Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.

Discussie: Dodax

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Op een film na nu alles binnen, maar ja blijft natuurlijk even oppassen nu.
    Bij mij deze week ook alles binnen

  2. #27

    Standaard

    Is er iemand die na juli hier nog iets heeft besteld? Ben benieuwd of en hoe zij de douanekosten afhandelen.

  3. #28

    Standaard

    Jazeker, komen gewoon binnen, zonder extra kosten. Voor zekerheid bestel ik niet meer bij de UK site, maar schijnt ook zonder extra kosten te zijn. NL site best vaak goedkoopste (voor CD tenminste)., maar. Es, fr. De sites ook soms beste prijs.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    Jazeker, komen gewoon binnen, zonder extra kosten. Voor zekerheid bestel ik niet meer bij de UK site, maar schijnt ook zonder extra kosten te zijn. NL site best vaak goedkoopste (voor CD tenminste)., maar. Es, fr. De sites ook soms beste prijs.
    Dank, goed om te weten. Bestelde er vaak cd's maar omdat het een Zwitsers bedrijf is en dus geen EU heb ik er na juli niet meer besteld, omdat op hun site geen enkele informatie te vinden is over UK-VAT en douanekosten.

    Meteen iets besteld.
    Laatst aangepast door Oakey : 17-12-2021 om 00:01

  5. #30

    Standaard

    Nog even een update: sinds vorige bericht diverse dingen bij dodax besteld en die zijn inderdaad allemaal zonder douaneproblemen aangekomen.

  6. #31

    Standaard

    DODAX weer zwaar in problemen!

    Pas voor 42 euro besteld. Gelijk werd alles geannuleerd door Dodax. Ze krijgen geloof ik weer uitstel van betaling maar de website blijft open. Dus komt daar gewoon geld binnen zonder dat ze leveren. Vreemd dat deze website niet afgesloten wordt door Nederland. Het bedrijf zit in Zwitserland en reageert als maanden niet op klachten van kopers. Pure oplichting!
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  7. #32

    Standaard

    Waarom daar bestellen als ze erom bekend staan zo onbetrouwbaar te zijn? Er zijn toch genoeg alternatieve webshops die wel te vertrouwen zijn?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Waarom daar bestellen als ze erom bekend staan zo onbetrouwbaar te zijn? Er zijn toch genoeg alternatieve webshops die wel te vertrouwen zijn?
    Juist, dat is inderdaad vragen om problemen als je daar besteld, met de wetenschap van alle problemen & klachten. Dan vraag je om problemen voor jezelf.

  9. #34

    Standaard

    Dit is hetzelfde als bij Zavvi bestellen en dan gaan klagen dat het zo lang duurt en je ook nog douanekosten moet betalen.

    Klanten Dodax.nl wachten tevergeefs op bestellingen
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 24-07-2022 om 13:17

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    DODAX weer zwaar in problemen!

    Pas voor 42 euro besteld. Gelijk werd alles geannuleerd door Dodax. Ze krijgen geloof ik weer uitstel van betaling maar de website blijft open. Dus komt daar gewoon geld binnen zonder dat ze leveren. Vreemd dat deze website niet afgesloten wordt door Nederland. Het bedrijf zit in Zwitserland en reageert als maanden niet op klachten van kopers. Pure oplichting!
    O goed om te weten. Ik wacht nog op 2 dingen, waarvan er 1 verzonden is (maar nog niet binnen, 15 juni verstuurd) en de andere zie ik nu inderdaad is geannuleerd (maar nog geen geld terug). Ik heb de klantenservice gemaild, ben benieuwd. Maar dat ze al maanden niet reageren is niet waar, ik heb vorige maand nog allerlei vragen gesteld en antwoord gekregen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    De zaken die op die site genoemd worden zijn niet nieuw, dat was altijd al zo. Duurt altijd (heel) lang voor ze verzenden (en vaak moet er dus bij de leverancier besteld worden, dat werd overigens in mijn geval toch meestal wel aangegeven, maar ook als het wel 'op voorraad' was kon het zo maar 1-2 weken duren). Maar heb altijd alles gekregen tot nu toe. Ik bestel er regelmatig cd's of vinyl waarbij ik geen haast had.

    Maar er lijkt nu wel meer aan de hand idd:
    https://www.zentralplus.ch/detailhan...ritik-2406629/
    Wie österreichischen Wirtschaftsportalen wie dem «Kreditschutzverband von 1870» und der «Wiener Zeitung» zu entnehmen ist, hat die Dodax EU GmbH Ende Mai Konkurs angemeldet. Beim Zuger Konkursamt ist jedoch kein Konkursverfahren eröffnet worden, wie die Nachfrage ergibt.

    Das Unternehmen in Baar ist also weiterhin aktiv tätig. Wenn auch dessen Kundenservice auf etwas anderes schliessen lässt.
    Uitstel van betaling sinds mei bij de EU tak die in Oostenrijk zit, maar niet bij de Zwitserse onderneming zelf, als ik het goed begrijp.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-07-2022 om 14:39
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #36

    Standaard

    Nu is er idd geen reactie meer. Vrees dat ik mijn geld kwijt ben maar zal via PayPal een refund proberen te krijgen
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  12. #37

    Standaard

    Heb ze nog even tijd gegeven om mijn refund voor het door hen geannuleerde item en een oplossing voor de nooit aangekomen CD af te handelen, maar (zoals verwacht) geen reactie. Heb daarom zojuist via PayPal twee 'cases' ingediend. De betaling van de door hen geannuleerde order is meteen teruggestort door PP, de andere is nu 'in behandeling' (PP neemt contact op met Dodax, ik verwacht niet dat daar een respons op komt maar je weet nooit, PP is natuurlijk een andere speler dan ik als klant, en ik zal ook niet de enige zijn die hiermee zit).

    Ik denk nl. dat dat item nooit daadwerkelijk verzonden is aangezien ze al in surseance van betaling zaten vanaf eind mei, maar dat kan ik niet bewijzen natuurlijk (het staat als 'shipped' in het systeem).

    Lees nu ook dat ze in Zwitserland na het eerdere uitstel van betaling ook faillissement gaan aanvragen, dat zou de CEO aan de medewerkers hebben laten weten:
    Der CEO Christian Mayrhofer habe gegenüber seinen Mitarbeitern am Mittwoch, 20. Juli angekündigt, Insolvenz anzumelden.
    https://www.zentralplus.ch/detailhan...nkurs-2416731/
    Laatst aangepast door Oakey : 31-07-2022 om 16:59
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #38

    Standaard

    Nogmaals, ik snap ECHT niet dat je die bestellingen hebt geplaatst bij die shop. Maar goed, ik wens je veel succes en hoop dat Paypal je geld weet terug te vorderen voordat de hele boel bij een curator komt te liggen. Want dan kan je ernaar fluiten ben ik bang.

  14. #39

    Standaard

    Nee hoor, bij betalingen via PP en via creditcards ben je voor dit soort zaken verzekerd. Dat risico ligt bij hen, niet bij de failliete winkel of de curator. PP vordert het geld dus niet terug, maar controleert wel of de claim legitiem is. En zoals gezegd heb ik er behalve lange levertijd (wat me niets uitmaakt) nooit problemen mee gehad. Altijd alles aangekomen, defecte discs omgeruild, nooit btw gedoe etc. De gratis verzendkosten waren altijd prettig. Geen zavvi-taferelen dus.

    En het gaat om €14,73 die nog openstaat dus daar ga ik sowieso niet failliet aan. Maar lees op internet ook van mensen die er voor 100-en euro’s iets gekocht hebben, dat zou ik behalve bij amazon NL of Coolblue sowieso nooit bij een buitenlandse webshop doen.
    Laatst aangepast door Oakey : 31-07-2022 om 21:09
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  15. #40

    Standaard

    Vandaag bericht van PayPal dat mijn case gesloten is en ik ook de nog openstaande €14,73 terugkrijg.

    De store is ook niet meer in de lucht. Alle dodax-webadressen leiden nu naar lege pagina's. Ze zijn nu echt failliet verklaard volgens de Zwitserse berichten die ik vind.
    Laatst aangepast door Oakey : 10-08-2022 om 20:07
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •