De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 1-ch driver en 2-ch driver?.

    Ik wil binnenkort de Yamaha RX-V683 kopen,aangezien ik speaker heb van 8 omh (HKTS 30 van Harman Kardon 120 watt)bij de Yamaha kan je van 8 ohm naar 4 ohm schakelen.
    Nu staat er bij de specificaties:
    90 W per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.06% THD, 2-ch driven)
    150 W per channel (8 ohms, 1 kHz, 10% THD, 1-ch driven)
    150 W per channel (4 ohms, 1 kHz, 0.9% THD, 1-ch driven)
    Maakt dat nog wat uit 8 of 4 omh(ik heb mijn laten vertellen dat als je 4 ohm op 8 om speakers doe dat je de helft aan wattage inlevert) is dat zo?
    En wat is nu het verschil tussen 1-ch driver en 2-ch driver?.





    Laatst aangepast door spock : 23-04-2018 om 18:59

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spock Bekijk bericht
    [COLOR=#333333][FONT=arial]Ik wil binnenkort de Yamaha RX-V683 kopen,aangezien ik speaker heb van 8 omh (HKTS 30 van Harman Kardon 120 watt)bij de Yamaha kan je van 8 ohm naar 4 ohm schakelen.
    Nu staat er bij de specificaties:
    90 W per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.06% THD, 2-ch driven)
    150 W per channel (8 ohms, 1 kHz, 10% THD, 1-ch driven)
    150 W per channel (4 ohms, 1 kHz, 0.9% THD, 1-ch driven)
    Maakt dat nog wat uit 8 of 4 omh(ik heb mijn laten vertellen dat als je 4 ohm op 8 om speakers doe dat je de helft aan wattage inlevert) is dat zo?
    En wat is nu het verschil tussen 1-ch driver en 2-ch driver?.
    Voor het vermogen maakt het niet uit hoeveel Ohm je instelt, maar wel voor aansturing van de eindtrappen. Een lage impedantie betekent dat de luidspreker een hogere stroomsterkte kan vragen en de eindtrap daardoor wat zwaarder belast kan worden.

    Het verschil tussen "1-ch driven" en "2-ch driven" is het aantal kanalen dat belast wordt. Het vermogen bij "1-ch driven" is vaak heel hoog, maar niet realistisch. In de praktijk worden nl. 2 of alle kanalen gebruikt en daardoor zal het vermogen per kanaal veel lager zijn. Ik schat dat het bij alle kanalen continu belast ongeveer 45 Watt per kanaal zal zijn bij 0,06% THD, 20-20.000Hz en 6 Ohm. Dit is voldoende voor een luidspreker met 1 woofer van 5"(13cm) of 2 van 3"(7,5cm) in een gemiddelde kamer.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •