De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Reguliere Blu-rays afspelen in een 4K-speler

    Dit is misschien een wat rare vraag / opmerking maar....

    Ik heb door de jaren heen verschillende Blu-ray spelers gebruikt (van Sony en van Samsung) en eigenlijk altijd hetzelfde probleem gehad: ze maken erg veel lawaai tijdens het lezen van een Blu-ray disc. Het lezen / afspelen van mijn oude reguliere dvd's gaat echter zo goed als geruisloos.

    Nu vroeg ik me af of dit principe kan worden doorgetrokken op 4K-spelers. Spelen die de 'oude fysieke drager' (Blu-ray) met wat minder lawaai af? Of is het geluid dat uit een speler (welke speler dan ook) komt gewoon inherent aan (de draaisnelheid van) een Blu-ray schijfje?
    "All the money does is buy you the bed... it's getting out of it thats the problem" - Shane Black

  2. #2

    Standaard

    Ik heb niet het idee dat in een 4k speler een blu-ray minder herrie maakt dan een uhd, wel heb ik het idee dat er verschillen zijn tussen de verschillende spelers en het lijkt ook zo te zijn dat specifieke schijfjes meer herrie maken.
    Als je doel is minder herrie te hebben zul je denk ik spelers onderling moeten gaan vergelijken.

  3. #3

    Standaard

    In mijn onderschrift staan twee Pioneer spelers. De LX58 is muisstil, de ander horen de buren nog starten.....
    Al mijn andere spelers maakten ook behoorlijk veel lawaai.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    In geval van de sony x700 volgens Duitser (amazonde reviews)

    Ik ben ongeveer 3 meter verwijderd van de UBP-X700-speler:
    BD: alleen met geluid uit, 4,5 van de 5 sterren - DVD: alleen met geluid uit, 4,5 van de 5 sterren - CD: niet merkbaar, 5 van de 5 sterren - SACD: niet merkbaar, 5 van de 5 sterren
    kan vijf UHD BD's testen of bekijken. Het achtergrondgeluid is duidelijk waarneembaar, aan het begin van de film ruist het het luidst -> 2,5 sterren, maar het einde is beter 3,5 sterren. Verder deden zich twee korte dropouts voor bij een UHD. (De schijf was visueel zonder defect.)

    Dus meestal is de 4k disc de boosdoener.

    (Op de LG up970 lossen sommigen het dan maar zo een beetje op https://www.youtube.com/watch?v=H0F7fY3IPd8
    Meestal zitten die drives met 4 schroeven aan de bodem vast en daar stoppen ze dan wat tussen.)

    reviewer op utube beschreef de noise levels x700 als: its super quiet LEVEL 1.? en volgens hem is het dezelfde drive als de x800 maar zonder de metal case om de drive.Zou kunnen natuurlijk.
    Laatst aangepast door vista-vision : 27-05-2018 om 10:34

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •