De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: Slotje: opgeheven

  1. #1

    Standaard Slotje: opgeheven

    Slotje
    Laatst aangepast door Wim S. : 13-01-2023 om 21:35

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ziet er mooi uit Wim. Rustig en niet zo bombastisch zeg maar... Straalt rust uit. Is ook belangrijk.
    Hoe bevalt de Dune Solo? Speelt dit ook alles af?? Geen afspeel problemen? Ik wil hem tzt ook kopen namelijk..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ziet er mooi uit Wim. Rustig en niet zo bombastisch zeg maar... Straalt rust uit. Is ook belangrijk.
    Hoe bevalt de Dune Solo? Speelt dit ook alles af?? Geen afspeel problemen? Ik wil hem tzt ook kopen namelijk..
    Het hangt er vanaf wat je ermee wilt, voor Kodi en Android moet je deze niet nemen, Android functie zit er wel op maar na jaar nog steeds niet werkend en dat zie ik ook niet meer gebeuren. Wil je alle videobestanden en audioformaten kunnen afspelen dan is dit een toppertje! Beste mediaspeler die ik heb gehad, hiervoor had ik een zapitti waarmee ik steeds ondertitelingsproblemen had. De prijs van deze mediaspeler is wat hoog en qua behuizing beetje goedkoop, maar qua prestaties top! Ook het menu is erg toegankelijk en overzichtelijk!

    er zit ook standaard een mooie film- en muziek bibliotheek op, die je films en muziek opzoekt zodat je hoesje en beschrijving erbij hebt. Ik heb mijn oude dvdcollectie overgezet op HD en mijn dvd’s verkocht, voor muziek gebruik ik USB sticks, ik zet mijn lp’s op USB en kan het dan ook beluisteren via versterker! Je kan ook Yadis 2.3 gebruiken voor films..

    Wat ik trouwens nog wel mis met de Dune mediaspeler is een goede app voor je iPad!

    Idd heb ik gekozen voor een minder bombastisch systeem, ik woon in een tussenwoning en zal zo’n set nooit volop gebruiken. Sterker nog deze set heb ik zelfs nog niet eens voluit geprobeerd omdat het niet nodig is, wel uiteraard geluid ingesteld naar mijn smaak en sub op de juiste volume ingesteld. Qua geluid is dat voor een ieder persoonlijk, maar de audessey instellingen konden mij niet bekoren en heb ik het zelf maar naar mijn smaak ingesteld.
    Laatst aangepast door Wim S. : 27-06-2018 om 20:29

  4. #4

    Standaard

    Huis en tuin HOME-cinema update met nieuwe tv. Ik heb de Sony 55XF8599 besteld en zodra ik deze heb aangesloten, volgt er een foto van!

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Huis en tuin HOME-cinema update met nieuwe tv. Ik heb de Sony 55XF8599 besteld en zodra ik deze heb aangesloten, volgt er een foto van!
    Mooie aanwinst de TV. Veel plezier ervan en laat inderdaad weten hoe hij is en hoe mooi hij staat in je Home-Cinema...Gefeliciteerd...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #6

    Standaard

    Wow mooie speaker set zeg...
    En een grotere tv is altijd leuk..

  7. #7

    Standaard

    Nog een leuke nieuwe aanwinst is een platenspeler die ik heb gekregen van mijn ouders. De platenspeler heeft tientallen jaren op zolder gestaan, ik dacht dat er geen eer meer aan te behalen was. Dit viel allemaal erg mee de slijtageplekken bleken gewoon vuil te zijn en na schoonmaken is de speler gewoon als nieuw! De naald was niet meer goed en de speler had geen voorversterker maar gelukkig via een goede tip hier op het forum er nu voor niet teveel geld een soort van versterker/splitter tussen geplaatst die ik kan aansluiten op mijn receiver. Nu met nieuwe naald klinkt de speler als een zonnetje!

    straks ga ik ‘m nog plaatsen in de kast, nu draait hij John Moreland af

    Het betreft een Philips 867 Direct Connect!

    C3F3A270-16D9-458E-B242-CAA5B2924946.jpg
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Wim S. : 24-07-2018 om 17:24

  8. #8
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Nog een leuke nieuwe aanwinst is een platenspeler die ik heb gekregen van mijn ouders. De platenspeler heeft tientallen jaren op zolder gestaan, ik dacht dat er geen eer meer aan te behalen was. Dit viel allemaal erg mee de slijtageplekken bleken gewoon vuil te zijn en na schoonmaken is de speler gewoon als nieuw! De naald was niet meer goed en de speler had geen voorversterker maar gelukkig via een goede tip hier op het forum er nu voor niet teveel geld een soort van versterker/splitter tussen geplaatst die ik kan aansluiten op mijn receiver. Nu met nieuwe naald klinkt de speler als een zonnetje!

    straks ga ik ‘m nog plaatsen in de kast, nu draait hij John Moreland af



    Het betreft een Philips 867 Direct Connect!

    C3F3A270-16D9-458E-B242-CAA5B2924946.jpg

    Denk erom... Straks ook vinylvirus.... Net als ik....
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Denk erom... Straks ook vinylvirus.... Net als ik....
    ik had al een platenspeler een Lenco en nu heb ik er twee, vinylvirus heb ik nog niet. Leuk is het wel, ik heb zo’n 156 lp’s en daarbij blijft het eerst wel, denk ik

  10. #10

    Standaard

    * update/vervanging van mijn Receiver ik was niet echt tevreden met de Marantz NR 1608, ik kon het geluid niet geheel naar mijn zin krijgen. Nu heb ik de Sony SRT DN1080 Receiver en dat is een behoorlijk verschil, met de kalibratie in easy setup van de Receiver zelf was het geluid al erg mooi! Ik heb zelf alleen de center wat hoger gezet qua spraak en de bas van subwoover verlaagd ivm buren, daarnaast hou ik zelf ook niet van een te lage bas. Ook is hij mooi compatible met mijn andere Sony apparaten en gemakkelijk te bedienen. De apps van Sony vallen wel wat tegen, maar de app music center is best oké!

    Ik heb ook wat banaan stekkers gekocht, want dat is toch gemakkelijker qua aansluiten. Ik heb wat Nakamichi banana stekkers besteld bij een heel goedkope winkel
    Laatst aangepast door Wim S. : 14-09-2018 om 19:00

  11. #11

    Standaard

    Vergeet niet je speakers naar small te zetten als de auto calibratie dat niet gedaan heeft en de juiste crossover in te stellen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Vergeet niet je speakers naar small te zetten als de auto calibratie dat niet gedaan heeft en de juiste crossover in te stellen.
    Bedankt voor de tip, ik zal dat eens bekijken.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Vergeet niet je speakers naar small te zetten als de auto calibratie dat niet gedaan heeft en de juiste crossover in te stellen.
    Echt bedankt voor de tip, zo leer je weer eens wat. De front speakers stonden idd op large en nu op small, daarnaast had ik bij de crossover de speakers te hoog ingesteld op 120 Hz en in de handleiding wordt max van 80 Hz aangeraden, de Sub heb ik op 6 decibel staan en van de atmos speakers die in de front zitten moest ik nog de afstand verdubbelen van wat de frontspeakers aangaven voor een beter effect. Ik heb nu Kong Skull Island even als demo gebruikt en de scène met de helicopters en dat klinkt geweldig in mijn huiskamer! Wat een verschil een paar veranderingen in de instelling kunnen maken!

  14. #14

    Standaard

    Graag gedaan, ben ik zelf ook via een forum achter gekomen. Schijnt dat hij altijd voor large kiest, maar de meeste speakers zijn small.
    Ik vind het echt een geweldige receiver voor het geld, wel een paar eigenaardigheden, maar het geluid en de prijs maken alles goed!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Klopt een hele mooie Receiver, qua eigenaardigheden vind ik het nog wel meevallen. Het is wel jammer bv dat er geen internetradio opzit, maar via radio app en chromecast of AirPlay lukt het ook. FM radio met dat kabeltje is ook niet optimaal... ik zie in je onderschrift dat je ook een DN1080 hebt, wat zijn de eigenaardigheden die je hebt ontdekt?

  16. #16

    Standaard

    - Af en toe start hij met het instellingen menu van de receiver
    - Soms gaat hij van het ingestelde 'geluidsbehandeling' af(AFD, Multichannle, enz)
    - Door CEC schakelt hij soms op een andere HDMI ingang dan waar hij mee start
    - De TV kan via CEC ook zorgen voor een verandering van de instellingen, denk hierbij aan de movie of game setting in de TV
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Nu een Zappiti Mini 4K HDR die me erg goed bevalt, De Dune 4K HD SOLO doet het niet meer goed,nog wel via een interne hd, maar de usb poorten hebben het begeven door blikseminslag eveneens als de adapter. Zou iemand er toch nog belang bij hebben dan mag deze dat laten weten via pm.

  18. #18

    Standaard

    Slotje
    Laatst aangepast door Wim S. : 13-01-2023 om 21:36

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •