Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 134 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Iemand deze speler al regio vrij gemaakt?
    Met de firmware die je dan installeert krijg je tegenwoordig ook de mogelijkheid om externe ondertitels (SRT bestanden) te gebruiken bij ieder geval Blu-Ray (UHD wordt niet specifiek genoemd)!
    Ben zeer benieuwd of dat een beetje werkt, dan ga ik toch maar eens overwegen om de 424 te vervangen door z'n letterlijk grotere broertje.

    Geloof niet dat je hier links mag plaatsen maar even zoeken op ub824 en region free en je vindt t vanzelf.

  2. #52

    Standaard

    In de meeste gevallen werkt het menu truukje: als de disc niet afspeelt wegens de regio, dan druk je op menu (of top menu, dat ben ik even kwijt) en de disc speelt alsnog af. Ik moet de eerste nog tegen komen waarbij dit niet werkt, maar ik heb de speler ook nog niet super lang.
    Ik neem aan dat je deze site bedoelt en dan de stock firmware upgrade? Is niets illegaals aan hoor, regiovrij maken. Je garantie vervalt wel dacht ik?

    Ik ben ook wel benieuwd of iemand dit geprobeerd heeft?

  3. #53

    Standaard

    Ja die site.

    Net nog even verder gelezen en vond HIER dat blijkbaar de reguliere Chinese firmware deze optie ook heeft. Schijn je ook gewoon te kunnen installeren op onze spelers.
    Vreemd genoeg is die versie (1.66) niet elders uitgekomen.

  4. #54

    Standaard

    Ik heb de Chinese firmware van Panasonic geïnstalleerd (1.66) op mijn UB9004 maar deze is hiervan niet regio vrij geworden. Ik heb de speler net dus ik ga nog geen andere firmware erop zetten, ook omdat ik nog een Sony BD speler heb van Stegen die regiovrij kan voor BD.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb de Chinese firmware van Panasonic geïnstalleerd (1.66) op mijn UB9004 maar deze is hiervan niet regio vrij geworden. Ik heb de speler net dus ik ga nog geen andere firmware erop zetten, ook omdat ik nog een Sony BD speler heb van Stegen die regiovrij kan voor BD.
    Heb je ook de optie van externe subs via een usb getest?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Heb je ook de optie van externe subs via een usb getest?
    Nee nog niet. Dat wilde ik testen met uitgerekend een Regio A BD.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb de Chinese firmware van Panasonic geïnstalleerd (1.66) op mijn UB9004 maar deze is hiervan niet regio vrij geworden.
    Regiovrij wordt ie alleen met die aangepaste firmware.
    Zij bouwen ook andere dingen in dus ik dacht dat die mogelijkheid voor de ondertitels ook van hun afkomstig was.
    Zij schermen er nu blijkbaar mee omdat het alleen in de Chinese zit.

    Maar voor de test voor ondertitels kan je de truc gebruiken zoals rogue hierboven aangeeft.
    Dit werkt ook, maar niet altijd. Geloof dat Criterions bijvoorbeeld wat dat betreft wat kritischer zijn.

  8. #58

    Standaard

    Oke, dan ga ik het even proberen met een andere Regio A BD, want laat ik het nu net met een Criterion BD geprobeerd te hebben.

  9. #59

    Standaard

    Ben zeer benieuwd!
    Ook of de ondertitels toegevoegd kunnen worden bij een UHD.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Ben zeer benieuwd!
    Ook of de ondertitels toegevoegd kunnen worden bij een UHD.
    Goeie, dat ga ik ook eens testen. Laat ik nu de Duitse UHD hebben van 12 Strong, zonder NL of EN ondertitels. Ik heb NL ondertitels gevonden voor de UHD, die ga ik eens testen.
    Laat je weten wat mijn bevindingen zijn.

  11. #61

    Standaard

    Ik ben ook erg benieuwd Rogier! Zou erg handig zijn voor UHD's kopen...

  12. #62

    Standaard

    Tot nu toe (nog) geen succes. De Regio A BD van Mill Creek (Miami Vice TV serie) doet het niet met de menu-truc en bij de UHD kan ik geen externe sub selecteren. Je moet de map op je USB "sub" noemen en het ondertitelbestand zelf ook, dus meerdere bestanden opslaan kan niet (aangezien ze allemaal dezelfde naam moeten hebben). Ik twijfel nog om de andere firmware te installeren, maar ik neig er wel naar. Duitsland heeft bijvoorbeeld best wat interessante films op UHD uitgebracht maar zonder ondertitels. Als je die wel afspelen via USB (en dan zou je ze steeds moeten wisselen) dan is dat wel interessant.

  13. #63

    Standaard

    En als je via Regionfreedom je aanmeldt voor de firmware krijg je een heel vriendelijk mailtje terug: "Fuck off, idiot!". Dat is dus helaas geen optie. Jammer, maar helaas.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik twijfel nog om de andere firmware te installeren, maar ik neig er wel naar. Duitsland heeft bijvoorbeeld best wat interessante films op UHD uitgebracht maar zonder ondertitels. Als je die wel afspelen via USB (en dan zou je ze steeds moeten wisselen) dan is dat wel interessant.
    Met andere firmware bedoel je die van Regionfreedom?
    De ondertitel optie zal daarvan vermoedelijk niet anders werken, ze hebben t daar ook alleen over Blu-Ray.

    Jammer want heb begrepen dat t bij een Oppo wel werkt met UHD.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Met andere firmware bedoel je die van Regionfreedom?
    De ondertitel optie zal daarvan vermoedelijk niet anders werken, ze hebben t daar ook alleen over Blu-Ray.

    Jammer want heb begrepen dat t bij een Oppo wel werkt met UHD.
    Oke, nou dan hou ik ermee op om opties te zoeken. Dan is het jammer, maar helaas. Regiovrij heb ik een Sony BDP-S6700 en die voldoet prima.

  16. #66

    Standaard

    Maar even voor de duidelijkheid...

    Als je t ongemak van het elke moeten hernoemen naar sub voor lief neemt (zo werkte het voor zover ik weet op een Oppo ook) dan werkt het bij een gewone Blu-Ray wel goed?
    Visueel zijn de ondertitels dan ook van een kwaliteit zoals die standaard op een Blu-Ray staan?

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Maar even voor de duidelijkheid...

    Als je t ongemak van het elke moeten hernoemen naar sub voor lief neemt (zo werkte het voor zover ik weet op een Oppo ook) dan werkt het bij een gewone Blu-Ray wel goed?
    Visueel zijn de ondertitels dan ook van een kwaliteit zoals die standaard op een Blu-Ray staan?
    Blu-ray heb ik nog niet geprobeerd. Ik moet er dan even eentje zoeken waarvan ik geen subs heb en het dan een meerwaarde zou zijn. Laat het wel even weten.

  18. #68

    Standaard

    Helaas voor Blu-ray doet hij het ook niet.

  19. #69

    Standaard

    Ben jij ook TylerDurden?
    Hoe weet je dat je t met een mapje met de naam sub enz. zou moeten doen?

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Ben jij ook TylerDurden?
    Ja klopt, ik had daar nog een heel oud account staan toen ik op alle fora (ook hier) nog TylerDurden heette

    Hoe weet je dat je t met een mapje met de naam sub enz. zou moeten doen?
    https://forum.blu-ray.com/showpost.p...postcount=6165

  21. #71

    Standaard

    Toch die film maar weer eens opzetten....

    Als je verder leest in dat topic staat er bij post nummer 6201:
    "It works for me on the region freedom version of 1.66 (on an 820). According to their site, for *some* 9000/9004s (which ones?) it also works on the stock 1.66 firmware, however I was speaking to somebody yesterday who couldn't get it working on their 9000 with stock 1.66."
    Je schijnt dus geluk te moeten hebben met de 9004...

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Als je verder leest in dat topic staat er bij post nummer 6201:
    "It works for me on the region freedom version of 1.66 (on an 820). According to their site, for *some* 9000/9004s (which ones?) it also works on the stock 1.66 firmware, however I was speaking to somebody yesterday who couldn't get it working on their 9000 with stock 1.66."
    Je schijnt dus geluk te moeten hebben met de 9004...
    Klopt, dat heb ik ook gelezen, en dat je de beste kans hebt bij Chinese modellen met deze firmware.

  23. #73

    Standaard

    Bedankt voor het uitzoeken en testen Rogier. Ik hou het dan nog wel bij de huidige firmware.

  24. #74

    Standaard

    Dit is een schermmenu van iemand bij wie het wel werkt:

    Lijkt me stug dat Regionfreedom dat heeft ingebouwd.
    Je moet daar zo te zien external subs wel aanzetten.
    Zoiets heb jij niet aangetroffen Rogier??

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Dit is een schermmenu van iemand bij wie het wel werkt:

    Lijkt me stug dat Regionfreedom dat heeft ingebouwd.
    Je moet daar zo te zien external subs wel aanzetten.
    Zijn die 'externe subtitles' altijd zo lelijk? Gadver!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •