    dit ben ik persoonlijk niet helemaal met je eens daar ik de klank toch anders vind klinken
    maargoed dat is mijn persoonlijke mening van hetgene wat ikzelf allemaal heb beluisterd en ik heb dus niet bij jou geluisterd dus wat jou geluid betref kan ik geen mening over geven
    Verschilt idd per persoon, maar vergeet niet dat ik op een mp3 speler luister en dan hoor je het toch allemaal wat minder (de verschillend)
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door René Groen
    , maar vergeet niet dat ik op een mp3 speler luister en dan hoor je het toch allemaal wat minder (de verschillend)
    dat zal het zijn ja, zo gebruik ik ook mijn mini-disc nauwelijks meer door de mindere kwaliteit van het geluid

  17. #17

    Standaard

    In mijn vrije tijd fungeer ik regelmatig als DJ op allerlei soorten feesten etc. en ondanks dat het lekker bijverdiend denk je toch niet dat ik elke week de nieuwste CD's ga kopen voor 8 euro (maxi singles) en 22 euro (albums)? ik lijk wel goed gek.
    De oplossing MP3 voldoet niet voor mij omdat je gewoon kwaliteitsverschil hoort ook al neem je het op de hoogste bitrate op, er verdwijnt gewoon informatie van de muziek, klinkt vlakker, minder diepgang...er vallen gewoon frequenties weg en mensen die zeggen dat dat niet zo is mankeren toch echt wat aan hun oren of luisteren misschien naar muziek op een andere manier dan ik. Nee hoor, de openbare bibliotheek in Amsterdam is mijn beste uitkomst.... lekker branden die handel, ze vragen er gewoon om, maak cd's gemiddeld 10 euro voor een album (net als de LP vroeger) en dan ga ik er misschien over denken. En wat de beveiligingen betreft... dat loopt allemaal wel los, is altijd wel een oplossing voor.

  18. #18

    Standaard

    snap dat hele beveiliggedoe niet , als je kan afspelen kan je het ook kopieren, punt. zo ging het met de cassettebandejes en nu met de CD's . en met de CD is er zelfs geen kwaliteitsverlies. onder de simpelste manier van kopieren komen ze toch nooit vandaan: afspelen-> digitaal opnemen-> branden

  19. #19

    Standaard

    Ik vind het een gezonde correctie dat de cd verkoop instort. De artiest kan door middel van optredens geld verdienen. Zo ontlokken we de echte kwaliteiten i.p.v. een leuk opgezette PR campagne.

    Ik leen cd's bij de Centrale Discotheek Rotterdam daarna draai ik er een kopietje van. Het voordeel van deze organisatie is, dat je wel auteursrechten betaald.

  20. #20

    Standaard

    beveiligen heeft niet echt heel erg veel nut mensen vinden toch wel een manier om die te omzeilen. zoals ze zeggen alles is te kraken dus ook cd beveiligingen.

    kunnen het dus beter niet doen en het geld steken in andere dingen
    life is pain deal with it

  21. #21

    Standaard

    Enige manier om kopiëren te voorkomen is maken dat er geen hardware voor het grote publiek te koop is.
    b.v. de niet-hybriede SACD's.

    of de prijs van cd-r's opslaan en die van cd's halveren.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie


    Verder lees ik ook nog dat mensen liever een "kwalitatief en beter origineel dan een kopietje" zouden hebben. ?!?!? Een cd die je copieert blijft dezelde kwailiteit houden hoor!! Het origineel is niks beter of slechter dan de copie. Dát is het kenmerk van digitaal!
    Het nadeel van een copie is wel dat de kwaliteit in de loop der tijd afneemt. In een recordable wordt een organisch materiaal gebruikt in tegenstelling tot aluminium in een CD-ROM. Dit materiaal is te beinvloeden met een hoge temperatuur. Aluminium blijft natuurlijk altijd goed, op krassen na dan, maar dat geldt voor beide.

  23. #23

    Standaard

    Ik ben nog één van die idioten die ook nog cds koopt. Toen ik student was waren de meeste aanwinsten uit mijn collectie kopieen, sinds ik werk is het zowat 70 % kopen en 30 % kopieren of downloaden. De cds die ik echt goed vind koop ik nog op cd. Bepaalde cds koop ik ook omdat ze een mooie lay out hebben (kan zorgen voor verschil kopen - kopieren) Bij kleinere, beginnende bands koop ik de cd als steun. Heb meer dan 800 gekocht cds, die bloedzuigers uit de platenindustrie kunnen alvast niet klagen over mijn bijdrage aan hun woekerwinsten.

  24. #24
    Jan Spoelder
    Guest

    Standaard

    Het is wat dat betreft een hopeloze bedoeling met de platenindustrie. Maar zoals anderen ook, ik download/kopieer een boel, maar de echt goede cd's vind ik dat je die gewoon moet kopen. Dat is bovendien ook veel mooier, met boekjes/hoesjes enz..

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •