Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Komt Lord of the Rings ooit op UHD uit ?

    Ik vraag me al een tijdje af , of LODR ook in UHD zal worden uitgebracht , en of hij dan ook Atmos of
    DTS:X geluid gaat krijgen .
    Had wel eens ergens gelezen dat het dan een soort upscale van 2K zal worden....
    Iemand enig idee ?

  2. #2

    Standaard

    Denk het niet eigenlijk. Hoop van wel overigens.

  3. #3

    Standaard

    Hoop van wel, maar het blijft er wel erg stil over.

    Waarom zou het trouwens een upscale worden? Het is geschoten op film, dus ze zouden de film toch opnieuw kunnen scannen. Of doen ze dat nooit als er een digital intermediate is ? (die is wel 2k).

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door activ Bekijk bericht
    Hoop van wel, maar het blijft er wel erg stil over.

    Waarom zou het trouwens een upscale worden? Het is geschoten op film, dus ze zouden de film toch opnieuw kunnen scannen. Of doen ze dat nooit als er een digital intermediate is ? (die is wel 2k).
    Wel gedraaid op film, maar waarschijnlijk in z'n geheel digitaal afgewerkt. Dan zou je bij opnieuw scannen ook alles opnieuw moeten monteren en ook alle special effects opnieuw aanbrengen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Aha, dat zullen ze dan wel niet gaan doen. Zie zelf veel van de huidige producties nog een 2k digital intermediate staan, dus vrees dat tegen de tijd dat alles native 4k is we allemaal al een 8k tv hebben.

  6. #6

    Standaard

    Nou ja , dan kan ik de reeks dus net zo goed op Blu-ray aanschaffen....heb laatst de 3 films op Dvd weggedaan , en twijfelde of ik moest wachten
    of de reeks op UHD zou uitkomen , maar dat heeft dus weinig zin .

  7. #7

    Standaard

    hij zal er heus wel komen hoor, maar het is nog te vroeg om te speculeren. hoe lang liggen 4K blurays hier in de schappen ? het is nog net begonnen allemaal. kwestie van geduld.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Wel gedraaid op film, maar waarschijnlijk in z'n geheel digitaal afgewerkt. Dan zou je bij opnieuw scannen ook alles opnieuw moeten monteren en ook alle special effects opnieuw aanbrengen.
    Ik ben een leek op het technische vlak maar hoe zit het dan met ET en Grease? Dat zijn oudere films maar komen wel uit op UHD. Of zijn dat 2K-masters?

  9. #9

    Standaard

    Omdat UHD zo scherp is ga je denk juist zien dat de special effects [in dit geval veel CGI] zwaar gedateerd zijn bij deze films.

    Persoonlijk heb ik bij films steeds minder belangstelling voor 4K/HDR.Lang leve 1080p

    Soms ook bij games: Destiny 2 is tergend met HDR aan.
    Laatst aangepast door jeroeni : 09-05-2018 om 14:41

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Omdat UHD zo scherp is ga je denk juist zien dat de special effects [in dit geval veel CGI] zwaar gedateerd zijn bij deze films.
    'zo scherp' valt in de meeste gevallen mee, zo een grote voorsprong is het niet altijd tegenover 1080P. je hebt weinig UHD blurays die eruit schieten (tot nu toe overigens). Het CGI op 4K zal zelfs beter eruit zien vermoed ik.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 09-05-2018 om 14:55

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    'zo scherp' valt in de meeste gevallen mee, zo een grote voorsprong is het niet altijd tegenover 1080P. je hebt maar een paar UHD blurays die eruit schieten. Het CGI op 4K zal zelfs beter eruit zien vermoed ik.
    Nou bij nieuwe films wil ik nog wel in de meerwaarden van UHD geloven.Het is niet dat ik UHD de grond ik wil stampen hoor.

    het ding is dat ik gewoon nog geen UHD gezien heb waarvan ik zwaar onder de indruk ben.De upgrade tov 1080p is minimaal en meer kan je er ook niet van maken denk.

    Op basis van een top scherm:En ja ik heb bij een kameraad van me met een LG een paar nieuwe UHD schijfjes gezien.[Guardians of the Galaxy 2,Deadpool]
    Laatst aangepast door jeroeni : 09-05-2018 om 15:30

  12. #12

    Standaard

    Nee, is op film geschoten en van de 'originelen' kun je 4K masters maken en zelfs nog wel hoger. Het hangt wel weer van het formaat film af waarop is geschoten. Bedenk wel dat UHD niet alleen om de verhoging van de resolutie draait!!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik ben een leek op het technische vlak maar hoe zit het dan met ET en Grease? Dat zijn oudere films maar komen wel uit op UHD. Of zijn dat 2K-masters?
    Die films zijn zo oud dat ze ook volledig op film zijn afgewerkt. Dat betekent dat er een film-negatief is, waar alles op en aan zit, wat Peptalk hierboven ook aangeeft.
    Die films moet je dan eenmalig opnieuw op 4K scannen en dan heb je al bijna een volledig eindproduct.
    Bij de nieuwere films bestaat er geen film-negatief meer en dan moet je alles opnieuw gaan afwerken.

    Een optie zou zijn (ik weet niet of dat ooit gebeurt, moet ik eerlijk bekennen) is om een zo'n gaaf mogelijke filmprint te scannen op 4K.
    Dus het positiefmateriaal, wat ook in de bioscoop vertoond wordt, scannen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    'zo scherp' valt in de meeste gevallen mee, zo een grote voorsprong is het niet altijd tegenover 1080P. je hebt weinig UHD blurays die eruit schieten (tot nu toe overigens). Het CGI op 4K zal zelfs beter eruit zien vermoed ik.
    Dit zal misschien voor jou op jouw tv gelden, maar in het algemeen is dat niet waar. Natuurlijk heb je rotte eieren erbij, maar dat geldt ook voor blu-ray en daarvoor ook voor DVD.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dit zal misschien voor jou op jouw tv gelden, maar in het algemeen is dat niet waar. Natuurlijk heb je rotte eieren erbij, maar dat geldt ook voor blu-ray en daarvoor ook voor DVD.
    goed dat jij alles geweldig vindt op je tv en snel tevreden bent qua beeldkwaliteit, maar niet iedereen is zoals jij. Die dure aankopen moet je wel verdedigen natuurlijk, anders voelt het ook zo nat he

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    goed dat jij alles geweldig vindt op je tv en snel tevreden bent qua beeldkwaliteit, maar niet iedereen is zoals jij. Die dure aankopen moet je wel verdedigen natuurlijk, anders voelt het ook zo nat he
    Hahaha, daarom heb ik juist die tv gekocht, omdat ik snel tevreden ben qua beeldkwaliteit .....als ik snel tevreden was had ik wel een ander gekocht en wat centen bespaard, denk je niet? Het heeff niets met verdedigen te maken hoor, meer dat jij steeds maar dingen hier zit te verkondigen gebaseerd op verkeerde info of een gebrek aan kennis en ervaring. Dat is misleidend voor anderen.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hahaha, daarom heb ik juist die tv gekocht, omdat ik snel tevreden ben qua beeldkwaliteit .....als ik snel tevreden was had ik wel een ander gekocht en wat centen bespaard, denk je niet? Het heeff niets met verdedigen te maken hoor, meer dat jij steeds maar dingen hier zit te verkondigen gebaseerd op verkeerde info of een gebrek aan kennis en ervaring. Dat is misleidend voor anderen.
    Je zit mij in elke topic te quoten, het zit wel diep denk ik. Je zegt iedere keer dat ik incorrecte info geef, tjah genoeg gebruikerservaringen gedeeld over dit, zelfs eentje te vinden op deze forum. Je kan zo vaak schreeuwen als je wil, het negatieve over dit onderwerp komt niet alleen van mijn kant. Zelfs sommige mensen met een oled delen mijn mening (waar je theorie budgetmodel flink door de mand valt) maar de plaat voor je hoofd is te groot. Want jij hebt een dure aankoop gedaan wat absoluut geen miskoop mag zijn. Gelukkig zijn er wel mensen die eerlijk hun mening geven ondanks hun dure aankoop (mensen die enigzins kritisch zijn op het beeldgebied en niet snel tevreden zijn net als jij). We hebben onze punt gemaakt. Misschien tijd om onze energie ergens anders in te steken en on-topic blijven. Wordt wel vermoeiend dit.

    in dit topic kan je zien dat het wel erg diep zit en je je kinderachtig zit te gedragen. Reageer dan niet als je niet wilt helpen ipv een flauwe opmerking; https://allesoverfilm.nl/forum/showt...012-Wat-is-dit

    Daarom ik vind het eigenlijk zonde van mezelf dat ik reageer op iemand zoals jij. Vanaf nu stop ik ermee. Zelfs in een hulptopic haal je dit naar voren, terwijl het 0,0 met het onderwerp te maken heeft. Jouw reactie in mijn topic zegt alles over jou. Na zo’n puberopmerking verwacht ik niet dat jij oprecht zal zijn met welke onderwerp dan ook.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 09-05-2018 om 23:01

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Je zit mij in elke topic te quoten, het zit wel diep denk ik. Je zegt iedere keer dat ik incorrecte info geef, tjah genoeg gebruikerservaringen gedeeld over dit, zelfs eentje te vinden op deze forum. Je kan zo vaak schreeuwen als je wil, het negatieve over dit onderwerp komt niet alleen van mijn kant. Zelfs sommige mensen met een oled delen mijn mening (waar je theorie budgetmodel flink door de mand valt) maar de plaat voor je hoofd is te groot. Want jij hebt een dure aankoop gedaan wat absoluut geen miskoop mag zijn. Gelukkig zijn er wel mensen die eerlijk hun mening geven ondanks hun dure aankoop (mensen die enigzins kritisch zijn op het beeldgebied en niet snel tevreden zijn net als jij). We hebben onze punt gemaakt. Misschien tijd om onze energie ergens anders in te steken en on-topic blijven. Wordt wel vermoeiend dit.

    in dit topic kan je zien dat het wel erg diep zit en je je kinderachtig zit te gedragen. Reageer dan niet als je niet wilt helpen ipv een flauwe opmerking; https://allesoverfilm.nl/forum/showt...012-Wat-is-dit

    Daarom ik vind het eigenlijk zonde van mezelf dat ik reageer op iemand zoals jij. Vanaf nu stop ik ermee. Zelfs in een hulptopic haal je dit naar voren, terwijl het 0,0 met het onderwerp te maken heeft. Jouw reactie in mijn topic zegt alles over jou. Na zo’n puberopmerking verwacht ik niet dat jij oprecht zal zijn met welke onderwerp dan ook.
    Het is wel grappig om te zien dat je een poging doet om het totaal om te draaien en dan te beweren dat IK een plaat voor mijn hoofd heb .....

    Je begon in dit topic vragen te stellen, maar van de mensen die reageerden, wilde je niets aannemen, terwijl (aan je vragen te zien) je er nog niet veel vanaf wist. Je kwam met vage voorbeelden dat je ergens op een forum een bericht gelezen van iemand die een probleem had en daarmee ging je al snel generaliseren.
    En toen kocht je een tv, die viel zwaar tegen qua HDR (je wilde zelfs zonder HDR kijken), maar nee hoor, het lag eerst weer niet aan de tv, het lag gewoon aan dat stomme HDR, dat was niet goed. Niet op jouw tv, dus niet op alle tv's.
    En nu is geen groot verschil tussen UHD en blu-ray op jouw tv, dus dat geldt voor alle tv's. Punt. Dat sommige (waaronder ik) redenen gaven waarom HDR bij jou (en zelfs bij enkele links die jij opgezocht had) tegenviel, werd weer terzijde geschoven. Het vreemde is dat je in dat topic ook af en toe jezelf tegenspreekt (later in het topic zeg je zelfs "na een aantal uhd-hdr discs te hebben gezien, wil ik mezelf corrigeren. ik heb geleerd dat je hdr films moet 'leren' kijken, want het is anders dan dat je gewend bent. als ik nu overschakel naar een gewone bluray voelen de kleuren iets nepper aan dan een hdr bluray."?)
    Ook worden er totaal onzinnige redenen bijgehaald dat het aan de discs zelf ligt of de meest grappige; dat wij onze dure aankoop moeten verdedigen . Ik begrijp niet waar je het vandaan haalt, maar zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten denk ik dan .

    Mijn reactie in jouw 'Wat is dit' topic is dan ook juist niet zo vreemd; aangezien de ervaring heeft geleerd dat jij heel weinig tot niets van forumleden aanneemt die jou willen helpen. Vandaar mijn vraag daar: waarom zou je het nu wel geloven als er iemand reageert?

    Ik snap eigenlijk niet dat jij nog reageert in de UHD topics als je het niets vindt. Is natuurlijk je goed recht hoor en heb ik niets mee te maken. Als je maar niet steeds onjuiste info erin zet .

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Omdat UHD zo scherp is ga je denk juist zien dat de special effects [in dit geval veel CGI] zwaar gedateerd zijn bij deze films.
    Dat vrees ik ook bij de aankomende UHD's van Juassic Park (koop ze dan ook voorlopig niet).
    Onlangs met m'n neefje de eerste drie op Blu-Ray bekeken en dat ziet er daarop, zeker bij de eerste film, bijzonder gedateerd uit.

    Maar dat hele 2K vs 4K digital intermediate wordt vaak als te belangrijk ervaren.
    (bij UHD zijn WCG, HDR en Dolby Vision belangrijker)
    Besef je dan maar eens dat je in de bios ook naar die 2K DI's kijkt!
    En dan zou t op een 55/65 incher thuis uitmaken?
    Kijk dan maar eens naar de UHD van de eerste Pacific Rim.
    Heb me hier op t forum laten vertellen dat dat een 2K upscale is, geloof me beter dan dat wordt t niet snel in je HT!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Je zit mij in elke topic te quoten, het zit wel diep denk ik. Je zegt iedere keer dat ik incorrecte info geef, tjah genoeg gebruikerservaringen gedeeld over dit, zelfs eentje te vinden op deze forum. Je kan zo vaak schreeuwen als je wil, het negatieve over dit onderwerp komt niet alleen van mijn kant. Zelfs sommige mensen met een oled delen mijn mening (waar je theorie budgetmodel flink door de mand valt) maar de plaat voor je hoofd is te groot. Want jij hebt een dure aankoop gedaan wat absoluut geen miskoop mag zijn. Gelukkig zijn er wel mensen die eerlijk hun mening geven ondanks hun dure aankoop (mensen die enigzins kritisch zijn op het beeldgebied en niet snel tevreden zijn net als jij). We hebben onze punt gemaakt. Misschien tijd om onze energie ergens anders in te steken en on-topic blijven. Wordt wel vermoeiend dit.

    in dit topic kan je zien dat het wel erg diep zit en je je kinderachtig zit te gedragen. Reageer dan niet als je niet wilt helpen ipv een flauwe opmerking; https://allesoverfilm.nl/forum/showt...012-Wat-is-dit

    Daarom ik vind het eigenlijk zonde van mezelf dat ik reageer op iemand zoals jij. Vanaf nu stop ik ermee. Zelfs in een hulptopic haal je dit naar voren, terwijl het 0,0 met het onderwerp te maken heeft. Jouw reactie in mijn topic zegt alles over jou. Na zo’n puberopmerking verwacht ik niet dat jij oprecht zal zijn met welke onderwerp dan ook.
    Als het bij iemand diep zit...

    Rogue geeft gewoon zijn mening. Op een vriendelijke manier. Hij maakt het niet persoonlijk. Niet nodig om zo fel te reageren dus imo.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ingmar B. Bekijk bericht
    Als het bij iemand diep zit...

    Rogue geeft gewoon zijn mening. Op een vriendelijke manier. Hij maakt het niet persoonlijk. Niet nodig om zo fel te reageren dus imo.
    Deels eens, want Rogue begint dit topic met een quote met een kleine steek onder water. Lijkt mij het meest handige dat de heren “agree to disagree”, het verder hierbij te laten en elkaar niet meer op te zoeken omtrent dit onderwerp

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is wel grappig om te zien dat je een poging doet om het totaal om te draaien en dan te beweren dat IK een plaat voor mijn hoofd heb .....

    Je begon in dit topic vragen te stellen, maar van de mensen die reageerden, wilde je niets aannemen, terwijl (aan je vragen te zien) je er nog niet veel vanaf wist. Je kwam met vage voorbeelden dat je ergens op een forum een bericht gelezen van iemand die een probleem had en daarmee ging je al snel generaliseren.
    En toen kocht je een tv, die viel zwaar tegen qua HDR (je wilde zelfs zonder HDR kijken), maar nee hoor, het lag eerst weer niet aan de tv, het lag gewoon aan dat stomme HDR, dat was niet goed. Niet op jouw tv, dus niet op alle tv's.
    En nu is geen groot verschil tussen UHD en blu-ray op jouw tv, dus dat geldt voor alle tv's. Punt. Dat sommige (waaronder ik) redenen gaven waarom HDR bij jou (en zelfs bij enkele links die jij opgezocht had) tegenviel, werd weer terzijde geschoven. Het vreemde is dat je in dat topic ook af en toe jezelf tegenspreekt (later in het topic zeg je zelfs "na een aantal uhd-hdr discs te hebben gezien, wil ik mezelf corrigeren. ik heb geleerd dat je hdr films moet 'leren' kijken, want het is anders dan dat je gewend bent. als ik nu overschakel naar een gewone bluray voelen de kleuren iets nepper aan dan een hdr bluray."?)
    Ook worden er totaal onzinnige redenen bijgehaald dat het aan de discs zelf ligt of de meest grappige; dat wij onze dure aankoop moeten verdedigen . Ik begrijp niet waar je het vandaan haalt, maar zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten denk ik dan .

    Mijn reactie in jouw 'Wat is dit' topic is dan ook juist niet zo vreemd; aangezien de ervaring heeft geleerd dat jij heel weinig tot niets van forumleden aanneemt die jou willen helpen. Vandaar mijn vraag daar: waarom zou je het nu wel geloven als er iemand reageert?

    Ik snap eigenlijk niet dat jij nog reageert in de UHD topics als je het niets vindt. Is natuurlijk je goed recht hoor en heb ik niets mee te maken. Als je maar niet steeds onjuiste info erin zet .
    Besef je dan maar eens dat je in de bios ook naar die 2K DI's kijkt!

    Slechts deels waar.

    Er komen steeds meer 4K DI afwerkingen en zalen met 4K projectie.
    En in de Dolby Cinema word zelfs met 2 (laser) 4K projectoren geprojecteerd en de "echte" IMAX (dus niet die nep Pathé) volgen datzelfde pad....

    En als herhaling BD=HD en HD is geen 2K, net als dat UHD geen 4K is (HD en UHD liggen onder 2K en 4K).
    Dit maakt de stap van een 2K DI naar UHD minder groot....
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Besef je dan maar eens dat je in de bios ook naar die 2K DI's kijkt!

    Slechts deels waar.

    Er komen steeds meer 4K DI afwerkingen en zalen met 4K projectie.
    En in de Dolby Cinema word zelfs met 2 (laser) 4K projectoren geprojecteerd en de "echte" IMAX (dus niet die nep Pathé) volgen datzelfde pad....

    En als herhaling BD=HD en HD is geen 2K, net als dat UHD geen 4K is (HD en UHD liggen onder 2K en 4K).
    Dit maakt de stap van een 2K DI naar UHD minder groot....
    Het kan aan mij liggen Hombre, maar ik heb geen enkel idee wat deze vage post met mijn eerdere post te maken heeft? Het sluit nergens op aan op wat ik gepost had.

  24. #24

    Standaard

    Ligt inderdaad aan jou, of aan mij

    Kort lontje?????
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Besef je dan maar eens dat je in de bios ook naar die 2K DI's kijkt!

    Slechts deels waar.

    Er komen steeds meer 4K DI afwerkingen en zalen met 4K projectie.
    En in de Dolby Cinema word zelfs met 2 (laser) 4K projectoren geprojecteerd en de "echte" IMAX (dus niet die nep Pathé) volgen datzelfde pad....

    En als herhaling BD=HD en HD is geen 2K, net als dat UHD geen 4K is (HD en UHD liggen onder 2K en 4K).
    Dit maakt de stap van een 2K DI naar UHD minder groot....
    HD is 720p btw, 1080p is FHD

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •