De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Watt vemogen.

  1. #1

    Standaard Watt vemogen.

    Ik ben op het punt gekomen dat ik een nieuwe av-Receiver ga kopen namelijk de:Yamaha RX-S601 voornamelijk om dat deze een ingebouwde Audio Delay heeft en Dolby Atmos heeft.
    Nu heb ik al een setje Harman/Kardon,speakers de HKTS 30 van 120 Watt en 5.1,nu is die Yamaha 90 Watt,nu is mijn vraag heeft het Watt percentage invloed op mij Receiver ?. en vraag twee is kan ik met mijn 5.1 speakers genieten van Dolby Atmos ?(wat ik wil eigenlijk geen extra speakers meer kopen.
    Alvast bedankt.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 22-04-2018 om 14:40 Reden: opmaak tekst

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    90 Watt receiver met 120 watt speakers gaan prima samen. Wat belangrijker is dan watts is het aantal Ohm's.
    Je hebt dus een 5.1 set. Als je dan van atmos wilt genieten zul je dus wel een extra setje speakers erbij moeten nemen.
    Misschien heeft de Yamaha een virtuele Atmos instelling??
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    90 Watt receiver met 120 watt speakers gaan prima samen. Wat belangrijker is dan watts is het aantal Ohm's.
    Je hebt dus een 5.1 set. Als je dan van atmos wilt genieten zul je dus wel een extra setje speakers erbij moeten nemen.
    Misschien heeft de Yamaha een virtuele Atmos instelling??
    Altijd uitkijken als je een leek van antwoord voorziet , zeker als deze bijvoorbeeld onderstaande Engelse tekst heeft
    gelezen, maar het engels niet goed machtig is:

    The RX-S601 also comes with Yamaha’s usual heady concoction of sound modes, headed up by Cinema DSP 3D, which attempts to create a “wide, high and dense” field of sound. There’s a long list of presets with exotic names – such as Cellar Club, The Bottom Line, Spectacle and Music Video.

    Yamaha is keen not to let space constraints stop you from enjoying surround sound. Virtual Presence Speaker mode recreates the feeling of 3D sound formats such as Dolby Atmos, without having to actually install height speakers; Virtual Cinema DSP reproduces a 5.1 soundstage from two speakers.

    Meanwhile, Virtual Cinema Front offers a 5.1 solution for those who have surround speakers but can’t install them behind the listening position. It generates virtual surround channels with all five speakers placed at the front of the room.
    Other modes include Compressed Music Enhancer, Extra Bass and Subwoofer Trim, which separates the low-frequency output of the sub and speakers to enhance the overall bass balance.

    De Yamaha RX-S601 is niet een krachtige receiver en zolang deze niet tot max prestaties wordt gedwongen
    zal hij de vrij ongevoelige H&K 5.1 set wel van geluid kunnen voorzien. De Yamaha RX-S601 is een 5.1 receiver
    en ik vraag me af waar de TS het vandaan haalt dat deze receiver ATMOS zou hebben

    Zoals je hebt vermeld...... ja..... de receiver heeft veel virtuele instellingen, en als je toch bij 5.1 speakers wilt
    blijven dan is deze receiver wel geschikt, zou me dan ook niet al te druk maken over ATMOS, dat is voor mij
    ook al weer een boek dat ik uit heb

    Dan dit stukje tekst:

    voornamelijk om dat deze een ingebouwde Audio Delay heeft

    Zou me afvragen waar TS het nodig voor denkt te hebben, zeker omdat de TS me een echte leek lijkt.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 22-04-2018 om 14:43 Reden: opmaak tekst
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Yamaha is keen not to let space constraints stop you from enjoying surround sound. Virtual Presence Speaker mode recreates the feeling of 3D sound formats such as Dolby Atmos, without having to actually install height speakers; Virtual Cinema DSP reproduces a 5.1 soundstage from two speakers.
    Tegenwoordig is het bij slaapkamer-apparaten* (soundbars, -bases, -plates e.d.) heel normaal om te schrijven dat ze Dolby Atmos kunnen weergeven zonder gebruik te maken van omgevings en hoogte luidsprekers. Fabrikanten van dat soort apparaten beweren dat een DSP dit heel goed na kan bootsen, waardoor je als leek snel denkt dat je voor surround geen luidsprekers achter, naast en/of boven je nodig hebt.

    Gelukkig is deze TS wat verstandiger, want anders had hij ook een slaapkamer-apparaat gekocht voor gebruik in de woonkamer.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    [/FONT][/COLOR]voornamelijk om dat deze een ingebouwde Audio Delay heeft

    Zou me afvragen waar TS het nodig voor denkt te hebben, zeker omdat de TS me een echte leek lijkt.
    Om het geluid synchroon te krijgen met het beeld.
    Bij een moderne receiver zit dit er standaard bij, dus daar hoeft TS geen zorgen over te maken.

    @Spock:
    Wil je er Dolby Atmos en DTS:X bij, dan kun je beter voor de RX-AS710 kiezen en anders een Full-size model vanaf de RX-V583.

    *=Dit soort apparaten zijn bedoeld voor ruimtes waar de kwaliteit van de weergave minder belangrijk is, er op één plaats geluisterd wordt en een volwaardige opstelling ongewenst zijn zoals een slaapkamer.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-04-2018 om 15:31
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    amai .. normaal gesproken gaat een 90 watt receiver met 120 w (neem even aan continu belastbaarheid ) prima samen , MITS je niet vol uit draait en op max 50% blijft ivm vervorming ( NOTE : blij gelijke impedantie dus boxen 4 ohm dan moet de versterker / receiver OOK 4 ohm aan kunnen, bij 4 ohm boxen op 8 ohm versterker KAN het fout gaan

    een 4 ohm DIN norm speaker kan makkeliijk een impedantie curve van tussen de 2 ohm en 6 ohm , dus luister goed en als je het niet vertrouwt direct zachter zetten.
    Omgekeerd gaat vaak beter dus bv 120w rms receiver 90w continu speakers ,

    naast Ohm speelt ook het rendement mee , is een box laag ohmig (4 ohm) en bv 87 db dan is hij lastiger aan te sturen dan een eveneens 4 ohm speaker met 90 db rendement

    nu ben ik zelf geen yamaha fan maar opzich geen slechte apparatuur

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •