De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: 3D televisies?

  1. #1

    Question 3D televisies?

    Op dit moment heb ik nog een Philips televisie uit 2008 (37PFL9603). Ik ben daar nog steeds zeer tevreden mee. Echter heeft Ziggo besloten in de komende twee jaar de analoge televisie uit te faseren op de kabel. Ik ben 1 van de weinigen die nog steeds analoog kijkt. De redenen hiervoor zijn simpel: ik kijk niet heel veel televisie (en heb derhalve geen behoefte aan al die extra zenders) en heb geen zin in een extra mediabox (Horizon) om televisie te kunnen kijken. Mijn televisie heeft echter alleen een DVB-T tuner en geen DVB-C. Daarnaast gebruik ik (vooral mijn vrouw) nog een DVD-recorder om af en toe een televisie programma op te nemen.

    Daarom ben ik me wat aan het orienteren voor een vervangende televisie ter vervanging van mijn huidige om toch televisie te kunnen blijven kijken wanneer Ziggo besluit in mijn regio het analoge signaal te stoppen.

    Ik heb op dit moment een paar basale eisen waaraan de televisie moet voldoen, maar heb sterk de indruk dat deze eisen nauwelijks invulbaar zijn met het huidige aanbod van televisies. Wellicht dat er een aantal mensen hier is, die toch een bepaald type of bepaalde types televisies kunnen aanraden/aanwijzen die voldoen aan mijn basale eisen. Ik heb ook al gezocht/gefilterd via de sites van Tweakers, CoolBlue en Bol, maar daar komt in eerste instantie niets bruikbaars uit op een aantal modellen na die inmiddels niet meer leverbaar lijken te zijn.

    Mijn basale eisen:
    • DVB-C tuner (mogelijk twee om alsnog op te kunnen blijven nemen wanneer we dat willen)
    • 4K (UHD) resolutie (wil nog even niet kijken naar ondersteuning voor Dolby Vision of HDR+, om de keuze niet te veel te beperken)
    • 3D ondersteuning (liefst passief, maar als er actieve systemen zijn wil ik die eventueel wel overwegen).


    Zijn er mensen die weten of er nog televisies worden gemaakt/verkocht waar de bovenstaande eisen door ingevuld kunnen worden?
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  2. #2

    Standaard

    Stel jezelf de vraag hoe belangrijk 3d voor jou is. 3d wordt uit gefaseerd in de nieuwe modellen tv's. Ik heb zelf daarom nog een LG van de 2016 serie gekocht, die nog wel 3d ondersteunt. Waar ligt jouw maximale prijs?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #3

    Standaard

    4K en 3D is een combinatie die niet (of nauwelijks) meer voorkomt. Er zijn ook geen 3D-UHD schijfjes.
    Dus als je deze combinatie wilt zul je een iets ouder model moeten zien te vinden (meestal een OLED), zoals van LG bijvoorbeeld.
    Of ze nieuw nog ergens te koop zijn is zeer de vraag, gemaakt worden ze niet meer.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Nummer 1 van je zoektocht is je budget bepalen, dan kun je een stuk gerichter zoeken.
    Die Horizon box is anders erg makkelijk hoor, opnames via de ingebouwde tv gids instellen, alle opnames voor een seizoen instellen, meerdere opnames tegelijk, stilzetten en later verder kijken.....

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Stel jezelf de vraag hoe belangrijk 3d voor jou is. 3d wordt uit gefaseerd in de nieuwe modellen tv's. Ik heb zelf daarom nog een LG van de 2016 serie gekocht, die nog wel 3d ondersteunt. Waar ligt jouw maximale prijs?
    Ttot nu toe heb ik nooit de mogelijkheid gehad om 3D te kijken. Sinds kort heb ik pas een blu-ray speler die 3D ondersteunt. Wel heb ik telkens (als het kon) 3D versies van films gekocht, om voorbereid te zijn voor de toekomst. Dus ja, ik vind het momenteel wel redelijk belangrijk. Misschien dat ik daar in de toekomst anders over denk.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    4K en 3D is een combinatie die niet (of nauwelijks) meer voorkomt. Er zijn ook geen 3D-UHD schijfjes.
    Dus als je deze combinatie wilt zul je een iets ouder model moeten zien te vinden (meestal een OLED), zoals van LG bijvoorbeeld.
    Of ze nieuw nog ergens te koop zijn is zeer de vraag, gemaakt worden ze niet meer.
    4K en 3D lijkt inderdaad ook een combinatie die nauwelijks meer voorkomt. De enige modellen die vrij recent zijn uitgekomen zijn van Panasonic: de TX-<nn>EXW784 (de <nn> staat voor de beelddiagonaal). Dit zijn LCD panelen met actief 3D (brillen niet meegeleverd, maar te koop a ongeveer €34,- p/s).
    Verder zijn er inderdaad wel oudere modellen (heb wel voorkeur voor OLED), maar die zijn niet of nauwelijks meer te koop.....
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nummer 1 van je zoektocht is je budget bepalen, dan kun je een stuk gerichter zoeken.
    Die Horizon box is anders erg makkelijk hoor, opnames via de ingebouwde tv gids instellen, alle opnames voor een seizoen instellen, meerdere opnames tegelijk, stilzetten en later verder kijken.....
    Budget is zeker belangrijk, maar het aanbod is op zich al heel erg beperkt in deze situatie....
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  7. #7

    Standaard

    Dat het aanbod beperkt is, kun je makkelijk oplossen door er anders tegenaan te kijken en niet vast te houden aan (laten we eerlijk zijn) spullen die nu gedateerd zijn.

    Je geeft aan dat 1 van de redenen is dat je geen zin hebt in een extra mediabox. Maar als je die hebt, kun je toch je DVD recorder wegdoen? Heb je geen extra apparaat, maar vervang je er eentje door één die veel gebruiksvriendelijker is en meer opties heeft.

    Wat betreft een OLED met 3D, die zijn nog wel te verkrijgen (hier bijvoorbeeld, alleen zal je inderdaad moeten zoeken, aangezien ze nu steeds schaarser worden. Een paar maanden geleden was dit trouwens minder een probleem geweest, toen gingen ze ook voor redelijk lage prijzen weg. Je hebt je budget trouwens niet genoemd, dus ik weet niet of je zelf ook aan zulke prijzen als in de link genoemd zit te denken. Het is wel een enorme overgang trouwens, van je huidige tv naar een OLED.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat het aanbod beperkt is, kun je makkelijk oplossen door er anders tegenaan te kijken en niet vast te houden aan (laten we eerlijk zijn) spullen die nu gedateerd zijn.
    Waarschijnlijk bedoel je hier de 3D functionaliteit. Ik weet dat het voor velen toch een soort gimmick is (geweest) om 3D thuis te kunnen kijken. Maar aan de andere kant blijf ik het vreemd vinden dat er dadelijk een moment komt dat de huidige 3D televisietoestellen vervangen moeten gaan worden door een nieuwe (vanwege ouderdom/mankementen) en dat mensen die WEL 3D willen hebben (en hun eventueel grote 3D library willen blijven bekijken in 3D) die keus niet meer hebben.... Zeker omdat de technologie al in veel televisiemodellen ingebouwd is geweest, lijkt het me voor de producenten een relatief kleine moeite om het ook in toekomstige modellen beschikbaar te laten zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je geeft aan dat 1 van de redenen is dat je geen zin hebt in een extra mediabox. Maar als je die hebt, kun je toch je DVD recorder wegdoen? Heb je geen extra apparaat, maar vervang je er eentje door één die veel gebruiksvriendelijker is en meer opties heeft.
    Over gebruiksvriendelijkheid wil ik het hier niet hebben. Laten we stellen dat ik op basis van verhalen van collega's niet zit te wachten op de Horizon. En daarbij heb ik al sinds het UPC tijdperk een flinke apathie tegen UPC/Ziggo opgebouwd waardoor ik nog meer geneigd ben op die Horizon buiten de deur te houden. Dat is al sinds het moment (jaren geleden) dat UPC die dingen ongevraagd bij iedere abonnee af probeerde te leveren. Ik was gelukkig thuis en heb hem gelijk retour gestuurd, maar er waren destijds mensen die hem later pas terug wilden sturen en daar veel problemen mee hebben gehad.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat betreft een OLED met 3D, die zijn nog wel te verkrijgen (hier bijvoorbeeld, alleen zal je inderdaad moeten zoeken, aangezien ze nu steeds schaarser worden. Een paar maanden geleden was dit trouwens minder een probleem geweest, toen gingen ze ook voor redelijk lage prijzen weg. Je hebt je budget trouwens niet genoemd, dus ik weet niet of je zelf ook aan zulke prijzen als in de link genoemd zit te denken. Het is wel een enorme overgang trouwens, van je huidige tv naar een OLED.
    Dat denk ik zeker dat de overgang naar OLED een heel verschil gaat zijn. De prijs die staat genoemd bij BOL voor de LG OLED55E6V is relatief hoog, maar zeker te overwegen. Dus laten we stellen dat die aan de rand van het budget zit.

    Wat ik me verder afvraag is of er nog heel veel verschillen zijn tussen de huidige LCD panelen (zoals gebruikt in de door mij eerder genoemde Panasonic televisies, de TX-<nn>EXW784 [de <nn> staat voor de beelddiagonaal]) en de OLEDs. Wat is de algemene ervaring (als men die hier heeft) met de Panasonic televisies?
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  9. #9

    Standaard

    Ik zit eigenlijk met een vergelijkbaar dillema: ik zou graag een 4K tv kopen maar 3D is wel een harde eis. Ik heb zat geïnvesteerd in 3D-Blu-ray's en dat ga ik niet overboord gooien voor een nieuwe standaard (UHD Blu-ray) waarvan nog lang niet duidelijk is of het levensvatbaar is. 3D Blu-ray's worden nog steeds uitgebracht dus het is vreemd dat de nieuwe hardware achterblijft. En je zult het zien: op een gegeven moment kies je voor een (non-3D) UHD, vliegt dat eruit en kun je je 3D Blu-ray's ook niet meer gebruiken. Ik heb nog een goede tv en ik ben heel terughoudend met de upgrade.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik zit eigenlijk met een vergelijkbaar dillema: ik zou graag een 4K tv kopen maar 3D is wel een harde eis. Ik heb zat geïnvesteerd in 3D-Blu-ray's en dat ga ik niet overboord gooien voor een nieuwe standaard (UHD Blu-ray) waarvan nog lang niet duidelijk is of het levensvatbaar is. 3D Blu-ray's worden nog steeds uitgebracht dus het is vreemd dat de nieuwe hardware achterblijft. En je zult het zien: op een gegeven moment kies je voor een (non-3D) UHD, vliegt dat eruit en kun je je 3D Blu-ray's ook niet meer gebruiken. Ik heb nog een goede tv en ik ben heel terughoudend met de upgrade.
    Je kunt terughoudend zijn, maar het wordt natuurlijk steeds moeilijker om een tv met de combi 4k/3D te vinden, dus als je dat echt wilt, moet je niet te lang meer wachten. Welke tv heb je nu dan?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je kunt terughoudend zijn, maar het wordt natuurlijk steeds moeilijker om een tv met de combi 4k/3D te vinden, dus als je dat echt wilt, moet je niet te lang meer wachten. Welke tv heb je nu dan?
    Een Sony KDL-42W815B. Ik heb hem bijna precies 4 jaar en op de traagheid van de interface + het ontbreken van 4K na ben ik er eigenlijk nog best wel tevreden over.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •