De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marantz 1608 DTS+DD Mogelijkheid/functie?

    Mijn Marantz 1608 heeft enige tijd geleden update gehad waardoor ik nu functie heb om te kiezen voor bv DTS+DD DD+DD etc. wat houdt dit nou precies in. Ik vind hetzelf goed klinken, maar ik kan bv ook de optie alleen DTS kiezen etc. Wat is nou beter?

    Ik heb zelf ook wat gegoogled op DTS+DD maar dan krijg je veelal websites die het over het verschil hebben van een DTS- en DD track. Ik heb op het display nu staan DTS+DD maar geen idee wat dit nou precies inhoudt, dus het zou mooi zijn als iemand mij dat kan uitleggen, alvast dank!

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Lijkt op Dolby Surround, ff zoeken op Google voor uitleg wat dat doet
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Lijkt op Dolby Surround, ff zoeken op Google voor uitleg wat dat doet
    Ik heb gezocht op Google, maar niet echt wijzer geworden. Wat hier op de display staat had ik voorheen niet, na een update wel DTS + Dolby Surround maar wat dit nou echt inhoud en doet met geluid dan bv alleen een DTS track weet ik niet. Ik weet dat er een update zou komen voor de Marantz 1608 van een DTS X virtual functie maar deze heb ik ook nog niet echt kunnen vinden of kunnen instellen.

  5. #5

    Standaard

    https://www.homecinemamagazine.nl/20...urround-sound/

    Dolby Surround is de opvolger van Dolby Prologic IIz
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Als je Dolby Surround (oftewel de DSU Dolby Surround Upmixer) gebruikt, maakt deze van 2.0 tracks, meerkanaal tracks.
    Het aantal kanalen is afhankelijk van de hoeveelheid speakers en mogelijkheden van je receiver (5/7 0f 5/7 + 2/4 hight).

    Bij een 5.1 track maakt hij er dan bv 7.1 van of 7.1.2 / 7.1.4
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Als je Dolby Surround (oftewel de DSU Dolby Surround Upmixer) gebruikt, maakt deze van 2.0 tracks, meerkanaal tracks.
    Het aantal kanalen is afhankelijk van de hoeveelheid speakers en mogelijkheden van je receiver (5/7 0f 5/7 + 2/4 hight).

    Bij een 5.1 track maakt hij er dan bv 7.1 van of 7.1.2 / 7.1.4
    oke bedankt, dat wou ik graag weten. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk qua geluidsformaten dat ik het niet meer goed kan volgen, ik verdiep me er dan ook niet voldoende in.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb nu bv een DTS X demodisc in de blu-ray/uhd speler gedaan, namelijk de Sony UBP-X800 en in combinatie met de Marantz speler 1608 kan ik bv in menu niet kiezen voor DTS X, wel voor DTS Master. Nu is er enige tijd een firmware update geweest voor de 1608 voor een DTS X virtual functie, waarom kan ik deze niet selecteren?

    Dit zijn mijn opties:

    B0DE8E25-4030-4458-8137-A3FDE86D37F6.jpg

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In theorie kies je voor DTS-HD en dan ziet je receiver of er een DTS: X-signaal in zit. Let wel, niet alles op de demodisc heeft DTS: X. Bij Dolby Armos werkt dit hetzelfde maar dan met Dolby TrueHD of Dolby Digital Plus.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    In theorie kies je voor DTS-HD en dan ziet je receiver of er een DTS: X-signaal in zit. Let wel, niet alles op de demodisc heeft DTS: X. Bij Dolby Armos werkt dit hetzelfde maar dan met Dolby TrueHD of Dolby Digital Plus.
    Oke bedankt ingewikkeld allemaal hoor, het klinkt wel gewoon goed hoor maar ik begin te twijfelen als ik bv niet de functie DTS X zie staan en kan selecteren, Maar begin het nu wel wat te snappen allemaal, soms krijg je het idee dan dat je er niethet volledige uithaalt, maar dat is gelukkig niet het geval. Geluid van DTS-HD klonk trouwens top, dus op gegeven moment ook gewoon tevreden zijn en genieten

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je kunt Neural :X kiezen, dus je hebt DTS: X. Dat is namelijk een onderdeel van. Helaas is er niet zoveel content. Atmos is de UHD BD-standaard, maar ze zijn er wel. De UHD BD's van Jurassic Park bijvoorbeeld. De demo's moeten dus wel iets van 'DTS :X Master Audio' aangeven op je display.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 17-06-2018 om 22:06
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Oké toch wel, het kan zijn dat de demodisc die ik gebruik gecomprimeerd is omdat deze van internet komt? Weet je toevallig ook of Jurassic World DTS-X track heeft of zijn het alleen de eerste drie Jurassic films? Gewoon de Nederlandse uitgave’s?

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Allemaal, ik heb de identieke UK-versies in mijn bezit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Bedankt ik heb er diverse op een USB stick gezet, later vandaag maar even proberen via mijn blu-ray/uhd speler!
    jurassic park heb ik al op Blu-ray en dat is goed genoeg voorlopig, ik wacht wel even tot Jurassic World 2 uitkomt op UHD die zou dan ook wel DTS:X track hebben zou je zeggen!

  17. #17

    Standaard

    Bedankt Claudio met deze demo’s werkt het, DTS:X wordt nu geselecteerd!

    990675EE-3340-4922-B7CE-7555A8DFBCF3.jpg

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •