DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!
Ik wilde naast mijn Pioneer UDP-500 een reserve en regiovrije speler. Ik heb vorige week een UB820 gekocht via Amazon als retourdeal voor 336 (normaal 420). Heb deze zelf via Linux en een custom "patch" over de firmware regiovrij gemaakt. Je hebt tevens dan geavanceerde features zoals skippen van diverse intros en externe subs vanaf usb stick. Ook heb je dan het HDR optimalisatiefilter menu van de 9004, aangezien de videochips identiek zijn.
Werkt perfect. De firmware patch is gebaseerd op die van RegioFreedom voor wie die site nog kent.
Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...
Denk dat je op https://www.avforums.com/threads/let...eedom.2441584/ moet kijken Rogier.
DVDPROFILER
LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Panasonic DP-UB824EGK; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB
Interessant, ze hebben dus een oplossing gevonden. Als ik wat meer tijd hebt, ga ik wel even kijken.
Ik had donderdag contact met hun opgenomen voor extra info over douane. Ze hebben de tax-free link van hun webshop doorgestuurd. De speler koste op mijn Mastercard afrekening 469,99 euro. Donderdag middag besteld, en paar uur nadien was hij al verstuurd. Dezelfde dag kreeg ik al van DHL een uitnodiging om de BTW en kosten te betalen, dat was 130,81 euro. Gisteren heb ik hem van een DHL koerier ontvangen, dus al bij al vrij snel. Een gratis gekozen 4K film zat er ook bij. Ze steken alles in de originele blu-ray speler doos en daarrond een extra kartonnen doos. Het enigste wat ik had mislezen, ik dacht dat je ook een extra afstandbediening bijkreeg. Maar het was een omruiling van de originele voor een andere niet-panasonic (die licht kan geven). Kan geen kwaad.
Er is naar mijn weten helaas geen enkele regiovrije speler die bij het lezen van het schijfje automatisch naar de juiste regiocodering wisselt. Op zich is dat niet zo moeilijk, lijkt me.
TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max
ondertussen al paar dagen verder met de speler. Regio wisselen is vrij eenvoudig.
De externe sub functionaliteit werkt ook. Helaas hangt er ook een nadeel aan. Als de film bvb een extra logo-trailer in de intro heeft, lopen de subs zoveel seconden naast.
Laatst aangepast door kurtg : 15-02-2025 om 15:25
Is dat niet aan te passen dan? Een Oppo kan dit wel...
Er zijn programmaatjes waarmee je dat op je computer kan aanpassen. Je synchroniseert de eerste ondertitel, de laatste, en alle andere worden automatisch mee gesynchroniseerd.
Subtitle Editor doet dat bijvoorbeeld.
Als je wil: ik heb nog een bestand met hopen en hopen ondertitels die ik al gesynchroniseerd heb. Als je die van me wil, stuur me via PB even je e-mailadres.
Hoi Werner, bedankt voor de tip ivm Subtitle Editor. Eveneens bedankt voor het aanbod, maar voorlopig niet nodig. Voor mij is het eerder films zonder subs waarvan een extra subtitle handig is. Ben momenteel bezig met een inventaris aan het maken van mijn blu-rays waarvan subtitles ontbreken.
TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max
Engelse subs zijn voor mij perfect. Maar sommige films die ik in Duitsland of Frankrijk heb gekocht, bevatten enkel Duitse of Franse ondertiteling. Alsook sommige oude blu-rays uit de uk, bevatten ook geen subs.
Ik heb ook nog een paar Koreaanse waarvan ik niet goed had gekeken of ze ook Engelse subs hadden.
bvb ik had de "Best of Volker Schlöndorff [Blu-ray]" gekocht op amazon.de. Staat bij vermeld dat deze Engelse ondertitels heeft. De helft van deze box heeft maar Engelse ondertitels.