De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Standaard Neemt Pioneer het stokje over van Oppo?

Na het al een tijdje produceren van UHD drives voor in de PC lijkt het er nu eindelijk op dat Pioneer ook een duo UHD spelers voor in de huiskamer op de markt gaat brengen

Bron: Pioneers preps powerhouse UHD Blu-ray player...probably, after posting teaser image

Standaard

Zou kunnen.

Lijkt dan op wat ze met Laserdisc vorige eeuw hebben gedaan.
    Daarin hebben ze lang in gedomineerd
    "A man's got to know his limitations", ...

Standaard

wat tijd was dat van laserdics

Standaard

Dat had wel wat ja, letterlijk ook.
    Je had toen tenminste het gevoel een film in handen te hebben!
    Vaak met van die mooie gatefold hoezen.

Maar goed er valt nu ook genoeg te genieten met UHD, en hopelijk dus binnen niet al te lange tijd op weer een Pioneer speler!

Standaard

Dit is de eerste van de twee, de UDP-LX500:

Zie ook hier:
    http://jp.pioneer-audiovisual.com/bdlx/
    Met een mooie opsomming van de voorgangers!

Specificaties zullen na komend weekend wel beschikbaar zijn, dan schijnt hij te zien te zijn op een beurs.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 14-06-2018 om 16:43

Standaard

Ik zat al een tijdje te kijken naar een andere UHD speler. Mijn huidige LG UP970 is op zich een prima speler. Maar hij kan behoorlijk lawaaierig zijn. Ook de veranderingen tussen laag 2 en laag 3 van UHD's kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen (en soms worden hele hoofdstukken over geslagen). De Pioneer is het geworden omdat:

- Hij heel stil zou zijn
    - Volgens forums relatief weinig problemen heeft met de wisselingen tussen laag 2 en laag 3
    - Je een audio delay kunt instellen (het viel mij op dat bij Dolby Vision materiaal de audio altijd voor liep op het beeld)
    - Je Dolby Vision eventueel uit kunt zetten (leek mij handig voor het geval de audio delay niet voldoende zou zijn)
    - Amazon.de hem nu voor een leuke prijs aanbied (https://www.amazon.de/gp/product/B07...?ie=UTF8&psc=1)
    - Er een update voor HDR10+ komt
    - Hij een hele goede audio CD speler zou zijn (ik had al een tijdje geen losse CD speler meer)

Het eerst wat op valt is het gewicht. De speler weegt 10 kilo ! En hij is ook niet bepaald klein. De afstand bediening is ook groot en zwaar (ondanks maar twee AAA batterijtjes). Na het aansluiten heb ik hem ingesteld op wat mij de beste settings leken. Zo heb ik voor video gekozen voor 'Direct', zodat het originele signaal van de video naar de TV wordt gestuurd. Die mag zich dan druk maken over eventuele upscaling. Omdat mijn receiver niet verder komt dan HDMI 1.3b, heb er voor gekozen de audio en video apart door te sturen ('Seperate'). Tevens heb ik als TV type 'OLED' gekozen.

Ik heb geen vergelijking gedaan met het beeld van de LG en de Pioneer.

Na het laden van de laatste update heb ik mijn meest lawaaierige UHD er in gestopt (deze was op de LG zo lawaaierig dat ik uiteindelijk destijds maar de bijgevoegde Blu-Ray heb gekeken). Je hoorde de speler wel een beetje brommen. Maar tegen de tijd dat we bij het menu aan waren gekomen was er op zit afstand vrijwel niks meer te horen. Dit was ook een Dolby Vision UHD, en ik heb dus ook meteen de audio delay kunnen instellen. Deze staat momenteel op 110 ms. Je kunt dit vrij makkelijk aanpassen wanneer dat nodig mocht blijken.

Er waren in het forum nog wel klachten over het blauwe power lampje. Deze is inderdaad vrij fel. Je kunt hem echter dimmen. Op de laagste dim stand is hij een stuk minder fel. Het LCD display staat op die stand uit. Maar de LG had helemaal geen display, dus zoveel maakt dat voor mij dus niet uit.

Bij het aansluiten liep ik nog wel tegen een probleem aan. Omdat ik een oude receiver heb koos ik er voor om de Video over de hoofd HDMI aansluiting te sturen (dus naar de TV) en Audio over de tweede HDMI aansluiting (de receiver). Ik kreeg dan echter geen geluid. De receiver pikte het HDMI signaal vermoedelijk niet op omdat er geen beeld was. De speler heeft geen mogelijkheid zowel audio als video over allebei de HDMI aansluitingen te sturen. Dus ik was al bang dat hij terug moest. Maar gelukkig gaf de receiver de mogelijkheid om specifiek een HDMI aansluiting toe te wijzen (normaal detecteert de receiver wat er binnen komt). Beeld is dan blijkbaar niet meer relevant, want het geluid komt nu netjes door in wat er ook voor audio gestuurd wordt. Dit was bij de LG in ieder geval allemaal niet nodig. Maar goed, het werkt nu

De aankomende tijd ga ik er nog even wat lange films in gooien om te kijken hoe het gaat met de wisseling tussen laag 2 en laag 3.

Voor de zeer korte periode dat ik hem nu in gebruik heb is het in ieder geval een solide en stille speler.
    Laatst aangepast door Boushh : 08-06-2019 om 15:47
    DVD's: 373
    BluRay's: 1142

UHD BR's: 153
    VHS-en: 11

LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

Standaard

Wat betreft het LGp970 lawaai zag ik een tijdje terug deze oplossing.Kan je voor de lol ook nog uittesten. Een stukje karton e.d. onder de drive lost mogelijk het vibreren op.
    https://www.youtube.com/watch?v=H0F7fY3IPd8

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Boushh Bekijk bericht
    ... ik heb dus ook meteen de audio delay kunnen instellen. Deze staat momenteel op 110 ms. Je kunt dit vrij makkelijk aanpassen wanneer dat nodig mocht blijken.
    In welk geval zou je de audio delay moeten (kunnen) aanpassen? Ik heb dat nog nooit hoeven doen.
    TV: Samsung UE55F8000 | Blu-rayspeler (1): Oppo BDP-103D (Darbee Edition, 3D, regiovrij) | Blu-rayspeler (2): Panasonic DMP-BDT700EG (3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A820 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 | Koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Platenspeler: Dual CS 460 | CD-speler: Marantz CD6005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Wat betreft het LGp970 lawaai zag ik een tijdje terug deze oplossing.Kan je voor de lol ook nog uittesten. Een stukje karton e.d. onder de drive lost mogelijk het vibreren op.
    https://www.youtube.com/watch?v=H0F7fY3IPd8
    Ik had al meerdere mogelijke oplossingen gezien, die ik tot op heden niet had geprobeerd omdat het mijn enige 4K speler was. Maar nu.. Wellicht dat ik dat eens ga proberen

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    In welk geval zou je de audio delay moeten (kunnen) aanpassen? Ik heb dat nog nooit hoeven doen.
    Dat is een goede vraag. Toen alles Blu-Ray was, was dit nooit een probleem. En een HDR 4K film op de LG was ook geen probleem. Maar bij Dolby Vision op de LG kwam het geluid duidelijk eerder dan het beeld. Op de Pioneer merk ik dat ik ook een delay moet instellen voor al het 4K materiaal.

De Denon kan automatisch een delay aan het signaal toevoegen. Van de LG kreeg de Denon beeld en geluid (via de tweede HDMI aansluiting op de LG) en was daarmee blijkbaar in staat in ieder geval nog tot HDR 4K materiaal de delay automatisch goed in te stellen. Maar van de Pioneer krijgt de Denon alleen geluid en geen beeld.

Dus ik zou denken dat er in het geval van de LG met Dolby Vision en de Pioneer er geen beeld signaal meer is dat voldoende overeen komt met het geluid om een automatische delay toe te voegen. Ik ga er vanuit dat dit probleem zichzelf oplost als ik in de toekomst een nieuwe receiver koop met HDMI 2.0b of hoger, zodat alles weer door de receiver kan.

In ieder geval hebben de films die ik de afgelopen paar dagen heb zitten kijken (Black Panther, Deepwater Horizion, The Martian extended edition en Blade Runner 2049) geen problemen gegeven met lawaai of de overgangen tussen laag 2 en laag 3. Dus het lijkt er op dat ik voor mij de juiste speler heb gevonden
    DVD's: 373
    BluRay's: 1142

UHD BR's: 153
    VHS-en: 11

LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Boushh Bekijk bericht

Ik ga er vanuit dat dit probleem zichzelf oplost als ik in de toekomst een nieuwe receiver koop met HDMI 2.0b of hoger, zodat alles weer door de receiver kan.
    OK. Blijft vreemd, maar ik was ervan uitgegaan dat je beeld én geluid via de receiver liet lopen. Want dan heb je dat synchronisatieprobleem (vrijwel) nooit.
    TV: Samsung UE55F8000 | Blu-rayspeler (1): Oppo BDP-103D (Darbee Edition, 3D, regiovrij) | Blu-rayspeler (2): Panasonic DMP-BDT700EG (3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A820 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 | Koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Platenspeler: Dual CS 460 | CD-speler: Marantz CD6005

Instellingen bij het plaatsen van berichten