De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Black Panther Blu-ray - geluid teleurstellend

    Ik heb gisteren voor de tweede keer Black Panther gezien. De eerste keer was in de Imax en de tweede keer op (UK) blu ray. Daar waar het geluid top was in de bios, moet ik zeggen dat de blu ray veel te wensen overlaat. Slechts op enkele momenten heb je door dat je een 5.1 of 7.1 installatie hebt, en niet een 3.1. Vrijwel al het geluid komt van de front speakers en de center speaker. Het gevoel dat je "in" de actie zit is vrijwel compleet afwezig.

    Tijdens het bekijken van de blu ray viel het mij zo op dat ik ondertussen even naar een review had gezocht over het geluid. Het bleek niet aan mij te liggen, ook anderen was het opgevallen. Blijkbaar heeft men bij Disney de mix heel erg aangepast voor de blu ray release.

    Al met al is het zeer teleurstellend. Ik mag hopen dat ze Infinity Wars niet op dezelfde manier gaan verpesten.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  2. #2

    Standaard

    Is inderdaad een Disney policy, het volume van al hun uitgaves is sterk omlaag gebracht, weet niet precies waarom (iets Amerikaans, ter bescherming van het gehoor anders krijgen ze een rechtszaak aan hun broek ?); ik vind het erg irritant.

    Bij de Incredibles UHD uitgave hebben ze de boel ook verziekt wat het geluid betreft
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad, was helemaal vergeten dat ik het volume ook nog aardig omhoog moest zetten. Normaliter is dat standje "doe maar niet...want de buren". Zelfs met het volume omhoog hadden 2 van mijn 5 speakers vrijwel niets te doen.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  4. #4

    Standaard

    Het geldt ook voor bijna alle Disney UltraHD Blu-Rays die ze uitbrengen, veel te lage volume en bijna geen surround gevoel.
    Heb wel eens ergens gelezen dat Disney dat expres doet om te voorkomen dat ze BD100 discs moeten gaan gebruiken en dus meer kosten hebben maar ondertussen vragen ze wel meer geld voor hun discs dan vele anderen in Amerika maar goed dat is theorie.

    Feit is dat het echt super irritant is dat die mixen zo slecht zijn.....
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Het geldt ook voor bijna alle Disney UltraHD Blu-Rays die ze uitbrengen, veel te lage volume en bijna geen surround gevoel.
    Heb wel eens ergens gelezen dat Disney dat expres doet om te voorkomen dat ze BD100 discs moeten gaan gebruiken en dus meer kosten hebben maar ondertussen vragen ze wel meer geld voor hun discs dan vele anderen in Amerika maar goed dat is theorie.

    Feit is dat het echt super irritant is dat die mixen zo slecht zijn.....
    Dit zou waar zijn als ze compressie toepasten, maar dat is niet het geval. Bovendien heeft niets met de mix te maken.

    De bitrate en bitdiepte is namelijk prima.
    Het is het audioniveau in millivolts wat (ver) beneden reverentie niveau is.

    Hierdoor moet de voorversterker meer voorversterker en de eindverstekers harder werken, wat niet alleen een minder goed resultaat aflevert, maar ook gevaarlijk kan zijn bij de wat lager klasse apparatuur kan zijn. Denk aan vervorming en controle op het signaal, waardoor deze mogelijk beschadigingen kunnen veroorzaken aan de LS.

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    DTS-HD Master Audio English 4981 kbps 7.1 / 48 kHz / 4981 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit / DN -4dB)

    # hersenspinsel.... het zou ook aan de conversie van DTS:X naar standaard 7.1 kunnen liggen???
    Laatst aangepast door Hombre : 23-06-2018 om 11:18
    "A man's got to know his limitations", ...

  6. #6

    Standaard

    Bedoelen jullie ook de UHD?
    Die heb ik gisteren gekeken, en ik moest inderdaad het volume hoger zetten dan normaal. Vervolgens is het geluid echter wel heel goed, veel atmosferische details en alles prachtig plaatbaar. Ik heb de UK versie van de UHD, weet niet of dat nog wat uitmaakt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door activ Bekijk bericht
    Bedoelen jullie ook de UHD?
    Als ik de recensie leest op Blu-ray.com dan heeft ook de UHD er last van.

  8. #8

    Standaard

    Disney doet geen Atmos, maar Atmouse remixes blijkbaar. Is al jaren dat hun audio inferieur is.
    Zelf de Dts-HD track klinkt beter dan de nieuwe Atmos van The Incredibles UHD disc. Erg triest.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  9. #9

    Standaard

    Ik snap het probleem eigenlijk niet echt. Ja, je moet je volume hoger zetten, maar als de mix verder klopt dan maakt dat toch niet uit?

    En voor wat betreft de disk die ik het is het geluid juist heel goed als je hem hard genoeg zet. Veel details te horen als omgevingsgeluid en alles is enorm goed plaatsbaar. Of krikken jullie het volume niet op en vallen dan de details weg?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door activ Bekijk bericht
    Ik snap het probleem eigenlijk niet echt. Ja, je moet je volume hoger zetten, maar als de mix verder klopt dan maakt dat toch niet uit?
    Mijn begin post gaat alleen over de nieuwe, slechte mix, dat het volume omhoog moest was ik al vergeten. Ze hebben de mix zo aangepast dat nu teveel over de front en center speakers gaat.

    Lees deze reviews ook maar bij geluid:
    BR: https://bluray.highdefdigest.com/565...ckpanther.html
    UHD: https://ultrahd.highdefdigest.com/56...ahdbluray.html
    Laatst aangepast door lockedfor : 24-06-2018 om 08:56
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  11. #11

    Standaard

    tja, wat moet je moet die reviews van tegenwoordig ....

    https://www.widescreenreview.com/hddisc_detail.php?recid=18516

    Black Panther 4K Ultra HD

    Featured In Issue 228, June 2018

    Picture 5+
    Sound 5
    Immersive 4
    WSR Score 4.5


    The Dolby Atmos/Dolby TrueHD 7.1-channel soundtrack is spectacular, with a compelling dynamic quality that fills the holosonic® spherical surround soundfield, Credited as Sound Designer is David C. Hughes, who has done a fantastic job creating and orchestrating the sound elements. The orchestral and choral music score is prominent throughout and occupies the soundstage wide and deep and extends aggressively to the surrounds, with a subtle extension to the height channels. The music is wonderful. Atmospherics are realistic as well as Foley sounds. The atmospherics also extend subtly to the surrounds. Sound effects are dynamic, such as car chases, car and spacecraft crashes, spacecraft, rivals fighting, raging fires, gunfire, Wakanda weapons, blasts, explosions, a magnetic train, and all manner of violent combat. Deep bass is prominent as well, with powerful extension in the .1 LFE and main channels. The bass sounds natural and not exaggerated. Throughout, dialogue is intelligible and nicely integrated spatially, with excellent subtitles when dialogue is in African.

    The Immersive Sound element is essentially the ear-level sonics sans dialogue extended to the height channels. The orchestral and choral score is most prominent. Atmospherics and sound effects occupy the height channels more subtly. Sonics include wind, thunder, gunfire, rustling sounds, spacecraft engines, breaking glass, heavy kick sounds, sounds of speeding cars and engines and squealing tires, waterfalls, punching and falling sounds, train movement, and other minor effects.

    This is an exceptionally well-crafted soundtrack that is rich in music and dynamics that provides an impressive showcase that perfectly complements the incredible imagery. (Gary Reber)

    AUDIO:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD + Atmos English 4327 kbps 7.1 / 48 kHz / 4327 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps)
    Laatst aangepast door Hombre : 24-06-2018 om 10:21
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    Het is maar welke site je meer vertrouwd. High def vs een site waar ik nog nooit van heb gehoord, plus high def bevestigde wat ik al zelf had ondervonden.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  13. #13

    Standaard

    Ik hoop dat ik niemand beledig met wat ik nu ga zeggen, maar ik vermoed dat als we het volume even helemaal los laten, het verschil zit in dat de integratie van de surrounds vrij subtiel is en atmosferisch. Sommige films hebben hele grote spectaculaire effecten over de surrounds, vooral in de jaren 80 was dat heel gebruikelijk. Tegenwoordig zijn er vooral i.c.m. Atmos meer films die een egaal geluidsbeeld proberen te maken waarin de surround vaak dingen weergeven als een vogel die fluit of bladeren die tegen elkaar schuren door de wind.
    Mijn vermoeden en ervaring is dat deze moderne subtiele mixen in een aantal situaties totaal onderuit gaan.
    Daarbij denk ik dan aan bijvoorbeeld:
    Sets waarbij door speaker plaatsing de surround bubble niet helemaal klopt.
    In akoestisch ongunstige ruimten.
    Sets van lage kwaliteit.

    Ik ben erg benieuwd of 1 van de gene die de mix slecht vindt iets kan zeggen over hoe in zijn of haar set bijvoorbeeld de Dolby Atmos Leaf trailer klinkt. Kun je als het blad rond waait op elke moment weten waar het blad is?
    En/Of: Hoe vond je het geluid bij Mother? Kon je op het moment dat Mother praat met iemand die buiten het scherm was nog precies weten waar die persoon was terwijl mother rond loopt?

    Nogmaals: Ik wil niemand beledigen, ik probeer alleen maar een verklaring te vinden voor het verschil in perceptie van het geluid.

  14. #14

    Standaard

    Download trailers: https://www.dolby.com/us/en/guide/test-tones.html

    Net even de Leaf trailer gedaan. Klinkt heerlijk, net als in de bios.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door activ Bekijk bericht
    Bedoelen jullie ook de UHD?
    Die heb ik gisteren gekeken, en ik moest inderdaad het volume hoger zetten dan normaal. Vervolgens is het geluid echter wel heel goed, veel atmosferische details en alles prachtig plaatbaar. Ik heb de UK versie van de UHD, weet niet of dat nog wat uitmaakt.
    Vraagje: heeft de UK UHD ook Nederlandse ondertiteling.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Vraagje: heeft de UK UHD ook Nederlandse ondertiteling.
    Helaas niet, en afgaande van Thor Ragnarok, Star Wars TLJ en nu deze, denk ik niet dat het op toekomstige releases zal staan.
    De UK 3D trouwens wel, en (heb mijn UHD nog niet bekeken) is misschien wel de beste versie met de 'IMAX' scenes waarbij het beeld 16:9 wordt. Echt prachtig!

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi hè, in 3D. Blijf me ook verbazen hoe scherp het beeld evengoed is. De UHD BD moet ik ook nog bekijken. Dat vind ik wel een meerwaarde bij sommige 3D-titels. De IMAX-scènes.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Meer dolby Patmos trailers, nu ook echt dolby atmos: https://thedigitaltheater.com/index.php/dolby-trailers/. Fascinerend!
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En...

    https://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/

    Maar dan hier maar weer on topic
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Ik heb met de trailers mijn systeem getest en dat zit wel goed. Maar vervolgens de blu-ray van Black Panther getest. Je moet inderdaad het volume goed opkrikken voor surround effecten. Toch ook veel accent op front speakers.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 27-06-2018 om 15:28
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Mooi hè, in 3D. Blijf me ook verbazen hoe scherp het beeld evengoed is. De UHD BD moet ik ook nog bekijken. Dat vind ik wel een meerwaarde bij sommige 3D-titels. De IMAX-scènes.
    Ja, en dat steeds bij de Marvel 3D's...blijft een extra reden om ze te kopen. Film zelf vond ik trouwens de tweede keer nog beter. Het viel mij nog meer op dat het toch een aparte film binnen de MCU is. En hoe sterk er geacteerd wordt.

  22. #22

    Standaard

    Ik zag gisteren de UHD van Black Panther bij Carrefour Turnhout maar op de achterkant geen Nederlandse ondertiteling bij de UHD en wel bij de BR. Klopt dat? De achterkant had alleen Franse en Engelse reclameteksten.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik zag gisteren de UHD van Black Panther bij Carrefour Turnhout maar op de achterkant geen Nederlandse ondertiteling bij de UHD en wel bij de BR. Klopt dat? De achterkant had alleen Franse en Engelse reclameteksten.
    Klopt. Disney vindt de NL markt blijkbaar niet meer interessant genoeg. Zie ook discussies elders op dit forum b.v. nieuwe Avengers UHD.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Klopt. Disney vindt de NL markt blijkbaar niet meer interessant genoeg. Zie ook discussies elders op dit forum b.v. nieuwe Avengers UHD.
    Maar dan zou het logisch zijn als de BR ook geen Nederlandse ondertiteling heeft. Ze zijn niet echt logisch bezig. Dan maar rondkijken naar de goedkoopste optie en de ondertiteling downloaden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •