De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarom stopt Walt Disney Studios HE opeens met uitbrengen bepaalde series?

    Hoi!

    Ik zit al een hele tijd te wachten op seizoen 3 van How to get away with Murder (en hetzelfde verhaal met Scandal na seizoen 5), maar er wordt maar niks uitgebracht. Seizoen 1 en 2 zijn wel netjes uitgebracht. Long shot, maar ik vroeg me af of hier iemand een uitleg heeft waarom ze opeens niet meer worden uitgebracht. Staat wel op netflix, maar als het daar een keer van verdwijnt zou ik het fijn vinden de serie wel gewoon op dvd te hebben namelijk. Sowieso vind ik dat veel series tegenwoordig niet meer op dvd worden uitgebracht hier.....The Good Place, Superstore, Thirteen Reasons Why, etc.

  2. #2

    Standaard

    Denk dat Disney, net als bij UHD, ons land niet meer interessant genoeg vindt om een serie's op DVD uit te brengen. Of anders gezegd, men verdiend er niet voldoende aan.

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij begint de verkoop van dvd's in de Benelux hard achteruit te lopen. Grotendeels te wijten aan de streaming mogelijkheden, anderzijds aan de vaak erbarmelijke, karige en vaak ook meertalige uitgaven (Remember, drie titels op één dvd-cover), Tel daarbij de versnelde PAL-conversie bij op, en men koopt je dvd's niet meer.

  4. #4

    Standaard

    Idee heb ik ook ja. Teveel series die voorheen op blu-ray ook een release kregen en die dat nu opeens niet meer krijgen (Fargo, The Last Ship, Orange is the new Black zijn enkele voorbeelden) en nog meer series die zelfs op dvd gewoon helemaal stoppen of waarvan seizoen 1 niet eens meer wordt uitgebracht. Doodzonde voor verzamelaars. Je kan wel steeds meer vinden op Netflix oid, maar dat kan verdwijnen. Of het staat er nog niet op.

  5. #5

    Standaard

    ? Last Ship en Orange Is The New Black hebben totnogtoe wél een release van alle seizoenen op Blu-ray.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Het zal toch geen verrassing zijn dat juist voor series de fysieke drager niet meer interessant is? Dat wordt nog meer een nichemarkt dan de fysieke markt voor films.

    Waar hier soms gemopperd wordt over de prijzen voor blurayfilms of zelfs uhd, is kopen van een film nog steeds goedkoper dan twee bioscoopkaartjes. Bij series kost 1 seizoen vaak veel meer dan een film en probeer dan maar te concurreren met streamingdiensten waar je voor €10 pm heel veel meer kunt kijken.

  7. #7

    Standaard

    Ik denk ook dat de teloorgang van fysieke winkels in de laatste jaren ermee te maken heeft. Tien jaar geleden waren zaken als de FRS, V&D en Van Leest nog vaste waarden in de winkelstraten, met ieder hun eigen actieweken e.d. waardoor het voor de consument aantrekkelijker was om een serie op dvd aan te schaffen. Tegenwoordig heb je eigenlijk alleen nog keuze bij online winkels als bol.com, Wehkamp en MediaMarkt, waar ze de hoogste prijs vragen voor een seizoen van een serie. Consumenten wijken dan sneller uit naar buitenlandse online winkels als Zavvi e.d. waar die dvd's ook vaak relatief goedkoper te krijgen zijn: de verzendingskosten en het ontbreken van Nederlandse ondertiteling neemt men dan maar voor lief. Daarmee is het voor uitgevers als Walt Disney Home Entertainment niet meer interessant om de series uit te brengen voor specifiek de Nederlandse markt, hoe jammer het ook is.

  8. #8

    Standaard

    De tijd dat fysieke media mainstream producten waren is wel echt voorbij. Het verbaast me meer dat er nog zoveel voor de Nederlandse markt wordt uitgebracht. Echt lonend kan dat toch bijna niet meer zijn zou ik zeggen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PeterKelder Bekijk bericht
    Ik denk ook dat de teloorgang van fysieke winkels in de laatste jaren ermee te maken heeft. Tien jaar geleden waren zaken als de FRS, V&D en Van Leest nog vaste waarden in de winkelstraten, met ieder hun eigen actieweken e.d. waardoor het voor de consument aantrekkelijker was om een serie op dvd aan te schaffen. Tegenwoordig heb je eigenlijk alleen nog keuze bij online winkels als bol.com, Wehkamp en MediaMarkt, waar ze de hoogste prijs vragen voor een seizoen van een serie. Consumenten wijken dan sneller uit naar buitenlandse online winkels als Zavvi e.d. waar die dvd's ook vaak relatief goedkoper te krijgen zijn: de verzendingskosten en het ontbreken van Nederlandse ondertiteling neemt men dan maar voor lief. Daarmee is het voor uitgevers als Walt Disney Home Entertainment niet meer interessant om de series uit te brengen voor specifiek de Nederlandse markt, hoe jammer het ook is.
    En in de UK-uitgaven hebben ook jarenlang Nederlandse ondertitelingen erbij gezeten, in ieder geval bij de Disney-uitgaven.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De tijd dat fysieke media mainstream producten waren is wel echt voorbij. Het verbaast me meer dat er nog zoveel voor de Nederlandse markt wordt uitgebracht. Echt lonend kan dat toch bijna niet meer zijn zou ik zeggen.
    Bijna? Ik denk dat het echt meer een 'afschrijvingslast' op de balansen is dan wat anders. Het einde van die generatie is in gang gezet toen uitgevers als Source 1 Media een paar jaar geleden wat meer obscure Nederlandse series begonnen uitbrengen. Dat was wel een gevalletje 'bottom of the barrel'.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ingmar B. Bekijk bericht
    Idee heb ik ook ja. Teveel series die voorheen op blu-ray ook een release kregen en die dat nu opeens niet meer krijgen (Fargo, The Last Ship, Orange is the new Black zijn enkele voorbeelden) en nog meer series die zelfs op dvd gewoon helemaal stoppen of waarvan seizoen 1 niet eens meer wordt uitgebracht. Doodzonde voor verzamelaars. Je kan wel steeds meer vinden op Netflix oid, maar dat kan verdwijnen. Of het staat er nog niet op.
    The Goldbergs is daar een goed voorbeeld. Heb ik ontdekt via Netflix, de eerste 2 seizoenen daar gekeken, vanaf seizoen 3 op FOX maar door de uitzendingen op FOX verdwenen van Netflix. En geen uitgave in Nederland, as far as I know. Maargoed, ik stond er ook van versteld dat Brooklyn Nine Nine ineens op DVD was in NL.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PeterKelder Bekijk bericht
    Ik denk ook dat de teloorgang van fysieke winkels in de laatste jaren ermee te maken heeft. Tien jaar geleden waren zaken als de FRS, V&D en Van Leest nog vaste waarden in de winkelstraten, met ieder hun eigen actieweken e.d. waardoor het voor de consument aantrekkelijker was om een serie op dvd aan te schaffen. Tegenwoordig heb je eigenlijk alleen nog keuze bij online winkels als bol.com, Wehkamp en MediaMarkt, waar ze de hoogste prijs vragen voor een seizoen van een serie. Consumenten wijken dan sneller uit naar buitenlandse online winkels als Zavvi e.d. waar die dvd's ook vaak relatief goedkoper te krijgen zijn: de verzendingskosten en het ontbreken van Nederlandse ondertiteling neemt men dan maar voor lief. Daarmee is het voor uitgevers als Walt Disney Home Entertainment niet meer interessant om de series uit te brengen voor specifiek de Nederlandse markt, hoe jammer het ook is.
    Ik doelde ook meer op de UK markt. Zelfs daar worden steeds meer series niet meer uitgebracht (bv The Good Place, Thirteen Reasons Why, Superstore, etc. Of latere seizoenen worden opeens niet meer op blu-ray uitgebracht. Of niet eens meer op dvd. Zoals Scandal en How to get away with Murder. Eerste seizoenen uitgebracht in de UK, daarna paar jaar niks meer.

    @Werner: De komende seizoenen van beide series zijn enkel aangekondigd als dvd uitgave, geen blu-ray uitgave meer.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •