De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tomb Raider 2018: het is weer eens van dat!

    Ik heb hier de disk voor me liggen, en de Atmos-liefhebbers moeten het weeral met een verkl*te versie stellen.
    Engelse Atmos Dolby Digital Plus 5.1
    Franse Atmos Dolby TrueHD 7.1
    En dat voor eens schijf waar maar 36Gb van vol staat.

    !!!!!!!!!!

    Schijf bevat wel nog DTS-HD MA 5.1 in zowel Engels als Frans.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    ohhh dat is mooi klote......ben ik toch blij dat ik weer de US versie gekocht heb maar vervelend voor mensen die NL subs willen.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb hier de disk voor me liggen, en de Atmos-liefhebbers moeten het weeral met een verkl*te versie stellen.
    Engelse Atmos Dolby Digital Plus 5.1
    Franse Atmos Dolby TrueHD 7.1
    En dat voor eens schijf waar maar 36Gb van vol staat.

    !!!!!!!!!!

    Schijf bevat wel nog DTS-HD MA 5.1 in zowel Engels als Frans.
    3d, 2d, UHD???
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    3d, 2d, UHD???
    Bij 3D doet Warner al een tijdje niet meer aan Atmos (ook niet bij internationale releases), dus het zal wel de 2D zijn.

    Hetzelfde zal straks waarschijnlijk ook weer met Ready Player One gaan gebeuren. Op Amazon UK is de achterkant al te zien en 3D (zonder Atmos) heeft wel NL subs en 2D (met Engels Atmos TrueHD) heeft geen NL subs (zelfde geldt voor Tomb Raider).

    Ben zelf al een tijd geleden (Mad Max: Fury Road) gestopt met NL Warner uitgaves te kopen en haal ze altijd bij Amazon UK.
    Laatst aangepast door tmvde : 06-07-2018 om 13:48

  5. #5

    Standaard

    Waarom kan Warner het voor Scandinavië en Zuid Europa WEL goed doen.
    Althans, als je de overbodige DTS track vergeet...


    Name: 00000.MPLS
    Length: 1:57:50.438 (h:m:s.ms)
    Size: 28.833.417.216 bytes
    Total Bitrate: 32,62 Mbps

    VIDEO:

    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 23861 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

    AUDIO:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD/Atmos Audio English 3662 kbps 7.1 / 48 kHz / 3214 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB)
    DTS-HD Master Audio English 2328 kbps 5.1 / 48 kHz / 2328 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)

    SUBTITLES:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics Danish 16,963 kbps
    Presentation Graphics Finnish 19,922 kbps
    Presentation Graphics Norwegian 16,136 kbps
    Presentation Graphics Swedish 18,052 kbps
    Presentation Graphics English 21,659 kbps
    Presentation Graphics French 15,124 kbps
    Presentation Graphics Spanish 17,063 kbps
    Presentation Graphics Portuguese 17,444 kbps
    "A man's got to know his limitations", ...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    3d, 2d, UHD???
    2D.
    Langs de andere kant moet ik Warner dankbaar zijn dat ik vanavond al naar de viewing kan kijken, dan heb ik tenminste iets zinnigers te doen dan die kl*te voetbal.
    Laatst aangepast door Werner : 06-07-2018 om 19:12
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    2D.
    Langs de andere kant moet ik Warner dankbaar zijn dat ik vanavond al naar de viewing kan kijken, dan heb ik tenminste iets zinnigers te doen dan die kl*te voetbal.
    En dat zegt een Vlaming / Belg...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Bij 3D doet Warner al een tijdje niet meer aan Atmos (ook niet bij internationale releases), dus het zal wel de 2D zijn.

    Hetzelfde zal straks waarschijnlijk ook weer met Ready Player One gaan gebeuren. Op Amazon UK is de achterkant al te zien en 3D (zonder Atmos) heeft wel NL subs en 2D (met Engels Atmos TrueHD) heeft geen NL subs (zelfde geldt voor Tomb Raider).

    Ben zelf al een tijd geleden (Mad Max: Fury Road) gestopt met NL Warner uitgaves te kopen en haal ze altijd bij Amazon UK.
    Ben ik blij dat ik de Franse Warner releases koop, alles met nl subs en uhd heeft truehd atmos track

  9. #9

    Standaard

    De Franse uitgaves zijn juist het probleem, de Benelux scharen ze meestal onder de Franse release terwijl bijvoorbeeld de Scandinavische landen vaak onder de UK release vallen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gouden Bekijk bericht
    Ben ik blij dat ik de Franse Warner releases koop, alles met nl subs en uhd heeft truehd atmos track
    UHD wel, ja, dat is dezelfde als hier. Maar de 2D Blu-ray ook, en die heeft dus géén TrueHD Atmos. Of toch wel, maar in het Frans.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En dat zegt een Vlaming / Belg...
    Het zal je misschien verbazen, maar er bestaan mensen wie voetbal geen zak interesseert.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het zal je misschien verbazen, maar er bestaan mensen wie voetbal geen zak interesseert.
    Ik ben een van die mensen, maar als mijn land het zo goed doet als België dan sta ik op het plein mee te feesten

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het zal je misschien verbazen, maar er bestaan mensen wie voetbal geen zak interesseert.
    Ik ben ook z'n persoon die denkt als je weer z'n media hype leest als "heel Nederland zat gisteren voor de buis", wat the F..., wel ik niet en heel veel anderen ook niet.
    Maar goed ik ben dan ook geen meeloper
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gouden Bekijk bericht
    Ben ik blij dat ik de Franse Warner releases koop, alles met nl subs en uhd heeft truehd atmos track
    Deze Franse strategie schaad de Nederlandse fysieke verkoop, door de uitwijkelingen naar buitenlandse uitgaven.
    Uiteraard laten we die andere uitwijkingen, buiten beschouwing...
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #15

    Standaard

    De film zelf kon ik behoorlijk pruimen, een mooie origin story.
    Heb nog even snel de bespreking gedaan zodat ik straks op vakantie kan vertrekken...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik ben ook z'n persoon die denkt als je weer z'n media hype leest als "heel Nederland zat gisteren voor de buis", wat the F..., wel ik niet en heel veel anderen ook niet.
    Maar goed ik ben dan ook geen meeloper
    Dat laatste wat je zegt zie ik juist als een groot +Punt.

    Zelf heb ik 0,0 emotie bij iemand die nou wint of verliest.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De film zelf kon ik behoorlijk pruimen, een mooie origin story.
    Heb nog even snel de bespreking gedaan zodat ik straks op vakantie kan vertrekken...
    Mooie origin story??

    De film is totaal niet trouw aan de game. In de game is Lara echt een archeoloog die enorm veel interesse heeft in artifacts en cultuur en juist daarom op ontdekkingreis gaat. In de film loopt ze continu te miepen om dr papa en lijkt ze nog niet een kleine beetje op het karakter wat we kennen uit de game.

    Ik vond de film mede hierom erg matig.. de dramatische trage en saaie scenes met dr vader waren reden nummer 2

  18. #18

    Standaard

    Oppo 203, en je zet er simpel NL subs bij...
    Maar het blijft schandalig
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Oppo 203, en je zet er simpel NL subs bij...
    Maar het blijft schandalig
    Spijtig dat da op mijn Sony ni gaat

  20. #20

    Standaard

    Wanneer je een schijf voor 72% vult en ons opzadelt met een door Dolby Digital+ gedragen Atmos, zegt dat heel veel over de capaciteiten van dat bedrijf.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Waarom kan Warner het voor Scandinavië en Zuid Europa WEL goed doen.
    Althans, als je de overbodige DTS track vergeet...
    AUDIO:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD/Atmos Audio English 3662 kbps 7.1 / 48 kHz / 3214 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB)
    DTS-HD Master Audio English 2328 kbps 5.1 / 48 kHz / 2328 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
    De DTS is niet overbodig.

    Wanneer een receiver alleen SD-geluid kan decoderen krijgt de decoder bij Dolby 448kbps en de DTS 1509kbps. Welke zal dan beter zijn?
    Ze kunnen er voor ons dan beter de DTS:X er op zetten en de Fransen opzadelen met de Dolby Atmos. Scheelt ook weer ruimte op de schijf.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je een schijf voor 72% vult en ons opzadelt met een door Dolby Digital+ gedragen Atmos, zegt dat heel veel over de capaciteiten van dat bedrijf.


    De DTS is niet overbodig.

    Wanneer een receiver alleen SD-geluid kan decoderen krijgt de decoder bij Dolby 448kbps en de DTS 1509kbps. Welke zal dan beter zijn?
    Ze kunnen er voor ons dan beter de DTS:X er op zetten en de Fransen opzadelen met de Dolby Atmos. Scheelt ook weer ruimte op de schijf.
    Persoonlijk vind ik standaard DTS erg over hyped en iemand die nog een oude decoder heeft zonder HD formaten zal het verschil bij de SD formaten (als die er al is) ook niet eens horen/kunnen schelen...

    2e mee een flikker op met die arrogante Fransen die ons van kwaliteit beroven.
    Terug naar de middel eeuwen en oorlog met die frogs
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #22

    Standaard

    Ik heb de Duitse release gekocht. Op de hoes is vermeld Dolby Atmos Digital Plus Engels, maar gelukkig is het niet zo, de Duitse versie bevat behalve de Duitse True HD Atmos ook de Engelse 7.1 Dolby True HD core in de Atmos track. Maar de blu ray heeft geen NL ondertiteling, alleen Engels SDH en Duits.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  23. #23

    Standaard

    Wat ben ik blij dat ik nog een 2.1 setup heb en me hier niet druk over hoef te maken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •